Mitä olet tänään rassaillut?

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
Webtrapin kanssa tuli vaihdettua eilen Evoon ehjä hiekkapuhallettu tankin täyttöputki tämän tilalle. Samalla vaihdettiin perän kannakkeet auton alkuperäisiin jotka olin myös hiekkapuhalluttanut ja maalauttanut. Lisäksi prässäilin niihin uudet kumipuslat. Uretaanipuslat oli vähän liian rajut mulle. Mutta jos joku muu haluaa hiekkapuhalletut ja pulverimaalatut perän kannakkeet Powerflexin polyuretaanipuslilla niin sellaiset olisi nyt ylimääräisenä. Ajoin niillä noin pari tuhatta km. Ei sovi tietenkään RS-mallin perään.

putki.JPG

Suosittelen CP ja CN korimallisten Evojen omistajille tuon tankin täyttöputken kiveniskusuojan irrotusta ja puhdistamista ettei käy kuten mulle.
1557990361924.png

Tollanen määrä paskaa oli muhinut siellä.
 
Liittynyt
27 Tammikuu 2013
Tykkäykset
6
Sijainti
Tuusula
20190630_165719.jpg

Tämmöistä hupia tarjosi meikäläisen Sigma juhannuksena. 600km päässä kotoa alkoi painelaakeri rohisemaan ja kytkimen työsylinteristä tuli nesteet ulos. Lähimmästä Deltasta löytyi yllättäen hyllytavarana uusi työsylinterin mäntä (hintakin huokea 60e...) ja matka sai jatkua, kunnes yhtäkkiä koko kytkinlevy pamahti säpäleiksi 500km päässä kotoa. 30tkm ajettu Blueprintin kytkin.

Autoliiton plus-jäsenyys onneksi tarjosi sijaisauton ja hinauksen pois tienlaidasta. Viikonloppu ryyppäämistä ja viikko työntekoa, kunnes oli aika noukkia auto pois. Ensiksi 9h rekan ratissa, josta sitten samoilla silmillä 500km suuntaansa pakulla ja trailerilla Sigmaa hakemaan. Myönnettäköön, että paluumatkalla oli pakko pysähtyä ottaan torkut. :D

Siinä laatikkoa irroittaessa ajattelin hoitaa samalla muutaman muunkin pikkuvaivan pois alta. Vaihdelaatikkoon pari uutta synkroa ja laakeria, koko kytkinasetelma ja painelaakeri, etujarrupalat, pyöränlaakeri, kallistuksenvakaajan puslat ja tuulilasin pyyhkijätkin tuli vaihdettua. Hämmästys olikin suuri, kun koeajolla kaikki toimi moitteetta. :)
 

A.Hätänen

Outlander turbo
Club Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2016
Tykkäykset
0
"hybridi" puslat outlanderin perän kiinnikkeisiin, joku fordin takatukivarren pusla ja nailon holkki väliin. Alkuperäiset liian löysät ja uretaanit liian kovat.

IMG_20190901_153137.jpg
 

mystinengalant

Mennyt mies
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Tykkäykset
10
Sijainti
Uusimaa
Vaihdoin CB-lanceriin tulpat ja tulpanjohdot ja uusin venttiilikopan tiivisteet ja tulppakaivojen tiivisteet. Ei auttanut vajaallakäymisongelmaan vaikka vanhan tulpat ui öljyssä. Avasin sitten virranjakajan kannen ja sehän oli ihan finaalissa. Nähtävästi kuitenkin uudemmassa CB:ssä eri kansi kun vanhassa niin joutuu odottamaan uutta osaa. Tuo on kyllä yks mukavimpia kohtia remontoida autossa...työasento kerrankin järkevä.
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Salo
Vaihdoin CB-lanceriin tulpat ja tulpanjohdot ja uusin venttiilikopan tiivisteet ja tulppakaivojen tiivisteet. Ei auttanut vajaallakäymisongelmaan vaikka vanhan tulpat ui öljyssä. Avasin sitten virranjakajan kannen ja sehän oli ihan finaalissa. Nähtävästi kuitenkin uudemmassa CB:ssä eri kansi kun vanhassa niin joutuu odottamaan uutta osaa. Tuo on kyllä yks mukavimpia kohtia remontoida autossa...työasento kerrankin järkevä.
Mulla saattaisi olla CB-lanceriin ylimääräisiä osia, mm jakohihnasarja / virranjakajankansi yms. Auto lähti aikanaan ja osat jäi.
 
Ylös Bottom