Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
helposti tulee sinne sivullisilta ei tapahtumaa tietämättömiltä huuteluita "taas on annettu tehokas auto tms jne" ...

Vähän ajattelin että täällä ei ehkä ko-tyyppisiä henkilöitä juuri pyörisi, tietysti jos joku noin tekee niin oma on häpeänsä. IRC:ssä tuo nyt varmaan kuitenkin leviää kulovalkean tavoin ja sieltä löytyy liene vähän hidasälyisempääkin henkilöä.

Alkuperäiseen kysymykseen liittyen en oikein nähnyt järkeä uuden topicin tekemiseen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Vähän ajattelin että täällä ei ehkä ko-tyyppisiä henkilöitä juuri pyörisi, tietysti jos joku noin tekee niin oma on häpeänsä. IRC:ssä tuo nyt varmaan kuitenkin leviää kulovalkean tavoin ja sieltä löytyy liene vähän hidasälyisempääkin henkilöä.
Juuri näin...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
jaa, ja milläs tavalla? dieselihän "toimii nakuttamalla"...
Voisko olla pumpun ajoitus aikaisella(minähän en tiisselistä mitään tiedä,kuhan arvailen)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
ja syynä suutinvika yleensä tuohon (?)
..täh?

Itse olen ymmärtänyt ettei nämä zetorit käy laihalla kuten b.koneet,jos ei syöttö riitä niin menoa ei vain löydy,vai olenko (taas) täysin väärässä.?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Suutinvika aiheuttaa käsittääkseni sen, että dieselin sumutus ja sitä myöten palaminen voi tapahtua väärässä paikassa/väärällä tavalla. Vähän sama kuin pistät kynttilän tyhjään maitopurkkiin, keskellä ei mitään hätää mutta liian reunalla palaa purkki. Ja huono sumu aiheuttaa varmasti syttymiseenkin, eli tavallaan muuttaa ajoitusta? Kaippa se suutin voi vuotaakin, jolloin diesel nakuttaa kun polttoainetta on palotilassa liian aikaisessa vaiheessa.

Ja pumpun ajoitus, kyllä. Diesel toimii "nakuttamalla", mutta ajoitus on siinäkin tärkeää, ei työtahti saa dieselissäkään alkaa liian aikaisin.

Mitäs muita: materiaalivika, materiaalin väsyminen ilman mitään sen kummempaa erillistä aiheuttajaa, liikaa ahtopainetta, vedet käyneet pytyssä. Onhan noita syitä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
..täh?

Itse olen ymmärtänyt ettei nämä zetorit käy laihalla kuten b.koneet,jos ei syöttö riitä niin menoa ei vain löydy,vai olenko (taas) täysin väärässä.?

Dieselit toimii aina ilmaylimäärällä, niitä ei kuristeta kaasuläpällä samalla tavalla kuin bensakoneita.
Jos syötöt käy tosiaan (liian) vähiin niin ei vaan liiku.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Dieselit toimii aina ilmaylimäärällä, niitä ei kuristeta kaasuläpällä samalla tavalla kuin bensakoneita.
Jos syötöt käy tosiaan (liian) vähiin niin ei vaan liiku.

Pieni sekoitus aisaan.. Suurinta osaa Dieseleistä ei kuristeta ilmaläpällä. Mutta lohdutuksena, mitsuissa ei taida olla yhdessäkään dieselissä ilmaläppää..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Liian korkea sylinteripaine hajottaa dieselissäkin paikkoja siinä missä bensakoneessakin.

Dieselnakutus on olemassa eikä tarkoita varsinaisesti sitä normaalia dieselin käyntiääntä vaan epänormaalia palotapahtumaa jossa sylinteripaineet nousevat liian äkkiä liian korkeiksi (jyrkkä gradientti). Syynä voi olla esim. pitkä syttymisviive liian huonosta setaaniluvusta johtuen. Tai vaikka ruiskutusennakko pielessä.

"Normaali" nakutusäänikin johtuu toki samasta syystä ja kylmänä äänekkäämpi käyntiääni johtuu periaatteesta samasta syystä (kylmällä koneella syttymisviive on pidempi), mutta ei ole konetta vaurioittavalla tasolla.

Sulaminenkin on mahdollista jos lämpökuorma on liian kova, esim. liikaa syöttöjä ja pakopainetta jne.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

No noista nyt ainakin kaksi on toteutunut, eli vettä on käynyt sylinterissä (kansi halki) ja pumpun ennakko oli hampaan aikaisella kun purin jakopään. Noh, odotellaan uudet männät ja ajellaan sillä välin :) onneksi eivät vuoda läpi, puristuspaineet on tasaiset ja käy nätisti.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
No noista nyt ainakin kaksi on toteutunut, eli vettä on käynyt sylinterissä (kansi halki) ja pumpun ennakko oli hampaan aikaisella kun purin jakopään. Noh, odotellaan uudet männät ja ajellaan sillä välin :) onneksi eivät vuoda läpi, puristuspaineet on tasaiset ja käy nätisti.
Tuo ei välttämättä kerro mitään tuo jos pumpun jako on ollut pielessä kun pumpun ennakkoa voidaan säätää pumppua kääntämällä. Eli vähän kuten sytkän kanssa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jr- sanoi
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1732124

onko evo?
Vielä täytyy sanoa sen verran tästä aiheesta,että miksi sitä pitää kaahata jos autossa on voimaa vähänkään normaalia enemmän? Vai onko se sitten se että joukossa tyhmyys tiivistyy? Nimittäin jos pojilla on ollut 60km/h alueella 170-180km/h laulua niin :seina :seina Ja näköjään vaati toisenkin uhrin tuo pöljäily :-[
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nuhapumppu sanoi
Vielä täytyy sanoa sen verran tästä aiheesta,että miksi sitä pitää kaahata jos autossa on voimaa vähänkään normaalia enemmän? Vai onko se sitten se että joukossa tyhmyys tiivistyy? Nimittäin jos pojilla on ollut 60km/h alueella 170-180km/h laulua niin :seina :seina Ja näköjään vaati toisenkin uhrin tuo pöljäily :-[

Noh mitenkään tohon kyseiseen tapaukseen sen enempää puuttumatta niin enpä tajua itse tuota kaahamista kun eihän se nopeus varsinaisesti oo se juttu vaan kiihtyvyys, tajuisin jos se auto vetäis penkkiin vielä noistakin nopeuksista ja muuten ei ois ees pitoja :p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Noh mitenkään tohon kyseiseen tapaukseen sen enempää puuttumatta niin enpä tajua itse tuota kaahamista kun eihän se nopeus varsinaisesti oo se juttu vaan kiihtyvyys, tajuisin jos se auto vetäis penkkiin vielä noistakin nopeuksista ja muuten ei ois ees pitoja :p

tuosta kiihtyvyyden tunteesta sen verran että se viehättää ainakin henk.kohtasesti...
kiva kun 1-2-3 kiihdytys ja oi miten tuntuu... mut vauhtia kumminki jo 200kmh kolmosella rajottimessa :-X
ja siitä tulee vauhti sokeeksi... (110 mittarissa motarin ramppiin... prkl täs o mailimittari :nykii
ja ei pysähdy ei.. onneksi koeajoauto kumminkin sellanen että taitu helposti pienien g voimien säestämänä... niin ja oikeesti oli vahinko ylinopeus... kiitos maili mittarin :nykii
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Henkilökohtainen mielipiteeni on se että tehköön yksin ja hiljaiseen aikaan kukin ihan mitä huvittaa, mutta ei tosiaan ajeta reikä päässä silloin kun on kyytiläisiä. Helpottaa tietysti jos tuntee vähän omia rajojaan.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Henkilökohtainen mielipiteeni on se että tehköön yksin ja hiljaiseen aikaan kukin ihan mitä huvittaa, mutta ei tosiaan ajeta reikä päässä silloin kun on kyytiläisiä. Helpottaa tietysti jos tuntee vähän omia rajojaan.

Yhdyn tähän...ja vielä mielummin rataoloissa vaikka.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Henkilökohtainen mielipiteeni on se että tehköön yksin ja hiljaiseen aikaan kukin ihan mitä huvittaa, mutta ei tosiaan ajeta reikä päässä silloin kun on kyytiläisiä. Helpottaa tietysti jos tuntee vähän omia rajojaan.
Nimenomaan ja sivullisia vahingoittamatta.
Omaakin kokemusta on silti tuosta kun "nuoruus ja hulluus" oli vielä... katon kautta ympäri ja ei naurattanut kun kallioleikkaus meni peiliä kopsauttaen... jotain jäi mieleen siitä ja rata/suljettu alue on houkutellut aina siitä asti enemmän.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Nuhapumppu sanoi
Nimittäin jos pojilla on ollut 60km/h alueella 170-180km/h laulua niin :seina :seina Ja näköjään vaati toisenkin uhrin tuo pöljäily :-[

Se on ihan normaalia poistumaa jos tuollain vetää. Hyvä ettei sivullisia mennyt.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Henkilökohtainen mielipiteeni on se että tehköön yksin ja hiljaiseen aikaan kukin ihan mitä huvittaa, mutta ei tosiaan ajeta reikä päässä silloin kun on kyytiläisiä. Helpottaa tietysti jos tuntee vähän omia rajojaan.

yksin ja hiljaiseen aikaan tullut itsekkin joskus ajettua vähän lujempaa, mutta näin jälkikäteen oon ruvennu miettimään, et mistä sen tietää, et on yksin? Ei sun autossa ole ketään, mutta entäs siellä auton ulkopuolella?? Entäs jos sieltä mutkan takaa tulee joku, joka kuvittelee kans olevansa yksin? Pohdin tätä siis tämmöisenä "ajan pientä kylätietä, missä ei liiku ketään".

Kyllähän jokainen joskus kokeilee ja varmaan ajaa ylinopeutta. Tilaisuus tekee varkaan. Mutta yhdyn täysin aikaisempiin mielipiteisiin, et ainakin ihan yksin kaahaa ja mieluiten radalla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jos on ylä- ja alatukivarret kiinni ihan normaaleilla kumipuslilla, niin saako ne tukivarret heilua, jos esim rengasraudalla kampeaa puslan vierestä. Eileinen yritetty selvittää, että miksi yksi 2.gen pajero ei pysy tiellä ja jäin miettimään, että onko ne puslat nyt OK? Ylätukivarsien pallot on ainakin väljät, eli ne menee vaihtoon, mutta onko siellä vielä jotakin sen lisäksi. On nimittäin aika hirveä ajaa jos on yhtään uria tiessä.

Kumiahan siellä on, eli antaa väkisin periksi jonkunverran, mutta mun mielestä jotenkin huteranoloinen, kun nuinkin raskaan ja ison auton tukivarsia pystyy nitkuttamaan edes-takasin rengasraudalla. Kumit kyllä näyttää ehjältä ja tukivarret palautuu aina samaan asentoon, vaikka niitä vääntää mihin suuntaan, eli tämä puoltaisi kyllä puslien eheyttä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Vielä tuohon hurjasteluun lisäisin oman näkemyksen. Ensinnäkin yhdyn tuohon huoleen sivullisista, koska hiljaisilla teillä saattaa mutkan takana olla joku muukin. Itse autolla kunnolla metsään vetäneenä voin kokemuksesta kertoa, että sellainen asia mitä harvemmin tulee mietittyä ovat oma perhe ja ystävät. Se ei ole täysin sun oma asia jos vedät itses hengiltä autolla, vaan taakse jää paljon ihmisiä, jotka jäävät suremaan ja se suru on aivan samanlaista riippumatta siitä ajoitko sinne itse vai tuliko kulman takaa joku toinen. Tämä asia kun kerran tuli itse kantapään kautta koettua, niin hurjastelut ovat loppuneet yleisillä teillä kokonaan. Radalla se on jo huomattavasti turvallisempaa, koska ne ovat suunniteltu siten, ettei heti osu johonkin jos vetäisee ulos.

Mutta kehottaisin kaikkia hieman funtsimaan tätä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

tepi sanoi
Se on ihan normaalia poistumaa jos tuollain vetää. Hyvä ettei sivullisia mennyt.
Yhdyn tähän väitteeseen luonnollisesta poistumasta. Luontohan on aina karsinut tyhmät ja heikot pois. Mutta tuohon pöljäilyyn, mikä on yleistynyt nykyään rajuina ylinopeuksina, niin yksi syy on, että Suomessa nuorilla on nykyään liian tehokkaat autot, koska autoissa on suorituskyky yleensä ottaenkin parantunut. Ei 80 ja 90 luvulla ollut näin paljon näin tuhoisia onnettomuuksia nuorilla, kun autotkin olivat paljon mopompia. Niin se vain on, että ei vasta kortin saaneet osaa arvioida omia rajojaan tehokkaiden autojen sarvissa. Aikoinaan kun valtaosa autoista oli mopoja niin ei ne ehtineet taajimissa edes kiihtyä noin hurjiin lukemiin kuin mitä tässäkin tapauksessa oli joten tuhotkin olivat yleensä pienempiä. Vasta viime keväänä oli Oulussa nuori ääliö painanut 40 km/h alueella toistasataa ison petäjän kylkeen porukkaa kyytissä ja raatojahan siinäkin oli syntynyt. Tiedän, että kohta tulee tähän tehokkaisiin autoihin kannanottoon vasta kortin saaneilta palautetta, mutta vaikka tilastoja yrittäis katsella kuinka toiselta kantilta, niin kyllä tuolla ensiautojen suorituskyvyn parantumisella on merkitystä (ja tietysti vielä kun isukilta haetaan hirveitä tykkejä käyttöön, mitä ei 80 ja 90 luvun isukeilla paljoa ollu).
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tästähän voisi jo melkein oman topicin lohkaista..

Yleisestikin hieman kummallista kun liikennekuolemat yritetään saada "nolliin", koska se ei ole millään tavalla realistista. Eihän minunlaisiini 20-30v henkilöihin ole koskaan mikään auttanut. Turha kai laittaa jotain 80-lätkää tai nollatoleranssia nopeusvalvontaan, koska jos joku ajaa 200km/h pihalle niin sitä tuskin on vähempää kiinnostanut tuleeko se sakko mahdollisesti 5km/h vai 15km/h ylityksestä. Jos oikeasti haluttaisiin henkiä säästää niin kuppipenkit, nelipistevyöt ja turvakaaret joka autoon pakollisiksi 8)

Valvonnassa on melko käsittämätöntä se, että roikutaan keskellä yötä jossain Kehä III:n laitamilla metsästämässä isoja lukemia. Kyllä kovin mieluusti sakot maksan jos tuli ajettua esim. 15km/h ylinopeutta ala-asteen edessä toisin kuin keskellä yötä nelikaistatiellä. Kiva tietysti saada lehtiin isoja lukemia.

Hauskaa kun oli laskettu että jos keskinopeudet tippuvat 10km/h niin liikennekuolemat vähenee niin ja niin monta prosenttia. Ylinopeus aiheuttaa kuitenkin peräti 5,4% liikennekuolemista (rattijuopumus 25,4%). Ainoa missä tuolla 10km/h erolla on oikeasti väliä on taajama. Alle jäädessä vaikuttaa nimittäin jonkin verran, ratin takana ei niinkään.

MitsuMi sanoi
Ei 80 ja 90 luvulla ollut näin paljon näin tuhoisia onnettomuuksia nuorilla, kun autotkin olivat paljon mopompia.

Silloin kultaisella 70-80 luvulla autot olivat tietysti hitaampia, mutta eiköhän kuskit olleet kuitenkin vähintään yhtä nopeita. Toisekseen 100A menee puuhun ajettaessa 80km/h vauhdista vähän erirailla kurttuun kuin esim. joku uunituore Tiida.

Itseäni harmittaa eniten kyllä nuo humalassa ajavat, tietysti monissa kuolemantapauksissa siihen yhdistetty vielä se 100km/h ylinopeus niin eipä ole ihme että käy huonosti.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

onko evo3 ja evot 4-9 yhtä leveällä välijäähdyttimellä?

eli kokonais leveyttä kysyn? että onko eroa ja paljonko ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Onko haittaa jos jatkaa/muuttaa öljypumpun imuputkea n.15cm pidemmäksi? Se putken sihti siis pysyy korkeussuunnassa samalla korkeudella,siirtyy vaan lähemmäs koneen takapäätä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Muistanko ihan väärin vai onko -80 luvun lopulla myyty sekä sapcewagonia, että spacevania, sillä erolla että jompikumpi oli matalakatttonen henkilöauto ja toinen korotetulla katolla kakspaikkanen pakettiauto??
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MVa~1 sanoi
Muistanko ihan väärin vai onko -80 luvun lopulla myyty sekä sapcewagonia, että spacevania, sillä erolla että jompikumpi oli matalakatttonen henkilöauto ja toinen korotetulla katolla kakspaikkanen pakettiauto??

kyllä, myynti nimellä "spacevan" on saanu sellasta helkkarin korkeeta spacevagonia...
molemissa kylläkin lukee perässä spacavagon.

Mr mmc sanoi
onko evo3 ja evot 4-9 yhtä leveällä välijäähdyttimellä?

eli kokonais leveyttä kysyn? että onko eroa ja paljonko ???

niin ja nyt jumii... oli 88-92 4g63 vapari kiertokanget 22mm vai 23mm männäntapista? :nykii
ja alakaula sen 45mm karkeesti? vai miten se oli ja miten se meni ::)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mr mmc sanoi
kyllä, myynti nimellä "spacevan" on saanu sellasta helkkarin korkeeta spacevagonia...
molemissa kylläkin lukee perässä spacavagon.
Kokoasiasta en tiedä,mutta SpaceWagonia sai "kaikilla" koneilla,kun taas SpaceVania VAIN 1,8D koneella,eli vaparina..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kertoisko miten noi ruotsalaiset mil-lukemat pitäisi ymmärtää eli paljonko ne on kilometreissä? ???
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tää nyt ei oo puolityhmä kysymys vaan tyhmä... :eek:

Eli voiko kaksi ilma määrä mittaria laittaa toimimaan rinnakkain?

Niin ja toinen että osaako imm lukea "väärään" suuntaan kulkevan ilman?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

GeeTeeOO sanoi
Tää nyt ei oo puolityhmä kysymys vaan tyhmä... :eek:

Eli voiko kaksi ilma määrä mittaria laittaa toimimaan rinnakkain?

Niin ja toinen että osaako imm lukea "väärään" suuntaan kulkevan ilman?

periaatteessa voi, mutta väliin pitää rakentaa laite mikä yhdistää signaalin yhdeksi
ja jos aatelit että toinen lukis ulospuhallettavan dumpin ilman niin
välissä olevan laitteen pitäs osata tiputtaa herzejä signaalista ulos tulevän määrän vastaavuuden mitä sisään tuleva lukee...

tais ollla vmahdollisiman vaikeesti selitetty... :-[
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mr mmc sanoi
periaatteessa voi, mutta väliin pitää rakentaa laite mikä yhdistää signaalin yhdeksi
ja jos aatelit että toinen lukis ulospuhallettavan dumpin ilman niin
välissä olevan laitteen pitäs osata tiputtaa herzejä signaalista ulos tulevän määrän vastaavuuden mitä sisään tuleva lukee...

tais ollla vmahdollisiman vaikeesti selitetty... :-[
No tajusin kuitenkin pointin... ;D
Eli mikähän olis sellanen laite joka osais poistaa noita herzejä sisään menevästä ilmasta ton ulos heitettävän verran? ???

Sit kävi sellanenkin villi ajatus että voiko imm:n sijottaa ihan imusarjan läheisyyteen dumpin jälkeen
jollonka dumpista ulos viskattava ilma olis vielä laskematta? ::)

Mutta se ei varmaan sitten pelaa ihan oikein paineistetussa tilassa?
Vaikka onhan se alkuperäisessä paikassaan jo alipaineen alaisena.. :-\

Kunhan tässä pohdin "järkeviä" kikkoja millä olis mahdollista saada dumppi toimimaan oikein...
Onkohan missään autossa vakiona dumppia vai onko ihan aina By Pass?

Mutta eikös sellaisia imm mittareita ole olemassa mitkä osaa lukea molempiin suuntiin kulkevan ilman vai kuvittelenko vaan? :seina
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Haluat ilmeisesti dumpin vain äänien vuoksi koska muuta hyötyä siitä on vaikea kuvitella bypassiin verrattuna? HKS:n sienisuodatin, metalliset putket ja dumppi suhteellisen lähelle ilmamäärämittaria niin kuuluu kyllä enemmän kuin riittävästi meteliä.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

No onhan ne äänet ihan jees, mutta tuolla kun on jo toi dumppi mulle tullessa niin mietin vaa et miten sen saa oikein toimiin..
ast sanoi
Haluat ilmeisesti dumpin vain äänien vuoksi koska muuta hyötyä siitä on vaikea kuvitella bypassiin verrattuna? HKS:n sienisuodatin, metalliset putket ja dumppi suhteellisen lähelle ilmamäärämittaria niin kuuluu kyllä enemmän kuin riittävästi meteliä.
Tarkoititko By Pass mahdollisimman lähelle imm?

ps. HKS tupla sienet on jo ja alku osa on metallia... ;D ;D ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

GeeTeeOO sanoi
No tajusin kuitenkin pointin... ;D
Eli mikähän olis sellanen laite joka osais poistaa noita herzejä sisään menevästä ilmasta ton ulos heitettävän verran? ???

Sit kävi sellanenkin villi ajatus että voiko imm:n sijottaa ihan imusarjan läheisyyteen dumpin jälkeen
jollonka dumpista ulos viskattava ilma olis vielä laskematta? ::)

Mutta se ei varmaan sitten pelaa ihan oikein paineistetussa tilassa?
Vaikka onhan se alkuperäisessä paikassaan jo alipaineen alaisena.. :-\

Kunhan tässä pohdin "järkeviä" kikkoja millä olis mahdollista saada dumppi toimimaan oikein...
Onkohan missään autossa vakiona dumppia vai onko ihan aina By Pass?

Mutta eikös sellaisia imm mittareita ole olemassa mitkä osaa lukea molempiin suuntiin kulkevan ilman vai kuvittelenko vaan? :seina

Vaihda ecua, sillä siitä selviää :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

GeeTeeOO sanoi
No onhan ne äänet ihan jees, mutta tuolla kun on jo toi dumppi mulle tullessa niin mietin vaa et miten sen saa oikein toimiin..Tarkoititko By Pass mahdollisimman lähelle imm?

ps. HKS tupla sienet on jo ja alku osa on metallia... ;D ;D ;D

juu eli rakennat metallista ilmasuodatin- turbo väliset putket (toki silokoni pätkät väliin että joustaa)
ja by-pass paluu ihan siihen imma eteen niin lähelle imm:ää ku saa tehtyä
ja sitten tuo tupla sieni filsu ja sekin vielä metallisella "rungolla"
niin lähtee ääntä enempi ku perus dumpista ;D
ja kiihdyttäessä kuuluu aikas voimakkaasti "whoooossshh" ääni :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Eikö nuo dumpit mene amis virityksiksi,vai onko musta tullut vanha,kun en halua kuunnella kaiken mailman pöhinoitä ja suhinoita? ;D
Pitäs evoon 3" putki hommata tässä piakkoin,mutta pelottaa että autossa on hirveä humina ja pörinä sen jälkeen.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Pitäähän autossa nyt melua, suhinaa, ryminää ja pauketta olla. Kyllä ne äänettömät sähköautot tulee sitten myöhemmin mutta ei onneksi ihan vielä ;D
Ja oma evokin on vissiin liian hiljainen koska 3v tyttö ja vaimo nukahti evon kyytiin kun ekaa kertaa kyydissä olivat :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

evo6 sanoi
Pitäähän autossa nyt melua, suhinaa, ryminää ja pauketta olla. Kyllä ne äänettömät sähköautot tulee sitten myöhemmin mutta ei onneksi ihan vielä ;D
Ja oma evokin on vissiin liian hiljainen koska 3v tyttö ja vaimo nukahti evon kyytiin kun ekaa kertaa kyydissä olivat :)

Nukkuuhan miehet BandWaagenissakin.. Eikä ole hiljainen ;D
Kyllä taas eilen pitkästä aikaa ajaessani Pajerolla, muistin miksi EN halua, että autossa kuuluu moottorin ja vaihteiston ja kaikkien pyörivien ja pyörimättömien osien äänet. Siinä nimittäis riittää tuota melua, suhinaa ja ennenkaikeea ryminää ja pauketta ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mikä noista vaimennin malleita on äänettömin/suhteessa virtaavuuteen?

tosin eilen tulin siihen tulokseen että ihan sama paljonko murinaa lähtee
projektista... on mulla radiolla varustetut peltorit ;D

mut sitten käyttökattila ihan eri... sen PITÄÄ olla hiljainen ja mukava ajettava
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Onko mitään järkevää keinoa selvittää mikä laite syö akun tyhjiin? Autosta menee akku ihan tyhjäks jos sillä ei aja lähes joka päivä. Täysi akku purkaantuu parissa viikossa. Sisävalot ei ainakaan pala eikä radiokaan jää päälle.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuiisa sanoi
Onko mitään järkevää keinoa selvittää mikä laite syö akun tyhjiin? Autosta menee akku ihan tyhjäks jos sillä ei aja lähes joka päivä. Täysi akku purkaantuu parissa viikossa. Sisävalot ei ainakaan pala eikä radiokaan jää päälle.
onko akku uusi?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuiisa sanoi
Onko mitään järkevää keinoa selvittää mikä laite syö akun tyhjiin? Autosta menee akku ihan tyhjäks jos sillä ei aja lähes joka päivä. Täysi akku purkaantuu parissa viikossa. Sisävalot ei ainakaan pala eikä radiokaan jää päälle.

hälytin, radio, vahvistin, ruiskun boxi... ohan noita vaihtoehtoja.
yleensä vahvistin tai soitin joka imee akun tyhjäksi myös hälyttimiä on mitkä
imevät virran
tai laturi kuten mulla galantissa... ei syöny seistessään mutta kun löi käyntiin
niin täyden akun sai tyhjäksi 15min... :seina
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
onko akku uusi?

Ei ole. Vaihdoin sen vuosi pari sitten kun sama ongelma vaivasi ja luulin vain akun olevan pska.

Autossa ei ole hälytintä, subeja yms roinaa, paitsi ihan tavallinen soitin, joten ongelma lienee auton omissa laitteissa. Niin ja auto on nykyään niin harraste etten aja sillä kuin kerran pari viikos, joten akku on nyt aina tyhjä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom