Vs: Jarrupalat ratakäytössä
Kokemuksia Carbotech XP10:stä.
Kuuma (+32c..) Alastaron ratapäivä takana uusilla Carbotechin XP10 paloilla.
Ei voi muuta kuin kehua. Omasta mielestäni tällä hetkellä tehokkain jarrukombo vakiobremboilla mitä minulla on ollut!
Auton jarrujen speksit:
- Huolletut vakiobrempot (tiivisteet ostettu merkkiliikkeestä)
- HEL-jarruletkut
- Stoptechin uritetut levy 1v ikää (levyissä sisällä kunnon tuuliohjaimet eikä pelkkiä "torneja")
- Carbonlorrainen 1v vanhat jarrunesteet
- palat asennettu satuloihin sivelemällä taustavaluun palassa kuparitahnaa
Kokemukset:
- Jarrujen käyttäytyminen samanlainen läpi päivän
- purenta on agressiivinen ja HETI
- ei jarrujen häviämistä tai kumimaista tuntumaa
- ei "puulla vasten metallia" efektiä
- pysäyttää nopeammastakin vauhdista hyvin ja tuntuma ei muutu jarrutuksen edetessä
- takapaloissa sama materiaali kuin edess -> seurauksena takajarrujen tehokkaampi jarrutus ja sen kyllä huomaa -> auto ei niiaa keulasta enää läheskään niin paljoa
- silmämääräisellä tarkastuksella palojen kuluminen vähäistä
- Kylmänä ja EI sisäänajettuina ulisevat kuin pienet kiimaiset siat -> ulinaa havaittavissa myös todella kuumana.. -> ei oikein voi suositella kadulle jokapäiväiseen käyttöön mikäli kovaääninen ulina häiritsee
- Palat ovat hieman vakiopalaa paksummat -> shimmilevyt tod näk ei mahdu
Suosittelen myös muille jäsenillä kyseisiä paloja, etenkin ratakäyttöön.
Valitettavasti saatavuus on vain tilaamalla Briteistä itse tuottajalta. Hintakaan ei ole halvin, mutta ei myöskään kallein.
Aika näyttää miten monta ratapäivää/kilsaa palat kestää.