Legnumiin voimaa?

Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Kuulajousiventtiilin bleed osa pitää ääntä ? :)

Kovat on sitte virtaukset bleediventtiilissä.. meinaa se suhina mikä sielt kuuluu on isompaa ilmavirtausta kuin mitä 6mm letkusta tulee ::)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Hemppis sanoi
Kovat on sitte virtaukset bleediventtiilissä.. meinaa se suhina mikä sielt kuuluu on isompaa ilmavirtausta kuin mitä 6mm letkusta tulee ::)

0.9bar eikä suhistele...
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kuulajousi poistui kun orkkissolenoidi kelpaa kuulemma hyvin... tosin pikkusen nopiampi se kuulajousi varmaan olisi... Mut se suhina on todella paljon kovempi heti kun mennään ahdoissa plussan puolelle...
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Ei jäänyt, kaikki letkut kiinnittelin takasin paikoilleen kuten ne aiemmin oli... eli virittäjän jäljiltä suhisee. Pitää tarkistaa letkut kunhan kotio ehdin. Ja jos laittelis sen kuulajousen sinne väliin sitten kuitenkin, ahtamaan vikkelämmin.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Joku täällä(mystinen? ;D) on kuitenkin selaillut foorumeita että minkälaisia tehoja näistä on otettu vakio sisuksilla?
Vähän pääsi nälkä kasvamaan syödessä ja harkinnassa vaihtaa föönit pykälää isompiin, kun se tuntuu nyt olevan se kuristava tekijä.
Sisuskaluihin en suostu koskemaan tuossa koneessa ihan jo kustannussyistä ja kuitenkin kyseessä ihan jokapäiväinen käyttöauto.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

monenko auto täälä on käynyt kamitec:lla ? millasia tehoja saatu, ja milää muutoksilla ?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

_AH_ sanoi
Joku täällä(mystinen? ;D) on kuitenkin selaillut foorumeita että minkälaisia tehoja näistä on otettu vakio sisuksilla?
Vähän pääsi nälkä kasvamaan syödessä ja harkinnassa vaihtaa föönit pykälää isompiin, kun se tuntuu nyt olevan se kuristava tekijä.
Sisuskaluihin en suostu koskemaan tuossa koneessa ihan jo kustannussyistä ja kuitenkin kyseessä ihan jokapäiväinen käyttöauto.

Ainakin td04:lla on ajeltu ilman sisuskalujen vaihtoa. Arvaa vaan onko noita isompia ahtimia mietittty täälläkin. Kuten johkin ketjuun kirjoitin niin eikös se nakutus tuu siitä et pakolämmöt/paineet nousee liiaksi noilla pillereillä. Td04-11b olis järkevän kokoinen kaksin kappalein. Eli käytännössä vakiosisuksilla jotain 400hv otettu ainakin muutamassa autossa clubvr4:llä jos oikeen muistan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Minkälaisia tehoja porukka on ylipäätään saannut esim: nostamalla paineet ja vaihtamalla paremmin virtaavan putken? En ole huomannut oikein kunnon fakta tietoa missään täällä foorumeilla. Pitäisi jotain pikkuvirittelyä talven aikana duunailla =)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Keheetit sanoi
En ole huomannut oikein kunnon fakta tietoa missään täällä foorumeilla

Onhan moni dynotellut näitä kattiloita. Nämä dynotulokset on vain eräällä tavalla "arkaa" materiaalia julkiseen jakoon. Eihän sitä koskaan tiedä milloin joku pysäytetään sen takia, että joku tuntematon lähde on ilmiantanut jonkun tietyn auton tehot ja näinollen poliisi haluaa tarkistaa että onko auto laitoin vai laillinen. Tai sitten katsastuksessa katsuri alkaa syynäämään auton virityksiä ja alkaa vaatimaan tehomittauksia jos on syytä epäillä viritetyksi ilman muutoskatsastusta ja sitten aletaan vaatia kaikenmaailman testejä päästöistä jne.

