Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Tuiisa sanoiAhdin on juuri vaihdettu puolisen vuotta sitten. Näistähän menee tosiaan kaikista ahdin. Mutta se on nyt tosiaan uusi. En tiedä milloin on lastutettu, koska tuotu lastutettuna Saksasta. Ilmeisesti kaikki kilsat eli 166tkm.
Onhan se savu minusta ihan valkeaa. Mutta siis jos jonnekin vuotais öljyä, niin savu kait olis sinistä ja ei kait se lakkaisi lämpiämisestä. Tässä on kaksi putkea persiissä ja ne on ainakin 3 tuumaisia. Ihan sairaat putket, mutta ääniä ei juuri ole. Ja kyl sitä kylmänä polkaseen, niin sieltä oikein ruiskuaa sitä vettä pitkäksi vanaksi pihaan, eli oliskohan vaan kondenssivettä? Laitoin vadin siihen perään niin kyllä sinne desin verran vettä ruiskahti toisesta putkesta vaikka auto oli jo hetken käynyt.
Kyllä tää ihmetyttää. Täytyy myöntää, että ei tää Saab kyllä laadullisesti pärjää ollenkaan Mitsulle. Selkeitä huonoja ratkaisuja, jotka on tuomittu alusta pitäen hajoamaan hetkessä. Kun tota Saab-foorumia lukee, niin kaikissa on samat viat: ahdin, ajotietokoneen näyttö, bensapumppu yms...
Näistähän menee tosiaan kaikista ahdin.
No nyt sulla on sitte kaksi harrasteautoa eikä yhtään käyttöautoa ;D. Kaikilta tutuilta, joilla on tai ollu saappi, niin ovat sanoneet, että mukava sillä on ajella mutta rassata sitä saa paljon, että sillä pystyy ajamaan ja että kun saapille tulee 100 tkm mittariin, niin sen jälkeen ei näe enää koskaan yhtään päivää että siinä kaikki verneet toimivat kunnolla.Tuiisa sanoiMut on se kiva ajaa ja monin tavoin helvetin kiva auto, mitä nyt tuntuu lahoavan käsiin ;D
Niko Päivinen sanoiOT: Eihän se vaan ole MHI:n ahdin? ;D Niissä toisissa ruåtsin ihmeissä on käsittääkseni ollut niitäkin.
mystinengalant sanoiRuotsin ihmeet käyttää mun tietääkseni mitsun ja garretin turboja ;D
Tuiisa sanoiSen vielä sanon Saabista (sitten voidaan tosiaan lopettaa tää saab-keskustelu mun puolesta eukku), että vaihdelaatikkokin on vissiin vetämässä viimisiään kun osa vaihteista menee rohisten päälle jos kierroksia on vähänkään yli 2 tonnia. Ei nyt kauheesti vakuuta näillä kilometreillä. Jakopään remppakin on just tehty ja kytkin uusittu sylinteriä myöden, öljyt vaihdoin just sen kikkailun kanssa. Tulpat vaihdettu, eikä näyttäis kuluttavan öljyä tahi jäähdytysnestettä (mutta keitti niitä yli kun menin lisäämään sitä kun tulkitsin rajaa väärin). Mut on se kiva ajaa ja monin tavoin helvetin kiva auto, mitä nyt tuntuu lahoavan käsiin ;D
Hail leepu, hieno mies.J. Puhakka sanoiLeepus f*cked up garagessa puhuivat jostain mitsu/garret hybridistä.
Kun taas tuunasivat ah niin hirveää sabaa superautoksi.
ite laitoin eclipsen laatikon gti galantin koneeseen, eikä ottanut startti kiinni, hetken sai miettiä missä mättää. kolmea starttia koitin, sitte vasta otin auki taas ja vertasin vauhtipyöriä, onneks löyty helposti 6pulttinen vp samana iltana vieläKapula7 sanoiNo heips
Tänään tuli sitten uhrattua päivä dynamicin koneen vaihtoon eli eilen kone pois ja tänään toinen tilalle. eukku
Muuten onnistu homma ihan hienosti yksinkin mutta eclipsen (josta kone tuli) vauhtipyörä on hivenen isompi halkaisijaltaan eikä onneksi mahtunut kytkinkoppaan ettei tullut enempää takapakkia. ;D
Tulihan sillä sit jo 150km ajeltuakin ja hyvin tuntu pelittävän. :driver
UITTO- sanoiite laitoin eclipsen laatikon gti galantin koneeseen, eikä ottanut startti kiinni, hetken sai miettiä missä mättää. kolmea starttia koitin, sitte vasta otin auki taas ja vertasin vauhtipyöriä, onneks löyty helposti 6pulttinen vp samana iltana vielä
UITTO- sanoiite laitoin eclipsen laatikon gti galantin koneeseen, eikä ottanut startti kiinni, hetken sai miettiä missä mättää. kolmea starttia koitin, sitte vasta otin auki taas ja vertasin vauhtipyöriä, onneks löyty helposti 6pulttinen vp samana iltana vielä
Kapula7 sanoiJep
Olis voinut harmittaa jos olis mahtunut ja kerinnyt kasaileen kaiken muun ennen starttia paikalleen ja purkamaan uudelleen vaihtaakseen vauhtipyörän :-\
No onneksi 2" tappi ei sovi 1" reikään. eukku
Siis merkkivalo ei toiminut vai koko valoa ei ollut olemassa ?Kapteenivamma sanoiVaihdoin evoon moottori -ja voimansiirron öljyt. Samalla vaihdoin kytkinnesteet ja tuntuma muuttui aivan kuin olisi vaihdettu uusi kytkin eukku
Aamusta käytin evoa leimalla ja muuten meni läpi, mutta "takasumuvalon merkkivalosta" tuli hylky, eli kyseistä valoa en asentanut :seina Takasin työmaalle "hyppyjohto" kontista ja teippasin valon palamaan kojelautaan, tällä kertaa hyväksytty leima napsahti :nykii
tepi sanoiSiis merkkivalo ei toiminut vai koko valoa ei ollut olemassa ?
Merkkivalosta ei pitäisi tulla kuin korjauskehoitus.
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB62FB-35F1-4440-944D-9C6C02F4CE62/0/9372082007_Katsastuksen_arvosteluperusteet.pdf
Mites pyöränlaakeri, onko välystä? Muuttuuko ääni loivissa kaarroksissa?Tuiisa sanoiVaihdoin saapista takajarrulevyt ja säädin käsijarrun. Oikean etukulman rahinaakin tutkin, mutta en keksinyt muutakuin sen, että rahina kuuluu vain kun siinä on vierimisvastusta, ts. mulla oli etupyörät ilmassa enkä saanut pakillakaan rahinaa aikaiseksi. Kuuluu vain normiajossa... Eikä saapivoorumilta tuu mitään apua.
mystinengalant sanoiTuosta saabin laatuasiasta, eräs dynamic-kuski varmaan pian kommentoi kyllä Nuo ruotsinlaivojen öljynhuohotussysteemit on kyl ihan naurettavia.
Eikös ne saapit ole lentokoneiden sukua. Tehdään kalliita ratkaisuja ja kootaan miettimättä, miten ne pystyy huoltamaan. Ja tämän ansiostahan Saappi on erikoistyökalujen luvattu kohde. Eli auto kootaan ensin ja sen jälkeen aletaan purkamaan ja rakentamaan tarvittavia työkaluja sen purkamiseen Eikös se mene lentokonepuolellakin tuohon malliin. Niin ja tuohon laatuun tietysti, että keskimäärinhän se on samaa jos Mitsu tehdään halvoista materiaaleista huolella ja tarkkaan tekemällä ja Saappi tehty kalliista materiaalista ja heittämällä kasattuna, mutta ajan myötä auton vanhemmaksi tullessa tuo huolellisuus kyllä palkitaan omistajatyytyväisyyttä mitattaessa. Niin ja tuossa kun verrattiin 9-5 Saappia Galanttiin, niin onhan siinä hintaluokassakin kaksi täysin eri autoa ja Diamante olisi ollut se oikea verrokki, mutta niitähän ei saa kuin Jenkkilässä. Itse kun aikoinaan ostin uutena tuon GDI Galantin, niin sama liike möi myöskin Saappeja ja samalla hinnalla olisin saanut 9-3 uuden Saapin ja omasta mielestäni kun autoja vertasin, niin Galantissa sai enemmän vastinetta rahalle.jcarlson sanoiKyllä 9-5 saappi aika paljon hienompi auto on kuin Galantti. Mutta neliveto on jees.
Laadussa en voi sanoa huomaavani juurikaan merkittävää eroa. Mitsu on tehty paljon halvemmalla mutta huonoja materiaaleja ja halpoja ratkaisuja on kompensoitu tekemällä huolella ja tarkkaan.
eukkumitsumikko sanoivahasin kahteen kertaan....kyllä kiiltää
sisältä Harrik:n vinkki vinkki liberon nahan hoitoaineella penkit....tuli niinku uuet... ja silikoonisprayta koelautaan...ai että kiiiltää
pitäs vielä 2 gen ratti alkaa vaihtaan tässä joku päivä :