GDI:n imusarjan ja kaasuläpän putsaus (Galant 2.4)

Siis missä se kestomagneetti siellä nyt on ?
sekoan jo itse tässä...

Ja millä te olette sen irti sieltä saaneet ?
 
Myxi sanoi
"Thank you for your e-mail enquiry; we will require the EAC number off of the unit so we may check options open to us."
Laitoin tiedustelua jo että mistähän sen EAC:n löytäisi...

;D :p ;D  Stanssattuna varmaan läpän akselille mikrokirjoituksella.

Myxi sanoi
Tässä tieten kannattaisi ehkä riskillä tilata TPS ja vielä kerran aukaista läppäkotelo ja ihmetellä onko liimaus irronnut vai ei, olen sitä mieltä että se oli kiinni... Pahimmassa tapauksessa siinä menettää kuitenkin vain TPS:n ja työn hinnan, ja hyvällä tuurilla voi säästää tonnin...

Jos moottorin toiminta on siinä mallissa, että harkitset uuden läppäkotelon hommaamista, tekisin kyllä ehdottomasti tuon TPS:n vaihdon. Ei tuo läppäkotelo mekaanisesti mikään ihmeellinen viritys ole.
 
Sanokaas, mitä tuon kestomagneetin liimauksen irtoaminen vaikuttaa, miten oireen näkee/tietää?
 
Siitähän seuraa että kaasuläppä ei käänny enää aivan niin miten boxi sitä mielestään kääntää.

Oireena voi olla että ei käy tyhjäkäyntiä / käy korkeaa tyhjäkäyntiä tai kaasuttelee omiaan. Jos menee kovin pahaksi niin eiköhän asentotunnistin kerro boxille että ei toimi -> vikakoodi.

Nuo voi kyllä varmaan viitata muuhunkin, pitäisi olla kyllä silmin nähtävissä jos liimaus on irronnut kun aukaisee kaasuläppäkotelon.
 
Minulla ja RistoR:llähän on tämä ongelma, että tasaisessa ajossa nytkähtelee.
Nytkin teki juuri reissulla noin 2-6 km välein nykäyksen, jonka tuntee selvästi penkissä ja kierrokset nousevat 3-5sek ajaksi 250-300rpm ylemmäs ja palautuvat hiljakseen takaisin.
 
Clavurion sanoi
Oletko kysynyt kunnostettua läppäkoteloa BBA:sta?
Kertoivat aikanaan "We will require the EAC Number off the throttlebody to check options open to us." En omasta onnistunut löytämään mitään mallinumeroa. ???

Nonni:
"The eac number is located on the main body usually around the venture.
Michael"

Elikkäs missä se nyt sitten on ???
 
Jep, juuri täsmälleen niinkuin Harri K kirjoittaa; mulla nykii vastaavasti. Sen suhteen alan nyt olla sitä mieltä, että automaattivaihteiston turbiinin lukitus on ongelmana. Pitäisi ottaa testeri liikkeestä kiinni autoon ja lähteä koeajolle, jos siitä näkisi, pysyykö lukko kiinni kun vaihteisto on lämmennyt (nykimistä ei tapahdu ensimmäiseen noin 10:een kilometriin, vaan vasta kun kone ja ilmeisesti vaihteisto lämmenneet riittävästi!) vai irrottaako se aina välillä. Ko. lukkoa ohjataan sähköisesti.

Ja itse topicista vielä:

imusarjan puhdistukseen taas yksi tuore kokemus lisää, itse nimittäin teetätin tuon puhdistuksen (imusarja ja palotilat) paikall. Mitsu-huollossa, jossa auto oli päivän ja ottivat imusarjan irti ja puhdistivat sen ja samalla palotilat ja hieman venttiileitäkin (käyttivät kahta eri erikoisainetta tähän), käyttivät autoa kertomansa mukaan ilman pakoputkea, jotta osa irronneesta mönjästä tuli sitä kautta pihalle ja osaa kuulemma imivät 'imurilla'. Oli tämä meikäläisen GDI (ajettu nyt 115 000, itse ajanut vasta n. 7 000) aika tukkoisessa kunnossa. Syynä automaattivaihteet (ei pääse nostamaan kierroksia, jos ei polje kunnolla) ja se, että edellinen omistaja (nainen! :) ei ole pahemmin kenkäpojaa autolle antanut. Nyt, tuon puhdistusoperaation jälkeen, on todettava että auto on kuin uudestisyntynyt kiihtyvyyden suhteen - ja kaasuun vastaamisen. Lähtee paljon mukavammin ja vastaa kaasuun hyvin herkästi. Ja mikä parasta, mulla ongelmana ollut korkea pakokaasujen HC-arvo (oli 140!) tippui 29:ään tyhjäkäynnillä (maksimi sallittu on 100)!