Menee ehkä vähän asian yliampumiseksi ja turhanpäiväseksi spekuloinniksi, mutta kun täällä suomessa kaikki on mahdollista. Itse en kyllä kaiheesti mainostaisi julkisella puolella oman autoni tehoja ja dynotuloksia.

ps. ylläoleva kirjoitus on allekirjoittaneen oma näkökanta asiasta
pps. liity kerhon jäseneksi, saat vastauksia kysymyksiisi ja saattaa aueta jotain sellaista mitä et ole vielä keksiny edes kysyä ;)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Varsinainen huipputeho ei välttämättä hirveesti nouse ku vetää niin rikkaalla yläkiekoilla. Väännöt nousee helposti 400 päälle. Tämä siis ilman karttojen muokkauksia. Ja henkilökohtaista arviota. Kyllähän auton luonne muuttuu selkeästi noillakin toimenpiteillä.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Jooh no jos sitä aluksi vaihtais putkiston, coolerin ja paineita pikkusen ylös =) Sitten voi myöhemmin katsella ton softan parantelemista :p
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Hemppis sanoi
Mulla ihan sama. 1bar mennään ja suhina ja puhina alkaa jo lähes nollasta.

onks tähä löytyny ratkaisua?
Tuntuu et itselläni alkoi tänää normaalia enemmä suhina kun menee ahdon puolelle...
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Yks pirulline vuotokohta on suuttimien tiivisteet. Itelläni oli halkeillut ihan houlella ja vaihtamalla suhina loppui, tai ainakin hiljeni merkittävästi.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Fabioh sanoi
Yks pirulline vuotokohta on suuttimien tiivisteet. Itelläni oli halkeillut ihan houlella ja vaihtamalla suhina loppui, tai ainakin hiljeni merkittävästi.

kas..pitääpä siis vaihtaa nuo. Saattaa hyvinkin pitää paikkansa :peukku

http://www.galantvr4.org/ubbthreads/showflat.php?Board=UBB11&Number=239929&page=7&fpart=1
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Nostetaanpas, tänään ois tarkotus koittaa uudemman ecun flashausta, jännitys tiivistyy et millä sieltä tullaan kotiin ;D
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Nostetaanpas, tänään ois tarkotus koittaa uudemman ecun flashausta, jännitys tiivistyy et millä sieltä tullaan kotiin ;D

Mikäs uudenpi ecu on kyseessä?
ja mikä piiri?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Täysin ongelmitta hoitui ecuflashilla hommat :peukku Huomattiin taas se että autot ovat yksilöitä, eli ei kannata vaan tyrkätä softaa sisään ja lähteä ajamaan . :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Täysin ongelmitta hoitui ecuflashilla hommat :peukku Huomattiin taas se että autot ovat yksilöitä, eli ei kannata vaan tyrkätä softaa sisään ja lähteä ajamaan . :)

Allekirjoitan ja lyön leiman päälle, ohjelma, millä oma auto ei nakuttanu 1,2bar ahdoilla, toinen auto nakutti 1bar ahdoilla ja joutu sytkää modaamaan jonkin verran :D
Mutta 7203FA onnistuneesti flashattu, kolmeen otteeseen :peukku
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Hemppis sanoi
Allekirjoitan ja lyön leiman päälle, ohjelma, millä oma auto ei nakuttanu 1,2bar ahdoilla, toinen auto nakutti 1bar ahdoilla ja joutu sytkää modaamaan jonkin verran :D
Mutta 7203FA onnistuneesti flashattu, kolmeen otteeseen :peukku

Tehoaluuella eli isolla loadilla joudutaan menemään alkuperäisiä karttoja myöhäisemmäksi mutta vastaavasti muualta voidaan aikaistaa, tässä aikalailla tuo perussääntö noissa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Jos nyt tulkitsin oikein clubvr4-threadia niin löytyi pientä viitettä että nuo vr4:sen seoskartat tulostuu väärinpäin, pitäisi tehdä jokin flip xy temppu kun keksisi miten. Tässä on vaan se nolo puoli että vaikuttaa varmaan hieman säätöihinkin. :eek:

Samaten ihmeteltiin sitä miksi sytkäkartassa isoin load on 400 eikä 240.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Jos nyt tulkitsin oikein clubvr4-threadia niin löytyi pientä viitettä että nuo vr4:sen seoskartat tulostuu väärinpäin, pitäisi tehdä jokin flip xy temppu kun keksisi miten. Tässä on vaan se nolo puoli että vaikuttaa varmaan hieman säätöihinkin. :eek:

Samaten ihmeteltiin sitä miksi sytkäkartassa isoin load on 400 eikä 240.
KA BOOOOMM!!
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Tässä suoraa lainausta clubvr4:selta, keräilen näitä nyt tänne vaikkei ketään varsinaisesti tällä hetkellä kiinnostaisikaan. Eli siinä vanhassa pyörineessä definitiotiedostossa on väärin se bensakartan tulkinta, sinne pitää tehdä swap xy. Eli:

you downloaded of your car and its the other way round it means your xml file is wrong. The map itself is not wrong you are just reading it with the scales in the wrong spots so if you adjust high RPM values you would in reality be adjusting high load values and vice versa. You'll find that the diagonal line from the top left to the bottom right is still correct as flipping the axis makes no difference but if you made all values above 100% load rich as hell (say 9:1) and then measure it, you'd find that you have actually modified all load points above 5000RPM irrespective of load.

<table name="Fuel Map 1 - HI OCTANE #1" category="Fuel and Ignition Maps" address="110a3" type="3D" swapxy="true" scaling="AFR">
<table name="Load" address="2cf54" type="X Axis" elements="15" scaling="Load"/>
<table name="RPM" address="2cf30" type="Y Axis" elements="15" scaling="RPM"/>
</table>

<table name="Fuel Map 2 - HI OCTANE #2" category="Fuel and Ignition Maps" address="1118b" type="3D" swapxy="true" scaling="AFR">
<table name="Load" address="2cf54" type="X Axis" elements="15" scaling="Load"/>
<table name="RPM" address="2cf30" type="Y Axis" elements="15" scaling="RPM"/>
</table>

<table name="Fuel Map 3 - LO OCTANE #1" category="Fuel and Ignition Maps" address="11273" type="3D" swapxy="true" scaling="AFR">
<table name="Load" address="2d1ce" type="X Axis" elements="15" scaling="Load"/>
<table name="RPM" address="2cf30" type="Y Axis" elements="15" scaling="RPM"/>
</table>

<table name="Fuel Map 4 - LO OCTANE #2" category="Fuel and Ignition Maps" address="1135b" type="3D" swapxy="true" scaling="AFR">
<table name="Load" address="2d1ce" type="X Axis" elements="15" scaling="Load"/>
<table name="RPM" address="2cf30" type="Y Axis" elements="15" scaling="RPM"/>
</table>
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Nyt on bensakartat toiv oikeinpäin ja yhteen leguun laitettiin tuo sama kartasto kuin itsellä. Omistajan mukaan vetää paremmin yläkierroksilla. Nakutusta tarkkailtiin vain evosannin knocksummilla ja ainakin luku pieneni uusilla kartoilla joten huonompaan päin ei menty ainakaan (vakiokartat oli siis sisässä kys autossa). Täytyy kyllä tässä korostaa nyt sitä putkiston merkitystä, tuossa legussa kun oli vakioputki niin alavääntö oli kyllä ohutta allekirjottaneen autoon verrattuna eli jos meinaatte laittaa ahtopaineen säätimen (te molemmat joita aihe kiinnostaa :D:D ) niin tehkää se putki jotta pääsee nauttimaan väännöstä. :p
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kannattaisi kyllä seokset katsoa myös, voi olla ihan mitä vaan kun on erilaista putkea jne. Laihasta seoksesta taas voi seurata muitakin ongelmia kuin nakutusta.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

ast sanoi
Kannattaisi kyllä seokset katsoa myös, voi olla ihan mitä vaan kun on erilaista putkea jne. Laihasta seoksesta taas voi seurata muitakin ongelmia kuin nakutusta.

Jep näinhän tuo on, itsellä meni kaasu pohjassa jotain 12.4 leanspoolilla mutta tosiaan noi on niin yksilöitä että jokaisessa säädettävässä pitää ilman muuta olla laajakaista. Normiajossa ei seokset käy juuri 12.9 rikkaammalla enää ja auto tuntuu todella hyvältä. Mitä muuten tuo evoscannin knocksum oikeastaan kuvaa koska sinne tulee jotain vaikka nakutuskuulokkeilla ei kuule mitään?
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Nakutustapahtumien lukumäärää se knock sum kuvaa, mutta voi olla sen verran herkäksi säädetty että poimii ei-nakuttavankin mutta voimakkaamman palotapahtuman tai jonkun muun moottorin tärinän nakutuksena. Jos luureilla ei nakutusta kuule (ja on varmistettu että ne luurit myös toimii), niin nakutusherkkyyttä voinee hieman laskea.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Yritän tässä nyt kaivella noita ahtojen ohjauksia yms vielä definitioneista. Pikkuhiljaa homma hieman valoittunut lisää. Kiinnostaako ketään muuta ku mua ja Anderz täydellisemmät definitiotiedot kun mitä on tähän mennessä ollut vai onko asia jo unohtunut ja kaikki kiinnostuneet ovat laitattaneet autonsa jossain pajalla?

edit. Ja nyt sitten löytyy vähän laajempaa definitiota, lisäksi tuo boost cut on hyvinkin ecukohtainen että mistä löytyy kuten myös tämä ahtojen säätö eri muuttujilla. Siihen tutustumaan seuraavaksi.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kiinnostaahan tuo tieto, jos ei muuten rikki saa niin sotketaan vaikka ecua ;D

Ei vaines, AYC-öljyt valui just kotelon kautta pihalle(takapaksin öljysäiliöstä) ja koitan raapia motivaatiota jotta alkaisin purkamaan sisustaa... Noh... laitetaan Legu seisontaan ja ostetaan -86 esko lopputalveksi...
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Joikale sanoi
Kiinnostaahan tuo tieto, jos ei muuten rikki saa niin sotketaan vaikka ecua ;D

Ei vaines, AYC-öljyt valui just kotelon kautta pihalle(takapaksin öljysäiliöstä) ja koitan raapia motivaatiota jotta alkaisin purkamaan sisustaa... Noh... laitetaan Legu seisontaan ja ostetaan -86 esko lopputalveksi...

Jos sulla on itellä 2.0 kaapeli niin voit toki imasta ROMMin ja lähettää tänne niin katsotaan.

Kirjoittelen tuonne jossain vaiheessa samanlaisen "ohjeistuksen" vr4lle mitä on evoille tulossa. Se löytyy sitten tuolta toiselta puolelta ;D ;D
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kattelin eilen Legnumin imusarjaa ku purin konetta tiivisteiden vaihtoa varten ja huomasin, että imusarjan sovitus on perseestä.
Täytyy kaivaa dremeli esiin ja parannella vähän sovituksia, että ilma pääsee virtaamaan ilman esteitä palotilaan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

VR. Sykerö sanoi
Kattelin eilen Legnumin imusarjaa ku purin konetta tiivisteiden vaihtoa varten ja huomasin, että imusarjan sovitus on p*rseestä.
Täytyy kaivaa dremeli esiin ja parannella vähän sovituksia, että ilma pääsee virtaamaan ilman esteitä palotilaan.

Mä oon taas lukenu juttua että ei olis mikään hirveä ahdiste mutta mene ja tiedä.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Siis en mä meinaa, että se olis mikään ahiste, mut sovitus on päin persettä. Imusarjasta ku katto sisään, ni jokaisesta putkesta näkyy kuinka imusarja ja kansi ei istu yhteen. Ilma törmää pystysuoraan seinään, joka johtuu kannen ja imusarjan sovituksesta. Sen seinämän aattelin sieltä sorvata pois, niin että ilmalla on jouhea reitti palotilaan. Siitä miten paljon se auttaa en sano mitään.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Lisää edistytty ecun säädön osa-alueella. Nyt on mahdollista laajentaa sytkä ja bensakarttoja eli sinne saa paremman resoluution loadille ja jatkettua pidemmälle niitä karttoja. Varmasti vähentää nakutusta sytkän säädön kanssa.

Lisäksi ahtopaineen ohjaukseen on määritetty tarvittavat osotteet. Käytännössä tuossa eroaa evosta se ohjaus. Evossa on aina "tapissa" hukkaportin aktiivisuus ja "tilatut ahdot". Vr4 vakiona rajottaa aika paljon ahtojen nousua. Offset- funktiota ei ole löydetty mutta sille ei liene tarvetta sillä noilla saa nostettua vakiosta ahtoja jo baarin paremmalle puolelle. Solenoidi ei varmaan enempää osaiskaan ohjata. :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Lisäksi ahtopaineen ohjaukseen on määritetty tarvittavat osotteet. Käytännössä tuossa eroaa evosta se ohjaus. Evossa on aina "tapissa" hukkaportin aktiivisuus ja "tilatut ahdot". Vr4 vakiona rajottaa aika paljon ahtojen nousua. Offset- funktiota ei ole löydetty mutta sille ei liene tarvetta sillä noilla saa nostettua vakiosta ahtoja jo baarin paremmalle puolelle. Solenoidi ei varmaan enempää osaiskaan ohjata. :)

Säätö toimii sitten vähintäänkin riittävän hyvin eli kipsiventtiililille ei ole juuri enää käyttöä :)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Jatkan monologiani, tänään tuli vastaan varmaan vähiten nakuttava yksilö, 1.2 bar pysty säätää ja aika hienosti meni. Putkisto erään foorumilaisen omatuotantoa ahtimilta loppuun 3" kisakatilla ja vakiokuuleri +suodi. Ihmettelen kovasti kuinka noi nakutukset vaivaa eri autoja eri tavalla. Voi olla sytkässä 4-5 pykälää eroa että paljo pystyy säätää vetoalueella. Tuli kyllä semmonen huomio tehtyä että isommilla vaihteilla ei oo juuri apua isommasta ahtopaineesta. Ja kyllä taitaa vaihteiston luisto vaikuttaa, kys yksilö piti vitosella turbiinin lukossa kaasu pohjassa siinä missä esim pamauttaa heti auki ( tai sitte mulla on vaan enemmän voimaa :D ) Ja manuaalit sitte luku erikseen....
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Hintaisekseen asiallinen putkisto. Katinkorvausputken tein itse vanhan maatuneen katalysaattorin laippoja hyväksi käyttäen. Nopea asentaa eikä itsellä ollut mitään ongelmia istuvuuden kanssa.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Spol sanoi
Hintaisekseen asiallinen putkisto. Katinkorvausputken tein itse vanhan maatuneen katalysaattorin laippoja hyväksi käyttäen. Nopea asentaa eikä itsellä ollut mitään ongelmia istuvuuden kanssa.


Kuinka pahaa ääntä pitää tuolla putkistolla ?

Ja onko siitä jotain iloa tuon dp:n kanssa ?

Jaa onko tosiaan näin, että tuo vakio imupuoli(ilmansuodattimen imuputkisto & ilmanputsari) rajoittaa tehoa, että kannattaa vaihtaa johonkin sienifiltteriin ?

Kyl sitä itsekkin pientä tehonlisäystä kaipailisin, nyt kun on kaikki perus jutut kunnosa 8)
 
Vs: Legnumiin voimaa?

MäTSi sanoi
Kuinka pahaa ääntä pitää tuolla putkistolla ?

Ja onko siitä jotain iloa tuon dp:n kanssa ?

Jaa onko tosiaan näin, että tuo vakio imupuoli(ilmansuodattimen imuputkisto & ilmanputsari) rajoittaa tehoa, että kannattaa vaihtaa johonkin sienifiltteriin ?

Kyl sitä itsekkin pientä tehonlisäystä kaipailisin, nyt kun on kaikki perus jutut kunnosa 8)

Vakio imupuoli ei rajoita paneelisuodattimen kanssa . Jos sienen laittaa niin pitkä imuputki ja sieni akun paikalle ja blokkaa sen konetilan lämmön seinällä, muuten ei toimi. Siellä ahdistaa kuuleri oikeestaan seuraavaks imupuolella.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kartiotatilla saa lähinnä turbon kikatusta kuuluviin verrattuna paneelifilsuun. Omasta mielestäni moinen ei kuulu legun tyyliseen autoon ollenkaan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

mystinengalant sanoi
Vakio imupuoli ei rajoita paneelisuodattimen kanssa . Jos sienen laittaa niin pitkä imuputki ja sieni akun paikalle ja blokkaa sen konetilan lämmön seinällä, muuten ei toimi. Siellä ahdistaa kuuleri oikeestaan seuraavaks imupuolella.

Vaikuttaa vähän järkevämmältä vaihtoeholta tuo paneelisuodattimenkäyttö, ihan viksusti mielestäni tuo vakioimuputkisto tehty, että se voi oikeasti saada vähän viileämpää ilmaa.

miten tuo putkiston hyöty ? 3" ränniä auton alle ja lopputuloksena on se -25% tehohäviötä ja vitusti meteliä. Tuo alkuperäinen näytti olevan 2.5" kun joustokappaletta dp:hen vaihdoin.

Paneelisuodin + ahtojen nosto + putkisto = ? Onko hinnan/vaivan väärti.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

MäTSi sanoi
Vaikuttaa vähän järkevämmältä vaihtoeholta tuo paneelisuodattimenkäyttö, ihan viksusti mielestäni tuo vakioimuputkisto tehty, että se voi oikeasti saada vähän viileämpää ilmaa.

miten tuo putkiston hyöty ? 3" ränniä auton alle ja lopputuloksena on se -25% tehohäviötä ja vitusti meteliä. Tuo alkuperäinen näytti olevan 2.5" kun joustokappaletta dp:hen vaihdoin.

Paneelisuodin + ahtojen nosto + putkisto = ? Onko hinnan/vaivan väärti.

On, putkisto vaikutti ihan sikana alavääntöön. Kyllähän tuo 2.5 on aika lapsellista, paras putkisto varmaan on fujitsubon ränni. Ahtojen noston kaveriksi suosittelen ohjelman säätämistä autokohtaisesti, on yksilöitä jotka nakuttavat rajustikkin jos vakio-ohjelmaa käyttää. Ja siellä tulee fuelcut aika nopeesti vastaan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

MäTSi sanoi
miten tuo putkiston hyöty ? 3" ränniä auton alle ja lopputuloksena on se -25% tehohäviötä ja vitusti meteliä. Tuo alkuperäinen näytti olevan 2.5" kun joustokappaletta dp:hen vaihdoin.

Paneelisuodin + ahtojen nosto + putkisto = ? Onko hinnan/vaivan väärti.

Kuulostaa, että on kokeiltu vaparimoottorin kanssa tuota. Niissähän on tarkkaa millaisen pakopaineen putkisto antaa. Turbolaisessa käytännössä mitä avarampi putki on sen parempi tehon kannalta. Karrikoidusti sanoen pelkän downpipen vaihto antaa vääntöä ja loppuputkiston kierrosherkkyyttä ja kulkua isommille kierroksille. Ero ahdistavaan vakioon on valtava.

Eli tuo on lähinnä taiteilua melun ja putkiston avaruuden kanssa. Rosteriputki soi ihan eri lailla kuin mustasta tehty. Itse suosin jälkimmäistä.

Edit: Mystisengalantin varoitus kannattaa sitten ottaa tosissaan ettei pääse moottoria remppaamaan. Näistä tulee tehoa luvattoman helposti, mutta myös riskit kasvavat samalla tahdilla jos vakiosoftilla ajellaan.
 
Vs: Legnumiin voimaa?

Kiitos näistä molemmille, täytynee noihin karttoihin palata vähän tarkemmin myöhemmin, kuhan saa ihtellensä suunnitelmat ensin selväksi = raha ;D

Eikä ole vaparissa testattu tuota 3" putkea ;D .. Tuo vertauskuva tuli vaan ihan oletuksena ilman mitään faktaa asiasta 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom