Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Venettä tullu hinkkailtua. Ensin veneen yläosan gelcoatista yritetty saada auringon kellettämää pintaa kirkkaaksi hiovalla vahalla. Osittain lähti mutta osassa sen verta paha tapaus että jäi kellertäväksi :-[ Mikäköhän aine tuohon hommaan olisi oikea? Vai onko niin että kertaalleen kunnolla palamaan päässy gelcoat on toivoton tapaus?


Käsipelissä loppui usko ja voimat ennenkuin kaikki keltaisuus pois. Pitäis varmaan hommata kiillotuskone että pääsis vähän helpommalla. Onko suosituksia kohtuuhintaisesta kiillotuskoneesta hinta alle 250€? Ja minkälaisia "laikkoja" siihen pitäis hommata samalla?

Jos vaikka uskaltais varovasti kokeilla autoonkin konetta... :eek:
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tulipahan pesastua ja vahattua oma missu :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ewopower sanoi
Venettä tullu hinkkailtua. Ensin veneen yläosan gelcoatista yritetty saada auringon kellettämää pintaa kirkkaaksi hiovalla vahalla. Osittain lähti mutta osassa sen verta paha tapaus että jäi kellertäväksi :-[ Mikäköhän aine tuohon hommaan olisi oikea? Vai onko niin että kertaalleen kunnolla palamaan päässy gelcoat on toivoton tapaus?


Käsipelissä loppui usko ja voimat ennenkuin kaikki keltaisuus pois. Pitäis varmaan hommata kiillotuskone että pääsis vähän helpommalla. Onko suosituksia kohtuuhintaisesta kiillotuskoneesta hinta alle 250€? Ja minkälaisia "laikkoja" siihen pitäis hommata samalla?

Jos vaikka uskaltais varovasti kokeilla autoonkin konetta... :eek:
Itse eläny siinä uskossa että Gelcoattiin käy suunnilleen samat mitä autoihin.

Koneeksi suosittelisin Flex PE14-2-150/Metabon PE12-175/Makita 9227CB rotskuja. Noista tosin ei taida mahtua hinta-haarukkaan kun Makita, ja sekin saksasta tilaamalla. Ja voi tehdä myös auton. Myllytysaineita sitten on montaa eri merkkiä ja mallia. Ihan kaikkea ei kannattane tähän sepustaa joten suosittelen lukemaan vaikka pesukinnas.com -foorumia tai detailingworld.co.uk -foorumia rotaryn käytöstä ja soveltuvista aine/laikka komboista. Ja nimenomaan ennen koneen käyttöä :)

Gelcoatin putsaukseen ylivoimainen keino lienee oksaalihappo. Esim. 5% laimennuksella. En tiedä kys. aineen käytöstä joten suosittelen googlaamaan tai kysymään osaavammilta. Tästä tietää enemmän esim. pesukintaan Dani.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Tuotahan sitä generaattoria on tullut rassailtua... Nyt olis ulkokuoret leikattu, taidan tyytyä ihan vaan niittaamaan ne kiinni niin ei tarvitse maaleja hioa pois ;)

Kohta alkaisi sitten armoton sähköjen teko siihen värkkiin. Ompahan illaksi tekemistä. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

X RS:n etuilmanottoaukot laittelin tänää. lähipäivinä myös etujarruille ilmanohjaimet..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

klonkswaagenia... Vaihdoin öljyt ja vaihdon yhteydessä tein STP engine flushin. Menohaluja tuli kummasti lisää. Pesin myös sisustan, eli suihkutin penkkeihin, kattoon ja lattiamattoon tekstiilipesuainetta ja huuhtelin höyrypesurilla pois. Ihme ja kumma, wunderbaumin haju lähti tällä käsittelyllä!