Eli kannatti mun tapauksessa ehdottomasti teetättää tuo!
 
ristor,

Hieno homma, kun alkoi pelittää putsauksen jälkeen. Suljettiinko EGR, vai puhaltaako edelleen?

Hieman kommentteja EGR:n sulkemisesta muutaman kk:n kokemuksen jälkeen: Moottorin toiminnassa ei merkittäviä muutoksia. Katsastuksessa päästöarvot erinomaiset. Koneen lämpenemiseen ja sitä myöten kulutukseen operaatiolla vaikuttaa olleen selvä vaikutus. Mitä kylmempi keli, sitä selvempänä ero aiempaan näkyy. EGR kierrättää lämpöisiä pakokaasuja, jotka osin vielä lämmittävät kylmää konetta. Lämpimällä koneella/matka-ajossa kulutuslukemat aikaisemmalla tasolla.
 
Eli kulutus kasvoi ?
Itse ymmärtäisin, että pitäisi laskea ? Kaskun EGR:n kaasut menevätkin kaikki putkeen tukkimisen jälkeen, niin lambda olettaa koneen käyvän rikkaammalla ja pienentää seosta?
(vai laskinko nyt aivan väärinpäin)

Palotilan pesuun Vemiciltä vastausta edelleen odottaen.... pitääkö tässä ajaa jonneki muualle kun Tampereelle, että saa jotain aikaseks... :mad:
 
Mulla on tuossa carismassa aivan samaa ongelmaa ritor:n kanssa, mutta sepä ei ole automaatti, koneen lämmittyä alkaa nykiminen. Eivätkä osanneet tehdä asialle mitään helkamalla eikä vemicillä :) Taitaa mennä tää mun kottero takas liikkeeseen, perkules en mä nyt toistakymmentä tonnia maksa mistään pilkistä...
 
Clavurion sanoi
kulutukseen operaatiolla vaikuttaa olleen selvä vaikutus.

Tuohon en kommentoi mitään ennenkuin pari tankillista on ajettuna, vielä en ole huomannut mainittavaa eroa suuntaa tai toiseen...
 
Myxi sanoi
Vemic on hinnoitellut osan lähes 1300 euron arvoiseksi TPS:n kanssa. Alennusta ei tuntunut saavan. Sen sijaan vähän alennusta olisi luvassa merkkiliikkeen varaosatiskillä, tosin rajallinen oli alennus sielläkin. Tutkimatta on vielä hinnat muualla.

Toisaalta, on monissa autoissa kalliimpiakin tyyppivikoja...

MD 628204 - Uusi TPS
MR 514334 - Uusi kaasuläppäkotelo

Tarkastin yhden paikan hinnat ja näyttäisi siltä että n.50%:n alennus olisi luvassa noista edellä mainituista osista vielä kuljetuksen, tullin ja alv:n jälkeenkin.
 
Kyllä, EGR tukittiin siinä samassa yhteydessä kun tuo puhdistusoperaatio tehtiin :) Mekaanikolla, joka putsauksen teki, on itsellä ihan samanlainen auto, ja sanoi tehneensä vastaavat operaatiot omaansakin ja hyvin tuloksin, joten luottavaisin mielin uskalsi tuon teettää ja maksaa!

Tuosta nykimisestä vielä: mun autoakin on kolme eri korjaajaa 'analysoinut' lähinnä koeajolla (ja softapäivitys on tehty ja autom. öljyjä vaihdettu myös) sen suhteen ja kaikki ovat olleet ainakin osittain sitä mieltä, että se on ominaisuus, jonka toisaalta haluaisin uskoakin. Mutta toisaalta, kun kaikilla teillä, joilla on sama vekotin, ei tuota nykimistä tapahdu, niin se minua enää hiukan ihmetyttää... Mutta "lohdullista" :) kuitenkin on se, etten ole yksin ko. "oireen" kanssa, kyllä siinä mun mielestä joko ominaisuutta tai tyyppivikaa on havaittavissa.
 
