Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nuhapumppu sanoi
Elikkäs ollaan tässä vaimon kanssa nyt katseltu isompaa farmaria rivistön jatkoksi,ja nyt olisi yksi kiinnostava ja kohtuullisesti ajettu yksilö ihan naapurikunnassa myytävänä jota olisi nyt tänään tarkoitus käydä katsomassa. Ongelma on nyt se,että autossa on rahoitusta jäljellä X-summa. Mitenkä tuo asia kuuluu hoitaa,kun itse ollaan ostamassa autoa suoralla rahalla?? Kokemuksia moisesta saa kertoa.

Yhden auton itse ostanut tällä periaatteella. Silloin tehtiin niin, että maksoin suoraan rahoitusyhtiölle velan pois ja ylijäämän myyjälle. Jos myyjällä ei ole varaa tai halua maksaa pätkää ennen papereiden tekemistä pois tämä on ainoa vaihtoehto, koska luovaria ei muuten rahoitusyhtiöltä pois saa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ens viikolla ois raidetangon kumien vaihto, kumit kävin ostamassa timanttitiskiltä, mutta näitten mukana ei tullut klemmareita jotenka kysymys kuuluu, kannattaako noi klemmarit vaihtaa samalla :-\
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Cliffordin hälyissä tulee yleensä auton sisälle 2 vastaavaa nappia kuin usein on kaukosäätimissä, mikä virka näillä napeilla on ?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kapteenivamma sanoi
Cliffordin hälyissä tulee yleensä auton sisälle 2 vastaavaa nappia kuin usein on kaukosäätimissä, mikä virka näillä napeilla on ?
Tämä on veikkaus, koska en ole Cliffordeja asentanut.
Vastaavissa hälyissä on ollut nappula, jota naputtelemalla oikeassa määrin saa hälyttimet kytkettyä pois, esim tilanne että kaukosäätimestä on loppunut patterit. Lisäksi moisilla nappuloilla voisi olla joko Valet-toiminto tai kaappaus-toiminto.
Valet-toiminnolla hälytin ei ole toiminnassa, mutta lukot ohjautuu kakella. Kaappaus toiminnolla taas auto suostuu käymään hetken (esim 15min) mutta sammuu vähän ajan päästä.

Edit: tarkisteltu cliffordin manuskoista.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Miten ihmeessä saan carismasta alapallonivelen irti. Kolkuteltu vaikka mistä ja vaikka millä. Ei vaan tipahda alas. :seina
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Miten ihmeessä saan carismasta alapallonivelen irti. Kolkuteltu vaikka mistä ja vaikka millä. Ei vaan tipahda alas. :seina

Onks se autossa vielä kiinni? Meinaan siis onko se pallonivel irroitettava malli? Eli onko koko paketti vielä autossa?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jani T sanoi
Onks se autossa vielä kiinni? Meinaan siis onko se pallonivel irroitettava malli? Eli onko koko paketti vielä autossa?

Koko paketti on siis autossa. Alatukivarsi kokonaisuudessaa pitäisi vaihtaa. Siis tuossa carismassa on normi kolmion mallinen alatukivarsi, jossa siis kaksi puslaa runkoon ja sitten tuo alapallonivel kiinteenä, nivelen varren kartio siis jumissa siinä korvakkeessa johon se kiinnitetään. On kyllä tosiaan kolkuteltu joka kulmasta. Jokainen pultti siis lähtee kyllä irti mutta tuo kohta on ruostunut kiinni, asiaan olemassa joku haarukkamallinen työkalu, joka sitten toki loppunut juuri sattumalta paikallisesta varaosaliikkeestä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Joo no ne työkalut on kyllä helpoin hommata ja niillä takoa se irti, niitähän on se lyötävä malli ja sitte semmonen ruuvattava malli joka pakottaa nivelen irti
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jani T sanoi
Joo no ne työkalut on kyllä helpoin hommata ja niillä takoa se irti, niitähän on se lyötävä malli ja sitte semmonen ruuvattava malli joka pakottaa nivelen irti

