Vs: JDM evojen hintakeskustelua
marko_h sanoi
Mitään kertoimia ei ole verotuksessa tietenkään mutta marraskuussa evo 8:n verotusarvo oli 85 tkm ajettuna 24425 euroa, josta veroja tuli 7380 euroa eli 30,2% tulee "kertoimeksi".
Onko tämä ysin tax free -hinta + verot jotenkin kielletty aihe vai omistatko itse ysin, kun jokainen ulkomailla myytävä auto on jotenkin viallinen, jos sen hinta on jotain muuta kuin ysin omistaja voisi toivoa
EU-autoihin ei liene tarve tehdä sen enempää ruostesuojausta kuin Suomi-autoihinkaan vai mistä tässä oikein oli kyse?
En omista ysiä ja ei ole kielletty aihe, vaan pointti on siinä että on tyhmää kerätä jotain romutori malleja hintavertailua tukemaan kun markkinoiden hinta ei muodostu käytännössä varastettujen ja romujen autojen pohjalta.. Ei tullikaan kolaa edelleenkään romutoreja läpi halvimman yksilön pohjalta hintaa määrittäessään, vaan laskee keskiarvohintaa, jos sama periaate olisi täällä käytössä niin nettiautossahan on mm. 7ke rekisterissä oleva evo3, jossa remontitkin tehtynä.. jolloin mitenkäs ne evojen 15ke hintapyynnöt sit.. jos saksasta halvin evo 9 löytyy 22k ja halvin evo 9 autoscoutista 30k tms. niin jossain on jottain vikaa.. tuommosia eroja ei selitä omistajan into.. koska kuten jo aiemminkin on todettu, miksi myydä halvemmalla kuin mitä hinta taso on..
Ja muuten käytin vain tuota niin mainiota evo3 vertausta kun sitä niin kärkkäästi halutaan puolustaa miksi sen hintataso on mikä on..
(lyhyesti, kun lasketaan oman arvon hintaa, niin kaikki kulut menee yläkanttiin, kun lasketaan muiden autojen, kaikki kulut alakanttiin)
Ja EU-autoihin pitää tehdä ihan yhtä paljon ruostesuojaus kuin japanintuonti-autoihinkin.
marko_h sanoi
Vaikka verot laskettaisiin miten "ysin omistajan aurinkolasit" päässä, niin RHD-auton veroista saa n. 30% alennusta. Eli vaikka lähtöhinta olisi 40000, josta poistetaan tullin alennus 1500 ja lopuksi 30% alennus, niin verotusarvo on n. 27000, josta veroja tulisi n. 8000, kun käytetään samaa "kerrointa" 0,3. Eli RHD-ysin saa veroineen 23000-25000 eurolla. Ja maksamalla pari kolme tonnia lisää valinnanvaraa on jo paljon.
Et vissiin tiedä miten tuo 30% menee.. ensinnäkään ei ole olemassa mitään 30% sääntöä, ja siltikin se lasketaan verojen osuudesta, EI vähennetä auton mahdollisesta myyntihinnasta ennen veroja.
marko_h sanoi
Jos auto on JDM Import, se ei tarkoita sitä, että sitä ei olisi mahdollista ostaa tai että se olisi huonossa kunnossa vaan päin vastoin JDM-autolla ei ole ajettu Suomen suolateillä.
Ja jos ilmoituksessa lukee "WE MUST SELL THIS CAR THIS WEEK" ja lisäksi mm. ITS IN GREAT CONDITION, ITS BEEN VERY WELL LOOKED AFTER, FULLY LOADED WITH LOTS MORE EXTRAS, FULL AERO BODY-STYLING KIT, FANTASTIC SERVICE HISTORY, niin onko tämä sellainen auto, että sitä ei kannata ostaa?
Erinomainen syy olla ostamatta autoa. Hyvät autot menee kyllä kaupaksi, pommit on aina myynnissä "WE MUST SELL THIS CAR THIS WEEK". capsitettuna vielä. en ostas edes hatullista paskaa tuolla myynti-ilmoituksella. Ja lisäksi jos joku näkee vaivaa tuoda auton esim. japanista, niin on se outo juttu että sen vaivan jälkeen auto pannaan heti myyntiin.
marko_h sanoi
Elämmekö tätä päivää, kun valuuttakursseja katsotaan vai viime vuotta? Toivottavasti tuo viime vuoden kurssin käyttö oli vain vitsi.
Tuo brittisivusto ei ole mikään avk, vaan ykkösmyyntisivusto briteissä.
Tuskin se niinkään menee, että kun hyvän 100 tkm kolmosen saa veroineen 7000-9000 eurolla, niin se jaksetaan mieluummin hakea Japanista kuin että maksetaan muutama tonni enemmän ja ostetaan Suomesta. Ja samaan aikaan maksetaan mieluummin yhden kolmosen verran ylihintaa ysistä, ettei tarvitse pyytää välittäjää tuomaan autoa Saksasta? Tai parin edullisen kolmosen verran verrattuna Britti-autoihin?
Kukahan löytäisi JDM-ysien toteumahintatietoja huutokaupoista? Niitä olisi mielenkiintoista katsella. Siis samanlainen lista, joka löytyi kolmosista.
Hyvän kolmosen saa 3000-4000 eurolla 60tkm ajettuna japanista. Mutta ehdottomasi hintahaarukka on kyllä realistinen suomi evo3:en hintahaarukka.. mutta ei ns. taxfree haarukka, toivottavasti tarkoitit sitä. Ja jos eläisimme aina tämän päivän hintaa tai kurssien mukaan, pitäisi varmaan suunnata katseet Zimbabwe:n kasvaville automarkkinoille, siellä auton ja rahan arvo vaihtuu päivittäin, voi saada hyviäkin lukuja vertailutaulukkoon.
eukku
Ja tällä hetkellä englanti on hyvinkin houkuttava maa kurssin kannalta, mutta se joka uskaltaa voi sieltä auton ostaa.. itse en ostaisi.
Ja suomessa autojen hinnat
OVAT korkeat, mutta se johtuu siitä että täällä on aina maksettu ihan kaikesta, ihan liikaa.
Huutokauppalistaa yseistä tuskin ihan heti on.. mutta omalla erehtymättömällä perstuntumalla voinen väittää että evo IX japanistakin lähtee 18000e ylöspäin.