Juu tuohan se juuri on persiistä kun itsekin kävin vastaavaacarismaa koeajamassa eikä siinä ollut mitään vastaavaa nykimistä niin kyllä mua ainakin uituttaa niin perkeleesti ja kun vein auton Helkamalle/Vemicille korjattavaksi ilmoittivat he heti että autossa on vikaa eikä nykiminen ole normaalia, mutta kun eivät osanneet sitä korjata muuttuikin kyseinen nykiminen "ominaisuudeksi". Ihmetyttää vaan tuo touhu.
 
MaxFlower sanoi
Myxi sanoi
Vemic on hinnoitellut osan lähes 1300 euron arvoiseksi TPS:n kanssa. Alennusta ei tuntunut saavan. Sen sijaan vähän alennusta olisi luvassa merkkiliikkeen varaosatiskillä, tosin rajallinen oli alennus sielläkin. Tutkimatta on vielä hinnat muualla.

Toisaalta, on monissa autoissa kalliimpiakin tyyppivikoja...

MD 628204 - Uusi TPS
MR 514334 - Uusi kaasuläppäkotelo

Tarkastin yhden paikan hinnat ja näyttäisi siltä että n.50%:n alennus olisi luvassa noista edellä mainituista osista vielä kuljetuksen, tullin ja alv:n jälkeenkin.

No mutta tuohan kuulostaa paremmalta kuin hyvältä :D Kuinkas pistetään asia etenemään :)
 
No niin. Nyt tulee putsaus"työkalut" Tamperetta kohti Vemicin toimesta. Kiitos taasen asiallisesta toiminnasta.
Puhuttiin pitkän aikaa puhelimessa ja vielä jos karstoista haluaa kunnolla eroon niin pitäisi tukkia vielä kampikammiosta tulevat höyryt, jotka nekin nykyään kierrätetään eikä päästetä vapauteen....
 
Clavurion sanoi
Oletko kysynyt kunnostettua läppäkoteloa BBA:sta?
Kertoivat aikanaan "We will require the EAC Number off the throttlebody to check options open to us." En omasta onnistunut löytämään mitään mallinumeroa. ???

Ja vastaus tuli:
"Thanks for your response. We can supply this unit the cost is £425.00 + pp
+vat all costs are in GBP."

Kuka osaa kertoa mitä tuo tarkoittaa kokonaishinnaksi?
 
EU:n sisältä tilattaessa tuskin tullia tarvitsee maksaa, mutta Englannin ALV on muistaakseni 17,5%, eli n.730 euroa + postit.
 
Vielä vähän ehkä offtopiccia, mutta vielä tuosta nykimisestä tasakaasulla (automaattivaihteisella *ja* manuaalilla), voisko olla kyse TPS-anturista, oli antanut mulla vikakoodin...? Jos se pätkisi -> pätkisi tieto kaasun asennosta -> nykimistä?
 
Jos tuolla putsausoperaatiolla on tosiaan noin selvät (positiiviset) vaikukset käytännössä niin luulisi Vemicin tiedottavan siitä huolto-organisaatiolle. Ja miksei ihan suoraan GDI:n omistajillekin. Pitäisikös vihjaista..
 
No eiköhän se vemicci tiedota siitä merkkihuollolle kunhan saavat ensin itse tolkkua asiasta, kun eivät ressukat ainakaan saaneet mun carismaa toimimaan. Itse jos olisin vemicillä töissä tiedottaisin kyllä koko kansalle että pyrkii vaan välttämään noita gdi hässäköitä :)
 
ristor sanoi
Vielä vähän ehkä offtopiccia, mutta vielä tuosta nykimisestä tasakaasulla (automaattivaihteisella *ja* manuaalilla), voisko olla kyse TPS-anturista, oli antanut mulla vikakoodin...? Jos se pätkisi -> pätkisi tieto kaasun asennosta -> nykimistä?

Mikä mahtoi olla vikakoodi?

Oman kokemuksen mukaan ainakin minulla kaikki oireet ilmenee tyhjäkäynnillä tai muutenkin alle n. 1800 rpm.

Sinullakin oli tieten -99, eli luultavasti vanhalla TPS:llä jos sitä ei ole vaihdettu, se kyllä voi aiheuttaa ongelmia.

Tarkoituksena olisi tutkia TPS:ää vähän tarkemmin kunhan saan uuden kaasuläppäkotelon, tulossa olisi, ja halavalla ;D
 
Koitin hakea huollosta saamaani tulostetta mutta en pahus löydä sitä.. Jos se jostain kaivautuu esiin, ilmoittelen.

Jokatapauksessa, jos joku tuohon ajoittaiseen, isommassa vauhdissa tapahtuvaan outoon ja suht. tiheäänkin vaimeaan nykimiseen syyn löytää tarjoaa meikäläinen seuraavassa klubitapaamisessa vähintäänkin oluet!!
 
ristor sanoi
Jokatapauksessa, jos joku tuohon ajoittaiseen, isommassa vauhdissa tapahtuvaan outoon ja suht. tiheäänkin vaimeaan nykimiseen syyn löytää tarjoaa meikäläinen seuraavassa klubitapaamisessa vähintäänkin oluet!!

Itselläni nykimiset loppui siihen kun pistin 98E:tä tankkiin.
 
Eipä 98E vaikuta ainakaan minun tapauksessani mitään. Olen useita kksia vain sitä tankannut koko ajan.
Ihmettelen suuresti myös kulutusta.. minulla on ~10litraa/100km koko ajan. Joista puolet aina kaupunkiajoa ja puolet maantiellä ajoa. Tosin..ei mun ajo ole sitä rauhallista vaan tulee päästeltyä ::)
 
Emmä ole mitään tollasta maantieajossa tapahtuvaa tiheää nykimistä kyllä kohdannut. Ja 98: ia käytän pelkästään. Sekin jotenkin muutti auton luonnetta lisää positiivisempaan suuntaan. Jos nyt muistelen tarkasti, niin auton myyjä sanoi, että autoon on joskus vaihdettu joku osa kone puolelle. Pitää myöntää, etten muista mitä sinne on vaihdettu ja mitä myyjä tarkalleen sanoi :-[

:peukku
 
Palotila ja suutinpesu suoritettu.
2-kertaisesti vielä, ja siten että jälkimmäisen käsittelyn annettiin vaikuttaa yön yli. Paikalliselle Veholle suuri kiitos tästä, vaikkeikaan nykiminen mihinkään kadonnut.
Pakko kait uskoa, että GDI ohjelman kartat vaan on epälineaariset tms ja katkoksia tapahtuu siinä.

Ps. tulpat kivan kalleita.. 4kpl = yli 100e ::)
 
Juu tuota iridiumia mitsu suosittelee oliskos ollu joku 25-30/kpl hintaa, mulle vaihdettiin nekin 2 kertaa kun sitä mitsua rassattiin :)
 
http://www.automotiveforums.com/t327037-1997_legnum_kicking_at_100kms.html

Tarkistellaankos vähä ny keskenämme GDI bensapumppuja tarran väriltä ?? Onko mulla ja RistoR esimerkiksi eroa muiden pumppuihin. Mulla se pumppu ainakin ääntää kovasti.
Sen kait näkee takapenkin alta heti katsomalla...
 
Harri K sanoi
Sen kait näkee takapenkin alta heti katsomalla...

Ööö... En mä sieltä mitään pumppua ainakaan vielä löytäny ??? Jollei sitten ole sen valkoisen muovin alla vänkärin puolella, sinne en vielä kerennyt kurkkia :p

Niin ja tuossa mainitsemassa linkissäsi puhutaan tuosta oktaaniluvusta, minun autolla on ensimmäinenkin omistaja ajanut välillä 98:lla, itse nyt kokoajan, olisiko minulla sitten suuttimet paremmassa kunnossa kun meno on niin tasaista ::)
 
Myxi sanoi
Harri K sanoi
Sen kait näkee takapenkin alta heti katsomalla...

Ööö... En mä sieltä mitään pumppua ainakaan vielä löytäny  ??? Jollei sitten ole sen valkoisen muovin alla vänkärin puolella, sinne en vielä kerennyt kurkkia  :p

Niin ja tuossa mainitsemassa linkissäsi puhutaan tuosta oktaaniluvusta, minun autolla on ensimmäinenkin omistaja ajanut välillä 98:lla, itse nyt kokoajan, olisiko minulla sitten suuttimet paremmassa kunnossa kun meno on niin tasaista   ::)

Sama täällä, kuten on monesti jo tullut todettua. Tosin ei tietoa mitä löpöä edellinen omistaja on käyttänyt. Ainakin autossa on täydellinen huoltokirja, joten ei ole ollut heitteillä. En mäkään ole nähnyt tuon bensapumppua, tosin en ole sitä edes etsinytkään.
 
Siis tottakai pitäisi avata se sisäinen luukku siitä ja nostaa pumppu ylös. Näin oli ohjeet ainakin jenkkimanuaalissa. Suomenkielistä en ole vielä kerennyt tutkia...
 
ja lisää asiaa `GDI oktaaniluvusta:

http://www.automotivehelper.com/topic191295.htm

ps. hyviä kommenttei mitsudealereista:

mitsi dealer wont help they are just dickheads with no idea


mitsi dealer dont know shit, sometimes i thikn i know more than them ::)
 
Myxi sanoi
Tarkoituksena olisi tutkia TPS:ää vähän tarkemmin kunhan saan uuden kaasuläppäkotelon, tulossa olisi, ja halavalla ;D

Pitkien odotuksien ja kummallisten asioiden jälkeen äsken laitettiin paikalleen vihdoin tuo jo näköjään melkein 2 kuukautta sitten tilattu kaasuläppäkotelo. Mukana tullut TPS oli viallinen molempien kanavien osalta, ja odottelujen jälkeen tilasinkin uuden Suomesta. Parin kymmenen kilometrin ajon jälkeen voisi sanoa että toimii kuin uusi 8)

Ja halpakin näyttää olevan varsin suhteellinen käsite, kaikkine ylimääräisine kuluineen rahaa paloi kyllä vähän turhankin paljon, tarkkaan en ole vielä laskenut...
 
Apua!Tuli ostettua galant 2.4gdi-00.Auto toimi erittäin hyvin muutaman viikon ja sitte se alkoi nykiä tasa kaasulla.Autoon on haettu jatkoturva joten takuuta on vielä syyskuun loppuun asti.Otin yhteyttä paikalliseen merkkikorjaamoon ja käskivät tulla käymään niin laitetaan testeri kiinni.Vika koodeja ei löytynyt.Arvelivat että suuttimet ovat nokiset joten putsaus suoritettiin.Ei siitä ollut apua, nykiminen jatkuu.Paikallinen merkkikorjaamo oli yhteydessä Vemiciin jotka tylysti totesivat että se on gdi:n tyyppivika, ei voi mitään. ???
 
kimele sanoi
Auto toimi erittäin hyvin muutaman viikon ja sitte se alkoi nykiä tasa kaasulla.
Sinuna koittaisin ajaa tankin tyhjäksi ja alkaa käyttämään 98:a, kerran tankkasin Esson 95 tiikeriä reissussa tankkiin ja siilläkös varsinaisen kengurun sai ::)
 
98:a oon käyttänyt eikä se mitään auttanut.Kaasuläppäkotelokin on kuulema Vemicin mukaan hiljan vaihdettu.(entinen omistaja)
 
kimele,

Tehtiinkö suuttimien puhdistus tulpanreiän kautta omalla GDI-systeemillä vai pelkästään Fortella?
Mikäli kunnon puhdistus tehty, kaasuläppäkotelo uusittu ja ajelet 98:lla, ei voine sanoa muuta, kuin tervetuloa GDI-kansalaiseksi!
 
Harri K sanoi
Sen kait näkee takapenkin alta heti katsomalla...

Jos olen oikein käsittänyt niin takana on aika perus matalapaine pumppu. Sen sijaan konehuoneen puolella on korkeapainepumppu, jonka luulisi vaikuttavan enemmän jos pumpun puolella on tuo ongelman syy.

Suuttimien toiminta korostuu laihaseosalueella, kun suihkutetaan vain vähän ainetta laihalla seoksella. Vedätettäessä polttoaine suihkutetaan männän mennessä alas ja seos sekoittuu. Laihaseosalueella polttoaine suihkutetaan juuri ennen kipinää männän mennessä ylös jolloin seoksen sekoittumiseen ei jää aikaa varsinkin jos suuttimet eivät ole priima kunnossa.

Tyhjäkäynnillä olevat ongelmat ainakin minä olen todennut johtuvan TPS:stä ja kaasuläppäkotelosta, sen sijaan laihaseosalueella ajettaessa suuttimet ovat potentiaalinen ongelma paikka, samoin korkeapainepumppu jos suuttimille ei tule tarpeeksi painetta.

Luulempa että TimattiTiskillä käydessä hintalappu on noilla varmasti kohdallaan, mutta mielestäni noista ongelmista kärsivien kannattaisi tutkia tarkemmin nuo kaksi kohtaa.
 
Myxi sanoi
Tyhjäkäynnillä olevat ongelmat ainakin minä olen todennut johtuvan TPS:stä ja kaasuläppäkotelosta, sen sijaan laihaseosalueella ajettaessa suuttimet ovat potentiaalinen ongelma paikka, samoin korkeapainepumppu jos suuttimille ei tule tarpeeksi painetta.

Luulempa että TimattiTiskillä käydessä hintalappu on noilla varmasti kohdallaan, mutta mielestäni noista ongelmista kärsivien kannattaisi tutkia tarkemmin nuo kaksi kohtaa.

Korkeapainepumppu voidaan testata Mitsun huollossa tietääkseni jollakin tavalla.

GDI:n moottorimanuaali on toivottavasti kohta saatavillani.


Lisätietoa newsseistä poimittuna:
Great Britain Gdi is set up to run 20:1 where as the jap version is set upto run 40:1 this is why they will not run on our crap fuel there isdocumentation on that its when they go into there lean burn cycle that theproblem happens.

Outoa..empäs tiennyt tuotakaan.

Eniten valittavat uuden seelannin tyypit juuri huonon bensan vuoksi tulevia ongelmia.

Ja lisätietoa taas:

Korkeapainepuolella ongelmia havaittu ulkomailla. Syynä korkeapainepuolella oleva bensanpainesäädin (?)
There have been a few carisma's with similar problems. I have found that most of them have had low fuel pressure at the high pressure side of the high pressure pump. This is normally caused by the high pressure regulator.

Oliskos vaikea nyt selvittää, onko mahdollisesti bensanpaineen säätimessä siis vika ?
Jumittaako se tms.
 
Nyt hieman asiaa tutkittuani olen tehnyt tämän johtopäätöksen: paras ja varmin GDI gallu on vm. -99 vanhemman mallisella pumpulla ja UUSITULLA kaasuläppäkotelolla. Noissa autoissa ei nykimisongelmia ole ollut. Myxilläkin tilanne on muistaakseni sama. Nyt jokainen tuossakin valittanut omistaa -00 gallun.

Ajelin tuossa juuri V70 R turbo Volvolla ja ei menon tasaisuus tasakaasulla omasta gallusta eronnut.
 
Joko tässä kohta on vemicin suuntaan aihetta "joukkoadressilla" jotta selvittävät missä ko. "vika" piilee?

Mulle on ihan sama kuha sais vaa tietoo et missä vika on. Osia saa halvalla muualtaki ku Vemiciltä...

Itse tekis mieli ny mittauttaa noi bensanpaineet, mutta epäilen että ajossa seki pitäs tehdä. (ostanko mittarin?)
 
Harri K sanoi
Itse tekis mieli ny mittauttaa noi bensanpaineet, mutta epäilen että ajossa seki pitäs tehdä. (ostanko mittarin?)

Jos siellä säädin on niin luulisi että MUT II osaa silloin paineen näyttää, merkkiliikkeessä käyntiähän sekin tarkoittaisi mutta ei niin kallis operaatio varmaankaan...
 
Kaasuläppäkotelon (+TPS) lisäksi tuo polttoaineen syöttöpuoli on kyllä potentiaalinen ongelman alkulähde. Tankissa olevan matalapainepumpun osuuteen en henkilökohtaisesti oikein jaksa uskoa. Mikäli soppaa ei tulisi korkeapainepumpulle tarpeeksi, voisi kuvitella että ongelmia olisi korkeilla kierroksilla, suurilla syöttömäärillä. Ainakaan itselle tuo osa-alue ei ole ongelma.

Suuttimien tarkka toiminta ja riittävä bensapaine ovat varmasti elintärkeitä laihaseosalueella hienojakoisen polttoainesumun aikaansaamiseksi. Potuttaa vietävästi, kun suuttimia ei pysty penkissäkään testaamaan, Vemic nostaa kädet pystyyn. Mikäli niissä epäilee ongelmaa, ne lienee pakko sokkona vaihtaa. Hintaa taisi olla +500e/kpl (hämärä muistikuva). Korkeapainepumpun ja painesäätimen toiminta mietityttää kovasti allekirjoittanuttakin. Venäjän poikien foorumilla asiasta löytyy selvitysintoiselle materiaalia.
 
Myxi sanoi
Harri K sanoi
Itse tekis mieli ny mittauttaa noi bensanpaineet, mutta epäilen että ajossa seki pitäs tehdä. (ostanko mittarin?)

Jos siellä säädin on niin luulisi että MUT II osaa silloin paineen näyttää, merkkiliikkeessä käyntiähän sekin tarkoittaisi mutta ei niin kallis operaatio varmaankaan...

MUT II:sta juuri puhuttiin kanssa jossain...
 
Takaisin
Ylös Bottom