Vaihdoin Corollaan öljyt, ilmansuodattimen, tulpat ja johdot. Nyt poistui se ärsyttävä satunnainen pieni nykiminen. 8)
Ja eilen illalla vaihdoin samaan autoon myös kesärenkaat, mikä olikin ihan mainitsemisen arvoinen operaatio koska ei sujunut ihan niinkuin Strömsössä:
Kaivelin renkaat kontista, otin kuparitahnatuubin esille yms normaalit alkuvalmistelut. Ajattelin että kyllä nämä nyt alta tuntiin vaihtaa helposti, vaikka tuo yksi sormi onkin lastassa ja vähän rajoittaa touhuilua. Sitten ei muuta kuin tekemään.
Vasen eturengas vaihtui hyvin, mutta vasenta takapyörää ylös tunkkaillessa meni tunkki helmasta läpi. :seina Ei onneksi sentään kokonaan eikä autokaan tippunut. Noh, vaihdetaan tunkin paikka takatukivarren kiinnityskohtaan ja uusi nosto. Nyt toimii. Mutterit pois ja pyörä irti, eiku... p**k**e. Sehän ei lähdekään, vaan peltivanne on jumahtanut kiinni napaan. Onhan tällaisista kaverit kertoneet, mutta eipä ole omalle kohdalle sattunut kertaakaan. Kokeillaan järjestyksessä seuraavia keinoja:
-Pyörän hakkaamista kumivasaralla (ei auta)
-Pyörän hakkaamista vasaralla (hajosi, siis vasara)
-Pyörän potkimista (ei auta, mutta jalkaan alkaa sattua pidemmän päälle)
-Pyörän hakkaamista kumivasaralla entistä kovempaa w/ helvetinmoinen kiroilu (ei auta, mutta jotenkin helpottaa mieltä)
Tässä vaiheessa todetaan, että olisi ehkä järkevämpää jättää pyörän irroitus ammattilaisten puuhaksi. Mutta sehän olisi luovuttamista! ;D Onneksi ostin juuri samana päivänä parin autopukkeja Biltemasta, joten auto pukin päälle ettei pelota tunkin pettäminen ja jatketaan. Kontista löytyi kettinkiä ja hinausköysi, joten laitetaan kettinki kiinni vanteeseen ja hinausköysi kiinni -> nykimään (käsin, ei autolla). Ei auta. Noh, kontissa on toinenkin kettinki, joten se kiinni toiselle puolelle ja hinausköysi kiinni molempiin kettinkeihin (että pääsee vetämään suoraan) ja uudestaan. Ei auta.
Tässä vaiheessa silmiin osuu pukin ansiosta virattomaksi jäänyt tunkki ja mielessä loksahtaa. Tunkki pyöränpulttien päälle (osuu vanteeseen, joten mutterit muutaman kierroksen verran kiinni jatkoksi), tunkilla kettingit niin kovasti pänninkiin kuin vain saa ja kumivasaralla pyörän taakse. IRTI! ;D :kuningas
Tämä osoituksena siitä, että kyllä myös DI osaa joskus ratkaista käytännön ongelman!
Joskus.