Niin, ja sitten purin vielä nokian hf-sarjan, vuosimallia nakki, pois autosta. Aika iso kasa oli johtoja :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nostokurki sanoi
Niin, ja sitten purin vielä nokian hf-sarjan, vuosimallia nakki, pois autosta. Aika iso kasa oli johtoja :D

OT
Löysin verstaalta mobiran autopuhelimen, siinä se vasta laatikko olikin :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Nyppinyt joka renkaasta jäljelle jääneet nastat pois, vaihtanut ajo valot tämän maan hyväksymiin ja samalla korkeutta säädetty. Maanantaina pitäis mennä näyttämään tota evoa katsurille.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kattellu vierestä kun hablu asensi innovaten mitsuuni
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vihdoin sain aikaiseksi asennella.
Ilmannut jarrut 6 kertaa :p ja säätänyt korkeutta 2 kertaa, vielä sentti keulaa alas niin sit alkaa olemaan hyvä.

20km testiajon perusteella BC:t tuntuu jämäkältä, mutta kuitenkin mukavammalta kuin vanhat tolpat Eibacheilla. :peukku

Illalla pitäis vielä mennä motarille jarruttelemaan sisäänajo.

(PS. Olin "mainoksen" uhri ja ostin Camskilliltä nuo ura/reikälevyt kun halvalla sai, toivottavasti ei halkea heti :-[)
 

Liitetiedostot

  • osat.jpg
    osat.jpg
    78.4 KB · Lukukerrat 355
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hain pari viikkoa sitten Biltemasta reikälevyyn tulevia erilaisia työkalukoukkuja sekä kiinnikkeitä ja tänään oli sen verran aikaa, että sain ne pistettyä seinään kiinni. Aika lailla arvalla otin erilaisia kiinnikkeitä hyllystä, mutta ei niitä kovin paljon tarvitse lisää hankkia. Onpahan nyt yleisimmin tarvittavat kamppeet seinällä ja kun vielä jaksaisi tehdä yhden päivän siivousoperaation tallissa, niin mahtuisi taas autokin talliin...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Urran sanoi
Itse eläny siinä uskossa että Gelcoattiin käy suunnilleen samat mitä autoihin.

Koneeksi suosittelisin Flex PE14-2-150/Metabon PE12-175/Makita 9227CB rotskuja. Noista tosin ei taida mahtua hinta-haarukkaan kun Makita, ja sekin saksasta tilaamalla. Ja voi tehdä myös auton. Myllytysaineita sitten on montaa eri merkkiä ja mallia. Ihan kaikkea ei kannattane tähän sepustaa joten suosittelen lukemaan vaikka pesukinnas.com -foorumia tai detailingworld.co.uk -foorumia rotaryn käytöstä ja soveltuvista aine/laikka komboista. Ja nimenomaan ennen koneen käyttöä :)

Gelcoatin putsaukseen ylivoimainen keino lienee oksaalihappo. Esim. 5% laimennuksella. En tiedä kys. aineen käytöstä joten suosittelen googlaamaan tai kysymään osaavammilta. Tästä tietää enemmän esim. pesukintaan Dani.

Kiitokset vinkeistä. :)

Sen verta tiedän oksaalihaposta että sillä lähtee. Sain gelcoatin puhtaaksi kristallisoodalla mutta pinta edelleen osittain palanut puhki. Nyt lähinnä huoli siitä saako gelcoatin pinnan kiiltäväksi takaisin. Pinta osittain syöpynyneen oloinen ja normi vahaus ei riitä.

Laitanko hiovan vahan koneella ja sen jälkeen normivahan ???
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ewopower sanoi
Kiitokset vinkeistä. :)

Sen verta tiedän oksaalihaposta että sillä lähtee. Sain gelcoatin puhtaaksi kristallisoodalla mutta pinta edelleen osittain palanut puhki. Nyt lähinnä huoli siitä saako gelcoatin pinnan kiiltäväksi takaisin. Pinta osittain syöpynyneen oloinen ja normi vahaus ei riitä.

