Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

vielä en ole mutta pitäisi alkaa.. olis tuossa 50 tuijaa ja 3 päärynäpuuta istuttamatta... huhhuh. ja lämminhän ei ole ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

simonsays sanoi
vielä en ole mutta pitäisi alkaa.. olis tuossa 50 tuijaa ja 3 päärynäpuuta istuttamatta... huhhuh. ja lämminhän ei ole ;D
Minä kaivoin 30 tuijaa maahan viikkositten, eniten työllisti puiden juuret.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Uus ilmastoinnin kenno tuli vaihdettua paikoilleen ja nesteetkin sain jo tänään sisään.. ..kotipihaan tullessa jäin autoon istumaan enkä halunnu sammuttaa sitä kun toi kylmä ilmavirta tuntui niiiin leppoisalta. :peukku 8)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

vanhempia galantteja tuli tänään ropailtua.
saudista avattu jarrut (noin vuoden seisonnan jälkeen oli aika jumissa kun kaveri oli vielä unohtanut känkän päälle...) ja siirretty pois keskeltä pihaa. ja vähän ihmeteltiin mikä koneessa mättää, pyörii jotenkuten mutta öljyjen seassa oli jotain silppua. tiedä häntä. pois se tulee kuitenkin.

ja moottorin luovuttavasta gt:istä tuli purettua eri näköistä nippeliä konehuoneesta. kohta sen korin voikin puskea paalaimeen
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Delicasta tipahti kampiakseli syliin, toki edellytti vähä muitaki toimenpiteitä ;D hyvin oli leiponut kiinni...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen ihmettelin evon ohjauksen väliää. Molemmin puolin tuntuu väliä ja raidetangon ulkopäät ehjät.
Ehdin jo pelästyä että hammastanko menny väliäksi mutta "onneksi vaan" molemmat raidetangon sisäpäät väliät..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

968988_10201065924237924_1814114256_n.jpg


Pikku iltapuhteita ;)

Lauantaina pittäis ajaaaa...... ::) :seina :peukku :driverjdm

Lisää aiheesta:
Kuvia
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Piti eilen vaihtaa subaruun nopeesti öljyt + suodatin ennen reissuun lähtöä. Se vaihtuikin vaan pelkkien öljyjen vaihdoksi, kun joku oli kiristäny suodattimen niin kovin että tuo minun yleismallinen suodattimen avain vaan luisti siinä päällä. Enkä jaksanut alkaa repimään mitenkään kovemmin kun piti tosiaan tien päälle lähteä. Täytyy katsoa tässä nyt paremmalla ajalla sitä suodattimen irroitusta.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Wlooffy sanoi
Piti eilen vaihtaa subaruun nopeesti öljyt + suodatin ennen reissuun lähtöä. Se vaihtuikin vaan pelkkien öljyjen vaihdoksi, kun joku oli kiristäny suodattimen niin kovin että tuo minun yleismallinen suodattimen avain vaan luisti siinä päällä. Enkä jaksanut alkaa repimään mitenkään kovemmin kun piti tosiaan tien päälle lähteä. Täytyy katsoa tässä nyt paremmalla ajalla sitä suodattimen irroitusta.

Ruuvimäisseli on kova sana kun sen lyö suodattimen läpi ja kääntää. Siinä vaiheessa tietysti toivoo, että suodatin sitten lopulta myös irtoaa ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

miikka sanoi
Ruuvimäisseli on kova sana kun sen lyö suodattimen läpi ja kääntää. Siinä vaiheessa tietysti toivoo, että suodatin sitten lopulta myös irtoaa ;D

...ja että ostettu uusi suodatin on varmasti sopiva... ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Työkaverin pököttiin vaihdoin turbon tiivisteen kun oli matkalla lahonnut
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

miikka sanoi
Ruuvimäisseli on kova sana kun sen lyö suodattimen läpi ja kääntää. Siinä vaiheessa tietysti toivoo, että suodatin sitten lopulta myös irtoaa ;D

Jooh, toi oli kyllä tiedossa, mutta tosiaan kun piti sinne reissuun lähteä niin en uskaltanu alkaa siinä vaiheessa lyömään.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Etu puskinta sahasin makitalla aika raakasti... ;)
+uudet tulupat
+kaasuläpän tasotiivisteet
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Takaoven maalauksen jälkeen kasasin ovea takaisin nippuun ja unohdin laittaa ulkokahvan sisäpuolelle tulevan lukkotapin kiinni ennenkuin pistin ovipahvit takasin ja löin oven kiinni. Samassa tajusin, että se tappi jäi laittamatta ja ovi oli lapsilukossa eikä ovea saanut auki sisältä eikä ulkoa :seina
Sen jälkeen pitikin purkaa takapenkit pois ja revittiin ovilistaa pois, että pääsin paperiklemmarivirityksellä avaamaan oven ja rungon välissä olevan lapsilukon auki. Sen jälkeen ovipahvien purkaminen uudelleen ja kahvaan tulevan tapin kiinnitys ja kamat nippuun. Voin sanoa, että meinas hiukan ressata kun tajusin oven mennessä kiinni ettei se nyt varmastikaan enää aukea kahvoista....hupsis.

Onneksi Evossa nuo osat on helppoja ja kohtuullisen nopeita irrottaa/kasata.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

jumaleissön! ekan kerran n.8kk:n omistuksen aikana jouduin kaatamaan kittyn koneeseen lisää öljyä ;D rassailua se tämäkin on ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

kirppu1990 sanoi
jumaleissön! ekan kerran n.8kk:n omistuksen aikana jouduin kaatamaan kittyn koneeseen lisää öljyä ;D rassailua se tämäkin on ::)
..josta seissyt 7kk..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

purin eilen yhdestä hienosta evo3sesta vaihdelootan syliin tarkempaan syyniin. Tänään se sitten tuli pistettyä palasiksi, on taas laakereita rikki... Muutama uusittu ja muutama lisää tilattava. ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Webtrap_86 sanoi
purin eilen yhdestä hienosta evo3sesta vaihdelootan syliin tarkempaan syyniin. Tänään se sitten tuli pistettyä palasiksi, on taas laakereita rikki... Muutama uusittu ja muutama lisää tilattava. ::)
Vanhat kunnon vanhan liiton evon laatikon laakerit..... :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ST sanoi
Samaa p*skaa ne uudemmissakin näyttää olevan..

Pakko olla alimitoitettuja noi laakerit noihin askeihin, ku kummiskin kyon jne. laatu laakereita kummiskin. Tiedä sit mikä on... :-\
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Webtrap_86 sanoi
Pakko olla alimitoitettuja noi laakerit noihin askeihin, ku kummiskin kyon jne. laatu laakereita kummiskin. Tiedä sit mikä on... :-\
En tuohon usko,vaan enimmäkseen käyttäjäperäiseen ongelmaan.

Jurnutetaan pienillä kierroksilla,jolloin voitelu ei toimi (koitappa vw:lla yms lähteä kiihdyttämään 1,5trpm,tukehtuu,mitsu sentään yrittää lähteä liikkeelle,oli sitten vapari tai turbo).

Ja onhan tuossa pientä suunnittelun kukkastakin,kun parin litran öljytilavuus,ja roiskevoitelu suunniteltu suuremmille kierroksille.

Esim vw:lla paljon pienemmät lakrut fyysisesti,ja silti niistä yleensä porsii ensimmäisenä hammaspyörät..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Olette molemmat oikeassa. Oli miten oli niin mitsulla ei tunnu laatikot pysyvän kasassa. Käyttäjäperäinen ongelma osittain mutta missä menee rajaa, miten hitaasti pitää vaihtaa että synkrot ei kärsi kohtuuttomasti. Minulla on muuten täydellisessä kunnossa teknisesti tuo oma GDi mutta ensimmäinen omistaja nainen ehti ajaa 80tkm ja kyllä sai siihen nähden synkat huonoiksi. Liian suurella vaihteella ajo varmasti on yksi kompastinkivi mutta en kyllä menisi vannomaan mitsun laatikonsuunnittelutaidon nimiin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Olette molemmat oikeassa. Oli miten oli niin mitsulla ei tunnu laatikot pysyvän kasassa. Käyttäjäperäinen ongelma osittain mutta missä menee rajaa, miten hitaasti pitää vaihtaa että synkrot ei kärsi kohtuuttomasti. Minulla on muuten täydellisessä kunnossa teknisesti tuo oma GDi mutta ensimmäinen omistaja nainen ehti ajaa 80tkm ja kyllä sai siihen nähden synkat huonoiksi. Liian suurella vaihteella ajo varmasti on yksi kompastinkivi mutta en kyllä menisi vannomaan mitsun laatikonsuunnittelutaidon nimiin.
Otetaanpa KippoII esimerkiksi.

Vaihdoin siihen sisuskalut ~200tkm ajetusta gallusta,jonka jälkeen saanut pelkkää possua ~10tkm.
Ainoa missä vikaa,kolmosen synkro,joka oli jo vaihtaessa tieto ettei tule toimimaan (kun ei siihen hätään uuttakaan ollut).

Ratakilometrejä tullut PALJON,johon mahtuu vaihdemissejäkin yms,mutta edelleenkään lodjussa ei sanomista.

Eikä kuuleman mukaan muissakaan lodjuissa mitä olen vuosien varrella tehnyt/opastanut käyttäjää MITEN SITÄ PITÄÄ AJAA!

Kaiken saat rikki,jos et osaa.
Pohjimmaltaan tavara kuitenkin tykkää siitä että sitä käytetään.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Varaosagalantista konetta irti/irrotuskuntoon. Aika hyvin eteni, vaikka sade meinasikin vähän haitata. Ei puutu enää kuin loota ja kone erilleen ja nosto veks. :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ST sanoi
En tuohon usko,vaan enimmäkseen käyttäjäperäiseen ongelmaan.

Jurnutetaan pienillä kierroksilla,jolloin voitelu ei toimi (koitappa vw:lla yms lähteä kiihdyttämään 1,5trpm,tukehtuu,mitsu sentään yrittää lähteä liikkeelle,oli sitten vapari tai turbo).

Pitäisin tätä edelleen suunnitteluvirheenä, jos moottori on tasaisessa nopeudessa taloudellisimmillaan jossain 2000rpm kohdilla, niin mitä järkeä on tehdä sellainen vaihdelaatikko mikä ei sitä kestä?
Samaa vikaa kyllä nykyäänkin, esim. Vivarosta hajoaa laatikko jos ajelee kuutosvaihteella alle satasta jatkuvasti.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mulla kutoseen rempattiin laatikko ja kakkosen/kolmosen synkrot.
Nyt taas kolmosen synkrot ainakin yhtä paskat, eikä ne hyvät ole olleet minulla ikinä.
Sitten menee kolmonen rusahtamatta jos öljyt on lämpöiset ja vaihtaa e r i t t ä i n rauhallisesti.
En tiedä vaikuttaako tuo kevyt vauhtipyörä asiaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Varmaan menee vaihdevaijerien puslien kuluneisuudesta johtuvaa tuntuman epämääräisyyttä synkrojen piikkiin monessa tapauksessa?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin sigmaan takajouset ja iskarit.
Yläpallot kun pitää irrottaa että jousipaketti tulee pois meinas hermo palaa
Kun ruoste psk hirtti mutterin puoleen väliin ja pallo irtos kartiosta
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Varaosagalantin nokalta kone pois ja peräkärryyn. Painaa muuten jonninverran tuollainen 6A13, ja itikatkin söi melkein hengiltä. Ikinä en ole osannut kellua, mutta ottaen huomioon verenhukan ja iholle nousseiden paukamien aiheuttaman kehontiheyden muutoksen nyt voisi sekin onnistua. :nykii
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sattuneesta syystä pikana otettu suurin osa gti galantista pois ja puskettua se ulos kun taas saudi pääsi turvallisesti halliin. Rikkinäisen ikkunan kanssa kylläkin..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Infinityn aktiivisubi tuli heitettyä Outtiksen konttiin. On kyllä sointi kohdillaan peruskuunteluun.
Ajatus on se vielä siirtää varapyöräkoteloon ja verhoilla kontin lattia uusiksi että ei vie tuota kuljetuskapasiteettia lainkaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tein galantin defaceliftauksen.. ;D

Eli vanha alkuperäinen puskin kaverin tallin perältä esiin, ja toi jäniksenraiskaama uudempi puskin pääsee aamulla maalaamon hellään hoivaan muutamaksi päiväksi..

Kyllä tuo ea:n keula rumentui/kesyyntyi kummasti. No onneks sitä kestää vain sen muutaman päivää.

(samalla eddieboyn kanssa leikiteltiin ajatuksella, että kun osais noita metallihommia tehdä riittävän hyvin, nin tekis tuonne puskurin sisälle vaikka rautaputkesta sellaisen piilokarjapuskurin että selviäisi vähemmillä vaurioilla seuraavan pupujussin tai mikä lie metsänelukka sattuiskaan tulemaan tielle..)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

petevuan sanoi
(samalla eddieboyn kanssa leikiteltiin ajatuksella, että kun osais noita metallihommia tehdä riittävän hyvin, nin tekis tuonne puskurin sisälle vaikka rautaputkesta sellaisen piilokarjapuskurin että selviäisi vähemmillä vaurioilla seuraavan pupujussin tai mikä lie metsänelukka sattuiskaan tulemaan tielle..)

Takavuosina Colttiin tekemässäni puskurissa on tuo alalipan reuna 16mm tankoa ;D Ei jänikset yms. pienriista pelottaneet
valot1.jpg

valot4.jpg
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

korsma sanoi
Takavuosina Colttiin tekemässäni puskurissa on tuo alalipan reuna 16mm tankoa ;D Ei jänikset yms. pienriista pelottaneet

:peukku

..jotain tuonsuuntaista tekis mieli kehitellä...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Wlooffy sanoi
joku oli kiristäny suodattimen niin kovin että tuo minun yleismallinen suodattimen avain vaan luisti siinä päällä.
..ja kunnon vehkeillä aukesi samantien.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ST sanoi
Jurnutetaan pienillä kierroksilla,jolloin voitelu ei toimi (koitappa vw:lla yms lähteä kiihdyttämään 1,5trpm,tukehtuu,mitsu sentään yrittää lähteä liikkeelle,oli sitten vapari tai turbo).

Ja onhan tuossa pientä suunnittelun kukkastakin,kun parin litran öljytilavuus,ja roiskevoitelu suunniteltu suuremmille kierroksille.

Esim vw:lla paljon pienemmät lakrut fyysisesti,ja silti niistä yleensä porsii ensimmäisenä hammaspyörät..
Nyt on pakko kysyä että millä vaihteella tuo kiihdytys aletaan tekemään,välitys kun vaikuttaa aika oleellisesti tuohon testiin.
Ainakin oma mondeo jaksaa lähteä menemään 4vaihteella vielä 1trpm vetämään kun painaa kaasua,ja koneenahan on 1,8petrooli,sekä porukoiden TSi Golf myöskin jaksaa vääntää yllättävänkin hyvin alhaalta.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

No ainakin mun testaama 2012 Polo 1.4 sai "hylkäyksen" omista arvioista kun testasin vitosella ja kutosella lähteä 60km/h vauhdeista ampumaan. Ei tapahtunut mitään. 20sec odottelua ja siltikään ei ollut tapahtunut mitään. Hirveen epämukava ajaa tommosta p*skaa kun mitään vääntöä, what so ever ei ole ollenkaan kontrolloidakseen edes tasaista nopeutta halutessaan.

Ymmärrän siis täysin mitä ST tarkoittaa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mitsun 1.4 vaparikone lähtee tietysti kyseisellä nopeudella, vaihteella ja kierrosluvulla kuin hauki kaislikosta? ;D

Sori ST, tapahtui edellisen postauksen kanssa joku lukihärö.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Varmastihan tommonen isolohko liikkuu.. Välitykset semmoset että 140km/h osuu kierrosrajottimelle? ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MakeM sanoi
Mitsun 1.4 vaparikone lähtee tietysti kyseisellä nopeudella, vaihteella ja kierrosluvulla kuin hauki kaislikosta? ;D

Sori ST, tapahtui edellisen postauksen kanssa joku lukihärö.

Eipä ole mitsulla ollut ihan toviin 1.4 litrasia koneita :peukku Mutta joo on huomattu että monissa moottoreissa jostain syystä on semmonen käyttöprofiili että vääntö loppuu alhaalla kuin seinään?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MakeM sanoi
Varmastihan tommonen isolohko liikkuu.. Välitykset semmoset että 140km/h osuu kierrosrajottimelle? ;D
En uskalla veikata oliko siinä kierrosrajoitinta, tai jos oli niin se oli niin korkeella etten kärsinyt ilman rundaria vedättää sinne asti :D. Mut muistaakseni käytännön huiput 160km/h (tuiki tarpeellinen tieto kaupunkiautosta) ja se on siis nelosvaihteella :D

Mutta se pointti: Who cares vaikka osuiskin? Enemmän bensaa menee mut silti ajettava auto ja silti kaupunkipyörittelyssä (mihin tarkotettu) törkeen paljon halvempi ajaa kun ns. isolohko.

Mun mielestä Mitsun bensavaparit käyttiksissä on onnistuneita nimenomaan sen takiaet vie VAG:ina sisaruksiaan enemmän gasoa mutta vastavuorosesti on kivempia ajaa. Taino, se on mistä tykkää. Tasainen vääntökäyrä, ei ns. Subaru "pesäpallomailalla selkään" turbopotkua (mitä on ilmeisen hyvin pyritty välttämään jopa noissa mielenkiintosemmissakin malleissa) eikä VTEC just kicked in yo fiilistä välissä (kaikissa ainakaan, se on kyllä tavallaan sääli). Käytännön tasolla käyttöautoon siis loistava. Mut voiks hirveen kireetä olettaa jos imunokka on 248°? Ja se on 0 - 0mm :)

Mut vielä enemmän mua vituttaa noi turhat hilavitkuttimet mitä VAG:inat on täynnä. Esim. valo mikä kertoo et vaihda isommalle/pienemmälle. Ja käytännössä @ 30km/h asti se haluu mennä kutosella. Ja tiedättehän sen fiiliksen kun moottorinmerkkivalo palaa taulussa? Porautuu aivoon? Niin, no mun ajotavalla/mieltymyksillä se v*tun valo paloi melkein koko ajan :seina
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Eipä ole mitsulla ollut ihan toviin 1.4 litrasia koneita :peukku Mutta joo on huomattu että monissa moottoreissa jostain syystä on semmonen käyttöprofiili että vääntö loppuu alhaalla kuin seinään?
No juu, mutta 1.3 ja 1.5 on. Sitä oon kyllä volkkarin diiseleissä ihmetelly, että sammuttaa heti moottorin jos tippuu joutokäynnin alapuolelle.
 
Takaisin
Ylös Bottom