Jep, motonetistä taiskin löytyy jo. Sinne siis huomenis....
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nyt kun sai vihdoin vaihdettua Galanttiin tuon rikkoutuneen kuskinpuolen ovipahvin ehjään, niin tuli mieleen taas tämä kysymys. Miksi ainakin EA Galanteissa niistä keltaisista klipseistä, millä ovipahvi on ovenrungossa kiinni, vain kahdesta puuttuu musta renkulamainen kumipehmuste? Tämä ei ole vain tämän yksilön ominaisuus vaan molempien etuovien ovipahveista ne puuttuvat sekä näytti puuttuvan tästä uudestakin ovipahvista. ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Jep, motonetistä taiskin löytyy jo. Sinne siis huomenis....

http://kauppa.motonet.fi/images/app/804023.JPG
tuossa vielä kuva, jos sattuu että joku ei ole moista laitetta vielä nähnyt, ruuvattavasta pallonivelen irroitustyökalusta. Varmaan yks hermojasäästävimmistä ostoksista. Kannattaa huomata, että ainakin Motonetissä myydään tuosta pienempääkin mallia, joka ei esim Pajeron alapalloniveleen sovi, mutta menee joihinkin ahtaisiin väleihin mihin tuo isompi taas ei sovi.

en voi kun SUOSITELLA!
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

hydraulinen välyksen tasaaja.... jos se nousee omalla voimala ylös ja jää kovaksi (ei saa painamalla sormin takaisin)
onko se ehjä vai rikki?
vai onko ehjä sellainen joka liikkuu sormin painamalla? että jumittava olisi rikki?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

No nyt kun sain sen alapallon vaihdettu caritsaan niin kyseisessä pyörässä jumittaakin jarru, ei hirveen pahasti mut jonkin verran. Oonkohan korvaketta /niveltä kolkutellessa turhaan telonut jotain? Mitä levyjarrulle tehdään jos se rupee ottamaan pikkasen kiinni kokoajan? Ei kannata muuten yrittää noita alapalloja ilman tuota mainiota haarukkaa joka maksoi ehkä noin 6,5e. :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Levyjarrunhan kuuluu kahista pikkusen, mutta ei se selvästi jarruttaa saa. Jos rengas on paikoillaan, niin pitäisi pyöriä ihan yhdellä kädellä. Jos on mäntä vain toisella puolella siinä satulassa, niin liu'ut jumissa. Joko satulan tapit, tai sitten ne pinnat missä jarrupalat liikkuu. purat ja puhdistat ja rasvaat huolellisesti niin pitäisi alkaa toimimaan.

Sitten jos on mäntä/männät molemminpuolin levyä niin ainakin toinen/yksi niistä on jumissa. Mäntienhän PITÄISI mennä ihan siirtoleukapihdillä puristamalla sisään. Joskus joutuu ehkä käyttämään vähän isompiakin pihtiä.

Ja voihan tuossa yksimäntäisessäkin olla mäntä jumissa, eli jos on liukusysteemi ja kaikki liikkuu niinkuin pitää, niin sitten sylinterin kimppuun.

Sitten kun puristat mäntää sisälle, niin tarkkaile jarrunesteen pintaa. jos sinne on joku mennyt kippaamaan nestettä kuluneilla paloilla, niin tod.näköisesti tulvii yli. Monesti jarruneste on mitoitettu niin, että palojen ollessa lopussa on jarrunesteen pinta niin alhaalla, että merkkivalo syttyy. Tähänhän on hyvä korjaus lisätä nestettä, mutta ei se niitä jarrupaloja uudeksi tee.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Voiko ilmamäärämittarin asentaa nurinpäin,onko siitä mitään haittaa?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MVa~1 laittanu taas hyvän vinkin :peukku

Joo kyllä ne jarrut pikkasen kiinni ottaa, vanne ottaa jo vähän lämpöö ja selkeesti polttava se levy kevyen ajon jälkeen vrt toinen puoli. Tuntee myös että joutuu antaa enemmän hanaa.

Seuraava tyhmä kysymys, kotelosuojaus ruiskun kanssa onnistui mutta massa ei tuu purkista, käyttöpaine nyt 6 baarissa, räkii vaan korkeintaan vähän, mitä (kaikkea ) neuvoksi.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Seuraava tyhmä kysymys, kotelosuojaus ruiskun kanssa onnistui mutta massa ei tuu purkista, käyttöpaine nyt 6 baarissa, räkii vaan korkeintaan vähän, mitä (kaikkea ) neuvoksi.
Isompi kompura?




Tai sitten lämmitä hetken aikaa "pötköä" joko kuumailmapuhaltimella/kuumassa vesisaavissa.
Jos ei vieläkään tavaraa pihalle tule kunnolla,niin lantraa sekaan hieman tinneriä niin ohenee.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
MVa~1 laittanu taas hyvän vinkin :peukku

Joo kyllä ne jarrut pikkasen kiinni ottaa, vanne ottaa jo vähän lämpöö ja selkeesti polttava se levy kevyen ajon jälkeen vrt toinen puoli. Tuntee myös että joutuu antaa enemmän hanaa.

Seuraava tyhmä kysymys, kotelosuojaus ruiskun kanssa onnistui mutta massa ei tuu purkista, käyttöpaine nyt 6 baarissa, räkii vaan korkeintaan vähän, mitä (kaikkea ) neuvoksi.
Kyllä jarrut ottaa enempi ku "pikkasen" kiinni siinä vaihees ku vanteessa asti rupee lämpö tuntumaan ja jos hanaaki joutuu enempi antamaan ni kyllä toi on ihan selvä homma, ei muutaku satula irti ja herkistelemään :)
Pistä vähän bensaa siihen massan joukkoon ni notkistuu vähän ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Saahan sulla se ruisku, tai oikeestaan se purkki varmasti korvausilmaa? Mulla on semmonen toooosi vanha massa ruisku, missä on reiät siinä "korkissa" mistä se massapurkki ruuvataan kiinni ja ajan saatossa ne sitten menee pikkuhiljaa tukkoon. Toki mulla kyllä imasi massapurkin kerran läjään ku oli ne reiät tukossa.

Sulla ei ilmeisesti ole paineensäätöruuvia siinä itse ruiskussa? jossakin kahvaosassa, yleensä paineilmaliittimen vieressä..

Eikä se ruisku varmasti ole tukossa? jos siihen missä se ilmaputki ja imuputki yhdistyy, pääsee kertymään saissea, niin alkaa äkkiä oikuttelemaan ruisku. Tuossa mun versiossa ainakin ihan kierteillä kaikki putket kiinni, joten helppo avata ja putsata.

Voihan sitä tietty kokeilla esim ihan vedellä, että se tulee läpi ja ettei ole kotelosuoja onnistunu jostaki tukkimaan ruiskua.. Ja jos vettä imee astiasta, niin sitten tosiaan massan ohennus..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Työpaikalla monesti ollut kinaa,että jos pakulla ajaa esim 110km 100km-alueella,niin mitä sanktioita tulee?

Kun tuossahan menee yli jo rakenteellinen nopeus,eli eikös tuo paljon pahempi rikkomus kuin vain ylinopeuden ajaminen.?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Joo se massaruiskun toiminta oli ihan suulakkeesta kiinni, piti säätää siitä. En tajunnu että se kierre on säätö :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Miten jarrumännät saa takaisin ulos ilman että ne laittaa autoon kiinni? Eivät ainakaan pihdeillä vetämällä inahtaneetkaan. Kannattaako sinne mäntien juurelle tiivisteen alle laittaa jotain tahnaa? Jos niin mitä?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuiisa sanoi
Miten jarrumännät saa takaisin ulos ilman että ne laittaa autoon kiinni? Eivät ainakaan pihdeillä vetämällä inahtaneetkaan. Kannattaako sinne mäntien juurelle tiivisteen alle laittaa jotain tahnaa? Jos niin mitä?

Paineilmalla, laita paksuja rättejä väliin, pidä satulaa niin päin etteivät männät tule otsaan ja varo sormia, männät lähtevät nimittäin kuin hauki rannasta.

Osat voidellaan kevyesti jarrukumirasvalla kasattaessa, ei mitään tolkutonta lotraamista.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Työpaikalla monesti ollut kinaa,että jos pakulla ajaa esim 110km 100km-alueella,niin mitä sanktioita tulee?

Kun tuossahan menee yli jo rakenteellinen nopeus,eli eikös tuo paljon pahempi rikkomus kuin vain ylinopeuden ajaminen.?

Täähän on ihan hyvä kysymys, ainaki mun mielestä.

Minun mielestä 10% ylinopeus on sallittua kaikenlaisten mittarivirheiden yms puitteissa. Virkavallanhan pitää vähentää tuosta 110km/h vauhdista vielä 3km/h. Mielestäni ei siis pitäisi saada minkäänlaisia sakkoja...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mixo sanoi
Minun mielestä 10% ylinopeus on sallittua kaikenlaisten mittarivirheiden yms puitteissa. Virkavallanhan pitää vähentää tuosta 110km/h vauhdista vielä 3km/h. Mielestäni ei siis pitäisi saada minkäänlaisia sakkoja...
Pääpointti olikin että kuinka paljon KOVEMMAT sanktiot tulee,kun tosiaan ylitetään rakenteellinenkin nopeus..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mitäs tulee tehdä jos rek.otteessa on väärin omapaino ja kokonaispaino ja rakeneteelinen kokonaispaino?

tälläinen tilanne on meidän L200ssa... tyyppikilpi sanoo ihan eri kuin rekisteriotteessa on.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Paineilmalla, laita paksuja rättejä väliin, pidä satulaa niin päin etteivät männät tule otsaan ja varo sormia, männät lähtevät nimittäin kuin hauki rannasta.

Osat voidellaan kevyesti jarrukumirasvalla kasattaessa, ei mitään tolkutonta lotraamista.

Kokeilin äsken paineilmalla ilman noita rättejä sillä seurauksella että sieltä lähti loput jarrunesteet kuin telkkä pöntöstä ;D Oli pakko lopettaa homma siihen, kun alkoi heti huippaamaan se jarrunesteen käry suljetussa tallissa. Pitää kokeilla huomenna noiden rättien kanssa.

Kun täältä kerran saa hyviä neuvoja puolityhmiin kysymyksiin niin jatketaan. Miten saan porattua Evo3:n 4x114,3mm levyt Eclin 5x114,3mm reikiin? Ongelma on, että evon levyissä on itse asiassa kuusi isoa reikää enkä saa siihen mitenkään kahta oman levyn reikää kohdilleen niin, että saisin ne niistä pultilla varmasti kiinni ja sitten vain poraamaan. Joudun siis tekemään reijät sellaisiin kohtiin missä ei ole yhtään reikää, enkä omista esim. ruuvipenkkiä. Koneistamolle?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuiisa sanoi
Miten saan porattua Evo3:n 4x114,3mm levyt Eclin 5x114,3mm reikiin?
Öh,miksi.?



Rupeaa kyllä "olakkeen" paksuus olemaan aika onnetonta jos meinaat 9 reikää kairata..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Öh,miksi.?



Rupeaa kyllä "olakkeen" paksuus olemaan aika onnetonta jos meinaat 9 reikää kairata..

Eclipse on 5x114,3. Enkä siis keksi muutakaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Onko Evo 4-6 RS mallien levyt kovinkin erilaisia siihen mitä haluat? Halkaisija on sama kuin Evo 3 laikoissa, mutta 5x114.3 jako. Offsetista en tiedä, mutta löytynee jostain katalogista netistä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Onko Evo 4-6 RS mallien levyt kovinkin erilaisia siihen mitä haluat? Halkaisija on sama kuin Evo 3 laikoissa, mutta 5x114.3 jako. Offsetista en tiedä, mutta löytynee jostain katalogista netistä.

Noh, nyt vääntää puukkoa haavassa jos jostain löytyisi sopivat kun tänään ostin jo Evo3:n levyt tai meneehän ne nyt miljoonaan muuhunkin, mutta koska satulatkin on, niin tuntui luontevalta ostaa samat levyt.

ST sanoi
..mutta miksi vaihdat evon jarrut?

Halusin isommat ja nämä on pari senttiä isommat levyt ja kaksmäntäset satulat. Vanhat on silminnähden pienemmät. Lisäksi satulat makso 40 euroa, joten tuntui ihan iisiltä hommalta, varsinkin kun näitä on muutkin eclin omistajat tehneet. Satulan kiinnitysreijätkin on näissä samassa kohtaa, joten menee tosi minimityöllä.

Dsm klubin puolella porukkaa sanoo itse poranneensa uudet reijät tosta vaan. Nyt tää koko homma alkaa taas tuntua hieman turhan vaikealta.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuiisa sanoi
Kokeilin äsken paineilmalla ilman noita rättejä sillä seurauksella että sieltä lähti loput jarrunesteet kuin telkkä pöntöstä ;D Oli pakko lopettaa homma siihen, kun alkoi heti huippaamaan se jarrunesteen käry suljetussa tallissa. Pitää kokeilla huomenna noiden rättien kanssa.

eli mitä sä oikein teit?

tarkotus on laittaa männän eteen rättejä yms..eli pyöritä koko satula rättiin ETTEI se mäntä lähde kuin telkkä pöntöstä ku painatat sitä ulospäi paineilmalla. Eli laitat paineilmapistoolin siihe reikään mistä menee jarruneste satulasta sisään. Tiivistystä tarvii toki esim kumiputken pätkän paineilmapistoolin päähän, jotta se tulee ilmatiiviiksi se reikä/pistooli...muutenha se roiskii pitkin ja poikin sehän on selvä ja et saa painetta yhtään sinne sisään! ..sama ku laskisit ämpäriin sitä painetta ja kansi auki... ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Öh,miksi.?



Rupeaa kyllä "olakkeen" paksuus olemaan aika onnetonta jos meinaat 9 reikää kairata..
edesmenneesä evossani oli tehty dsm napakonversio, eli oli 5x114.3 jako ja oli orggislevyt joihin porattuna uudet reijät. Noinhan niitä on tehty dsm piireissä kun on jarrut päivittänyt noihin "sorajarruihin"
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Pääpointti olikin että kuinka paljon KOVEMMAT sanktiot tulee,kun tosiaan ylitetään rakenteellinenkin nopeus..

Aijaa, lukenu taas huolella tekstejä. Tähän mäkin voisin haluta sit vastauksen. :D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
Tiivistystä tarvii toki esim kumiputken pätkän paineilmapistoolin päähän, jotta se tulee ilmatiiviiksi se reikä/pistooli...muutenha se roiskii pitkin ja poikin sehän on selvä ja et saa painetta yhtään sinne sisään! ..sama ku laskisit ämpäriin sitä painetta ja kansi auki... ;D
Itselläni on 2mm reiällä painepistooli,ja KOSKAAN en ole käyttänyt mitään "tiivistävää" välissä,kyllähän se paine sinne menee kun kunnolla PAINAA sitä (pyssyä) siihen reikään.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Itselläni on 2mm reiällä painepistooli,ja KOSKAAN en ole käyttänyt mitään "tiivistävää" välissä,kyllähän se paine sinne menee kun kunnolla PAINAA sitä (pyssyä) siihen reikään.

satuloita on erilaisia... ei kaikissa ole sitä kartiota kuten sulla ;)
esim. evon satulat banjopultilla... suora kierre vastassa..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
satuloita on erilaisia... ei kaikissa ole sitä kartiota kuten sulla ;)
esim. evon satulat banjopultilla... suora kierre vastassa..
Niin on,mopossakin mulla on "suora pinta",mutta silti ei ole ollut ongelmia.

Noh,kyllähän sekin hieman "helpottaa" kun ei ole kuin VAAN 8bar linjassa.

OT:mutta on sitten aika v-mäisiä nuo monimäntäset satulat,varsinkin kun yleensä tuppaavat olemaan aina eri määrän jumissa..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

En mä ainakaan tiivistellyt bremboista mitään, pistooli reiän huulille vaan ja sieltä tuli ampuen mäntä pihalle. Vaikka ei tiivis olekaan niin riittää kyllä helposti.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Pääpointti olikin että kuinka paljon KOVEMMAT sanktiot tulee,kun tosiaan ylitetään rakenteellinenkin nopeus..
Helpoimmalla selviää,kun kysäiset poliisilta joskus. Mutta KÄSITTÄÄKSENI rakenteelliselle nopeudelle ei ole marginaalia,eli jos vehkeessä on 100lätkä ja ajat 110 niin varmasti paukkuu sakkoja ylinopeuden takia,ja tuosta rakenteellisen nopeuden ylittämisestä on olemassa oma lakipykälänsä,ainakin mopojen suhteen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
En mä ainakaan tiivistellyt bremboista mitään, pistooli reiän huulille vaan ja sieltä tuli ampuen mäntä pihalle. Vaikka ei tiivis olekaan niin riittää kyllä helposti.
ei riitä vanhoissa jos on oikein jumissa... mut normi 6-8bar kyl riittää... ja joka kompurastahan ton 8bar saa ulos mitäs outoa siinä on ?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
OT:mutta on sitten aika v-mäisiä nuo monimäntäset satulat,varsinkin kun yleensä tuppaavat olemaan aina eri määrän jumissa..
mikäs siittä vaikeeta tekee? Ensin lähtee se joka on vähiten jumis..puhdistaa sen ja kupin ja laittaa nippusiteellä sen kiinni takaisin ja sitte taas painetta sisää ja nippuside pitää sen jo putsatun paikallaa ja seuraava sanoo plop..ja taas niin edellee.. helppoa kuin mikä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mahtuuko 88-92 lancerin alle 195/60/15 renkaat? yksi rengasliike sano että menee helposti ja toinen väitti et ei mahtuis? nykyään kesärenkaina 195/50/15 ja ne on liian pienet auton alla ja matalaprofiiliset, eli meluisat ja ottaa joka uraan.

55 profiili olis vaihtoehto mut ei kyllä kasva kauheesti renkaan koko. auttaako meluun ja uraherkkyyteen?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ville T. sanoi
mahtuuko 88-92 lancerin alle 195/60/15 renkaat? yksi rengasliike sano että menee helposti ja toinen väitti et ei mahtuis? nykyään kesärenkaina 195/50/15 ja ne on liian pienet auton alla ja matalaprofiiliset, eli meluisat ja ottaa joka uraan.

55 profiili olis vaihtoehto mut ei kyllä kasva kauheesti renkaan koko. auttaako meluun ja uraherkkyyteen?

Kyl ainakin seatissa oli eroa profiililla kuin yöllä ja päivällä... Vanhat kesärenkaat, joissa oli kuitenkin hyvin vielä pintaa, oli juuri tuota 195/50-15 -kokoa ja ne oli uraherkät sekä törkeän kovaääniset, vaikka ihan laaturenkaat olikin (ja vielä melko pehmeätkin). Sitten kun katsuri pakotti vaihtamaan yhden renkaan sisäreunan kuluneisuuden takia, ostin seuraavan sarjan 5% isommalla profiililla ja oli kuin olisi ihan eri autolla ajanut... :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
mikäs siittä vaikeeta tekee? Ensin lähtee se joka on vähiten jumis..puhdistaa sen ja kupin ja laittaa nippusiteellä sen kiinni takaisin ja sitte taas painetta sisää ja nippuside pitää sen jo putsatun paikallaa ja seuraava sanoo plop..ja taas niin edellee.. helppoa kuin mikä.
4-mäntäsiä (tai vielä useampi mäntäsiä tarkotin),niissä saa jo pistääkkin muutaman männän kiinni että saa viimeisen pihalle..


Ja KOMPUROISSAHAN on yleensä paine 10b,mutta itse olen tarkoituksella tiputtanut tuohon 8b paineen,ettei vehkeet ole niin kovilla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Yksi konsti jumittuneen jarrumännän irrotukseen on laittaa sopiva nippa siihen ilmausruuvin reikään ja painaa vaseliiniprässillä vaseliinia sisälle,kunnes mäntä tulee ulos.
Toki sitten on hieman putsailtavaa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
eli mitä sä oikein teit?

Siis keksin ihan ite kokeilla tota paineilmaa, mutta en tosiaan onnistunut saamaan sitä niin tiiviiksi, että männät olisivat liikkuneet. Tämän seurauksena sain kyllä ne jarrunesteen jämät suhahtamaan ilmoille. Pitää tänään vielä kokeilla tiivistää sitä reikää jotenkin ja kietoa koko satula johonkin rättiin. Mulla on kompurassa 6.5 barin paineet, kun sen haluaa suurin osa työkaluistakin, voisin koittaa korkeampia samalla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kuinkahan kauan tälläisissä kestää akku (vuosissa)?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0730
Ongelmana on,että aina huonommalla kelillä menee sähköt poikki ~1s,jonka johdosta DVD&vaffi&rikipoksi menettävät muistinsa (ja sitten menee taas useampi minuutti että saa kaikki säätöihinsä).
Kertaakaan ei ole (vielä) mennyt sähköt silloin poikki kun katsoo jotain,joten varsinaiseen "apuvirtaan" en UPS:a tarvi,vaan juurikin tuohon "sekunnin piikkiin".
Ja suojaisihan tuo samalla ukkoseltakin..
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom