Kerhotoiminnan ihmettelyä

Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

ms Frost sanoi
Jottei nyt kenellekään jää epäselväksi, painottaisin aloitusviestin ensimmäistä kappaletta.

Tämä aihe EI OLE hallituksen kannanotto. Hallitus pohtii asioita edelleen kokouksissa, ja tuo asioita julki tarpeen mukaan allekirjoittaen ne hallituksena.

Hallitusjäsen voi halutessaan pohtia asioita julkisesti, ja kertoa silloin toimivansa rivijäsenenä kuten tässä aiheessa on tehty.

Ja tämähän ei ole jäänyt epäselväksi suurimmalle osalle keskusteluun osallistuneille, ainoastaan muutamalle jotka tämän väkipakolla haluavat jättää ymmärtämättä ja jatkaa jankkausta aiheesta.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Vetää kyllä hiljaiseksi.

Itse ihmettelen mistä moinen mutina nyt on alkanut ja pitänyt perustaa oma yhdistys ja sivusto. Toki jos tilanne on mennyt niin pahaksi että heidät on ahdistettu kulmaan ja muuta tietä onneen ei ole. Ahdistamisella nurkkaan tarkoitan sitä, että heille ei myönnetä klubin tukea (Mitsu) taikka budjettia toimia "offiratapäivillä". Mielestäni tässä näyttäisi olevan suurimpana ongelmana se, että MCF ei ole huomannut kyseisen "offiratapäivien" puuttumista (lukumäärällisesti). Koska tätä asiaa ei olla huomioitu niin muutamat henkilöt klubilla ovat päättäneet lähteä ja perustaa oman.

Kysymys: Miksi ei oma-aloitteisesti kysy hallitukselta, että "Saiskos hieman ekua tänne niin päästäis poikien kanssa maastoon? Mä tiedän paikat mutta ekut puuttuu." ?

Uskon että tämä oisi mahdollista.


Hieman sivuten tätä aihetta: Itsekkin kiinostaisi järjestää klubin sisällä Time Attackia, mutta en ole vain vielä saanut aikaiseksi kysyä. :) Uskon että jos innostusta on ja mukaantulijoita niin en näe miksi MCF sanoisi EI hankkeelle..

Nyt järki kädestä sinne päähän ja mietintämyssyt päälle.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

cubeqtio sanoi
Vetää kyllä hiljaiseksi.

Itse ihmettelen mistä moinen mutina nyt on alkanut ja pitänyt perustaa oma yhdistys ja sivusto. Toki jos tilanne on mennyt niin pahaksi että heidät on ahdistettu kulmaan ja muuta tietä onneen ei ole. Ahdistamisella nurkkaan tarkoitan sitä, että heille ei myönnetä klubin tukea (Mitsu) taikka budjettia toimia "offiratapäivillä". Mielestäni tässä näyttäisi olevan suurimpana ongelmana se, että MCF ei ole huomannut kyseisen "offiratapäivien" puuttumista (lukumäärällisesti). Koska tätä asiaa ei olla huomioitu niin muutamat henkilöt klubilla ovat päättäneet lähteä ja perustaa oman.

Jossain vaiheessa vuosibudjetissa (muistelen lukeneeni) taisi olla kolmet budjetoidut offipäivät, mutta niille ei tainnut vetomiehiä/paikkoja löytyä tarpeeksi(?), kyseisenä vuonna niitä sitten järjestettiin(?) yhdet (MFORC?) ja sinnekkin tuli vain muutama osanottaja. En tiedä miten nykyään. Joka tapauksessa rahaa on ollut tarjolla. Että ei se siitä kiinni varmasti ole ollut..
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

J. Puhakka sanoi
Jossain vaiheessa vuosibudjetissa (muistelen lukeneeni) taisi olla kolmet budjetoidut offipäivät, mutta niille ei tainnut vetomiehiä/paikkoja löytyä tarpeeksi(?), kyseisenä vuonna niitä sitten järjestettiin(?) yhdet (MFORC?) ja sinnekkin tuli vain muutama osanottaja. En tiedä miten nykyään. Joka tapauksessa rahaa on ollut tarjolla. Että ei se siitä kiinni varmasti ole ollut..

Eli kuten kirjoitinkin, että budjettia ois mutta kukaan ei halua tehdä mitään vaan ne pitäisi olla järjestetty valmiiksi.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

cubeqtio sanoi
Eli kuten kirjoitinkin, että budjettia ois mutta kukaan ei halua tehdä mitään vaan ne pitäisi olla järjestetty valmiiksi.

Näin juuri. Mielellään vielä omalle takapihalle niin ei tarvi ajella pitkälle :driver
Meilläkin on Pajero ja on kiinnostusta lähteä metsään möyrimään mutta kun ei aika riitä kaikkeen joten ainakin mä ajattelen niin että jos vaikka joku muukin voisi vaikka tehdä asian eteen jotain. Edes vähän :D

Viime MCFORCssa oli 2 autoa :driver
Me ei päästy kun Pajero ei ollut iskukunnossa...
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Mr mmc sanoi
meitä on pian monta clupia ;D
lanceri porukka
legnum porukka
galant porukka
coltti porukka
outtis porukka
l200 porukka
pajero porukka
ja tuskin sitten evo ja normi lancerit saman katon alle sopivat :nykii

Jäisikö MCF sitten vain Carisma-heeboille ???
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

cristan sanoi
Näin juuri. Mielellään vielä omalle takapihalle niin ei tarvi ajella pitkälle :driver
Meilläkin on Pajero ja on kiinnostusta lähteä metsään möyrimään mutta kun ei aika riitä kaikkeen joten ainakin mä ajattelen niin että jos vaikka joku muukin voisi vaikka tehdä asian eteen jotain. Edes vähän :D

Joillekkin saattanut tulla se kuva että Päivinen=kerho kun yleensä te olette hoitaneet aika isoa osaa järjestelyistä. Tässä on ehkä henkilökemioiden lisäksi siitäkin kyse että joku muukin voisi tosiaan hoitaa jotain joskus kuten sanoit, eikä teillä olisi aina tuota taakkaa.

Sen verran pitää kyllä itte muuten kommentoida että onhan tuo mitsun "raskaskalusto" selkeesti erottuva osa tästä normi henkilöautokalustosta, sitä en spekuloi että onko suomen kokoisessa maassa järkeä olla monta kerhoa. Ehkä on, ehkä ei. ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Mielestäni Markho osui juuri asian ytimeen. Offroad ihmisten kiinnostus, ja katuautoilijoiden kiinnostukset/harrastustarpeet eroavat niin paljon toisistaan, että en ymmärrä miksi niitä on väkisin ängettävä yhden yhdistyksen alle, etenkään jos hommaa ei kerta kaikkiaan saada toimimaan.

Offroad harrastajat haluavat ehkä itse päättää jäsenmaksunsa, rahojen käytön jne. Eivät he koe sitä edukseen olla ison järjestön jäsen, kuten ei se olekkaan heille mikään etu. En usko että he kokevat itseään kenenkään yläpuolella oleviksi, mutta harrastustoiminta muuten eroaa siinä määrin merkittävästi. Offroad ihmiset eivät luultavasti tästä syystä koe tätä yhdistystä erityien houkuttelevaksi, vaan he toimivat tyystin muissa yhdistyksissä tällä hetkellä, eli offroadiin erityisesti keskittyneissä sellaisissa.

Mielestäni myös tällä puollella kirjoittelevat voisivat vähän pohtia syvällisemmin tilannetta, nahistelun sijaan. Miksi pitää nostaa tällainen meteli, jos tosiasiat tunnustetaan, täällähän sitä on suututtu pienestä. Eli tosiasia joka on tunnustettu on se, ettei iso merkkikerho ole offailijoiden silmissä erityisen houkutteleva, koska se on venyttävä niin moneen erilaiseen toimintaan. Offailijat haluavat paljon enemmän ajotoimintaa, ja nimenomaan siihen keskittyneen yhdistyksen. Ymmärrän kyllä heidän haluansa oman yhdistyksen kyhäämiseen täysin.

Ja resursseista: kun on hyvin monen sorttista toimintaa, ei se isokaan jäsenmäärä välttämättä niitä kuluja yhtä jäsentä kohti niin alas paina. Käytännön resurssit suhteutettuna harrastajien määriin eivät loppujen lopuksi olekkaan niin paljon paremmat, kun on paljon eri intressejä omaavia harrastajia . . .

Ilmapiiri täällä on puolin ja toisin siinä määrin kireä, ettei tuo nahistelu edistä asiaa yhtään.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
Pelkästään albumia katselemalla voit itse todeta kaksi ensimmäistä kohtaa. Ai niin, paitsi että emme voi käyttää sanaa ajopäiviä (monikossa), koska MCFORC on tähän asti ollut vain kerran vuodessa. Ja paitsi että miitti ei ole miitti jos se tapahtuu huoltoasemalla ja ei koske PELKÄSTÄÄN maasturiporukkaa. Minulla on laskut ja kuitit isosta yhteisostosta. Ai niin, paitsi sitä ei voi laskea, koska kyseiseen tilaukseen ei kukaan ottanut Pajeroon käypiä osia. Neuvontaa. No, en keksi miksei tätä muka ole tehty, mutta varmaan siihenkin joku selitys löytyy. Minun puolestani jokainen voi tehdä omat päätelmänsä ylläolevan lainauksen paikkaansapitävyydestä.

Miten nuo pari ensimmäistä lausetta tuovat etäisesti mieleeni jonkin MCF:n tapahtuman? No, sehän on tietty aina järjestävien vika, jos autojen määrä jää pieneksi, eikö?

Nahistelun sijaan voisi olla ihan järkevää yrittää miettiä mikä se todellinen ongelma on . . . Jotenkin koet tuon kirjoituksen syylilstäväksi, vaikka mielestäni siinä ei sitä haeta. Ei tässä clubissa ole mitään vikaa, muuta kuin se, ettei offailijat koe tätä omakseen, eli ne eivät toimi täällä. Se ei ole järjsetäjien vika, vaan se on yksinkertainen tosiasia, että offailijat haluavat toimia pääosin siihen keskittyneissä piireissä.

Niko Päivinen sanoi
Ja kaikki olivat Mitsuja? Wau. Jos eivät olleet, niin miksi käytät tätä esimerkkinä tässä keskustelussa?

Ja mitä tällä on merkitystä, vaikkeivat olleetkaan? Hänhän kertoo offroad yhdistyksen toimintaperiaatetta. Sitä Mitsuyhdistystähän ollaan vasta perustamassa, ei Mitsuharrastajat vielä ole kerääntyneet näin tiivisti samaan. Ei tuolla ole minkään kannalta mitään merkitystä, että mistä tuo esimerkki on. :)

Niko Päivinen sanoi
Ehkä se tosiaan on niin, että MCF ei vaan osaa ajatella tarpeeksi laajasti. Parkanoon ei jaksa tulla kuin kourallinen, mutta Venäjän safarille olisi varmasti tunkua? Jos kaavailemasi yhdistys järjestää tuollaisia, niin silloin on kyllä myönnettävä, että MCF ei ole sellaisia järjestänyt. Onnea matkaan.

Kysymys ei ole jaksamisesta, tai kiinnostuksesta, vaan siitä että offailijat eivät ole kerääntyneet tänne.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Jotenkin koet tuon kirjoituksen syylilstäväksi, vaikka mielestäni siinä ei sitä haeta.

Kyllä, todellakin koen, kun aloitetaan lauseella:

Isot yleismerkkikerhot ei tee niitä asioita joita he tarvitsevat.

(Muistetaan, että tälle merkille ei ole tällä hetkellä olemassa kuin yksi "yleismerkkikerho", niin kyllähän tässä mielestäni siihen silloin viitataan)

Ja mitä tällä on merkitystä, vaikkeivat olleetkaan?

No kyllä sillä mielestäni on merkitystä, kun heti seuraavassa lauseessa

Oliko tällä porukalla 1 tai 2 ajopäivää pienelle joukolle autoja?

piikitellään MCFORCin suuntaan. Ja kun muutenkin ollaan puhuttu Mitsubishi-aiheen tiimoilla, en käsitä miksi ylipäätään ruveta tuomaan keskusteluun kaikkea mahdollista offitoimintaa. Vai ehkä tarkoitus onkin olla "yleisoffikerho", jonka nimi nyt vaan sattuu olemaan "mitsubishi4x4"? Mene ja tiedä. Varmaan MCFORCiinkin saataisiin enemmän porukkaa, jos sinne otetaan kaikki kulmakunnan maastoautoilijat. Mutta sellaisen järjestäminen ei mielestäni ole merkkikerhon tehtävä. Saako Land Cruiser kerhon tapahtumiin mennä Land Roverilla? Lantikoiksihan niitä kummatkin kutsuvat tahollaan.

Kannattaa lukea tämän ketjun aloitusteksti. Siinä ihmettelen uuden foorumin tarvetta, totean, että niitä saa kuitenkin vapaasti perustella ja paheksun nimenomaan tuota harhaanjohtavaa kirjoittelua. Silti vieläkin, varsinkin tätä paheksumaani kirjoittelua nämä riitelyä inhoavat tahot puolustavat viimeiseen asti. Hyvä aloitus tulevalle yhteistyölle tämäkin.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

nyt on mopot karannu :nykii

kummaa vääntämistä :nykii

itsekin olen ollut hallituksessa mukana ja yrittäny silloin vääntää parhaan mukaan ideoita.

esim. eikös tässä tilanteessa olisi voinut olla ratkaisu esim.
valitaan henkilö joka omasta tahdosta haluaa offia ja siihen viittaavat keskustelut ylläpitää

-->>> ehdotus hallitukselle että tehdään oma alue offiporukalle

--> hallitus myötää luvan ja offi alue tekniika osion kanssa perustetaan

--> henkilöt ketkä haluavat niin ylläpitävät aluetta (vertaan tässä vähän samaan kuin tepin pyyntö "galant / legnum alue" jota
hän ylläpitää ja eikös se ole toiminut?

no sitten offi porukka haluaa järjestää jotain ehdotus hallitukselle ja hallitus antaa budjetista varattuja dollareita
offi porukalle
ja homma lähtee käyntiin.

uskoisin että tälläinen voisi toimia jopa hyvin.