Laitanko hiovan vahan koneella ja sen jälkeen normivahan ???
Onks pinta auringon polttama/haalistama? Jos niin ainut keino lienee ottaa tarpeeks matskua pois. Itse en koskaan kys. tapauksia joutunu tekee. Mutta Gelcoatissa pitäisi matskua riittää, siis mistä ottaa. Toisinkuin autossa.

Vaha on suomessa hieman väärin käytetty termi. Vaha ei lisää kiiltoa, puhdista pintaa eikä ainakaan poista naarmuja vaan antaa suojaa/lisää syvyyttä ;D Tosin samaa termiä käyttää maahantuojat väärin, en siis syyllistä ketään :D.
En oikeen siis osaa mainitsemistasi aineista sanoa mutta jos tarkoitat ns. All-In-One tuotteita niin ei varmaan pure hapettuneeseen pintaan, vaikka ois konekkin. Ihan kunnolliset, esim. Menzernan/Sonuksen/Meguiarsin (#8* sarjan, ei marketti)/3M/Scholl:in tai vastaavan myllytystahnoilla pinta peiliksi -> haluamasi vaha pintaan (kannattaahan tuo laittaa, niin ei oo ens keväänä saman näköinen).

Ihan oikeasti suosittelen lähestyvän ongelmaa lukemalla vinkkejä PK.com:ista/DW:stä :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ja motonetistä saa semmosen rotaryn 60e:lla jossei haluu sijottaa yhden kiillotuksen (tai kahden tai kolmen tai joku muu parillinen numero) takia +300e.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihtanut EA:n iskareita ja jousia, ja huomenna jatkuu. En muuten vaihda toista kertaa vaan jätän tästedes suosiolla muiden hommiksi. :mad:
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Parsin kasaan alunperin jääradalla vaurioituneen ja sittemmin lentokentällä kovia kokeneen sisälokasuojan. Siivu polyetyleeniä ja kasa popniittejä auttoi kummasti. Samalla asensin Kiggly HLA:n ja vaihdoin öljyt ja suodattimen.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Vaihtanut EA:n iskareita ja jousia, ja huomenna jatkuu. En muuten vaihda toista kertaa vaan jätän tästedes suosiolla muiden hommiksi. :mad:

No? Mikä siellä ahdisti noin pahasti?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hiljensin vähän räminöitä 3e sijoituksella eli solumuovilla. Ei rämise enää :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

En nyt vielä tälle aamua, mutta eilen... Klonkkaria. Eli kolopalloa tarkemmin, oliko yllätys... ;D

Ihmettelin moottorin epätavallista käyntiääntä, hieman koholla olevaa kulutusta (5.8L matkassa) ja heikkoa vääntöä alakierroksilla. Ja varsinkin kun vasta oli jakopääremontti tehty. Kopat auki ja merkkejä katsomaan, no jokaisessa oli heittoa eri suuntaan. Kampiakselin hihnapyörällähän ei ole merkkiä, joten se katsotaan vaihteistossa olevan tulpan kautta, ja sitä jos ei irroita kokonaan, näkyy väärä merkki. Neljä tuntia tuli tapeltua merkkien kanssa ja samalla huomattua, että kiristinrulla oli laitettu väärään asentoon, jolloin jousta kiinnipitävä rauta oli painunut hihnapyörää vasten hankaamaan ja vääntynyt. Tämän lisäksi nokka-akselin hihnapyörään ja pumpun hihnapyörään oli itse tehty merkit, jotka oli ihan päin helvettiä; nokka 1 hampaan pielessä ja pumppu 4 aikaisella. Joutui vähän aikaa tappelemaan että sai purettua konetta niin paljon että oikeat ajoitukset selvisi.

Mutta nyt pelaa volkkari hienosti, ahdin viheltää jo 1200 kierroksesta ja vetää nätisti ylös asti :)

OT: on muuten mielettömän pieni tuo 1.9TD orkkis ahdin, noita mahtuisi kaksi mk2 golfin 1.6 GTD-koneen ahtimen sisään...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Skydiver sanoi
No? Mikä siellä ahdisti noin pahasti?

Ensin apukuskin puolelta oli se haarukan alapultti jumahtanut niin tiukasti kiinni että voimakeinoja käyttäessä meni poikki. Sitten poltin hermoni sovitellessani iskareita sillä tavalla että osuisi se haarukan kiinnityspultin ura oikeaan kohtaan, se kun on loppujen lopuksi aika tarkka. Tänään nähdään että osuiko vieläkään oikein... :seina

Muuten kaikille Sachsin iskareita EA:han vaihtaville varoitus: Sachsin iskarin yläpään kierre on sitten nousultaan 1.5 eikä 1.25, kuten orkkismutteri. Mukana ei tule uutta mutteria, joten uudet nylokkimutterit kannattaa varata viereen (ja muutenkin kierteiden ero huomioida ENNEN kuin se eka mutsku on väännetty pulttipyssyllä ja lenkki+jakoavaimella väkisin paikoilleen). :mad:
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackalille: No on ollut tiukassa... Mutta kyllä se siitä, vaikka joskus vähän koetteleekin. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Ensin apukuskin puolelta oli se haarukan alapultti jumahtanut niin tiukasti kiinni että voimakeinoja käyttäessä meni poikki. Sitten poltin hermoni sovitellessani iskareita sillä tavalla että osuisi se haarukan kiinnityspultin ura oikeaan kohtaan, se kun on loppujen lopuksi aika tarkka. Tänään nähdään että osuiko vieläkään oikein... :seina

Muuten kaikille Sachsin iskareita EA:han vaihtaville varoitus: Sachsin iskarin yläpään kierre on sitten nousultaan 1.5 eikä 1.25, kuten orkkismutteri. Mukana ei tule uutta mutteria, joten uudet nylokkimutterit kannattaa varata viereen (ja muutenkin kierteiden ero huomioida ENNEN kuin se eka mutsku on väännetty pulttipyssyllä ja lenkki+jakoavaimella väkisin paikoilleen). :mad:
Eli se siis oli eri kierteellä. Tais lähtee jengat onneks vaan mutterista?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eilen Samitsu vaihteli miulle automaattiin öljyt ja nyt 110km/h vauhdissa 2550rpm ku ennen oli melkeen 3k. Muutenkin loota toimii(ainakin viellä *kopkopkop* koputtelee puuta) reilusti paremmin. Ulos laskettiin mobilin reilu vuoden vanhat ja noin 15k Km ajetut atf:ät ja oli melkeen ku cola lightiä. :nykii Tän kokemuksen pohjalta en todellakaan suosittelis kellekkään työntämään tota kuraa mitsun automaatti lootaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Nyt on sitten vaihdettu evoon jäähdytin nesteet. Pariin kertaa huuhdeltu ja uudet nesteet koneeseen.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DyhWe sanoi
Eli se siis oli eri kierteellä. Tais lähtee jengat onneks vaan mutterista?

En todellakaan tiedä (enkä edes halua tietää), koska mutsku asettui kuitenkin toiseen verrattuna melko tarkalleen samalle kohdalle. En siis ruvennu avaamaan, vaan annetaan olla siellä kunnes iskari happanee.

Mutta, tarina jatkuu: Tänään menin uusien iskarin haarukkapulttien kanssa jatkamaan ja vot, sehän onnistui uusitulla motivaatiolla nopeasti. Noin tunnissa oli molemmilla puolilla tolpat kiinni, vaikka vähän pitikin etsiä työkaluja ja jutella joutavia välissä. Tästä jo melkein innostuneena kävin sitten takapään kimppuun, mutta huonoin tuloksin. Takaiskarien alapultit olivat aivan tajuttoman jumissa. Noh, ei muuta kuin samitsulle huutelemaan että jatkoa kiitos kun ei oma riitä. Apukuskin puoleinen vielä jotenkin irtosikin kunnon varrella ja kaikilla voimilla, mutta kuskin puoleinen oli niin jumissa että ei auttanut vaikka minä väänsin pulttia ja samitsu vastakappaletta. :nykii Loppujen lopuksi DyhWen keinolla (=tunkilla) saatiin se rrkeleen pultti irti - ja vieläpä ehjänä! Sitten purkamaan nippuja erilleen... tulos: molempien iskareiden yläpäät niin ruosteessa, että kierre on aivan mennyttä eikä pakettia saa auki niin millään. :seina Tässä vaiheessa tyydyin toteamaan, että käynpä huomenna tilaamassa uudet takaiskarit ja annoin samitsulle luvan laittaa rälläkkä laulamaan.

Samalla paljastui, että koiranluutkin ovat takana ihan finaalissa. Metsästelläänpä sitten niitä myös, eteen uudet jarrukilvet saa todennäköisesti deltasta inhimillisellä toimitusajalla ja jopa inhimillisellä hinnalla (25e/kpl). Edestä yritettiin etsiä väljää kun sitä selkeästi hieman on, mutta tuloksetta. Kunhan saadaan tolpat paikalleen niin käydään sitten katsastusasemalla, eiköhän ne siellä kerro.

On tämä kun käyttöautonkin kanssa joutuu tällä tavalla räpeltämään. :mad:
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
En todellakaan tiedä (enkä edes halua tietää), koska mutsku asettui kuitenkin toiseen verrattuna melko tarkalleen samalle kohdalle. En siis ruvennu avaamaan, vaan annetaan olla siellä kunnes iskari happanee.

Mutta, tarina jatkuu: Tänään menin uusien iskarin haarukkapulttien kanssa jatkamaan ja vot, sehän onnistui uusitulla motivaatiolla nopeasti. Noin tunnissa oli molemmilla puolilla tolpat kiinni, vaikka vähän pitikin etsiä työkaluja ja jutella joutavia välissä. Tästä jo melkein innostuneena kävin sitten takapään kimppuun, mutta huonoin tuloksin. Takaiskarien alapultit olivat aivan tajuttoman jumissa. Noh, ei muuta kuin samitsulle huutelemaan että jatkoa kiitos kun ei oma riitä. Apukuskin puoleinen vielä jotenkin irtosikin kunnon varrella ja kaikilla voimilla, mutta kuskin puoleinen oli niin jumissa että ei auttanut vaikka minä väänsin pulttia ja samitsu vastakappaletta. :nykii Loppujen lopuksi DyhWen keinolla (=tunkilla) saatiin se rrkeleen pultti irti - ja vieläpä ehjänä! Sitten purkamaan nippuja erilleen... tulos: molempien iskareiden yläpäät niin ruosteessa, että kierre on aivan mennyttä eikä pakettia saa auki niin millään. :seina Tässä vaiheessa tyydyin toteamaan, että käynpä huomenna tilaamassa uudet takaiskarit ja annoin samitsulle luvan laittaa rälläkkä laulamaan.

Samalla paljastui, että koiranluutkin ovat takana ihan finaalissa. Metsästelläänpä sitten niitä myös, eteen uudet jarrukilvet saa todennäköisesti deltasta inhimillisellä toimitusajalla ja jopa inhimillisellä hinnalla (25e/kpl). Edestä yritettiin etsiä väljää kun sitä selkeästi hieman on, mutta tuloksetta. Kunhan saadaan tolpat paikalleen niin käydään sitten katsastusasemalla, eiköhän ne siellä kerro.