ja tällä systeemillä tämä kyllä paisuu mutta olis joka alueelle omat valvojat jotka vastaavat omistaan

näin olisi suhteelisen helppoa löytää samalta sivustolla kaiken tarvitsevan....


en tiedä mitä sieniä olen syöny ku tälläsiä juttelen mutta ei tästä nyt kannata kumminkaan vetää kuusipuuta juurineen
nenään :nykii
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Minusta nykyisiinkin mcforc:n on ollut niin vähän osallistujia (ei kerhon vika, vaan ihmisten jotka ovat jääneet kotiin, voisivat nyt katsoa peiliin ja kysyä miksi?) , että ei tarvitse erillistä kerhoa vielä sotkemaan informaatiota ympäri nettiä (foorumeita)... :seina

Onko nyt maasturimiehillä menneet ne 31"+ pallot nenään ja paineet nousseet päähän niin pahasti ettei "norm" mitsujen kanssa mahdu samaan miittiin puhumaan 4d56:sen kansivioista ja hajonneista etulukoista? :nykii
En tiedä mikä tuolla Pajero/L200 osiossa olisi niin päin p%€ttä ettei siellä voisi käydä keskusteluja autojen rakentamisesta yms?
Kertokaa nyt joku edes 1 hyvä perusteltu syy?

Itselläni on omasta mielestäni aika pitkä kokemus tässä kerhossa ja omistanut/omistan monelta osa-alueelta erilaisia mitsuja.... ja joka miitissä olen voinut keskustella jokaisesta osa-alueesta (ainakin täällä itä suomessa) :peukku

Ps. nyt seuraan surullisena/huvittuneena/häpeissäni sivusta tätä farssia mikä tästä on kehittynyt.....
kaipa tämä on jo linkitetty monille foorumeille jotka nauravat tälle.... en tiedä. ::)
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Mitsu sanoi
Ps. nyt seuraan surullisena/huvittuneena/häpeissäni sivusta tätä farssia mikä tästä on kehittynyt.....
kaipa tämä on jo linkitetty monille foorumeille jotka nauravat tälle.... en tiedä. ::)


ILMAISTA mainosta.... ;D ;D ;D SIENET JAKOON ;D ja kuusen juuret nenään ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Mitsu sanoi
Minusta nykyisiinkin mcforc:n on ollut niin vähän osallistujia (ei kerhon vika, vaan ihmisten jotka ovat jääneet kotiin, voisivat nyt katsoa peiliin ja kysyä miksi?) , että ei tarvitse erillistä kerhoa vielä sotkemaan informaatiota ympäri nettiä (foorumeita)... :seina



Itselläni on omasta mielestäni aika pitkä kokemus tässä kerhossa ja omistanut/omistan monelta osa-alueelta erilaisia mitsuja.... ja joka miitissä olen voinut keskustella jokaisesta osa-alueesta

Ps. nyt seuraan surullisena/huvittuneena/häpeissäni sivusta tätä f mikä tästä on kehittynyt.....
kaipa tämä on jo linkitetty monille foorumeille jotka nauravat tälle.... en tiedä. ::)


näin juuri.... tähän yhdyn myös.. :peukku :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

no sitten offi porukka haluaa järjestää jotain ehdotus hallitukselle ja hallitus antaa budjetista varattuja dollareita
offi porukalle
ja homma lähtee käyntiin.

Lainaan itseäni aloitusviestistä:

Jos kerhon toiminnassa tökkii jokin, niin siitä PITÄÄ KERTOA hallitukselle. Jos asioista ainostaan jupistaan itsekseen, niin mitään ei asialle tule tapahtumaan. Esim. jos halutaan jotain tiettyä toimintaa, sellaista pitää ehdottaa ja vielä parempi: sen toteuttamiseen kannattaa OSALLISTUA. Esim. jonkin tapahtuman toteuttamisessa rivijäsen voi toimia hallituksen valtuuttamana aivan samaan tapaan kuin hallitusjäsenkin. Ehdotuksia kehiin. Hyvä ehdotus muuten sisältää ajatuksen lisäksi myös jonkinlaisen vision siitä MITEN ja KENEN TOIMESTA ajatusta voidaan viedä eteenpäin.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Foorumin järjestelyyn auttaisi jos tapahtumat osiota selkeyttäisi. Sinnehän voisi lisätä vaikka "off-road" tapahtumat kohdan. :)
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Iltaa vaan kaikille :D

Aika turhaa sanailua puolin ja toisin, tuskin johtaa mihinkään, huonoa julkisuutta vain - suomi24:ltakin jo linkittävät tähän :-\

Foorumeita/sivustoja saa ja voi kuka tahansa perustaa, ei siinä mitään - toimivan yhteisön luominen vaatii sitten jo paljon muutakin! Ei ole helppoa, eikä onnistu pienellä porukalla - täällä tuossa on onnistuttu hienosti! Mutta saahan sitä toki yrittää kun välttämättä haluaa oman mestan. Toki kaikki muuthan siitä kärsii, huonoja puolia on listattu jo monet rivit...

Ymmärrän hyvin Nikon näkökulman saada selville motiivit/tarpeet uuden foorumin perustamiseen, mutta se on joskus _niin_ pienestä kiinni.. tuskinpa mitään järkisyitä edes löytyy vaikka niitä voi koittaa keksiä, jotain pientä henkilökohtaistahan taustalta löytynee.

Aika hoitaa.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

kaks asiaa mitä voi tehdä yhtäaikaa ;)
TOISELLE KUMARRAT NIIN TOISELLE PYLLISTÄT ;D ;D ;D ;D ;D :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Hirveät flash backit tulee kun lukee näitä juttuja. Eikäs tää oo jo nähty pariinkin otteeseen? Erkaantuminen omaksi porukakseen ei loppupelissä aja kenenkään etua.

Yhdistyksellähän voi alla jaoksia joilla on oma rahoitus tili yms. jutut vaikka kuuluisikin isompaan. Parempi ratkaisu mielestäni, kuin kokonaan uusi yhdistys jollekin marginaaliselle ajoneuvo tyypille.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Minä perustan kohta www.cp9a-0108181.com kerhon johon ei muilla runkonumeroilla olevia autoja oteta. Syy tähän on, että tämä kerho ei mielestäni tarpeeksi huomioi autoa juuri tällä runkonumerolla joten koen jääväni muiden varjoon. ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

evo6 sanoi
Minä perustan kohta www.cp9a-0108181.com kerhon johon ei muilla runkonumeroilla olevia autoja oteta. Syy tähän on, että tämä kerho ei mielestäni tarpeeksi huomioi autoa juuri tällä runkonumerolla joten koen jääväni muiden varjoon. ;D
linkki ei toiminu vielä :D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

V.Taavila sanoi
Yhdistyksellähän voi alla jaoksia joilla on oma rahoitus tili yms. jutut vaikka kuuluisikin isompaan. Parempi ratkaisu mielestäni, kuin kokonaan uusi yhdistys jollekin marginaaliselle ajoneuvo tyypille.

En itsekkään montaa yhdistystä kannata, mutta tässä täytyy tehdä korjaus. Omassa luokassaan esim. Pajero on ollut pitkän aikaa suomen myydyin iso maasturi. Mikään muu Mitsun valmiste ei ole tainnut pitää omassa luokassaan myydyimmän titteliä. Eli sikäli ei ole kyse mistään "marginaaliluokasta", etenkin kun muistetaan miten paljon offia harjoitetaan myös kaikkien muiden merkkien edustajilla ja siellä yhdistyksiä riittää. ;) Yleensäkään offia ei ajeta aivan uusilla autoilla, joten ikäluokassaan Mitsuilla on todella vahva edustus ja 80/90 luvuilla oikeita maastureita myytiin verotussyistä todella merkittävästi enempi mitä nykyään.

Mutta en silti automaattisesti tuomitsekkaan oman yhdistyksen perustamis ajatusta, johtuen niin eriliasesta toimintamallista offi puolella. Kysymyshän ei ole siitä että jotain pitäisi huomioida enempi, vaan siitä etteivät offailijat todennäköisesti tiedä sitä, että tämäkin yhdistys sellaista toimintaa harjoittaa. Yhdistyksen nimi, nettisivut, tms. ei mikään viittaa offroad piireihin millään tavalla, eli he eivät liity tänne, vaan toimivat ennemmin jossain muualla.

Myös jos kaikkia historian aikana valmistettuja Mitsuja katsotaan, niin aika iso osa niistä on nelivetoisia/maastureita, verrattuna moneen muuhun merkkiin. Evojen kohdalla voidaan puhua marginaalista, ja niillekkin omaa yhdistystä väsätään, maasturien kohdalla ei voida puhua marginaali edustuksesta.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

masa- sanoi
Evojen kohdalla voidaan puhua marginaalista, ja niillekkin omaa yhdistystä väsätään

Perustuuko tuo olettamukseen vai onko jotain todella tekeillä?

Itse suosittelen ensin keskustelemaan esim. kerhon puheenjohtajan kanssa mahdollisuudesta toimia kerhon sisällä. Erillinen kerho jakaisi kuitenkin evoilijat kahteen leiriin, kun osa lähtisi uuteen kerhoon ja osa ei.

Suomessa on aika paljonkin mallikohtaisia kerhoja mutta mieleen ei tule ainakaan heti ison kerhon alajaostona toimivaa mallikohtaista toimintaa. Tätä vaihtoehtoa kannattaa mielestäni kokeilla mieluummin kuin kokonaan erillistä kerhoa

Ennen kuin kukaan perustaa uutta kerhoa kannattaa myös ottaa huomioon, että toimivan yhteisön luominen vaatii melkoisesti työtä ja pitkäjänteisyyttä. Oma foorumi ja ry:n perustaminen ei vielä pitkälle kanna. Pitää jaksaa toimia pitkäjänteisesti useita vuosia luovuttamatta. Uskoisin, että on kaikista helpointa yrittää toimia yhteistyössä Mitsuklubin kanssa.

Ja seuraava on niille, jotka ovat sitä mieltä, että mallikohtainen toiminta on toisten sorsimista tai elitismiä tai muuta vastaavaa: Kyse ei varmastikaan ole siitä, että joku porukka kokisi ajavansa muita paremmilla tai hienommilla autoilla, vaan kyse on siitä, että saman automerkin sisään mahtuu paljon erilaisia harrastajia / auton omistajia. Esim. maastossa ajavat, urheiluautoilla ajavat, pakettiautoilla ajavat ja perheautoilla ajavat tavoittelevat yleensä autoiltaan ihan eri asioita. Sen takia samalla tavalla ajattelevat näkevät mielellään toisiaan. Ja eihän ketään pois ajeta, jos menee johonkin miittiin käymään, jossa joku porukka kokoontuu. Saahan autokerhoihinkin yleensä kuulua, vaikka ei autoa omistaisikaan.

Mielestäni paras keino estää erillisten kerhojen syntyminen on se, että mallikohtaista toimintaa haluavat saavat sitä. Muuten on tosiaan vaarana se, että joku päivä joku perustaa lisää uusia foorumeita / kerhoja.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Kovasti tulee mieleen tuo kuuluisa NCF<->DNSF taisto. Kerhot tekevät kyllä mielestäni jopa jonkin verran onnistunutta yhteistyötä ainakin mitä ulospäin näkyy ja DNSF:läiset(kin) saavat mitä haluavat. Tavalliset rivijäsenet taas sotivat edelleen keskenään. Aina porukasta löytyy niitä jotka jostain syystä pitävät urheilumalleihin keskittynyttä kerhoa elitistisenä ja toisaalta DNSF:n tapauksessa tätä tukee myös jäseneksi hyväksymisvaatimukset. Mutta kaikesta huolimatta homma vaikuttaa toimivan vaikka yleisesti on luultu ettei kahdesta merkkikerhosta mitään tule. En sitten tiedä mitenkä tämän offikerhon kanssa tulee käymään, mutta yrittänyttä ei laiteta. Mielestäni kerhojen pitäisi pyrkiä yhteistyöhön mieluummin kuin olla sotajalalla. Jatkuvasta taistelusta molemmat kärsivät. Ei pahalla, mutta kannattaisi heti alusta alkaen panostaa yhteistyöhön eikä jossitella että miksi, miten ja jos vaikka kuinka. Myös sitä alajaos hommaa voisi harkita. Eikös toitsukerholla ole jonkin sortin alajaoksia? Vai heittääkö muistini taas ihan häränpyllyä.

Jokatapauksessa tsemppiä uudelle kerholle ja toivotaan että saatte aikaan yhteistyötä muiden kerhojen kanssa. :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Gallu sanoi
Aina porukasta löytyy niitä jotka jostain syystä pitävät urheilumalleihin keskittynyttä kerhoa elitistisenä

Offtopic: Kuka nyt millään muulla datsunilla ajaisikaan ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Itse olen DNSF:ssä heilunut lähes sen perustamisesta saakka ja kommentoin tähän ihan omia näkökulmiani. DNSF ja NCF on kyllä kaksi täysin eri kerhoa. Tehdään toki yhteistyötä missä pystytään, mutta jako autoissa on niin selvä, ettei tuossa yhteiselossa kyllä mitään ongelmaa ole.

DNSF perustettiin 1999 ja NCF 2001. Kyseessä on siis kaksi täysin erillistä kerhoa erilaisilla kalustoilla ja ideologioilla. Kerhot ei kyllä kinastele keskenään yhtään mistään, mutta joskus toki jäsenet naljailee toisilleen. Ihan normaalia merkistä ja kerhosta riippumatta. Ainahan se oma peli on olevinaan paras. :) Sporttimallit tuntuvat monesti ajautuvan DNSF:n "riveihin". Vaan käytännössähän se on omistajasta kiinni missä kerhossa haluaa vaikuttaa jos missään. Eiköhän se jäsenen kerhovalinta kuitenkin valikoidu sen mukaan kummasta saa omaan automalliinsa enemmän tietoa ja apuja. Minusta molemmille kerhoille on selvä tilaus ja tarve.

Mitä tulee DNSF:n elitistiseen maineeseen se tulee juurikin tuosta sporttisesta kerhokalustojäsenedellytyksestä, ei mistään muusta. Tämä rajaa tarkoituksella ulkopuolelle muut kuin kerhomallien omistajat, koska kerhon tarkoituskaan ei ole olla merkkikerho vaan erikoismallikerho. NCF hoitaa jo hienosti merkkikerhon puolen.

MCF:n tapauksessa väki lähtisi jo olemassa olevan kerhon sisältä, joka voi aiheuttaa (näköjään sen jo tehnytkin) ongelmia ja ristiriitoja. Sinänsä pitäisin irtautumista turhana, koska molemmilla osapuolilla juuret on samat, jolloin eroaminen aiheuttaa molemmille kyllä enemmän harmia kuin hyötyä. Jos offit kovasti haluavat omaa palstaa niin miksei sitä foorumille järjestetä niin että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä? Eikun osapuolet neuvottelupöytään avoin mielin. Olisihan se käytännössä ulkopuolisellekin uudelle harrastajalle näppärämpää löytää koko mitsupaletti saman foorumin alta.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Jos offit kovasti haluavat omaa palstaa niin miksei sitä foorumille järjestetä niin että kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä?

Jos tällaista olisi joku pyytänyt, niin sellainen olisi varmasti järjestetty. Mutta kun kukaan ei ole edes pyytänyt. Miten pidät kaikki osapuolet tyytyväisenä, jos et tiedä mitä ne haluavat? Kannattaa lukea tämän ketjun aloitusviesti ajatuksen kanssa.

Eikun osapuolet neuvottelupöytään avoin mielin.

Lue aloitusviesti. Mitä lisää MCF olisi voinut tehdä tilanteessa, jossa ilman mitään ennakkovaroitusta ruvetaan puuhaamaan uutta foorumia ja uutta yhdistystä? Mitä neuvoteltavaa on tilanteessa, jossa mitään vaatimuksia ei ole ja kun viesti selvästikin on, että "tehdään samaa, kunhan ei tehdä sitä MCF:n puitteissa" ?
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
Jos tällaista olisi joku pyytänyt, niin sellainen olisi varmasti järjestetty. Mutta kun kukaan ei ole edes pyytänyt. Miten pidät kaikki osapuolet tyytyväisenä, jos et tiedä mitä ne haluavat? Kannattaa lukea tämän ketjun aloitusviesti ajatuksen kanssa.

Lue aloitusviesti. Mitä lisää MCF olisi voinut tehdä tilanteessa, jossa ilman mitään ennakkovaroitusta ruvetaan puuhaamaan uutta foorumia ja uutta yhdistystä? Mitä neuvoteltavaa on tilanteessa, jossa mitään vaatimuksia ei ole ja kun viesti selvästikin on, että "tehdään samaa, kunhan ei tehdä sitä MCF:n puitteissa" ?

Luin kyllä ekan viestin ja kirjoitinkin omani vain siten miten mun mielestä olisi pitänyt toimia. "Juuret" on kuitenkin nyt revenneet, mutta kyllä sitä vieläkin kannattaisi puheyhteys pitää? Vaikuttaa lähinnä nyrkin hakkaamiselta pöytään. Tilanteessa kun on kaksi vaihtoehtoa tällä hetkellä: joko jutellaan ja keksitään yhteisjuttuja tai sitten mökötetään kumpikin omassa pöydässään. Valinta on kummankin puolen johdon käsissä ja tilanne vakiintuu.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Sisällöllähän tässä kilpaillaan.
Minä ainakin uskon että mcf klubi pystyy venymään jokaiseen eri autoilun haaraan tarjoten laadukkaita tapahtumia vuosimaksun hinnalla. Ei ne kaikki asiat heti järjesty ja uskoisin että keneltäkään se ei ole pois. Esim kuka muistaa 4-6 auton ratapäivät ???
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Harri K sanoi
Tai Tamperemiitit Pirkkahallin pihassa vuonna x...sama automäärä edelleen ..eli 2-4 ;D
Jos Harri kävisit useammin,niin tietäisit että määrä ei ole muuttunut,vaan paikka..
Noh,sepä OT:sta,kommentoin tähän myöhemmin lisää..
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Ajattelin tulla kyselemään, mitä kaikkea MCF on saanut aikaiseksi maastoautoilun puolella?
Kun en lue tätä foorumia juurikaan, niin en voi tietää onko jotain tapahtunut ja taitaakin ne
asiat olla jäsenien puolella, mihin en pääse lukemaan.

Aika paljon on viestini kirjoittamisen jälkeen jatkunut sama ivallinen asenne sitä asiaa kohtaan, jota
olen yrittänyt ajaa, mikä ei todellakaan ole se, että olisin jotenkin MCF:ia vastaan.
Vaan mitä sitten? Sanon tämän siksi, että aika harvalle se tuntuu olevan selvää!
Kaikki harrastaminen (voi olla myös ammatikseen) maastoautojen kanssa on kivaa, siksi.
Minulla on yksi vanha 1Gen pajero 33" renkailla (leimatuilla) ja välillä sen verran rahaa, että pääsen
sillä ajamaan ja mieluiten ajan jonkinmoisessa maastossa, tässä nyt yksi esimerkki mitä voi harrastaa:

http://www.youtube.com/watch?v=zqspGwpXZCQ

Videossa näkyvä sininen pajero on minun.
Resursseja tähän toimintaan ei ole tarvittu, vain oikeaa asennetta. Toivottavasti enenevässä määrin
mitsu maasturistit huomaavat miten hienoja juttuja liittyy tähän harrastukseen ja aloittavat sen. :)

Ajorikasta kevättä toivotellen:
-tiitus-

ajoa3.JPG
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Kaksi MCFORC tapahtumaa on pistetty budjettiin asti ja sen lisäksi tänä vuonna toivottavasti saadaan pari muutakin tapahtumaa järjestettyä. Hallituksen järjestäytymiskokouksessa keskustellaan Offroad-toimihenkilön nimittämisestä ja oletettavasti tämä toteutuu. Maastoajotapahtumien järjestäminen on tietenkin riippuvainen muiden tapahtumien tapaan osallistujamääristä, mutta kehitys kehittyy ja puitteita parannetaan muiden osa-alueiden kehittämisen ohessa tälläkin saralla, jotta myös maastoajojen osallistujamääriä saadaan kasvatettua.

Mukavaa kevättä toivotellen,
- Harri -
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Teillä on tiitus ihan väärät välineet talvi offailuun ;) No itelläkin tulee talvella harrasteltua offihommia, mutta moottorikelkalla, joten pahojenkin nyppylöiden ylitys onnistuu helposti :D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Ajattelin tulla kyselemään, mitä kaikkea MCF on saanut aikaiseksi maastoautoilun puolella?
Kun en lue tätä foorumia juurikaan, niin en voi tietää onko jotain tapahtunut ja taitaakin ne
asiat olla jäsenien puolella, mihin en pääse lukemaan.

Aika paljon on viestini kirjoittamisen jälkeen jatkunut sama ivallinen asenne sitä asiaa kohtaan, jota
olen yrittänyt ajaa, mikä ei todellakaan ole se, että olisin jotenkin MCF:ia vastaan.
Vaan mitä sitten? Sanon tämän siksi, että aika harvalle se tuntuu olevan selvää!

Eikös tätä keskustelua pitänyt jatkaa siellä herran omalla foorumilla? Ai niin, mutta sieltähän olikin, avoimen keskustelun nimissä, taas poisteltu mm. suurin osa meikäläisen kirjoittamista viesteistä. Tämä nyt vaan viitaten tämänkin threadin linkkeihin, joissa puhutaan jostain OBJEKTIIVISESTA näkemyksestä. No sehän nyt ei tietenkään estä puffaamasta sitä foorumia offipalstan puolella ja nyt sitten täälläkin taas. Tosi ovelaa sissimarkkinointia tiitus, tosi ovelaa.

PJ jo vastasikin mitä ollaan tehty, ei siitä sen enempää.
Jäsenten puolella olevat jutut on ihan tarkoituksella jäsenten puolella, eli jos sinä et pääse niitä lukemaan, niin silloin siellä on sellaista asiaa, joka ei teikäläistä kosketa.

Onkos siellä herran omalla foorumilla järkätty jo monta niitä Venäjän safareja? Kimppatilauksia? Onko tullut pokaaleja suunnistuskisoista?

.....että olisin jotenkin MCF:ia vastaan.
Vaan mitä sitten? Sanon tämän siksi, että aika harvalle se tuntuu olevan selvää!

Ja puhetta puhetta puhetta, sanoja sanoja sanoja... eikös me myöskin jo yhdessä tultu siihen lopputulokseen, että annetaan ihmisten itse päätellä mitkä ovat teikäläisen tavoitteet ja toiminnan todelliset motiivit, koska se mitä sinä sanot ja se mitä sinä teet ja olet tehnyt ja jättänyt tekemättä menevät niin pahasti ristiin?

Sinulla ei ole siis oman sanomasi mukaan mitään MCF:ää vastaan, mutta silti edelleenkin ne samat harhaanjohtavat naljailut pönöttävät herran foorumilla. Minusta tuossa on aika suuri ristiriita, ivallisesta asenteesta nyt puhumattakaan. Kuten muistetaan, kukaan ei ole (tässäkään threadissa) protestoinut uusien foorumeiden availua vastaan, vaan pääasiassa niillä esitettyjä epäasiallisia kirjoitteluja vastaan. Mutta niistä kirjoitteluista ei tietty tingitä, vai mitä? Ei ole mitään MCF:ää vastaan, mutta mitään ei muuteta, vaikka MCF:n puolelta on selvästi sanottu, että sellainen kirjoittelu ei ole MCF:n edustajien mielestä asiallista? Olet kyllä todellinen diplomaatti ja herrasmies, ei voi muuta sanoa.

Sinulla ei ole oman sanomasi mukaan mitään MCF:ää vastaan, mutta silti katsoit parhaaksi tuhota kymmeniä, ellei satoja keskusteluja tältä foorumilta ITSE poistamalla tekstit/sisällön viesteistäsi. Mukana paljon keskusteluja, joissa suurin osa keskustelijoista ei edes ollut MCF:n jäseniä. Mitä tuollainen toiminta on, jos ei ihan silkkaa kiusantekoa? Maastoautoharrastuksen edistämistä?

Kaikki harrastaminen (voi olla myös ammatikseen) maastoautojen kanssa on kivaa, siksi.

Tarkoitat kai, että kaikki harrastaminen maastoautojen kanssa on kivaa, kunhan se ei tapahdu MCF:n kautta? Lukeeko meillä jossain, että maastoautoharrastaminen kielletty? Koska itse edelleenkin annat kirjoituksissasi ymmärtää, että MCF ei tee/ole tehnyt maastoautopuolen eteen tarpeeksi, niin on ihan pakko (jälleen kerran) kysyä: Kielsikö joku sinua jäsenenä ollessasi harrastamasta maastoautoilua tai järjestämästä maastoautoilutoimintaa? Entäpä hallituksessa ollessasi? Kuka kielsi? Ja miksi se joku olisi tehnyt niin? MCFORCiin sentään pääsit osallistumaan, vaikka täällä kaikki muu onkin ilmeisesti kiellettyä?

Resursseja tähän toimintaan ei ole tarvittu, vain oikeaa asennetta.

Okei, nyt ei enää tarvita resurssejakaan. Selvä. Mikä siis esti järjestämästä toimintaa MCF:n aikana (esim. silloin kun olit ITSE hallituksessa), kun kerran nyt ei enää resurssitkaan olleet ongelmana? Kielsikö joku? Kuka? Miksi kukaan olisi kieltänyt? Muista toki, että tuolta hallituksen puolelta et sinä eikä kukaan muukaan pääse poistelemaan viestejä, eli asia voidaan tarkistaa sieltä. Missä siellä onkaan se viestiketju, jossa sinä tarjoat maastoautotapahtuman järjestämistä, mutta tämä kielletään sinulta? Tai missä sellainen viestiketju on tuolla yleisellä tapahtumapuolella?

Koska tiitus antaa omista tekemisistään yhden kuvan, joka eroaa omasta näkemyksestäni aika selvästi, jokainen lukija voi itse pohtia mielessään noita yllä esitettyjä kysymyksiä ja, jälleen kerran, muodostaa oman kuvansa asiasta.

Että ei muuta kuin kevättä vaan sinnekin. Palataan sitten joskus asiaan, kun nuo puffausviestien korulauseet ja herran oikeat teot rupeavat kohtaamaan paremmin toisensa. En sano etteikö niin voisi joskus tapahtua, mutta aika kaukana ollaan vielä. Voit ottaa yhteyttä vaikka meikäläiseen sitten kun tarinoiden sijaan haluat OIKEASTI tehdä jotain maastoautohommia yhdessä. Siis oikeasti, eikä ainoastaan omissa tarinoissa ja kuvitelmissa.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Skydiver sanoi
Kaksi MCFORC tapahtumaa on pistetty budjettiin asti ja sen lisäksi tänä vuonna toivottavasti saadaan pari muutakin tapahtumaa järjestettyä. Hallituksen järjestäytymiskokouksessa keskustellaan Offroad-toimihenkilön nimittämisestä ja oletettavasti tämä toteutuu. Maastoajotapahtumien järjestäminen on tietenkin riippuvainen muiden tapahtumien tapaan osallistujamääristä, mutta kehitys kehittyy ja puitteita parannetaan muiden osa-alueiden kehittämisen ohessa tälläkin saralla, jotta myös maastoajojen osallistujamääriä saadaan kasvatettua.

Mukavaa kevättä toivotellen,
- Harri -
Kiitos Harri asiallisesta vastauksesta. :)
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

MitsuMi sanoi
Teillä on tiitus ihan väärät välineet talvi offailuun ;) No itelläkin tulee talvella harrasteltua offihommia, mutta moottorikelkalla, joten pahojenkin nyppylöiden ylitys onnistuu helposti :D
On offailu kelkallakin varmasti kivaa ja nythän tuli niin paljon lunta ettei oikeen ole tahtonut
enää autolla päästä etenemään... pitäis olla kumitelat pajerossakin. ;D
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Niko Päivinen sanoi
Eikös tätä keskustelua pitänyt jatkaa siellä herran omalla foorumilla? Ai niin, mutta sieltähän olikin, avoimen keskustelun nimissä, taas poisteltu mm. suurin osa meikäläisen kirjoittamista viesteistä. Tämä nyt vaan viitaten tämänkin threadin linkkeihin, joissa puhutaan jostain OBJEKTIIVISESTA näkemyksestä. No sehän nyt ei tietenkään estä puffaamasta sitä foorumia offipalstan puolella ja nyt sitten täälläkin taas. Tosi ovelaa sissimarkkinointia tiitus, tosi ovelaa.

PJ jo vastasikin mitä ollaan tehty, ei siitä sen enempää.
Jäsenten puolella olevat jutut on ihan tarkoituksella jäsenten puolella, eli jos sinä et pääse niitä lukemaan, niin silloin siellä on sellaista asiaa, joka ei teikäläistä kosketa.

Onkos siellä herran omalla foorumilla järkätty jo monta niitä Venäjän safareja? Kimppatilauksia? Onko tullut pokaaleja suunnistuskisoista?

Ja puhetta puhetta puhetta, sanoja sanoja sanoja... eikös me myöskin jo yhdessä tultu siihen lopputulokseen, että annetaan ihmisten itse päätellä mitkä ovat teikäläisen tavoitteet ja toiminnan todelliset motiivit, koska se mitä sinä sanot ja se mitä sinä teet ja olet tehnyt ja jättänyt tekemättä menevät niin pahasti ristiin?

Sinulla ei ole siis oman sanomasi mukaan mitään MCF:ää vastaan, mutta silti edelleenkin ne samat harhaanjohtavat naljailut pönöttävät herran foorumilla. Minusta tuossa on aika suuri ristiriita, ivallisesta asenteesta nyt puhumattakaan. Kuten muistetaan, kukaan ei ole (tässäkään threadissa) protestoinut uusien foorumeiden availua vastaan, vaan pääasiassa niillä esitettyjä epäasiallisia kirjoitteluja vastaan. Mutta niistä kirjoitteluista ei tietty tingitä, vai mitä? Ei ole mitään MCF:ää vastaan, mutta mitään ei muuteta, vaikka MCF:n puolelta on selvästi sanottu, että sellainen kirjoittelu ei ole MCF:n edustajien mielestä asiallista? Olet kyllä todellinen diplomaatti ja herrasmies, ei voi muuta sanoa.

Sinulla ei ole oman sanomasi mukaan mitään MCF:ää vastaan, mutta silti katsoit parhaaksi tuhota kymmeniä, ellei satoja keskusteluja tältä foorumilta ITSE poistamalla tekstit/sisällön viesteistäsi. Mukana paljon keskusteluja, joissa suurin osa keskustelijoista ei edes ollut MCF:n jäseniä. Mitä tuollainen toiminta on, jos ei ihan silkkaa kiusantekoa? Maastoautoharrastuksen edistämistä?

Tarkoitat kai, että kaikki harrastaminen maastoautojen kanssa on kivaa, kunhan se ei tapahdu MCF:n kautta? Lukeeko meillä jossain, että maastoautoharrastaminen kielletty? Koska itse edelleenkin annat kirjoituksissasi ymmärtää, että MCF ei tee/ole tehnyt maastoautopuolen eteen tarpeeksi, niin on ihan pakko (jälleen kerran) kysyä: Kielsikö joku sinua jäsenenä ollessasi harrastamasta maastoautoilua tai järjestämästä maastoautoilutoimintaa? Entäpä hallituksessa ollessasi? Kuka kielsi? Ja miksi se joku olisi tehnyt niin? MCFORCiin sentään pääsit osallistumaan, vaikka täällä kaikki muu onkin ilmeisesti kiellettyä?

Okei, nyt ei enää tarvita resurssejakaan. Selvä. Mikä siis esti järjestämästä toimintaa MCF:n aikana (esim. silloin kun olit ITSE hallituksessa), kun kerran nyt ei enää resurssitkaan olleet ongelmana? Kielsikö joku? Kuka? Miksi kukaan olisi kieltänyt? Muista toki, että tuolta hallituksen puolelta et sinä eikä kukaan muukaan pääse poistelemaan viestejä, eli asia voidaan tarkistaa sieltä. Missä siellä onkaan se viestiketju, jossa sinä tarjoat maastoautotapahtuman järjestämistä, mutta tämä kielletään sinulta? Tai missä sellainen viestiketju on tuolla yleisellä tapahtumapuolella?

Koska tiitus antaa omista tekemisistään yhden kuvan, joka eroaa omasta näkemyksestäni aika selvästi, jokainen lukija voi itse pohtia mielessään noita yllä esitettyjä kysymyksiä ja, jälleen kerran, muodostaa oman kuvansa asiasta.

Näihin päivisen viesteihin ei tekisi mieli vastata mitään, mutta laitan lyhyesti.

Ilmeisesti haluaisit minulta kieltää kirjoittamisen tänne, mutta ei se haittaa. Minulla ei ole tarvetta mihinkään puffailuun.
Enkä jatka sitä tyhjänpäiväistä jauhantaa, mitä suu vaahdossa harrastat.

Laitan hyvin yksinkertaisen korulauseen. On kulunut kohta jo puolivuotta siitä kun kirjoitin ettei MCF järjestä mitään toimintaa
maastoautoille ja sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään, sen voi jokainen nähdä.
Toisaalta taas mitsumaastureita osallistuu jatkuvasti monenlaiseen toimintaan, ainakin eri paikkakunnilla on järjestetty
ajopäiviä, missä on sitten ollut niitä ajamassa myös MCF:n jäseniäkin (nämä ovat siis järjestäneet paikalliset offiporukat).

Laitetaas nyt yks sellainen puffi kun siitä syytetään:
Mitsubishi 4x4 foorumilaiset on jo järjestänyt useampia ajopäiviä ja tulee järjestämään niitä lisää monia tänä vuonna.
Ja näihin tapahtumiin on kaikki tervetulleita, myös MCF:n jäsenet. 8)

Tosiaan en minä, eikä tunnu muutkaan maastoautoilijat tarvitsevan MCF:ia mihinkään, se alkaa olemaan selvää.

Että ei muuta kuin kevättä vaan sinnekin. Palataan sitten joskus asiaan, kun nuo puffausviestien korulauseet ja herran oikeat teot rupeavat kohtaamaan paremmin toisensa. En sano etteikö niin voisi joskus tapahtua, mutta aika kaukana ollaan vielä. Voit ottaa yhteyttä vaikka meikäläiseen sitten kun tarinoiden sijaan haluat OIKEASTI tehdä jotain maastoautohommia yhdessä. Siis oikeasti, eikä ainoastaan omissa tarinoissa ja kuvitelmissa.

Tässä jokainen voi nähdä syyn miksei MCF:n piirissä maastoautoilijat viihdy!
Jo silloin kun minä olin MCF:n hallituksessa, Niko mielivaltaisesti teki päätöksiä hallituksen ohi.
Ja korostan tätä. Mitä ihmeen yhteistyötä minä tarvitsisin sellaisen tahon kanssa joka ei tee mitään? ::)

Tällä foorumilla kirjoitellaan monista myös ei MCF:n autotapahtumista (ei kai sitäkin ole päivinen kieltänyt), mutta
en viitsi tämän ahdistavan ilmapiirin takia kirjoitella tänne niistä tapahtumista, mitä mitsubishi 4x4-porukka järjestää, niistä
löytää juttua niiden omalta palstalta tai offipalstalta.

MCF:iin pidän mielelläni yhteyttä PJ Harrin kautta, jos tulee jotain mistä MCF haluaa keskustella. :peukku
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

tiitus sanoi
Mitsubishi 4x4 foorumilaiset on jo järjestänyt useampia ajopäiviä ja tulee järjestämään niitä lisää monia tänä vuonna.
Ja näihin tapahtumiin on kaikki tervetulleita, myös MCF:n jäsenet.

Tosiaan en minä, eikä tunnu muutkaan maastoautoilijat tarvitsevan MCF:ia mihinkään, se alkaa olemaan selvää.

No se on tosi kiva kun teillä on noita metsässärämpimispäiviä ja vieläpä useita sellasia ja ettekä tarvitse MCF:ia mihinkään joten eikö kaikki ole tässätapauksessa niin hyvin kuin vain voi olla ja voisi lopettaa tämän nipottamisen täällä ;D
Niin ja en ole lukenut koko viestiketjua läpi kun evvk

ps. metsässärämpimispäivä ei sitten ole *tuilua vaan käyttäisin sitä nimitystä itsekkin jos maastureita harrastaisin.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Voisko tämän koko aiheen poistaa? Tai ihmetelläänkö kerhotoiminnan ihmettelyä tuolla suljetulla puolella?Eikös tämä ole niinkun jäsenten juttuja eikä ulkopuolisten asia?Ne kun ei halua tehdä mitään MCFn porukoissa muutenkaan.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Ei tätä poistaa kannata, hyvänä viihteenä menee kyllä.

Mutta Tiitukselle: minkä takia piti taas käydä aukomassa vanhaa asiaa? Melkein 5 kuukautta oltiin ihan hissukseen eikä kellään täällä ollut aiheesta päänvaivaa.

Että sikäli olis hyvä jos tuosta Nikon postista "hienoisen" vinkin löydät.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Tässä tuoksuu että tiituksella on "issues" tiettyä henkilöä kohtaan.. Harmi. :-\
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Näihin päivisen viesteihin ei tekisi mieli vastata mitään, mutta laitan lyhyesti.

Ei kannata vastatakaan. Se, että taas näppärästi päätit ohittaa esittämäni avoimet kysymykset, kertoo varmasti useimmille jo ihan riittävästi.

Ilmeisesti haluaisit minulta kieltää kirjoittamisen tänne, mutta ei se haittaa.

En laisinkaan, kerroin vain mitä mieltä olen tuollaisesta puffaamisesta, joka näköjään saikin heti jatkoa. Oletin vaan, että olisit kerrankin toiminut omien puheidesi

En lue enkä vastaile tällä foorumilla,

mukaisesti, mutta ilmeisesti oman agendan ajamisen tarve meni jälleen kerran edelle. Sitä paitsi jos haluaisin estää kirjoittelusi, olisin voinut myös poistaa kaikki kirjoituksesi tältä foorumilta, ennen kuin kukaan kerkiää asiaan puuttua. Niinhän sinäkin teit minun kirjoituksilleni omallasi. Meillä ei tosin ole tapana harrastaa sellaista, enkä siis alennu sellaiseen.

Jo silloin kun minä olin MCF:n hallituksessa, Niko mielivaltaisesti teki päätöksiä hallituksen ohi.

Ja jälleen kerran, tämä on tietääkseni ainoastaan sinun näkemyksesi asiasta. Edelleenkään et siis muista yhtäkään keskustelua, josta tämä kävisi ilmi? Näppärää teikäläisen kannalta, eikö? Jos joku muu samaan aikaan hallituksessa ollut allekirjoittaa tämän väitteen, niin voi ihan rehellisesti ja avoimesti ilmoittaa siitä. Annat tässä välillisesti ymmärtää, että minä olen kieltänyt sinua aikanaan järjestämästä maastoautopuolentapahtumia MCF:n puolella? Miksi ihmeessä olisin tehnyt niin, muistaakseni minä olin jo ensimmäisessä MCFORCissa (vaikka selvästikin annat kaikkien ymmärtää, että olen mielestäsi sabotoinut MCF:n offipuolta kautta aikain), olitkos sinä? Vai kiellettiinkö ehkä tulemasta? Mutta jos todellakin uskot omiin kirjoituksiisi, niin enkö olekin näppärä poju, kun olen taas saanut manipuloitua tieni hallitukseen, jossa voin jatkaa terrorin valtakauttani nukkehallituksen kautta? Joku nykyisen hallituksen jäsen voisi ottaa tuollaiset oletukset jo silkkana v*ttuiluna.
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Puoli vuotta sitten tässä topicissa oli keskusteltu samaa merkkiä kumartavien kerhojen asioista, ja silloin otettiin esimerkiksi DNSF Ry ja NCF Ry. Riitoja kerhoilla ei ole mutta myönnän suoraan, ettei kerhot juurikaan tee yhteistyötäkään. En ole yhteistyötä vastaan, mutta omalla hallituskaudellani tämä asia ei ole ollut kertaakaan pöydällä. Uskoisin sen johtuvan siitä, ettei yhteistyölle ole tarvetta sen enempää meidän kuin NCF:n puolelta. Jos olisi niin kaikki kanavat keskustelulle pidetään auki nyt ja tulevaisuudessa. Samankaltaisia aatoksia on DNSF ja Vastaheitto foorumeiden kesken. Sulavaa yhteiseloa harrastetaan.

Näin ulkopuolisen silmin (maksan MCF:n jäsenmaksun tänään) näkisin tämän tilanteen täysin vastaavana. Offroad toiminta on niin oma lajinsa kuten driftinkikin, että ehkä se tarvitsee oman klubin ja kerhon. Itse henkilökohtaisesti koen maastossa myörimisen tosin niin marginaalilajina, että merkkiuskollisuuden sijaan kannattaisi harrastajien lyödä voimat yhteen esimerkiksi offipalstan kautta. Aivan kuten driftaajat ovat tehneet. Ei siinä merkkikerhoja tarvita, ja esimerkkien mukaisesti jos joku alkaisi puuhaamaan omaa klubia Opel Manta -driftereille niin lähtökohdat niiden muutaman harrastajan etujen ajamiseen on todella pienet.

Koska molemmat tahot toivottavat kaikki korkeat neliveto-mitsut tervetulleiksi tapahtumiinsa niin harrastajalle tämä on vallan mehukas tilanne. Vielä kun molempien leirien henkilöt lopettaisivat piikittelyn suuntaansa niin tapahtumiin on myös mukava mennä. Ja mukavaahan se on, oli alla sitten Mitsu, Jeep, Suzuki, Toyota tai se Defenderi jolla haetaan kaikki edellä mainitut sieltä metsästä pois.

Ihmiset tappelee, ei yhdistykset. Tämä ei ole kilpailua kellä on isoin sakki takana ja eniten rahaa käytössä vaan autoharrastamista. Kaikki lähtee siitä puuhaporukasta jos sitä löytyy niin harrastajat voi hyvin.

Pete
DNSF ry
 
Vs: Kerhotoiminnan ihmettelyä

Aina niin kärsivällinen Ms Frost alkaa kyllästyä tähän vanhan jutun uusiovääntöön. Seuraava romaania vääntävä jankkaaja kokee moderoinnin suloisen sinetin ja päätyy roskiksen puolelle.

Pj tuolla taisi mainita jo oleellisemman Tiituksen kysymykseen. App kiteytti hienosti kerhotoiminnan idean. Kiitos ja sitten kohti uusia uria.
 
Takaisin
Ylös Bottom