On tämä kun käyttöautonkin kanssa joutuu tällä tavalla räpeltämään. :mad:

Sulla menee putkeen. Noh ihan fiksua vaihtaa ne iskarit kyllä jokatapauksessa. Ja itellä oli vr4:ssä silleen että tommosella 60cm jatkovarrella sain auki, tosi paha paikka vääntää vielä...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DyhWe sanoi
Eilen Samitsu vaihteli miulle automaattiin öljyt ja nyt 110km/h vauhdissa 2550rpm ku ennen oli melkeen 3k. Muutenkin loota toimii(ainakin viellä *kopkopkop* koputtelee puuta) reilusti paremmin. Ulos laskettiin mobilin reilu vuoden vanhat ja noin 15k Km ajetut atf:ät ja oli melkeen ku cola lightiä. :nykii Tän kokemuksen pohjalta en todellakaan suosittelis kellekkään työntämään tota kuraa mitsun automaatti lootaan.

Kait huuhtelitte laatikon, kiitä onneas ettet ole jo tuhonnut koko boksia nimittäin tuo mobili on täysin väärä öljy eikä mitenkään vastaa vaatimuksia. Ei nähtävästi lukitse turbiinia ja luistaakin kunnolla. Ovat todella kranttuja nuo tomaatit ja vaativat tiheitä öljynvaihtoja.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tulipa haettua tosta naapurista race performancelta hks turbo timeri ja asenneltua....tosin nopeus ja rpm signaalit viel kytkemättä. Täälläkin kovin ollu puhetta et täysin turha laite mut täytyyhän noita heebeleitä olla :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

jooonas sanoi
tulipa haettua tosta naapurista race performancelta hks turbo timeri ja asenneltua....tosin nopeus ja rpm signaalit viel kytkemättä. Täälläkin kovin ollu puhetta et täysin turha laite mut täytyyhän noita heebeleitä olla :D

Itsellä piti kanssa hommata kyseinen vempele evoon mutta kun kerran porukka sen täällä tyrmäs että turha kapine normi ajossa niin totesin että olkoot se minun paketti sitten ainakin toistaseksi siellä kaupan tiskillä ;D Mutta joskus salaa sitten ostan sen ja en kerro kenellekkään että oon hommannu :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Kait huuhtelitte laatikon, kiitä onneas ettet ole jo tuhonnut koko boksia nimittäin tuo mobili on täysin väärä öljy eikä mitenkään vastaa vaatimuksia. Ei nähtävästi lukitse turbiinia ja luistaakin kunnolla. Ovat todella kranttuja nuo tomaatit ja vaativat tiheitä öljynvaihtoja.

Kyllä ne huuhteli laatikon ja samalla vähän muutakin ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Samalla paljastui, että koiranluutkin ovat takana ihan finaalissa.

Mistä tahansa varaosaputkasta käyt hakemassa 96-01 Civicin etuvakaajan päät, käy suoraan paikoilleen ja maksaa luokkaa 14€ kappale :peukku



EDIT: meh, muistin vuosimallin väärin
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Salaiseen rakettiin vaihdoin uuden kannentiivisteen entisen tilalle. Loppui se öljyn tihkuminen :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Kait huuhtelitte laatikon, kiitä onneas ettet ole jo tuhonnut koko boksia nimittäin tuo mobili on täysin väärä öljy eikä mitenkään vastaa vaatimuksia. Ei nähtävästi lukitse turbiinia ja luistaakin kunnolla. Ovat todella kranttuja nuo tomaatit ja vaativat tiheitä öljynvaihtoja.

Kuten DaJackal jo totesikin.. se öljyroppu ulostaa aateeähvät aika vauhdilla. ;D Tohon mobiiliin että en minä sitä sinne ois laittanutkaan, venyi vaan sen sieltä pois vaihtaminen harmillisen pitkälle. Ton kokemuksen halusin jakaa kun on tälläkin foorumilla ollut kommentteja että "kyllä se mobil toimii, kaikkiin laitettu ei ollu mitään ongelmia" ja jos en väärin muista jollain muullakin ollu korkeat kierrokset maantie nopeuksissa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Noh täähä menee taas nii nappii.. xenoneita asennelles. joo sain autosta puskurit ja umpiot irti ja nyt sit lamppuja sovitellessa paikoilleen tuli vaan sillee mielee et mitähä porukat on laittanu siihen Xenon polttimon kannan päälle et saa sen sillä raudalla kiinni että ei tartte niitä alkuperäisiä rauta kiinnikkeitä rikkoa. :seina :seina
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

eilen öljyt ja suodatin vaihettu evoon, pakoputken vuoto katin sauman kohalta korjattu ja asennettu magnacorin tulpanjohdot (loppu pätkiminen)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Mersuja korjasin Useemmankin töissä,ja sitte evosta tiputin koneen laatikoineen pois. Vetelis osiks joku pvä ja kiikuttas johonki poraukseen. Ilmeisesti tammerdieseliin ku hämeendieselis o porarit lomalla prkl....
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Nyt se alusta on sitten viimein nipussa. Taakse vaihtuivat koiranluut (kiitos Nostokurjelle vinkistä ja varmistuksesta, olinhan minä sen projektipäiväkirjan lukenut mutta eipä tullut mieleen), iskarit ja jouset Samitsun suosiollisella välineavustuksella. Nämä saatiin sentään alle suht ongelmitta, ja kyllähän ne takaiskarit oli aika vaihtaa muutenkin: aivan kuolleet tolpat ja toinen vielä tahmasikin aika reippaasti. Ihmettelen miten on voinut olla silti hyvä ajaa aikaisemmin, kun alusta oli ennenkin ehkä sata kertaa parempi kuin esimerkiksi mk1 Focuksessa.

Ensimmäiset ajofiilikset uusista iskareista ja noista Eibachin jousista:
:) -> :nykii -> 8) ;D

Kylläpä oli namia ajella kotiin. Juuri kuten Urran sanoi oman Eibachin settinsä tehneen: ajettavuus parani entisestään aikamoisen harppauksen vaikka korkeus ei muuttunut kuin ehkä pari senttiä jos sitäkään (hyvä niin). Pintakovuudesta jne ei ole tietoakaan ja auto nielee tietä ja mutkia kuin juna. Säädettävällä alustalla varmasti saisi vielä paremman ajotuntuman, eikä rahaakaan tarvitsisi laittaa "kuin" tuplat (nykyinen setti iskarit ja jouset yht. noin 400e), mutta kyllä tuo käyttöpelissä rokkaa aivan kympillä. Tuntumaa varmasti parantaa vielä tieto siitä, että alusta on itse asennettu... Joka tapauksessa suosittelen!

Voin laitella kuvia kunhan edistyn pesemään auton, ei noin pskaista kehtaa muille näyttää. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

^ ;) :peukku

Itellä nälkä kasvo syödessä ja viimeeks eilen soittelin vakaajien/koiranluiden poly-puslista ;D Mun Lanccuun vaan vähän hankala hankkia kun mitään ei saa merkki/malli/moottori tiedoilla. Pitää olla strategiset mitat/kuvaa/sabluunaa..

Näillä näkymin pitäis piakkoin laittaa tilaukseen Volvon puslia etukoiranluille ja perus japsipuslia takakoiranluille. Vakaajan kiinnitykset on vielä selvittämättä :D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Nyt se alusta on sitten viimein nipussa. Taakse vaihtuivat koiranluut (kiitos Nostokurjelle vinkistä ja varmistuksesta, olinhan minä sen projektipäiväkirjan lukenut mutta eipä tullut mieleen), iskarit ja jouset Samitsun suosiollisella välineavustuksella. Nämä saatiin sentään alle suht ongelmitta, ja kyllähän ne takaiskarit oli aika vaihtaa muutenkin: aivan kuolleet tolpat ja toinen vielä tahmasikin aika reippaasti. Ihmettelen miten on voinut olla silti hyvä ajaa aikaisemmin, kun alusta oli ennenkin ehkä sata kertaa parempi kuin esimerkiksi mk1 Focuksessa.

Ensimmäiset ajofiilikset uusista iskareista ja noista Eibachin jousista:
:) -> :nykii -> 8) ;D

Kylläpä oli namia ajella kotiin. Juuri kuten Urran sanoi oman Eibachin settinsä tehneen: ajettavuus parani entisestään aikamoisen harppauksen vaikka korkeus ei muuttunut kuin ehkä pari senttiä jos sitäkään (hyvä niin). Pintakovuudesta jne ei ole tietoakaan ja auto nielee tietä ja mutkia kuin juna. Säädettävällä alustalla varmasti saisi vielä paremman ajotuntuman, eikä rahaakaan tarvitsisi laittaa "kuin" tuplat (nykyinen setti iskarit ja jouset yht. noin 400e), mutta kyllä tuo käyttöpelissä rokkaa aivan kympillä. Tuntumaa varmasti parantaa vielä tieto siitä, että alusta on itse asennettu... Joka tapauksessa suosittelen!

Voin laitella kuvia kunhan edistyn pesemään auton, ei noin pskaista kehtaa muille näyttää. ;D

Pitääpä melkeen sporttiin hommata, mistäs löytyis halvimmalla tuo eibachin jousisarja nyt?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

mystinengalant sanoi
Pitääpä melkeen sporttiin hommata, mistäs löytyis halvimmalla tuo eibachin jousisarja nyt?

ebaysta :) ja samalla ne takavakaajan päät sit uusiin. Iskarit on aika paljon helpompi irroittaa jos irroittaa vakaajan pään ensin, kun perä voi sit elää vapaasti riippumatta toisesta puolesta.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nostokurki sanoi
ebaysta :) ja samalla ne takavakaajan päät sit uusiin. Iskarit on aika paljon helpompi irroittaa jos irroittaa vakaajan pään ensin, kun perä voi sit elää vapaasti riippumatta toisesta puolesta.

Pyh, voimalla ne irti lähti ilmankin. ;D Mutta yksin jos nyhrää niin uusien paikalleen laittaminen lienee tuolla tavalla paljon helpompaa.

Omani tilasin täältä, 35e oli toimituskulut. Mukana tuli lisäksi jotain mysteeripultteja 8kpl (en keksinyt näille sopivaa paikkaa, mihin liene tarkoitetut). Mitsun OEM-pultteja kuitenkin.

Korjataan edellistä varoitusta, että kyllähän niissä Sachsin etuiskareissa oli sittenkin mutterit mukana. Olivat vain kiilautuneet sinne jonnekin paketin perille etteivät tulleet ulos ekalla kerralla kun niitä bokseja kopistelin. Noh, onneksi ainakin tuntuu olevan riittävän tiukalla nuo nyttenkin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

^Kun oisin muistanukkin ton raidetangonpääjutun ennenkun lähdin takapäätä avaamaan. Lancerissa ei ainakaan mahdu pois ilman vakaajan irrotusta, tai sit saa olla melkoisesti voimaa vääntää alatukivartta alaspäin (joku 5-10cm ulommasta päästä). Nimim. viikon ilman takavakaajaa ajanut ;D Molemmat siis meni katkipoikki avatessa ja Mäkelän Kone ilmoitti että "58e/kpl, menee reilu viikko saada" :D

Ja sit hain mätänetistä Volvon osia ruokatauolla ;)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Gelcoatia muottiin ja kohta kuitua perään... Siitä se farmarin takapuskuri alkaa muotoutumaan.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tyhjäsin 4syl tulpan reijän kura vedestä... loppui nykimiset ja yskimiset ;)
samalla säädin vähän kärkivälejä pienemmiksi, muutoin näytti että hyvin polttaa, hentoinen punertava karsta joka tulpassa :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom