Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Saako auton menee leimasta läpi jos umpiossa (siis ajovalon) on kosteutta. Sama ilmiö oli tossa EA:ssa viimekesänä ja nyt se tietty pukkas tuon ku pitäis katsastaa. :mad:
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mikäs perhana se tämä on.?

http://www.autostudio.fi/product_info.php?products_id=1054
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Mikäs perhana se tämä on.?

http://www.autostudio.fi/product_info.php?products_id=1054

perseentutisuttaja :)

eli siinä on magneetti ja puhekela, aivan kuten kaiuttimessakin. Mutta kalvon paikalla on jonkinlainen massa. Ei siis tuota ääntä, pelkästään tärinää.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Opiskeluaikana juopotellessa katsottiin Matrixia saksaksi dubattuna ja muistan kun kaverin vuodesohvassa (juuri niin, surullisen kuuluisa Rocky-vuodesohva) oli kiinnitettynä subbarin runko jollain systeemillä, se sitten tärräsi aika rajusti ampumisen aikana, toihan se oman mausteensa elokuvan katsomiseen. ;D ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Saako auton menee leimasta läpi jos umpiossa (siis ajovalon) on kosteutta. Sama ilmiö oli tossa EA:ssa viimekesänä ja nyt se tietty pukkas tuon ku pitäis katsastaa. :mad:

Riippuu vähän tapauksesta, jos se ei himmennä valokuviota niin kyllä pitäs läpi mennä. Tai jos lasissa ei ole reikää josta se vesi menee sisään :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Riippuu vähän tapauksesta, jos se ei himmennä valokuviota niin kyllä pitäs läpi mennä. Tai jos lasissa ei ole reikää josta se vesi menee sisään :)

Aattelinkin että sää tietäisit. Noh sainkin jo hyviä kuivatusvinkkejä :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Aattelinkin että sää tietäisit. Noh sainkin jo hyviä kuivatusvinkkejä :peukku
Mullakin oli lasissa takuuaikana kosteutta, mutta kuivasivat takuuseen ilmapuhalluksella merkkiliikkeessä. Ihmettelen kyllä miten kosteus on sinne silloin menny, kun sen jälkeen ei ole ollu semmoisia probleemia. Vaihtoivat kyllä juuri edellisellä määräaikaishuollossa tuolloin polttimon siihen umpioon, joten olisko tullu laitettua merkkiliikkeessä hieman huolimattomasti se kumi suojus umpion taakse paikalleen. Kyseisen tapahtuman jälkeen olen aina itse vaihdellu lamput, joten ehkä siinä syy ettei ole enää kosteus menny umpioon ;)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

kuis toi kello tuol yläkulmas on viel talvi ajassa??
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

[jo sanoi
kuis toi kello tuol yläkulmas on viel talvi ajassa??

Sen kellon voi jokainen muuttaa omista forumin asetuksistaankin vaihtamalla aikaeroa +1 tai +2.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mistä sais evo 4 sovitteen siihen mapin jatkoks että sais sieni suodattimen kiinni? sit viellä jos joku osais sanoo mikä bov toimis evossa? kierrättävähän se tarvii olla...
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

joro sanoi
Mistä sais evo 4 sovitteen siihen mapin jatkoks että sais sieni suodattimen kiinni? sit viellä jos joku osais sanoo mikä bov toimis evossa? kierrättävähän se tarvii olla...

Yleisempiä tuuning suodattimia saa suoraan Evon MAF:n sovituskiteillä varustettuna, vaan ei taida osaavalle kaverille mikään ongelma tehdä itsekään. Mikä tahansa kierrättävä malli toimii ok, mutta silloinhan se on bypass eikä BOV :) Sinänsä alkuperäisen vaihdolle ei ole mitään tarvetta jos vuotoa ei esiinny. Jos suhinoita olet hakemassa niin pihisee kyllä oikein kovasti pelkällä suodattimen vaihdolla.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

White_Eagle sanoi
onko 400€ paha hinta galantin nahkasisustasta? ilmeisesti ihan kunnossa

EI! :) Osta heti ihmeessä! :) vm. -91 Accordiin myytiin joskus 700e käytettyä nahkasisustaa niin tuntuu halvalta tuo. :p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

White_Eagle sanoi
onko 400€ paha hinta galantin nahkasisustasta? ilmeisesti ihan kunnossa

no ei tod ole...voisin itekki ostaa varastoon tohon hintaan, jos joutuu jonkun romun ostaan jossa ei moista ole

JA SITTEN

Seuraava leimakysymys, kuinka tarkkoja ollaan moottorin öljyvuodoista, ei ole iso vuoto kyseessä mutta sitä on jäänyt sinne lohkoon taakse ja vetariin. Näyttää kuitenkin vielä suht "tuoreelta" kun falskaa nuo venakopat. Onko varman päälle hyvä pestä painepesurilla paikat ennen leimaa?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
no ei tod ole...voisin itekki ostaa varastoon tohon hintaan, jos joutuu jonkun romun ostaan jossa ei moista ole

JA SITTEN

Seuraava leimakysymys, kuinka tarkkoja ollaan moottorin öljyvuodoista, ei ole iso vuoto kyseessä mutta sitä on jäänyt sinne lohkoon taakse ja vetariin. Näyttää kuitenkin vielä suht "tuoreelta" kun falskaa nuo venakopat. Onko varman päälle hyvä pestä painepesurilla paikat ennen leimaa?

Käytännössä jos se tiputtaa jotain siihen nosturille katsastuksen aikana niin sillon saa korjauskehotuksen :)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Käytännössä jos se tiputtaa jotain siihen nosturille katsastuksen aikana niin sillon saa korjauskehotuksen :)

Kiitoksia luottokatsastaja, ei kyllä tiputa tuo mitään, ehkä on sitten toivoa saada jopa vanha e33 läpi taas :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jatkoa seuraa kysymyksille: Mites kun on gdi galantissa 15tkm vaihtoväli öljyille. Oisko mitään järkee tehä silleen et vaihdan huoltovälin puoles välis pelkät öljyt itse suodatinta vaihtamatta? Kuinka iso sen suodattimen rooli tässä asiassa oikeastaan on.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kuulostaa vähän hölmöltä, 7500km on todella lyhyt vaihtoväli nykyöljyille kilsojen perusteella, varsinkin tuon tehoiselle autolle.

Ennemmin noudattaisin 15tkm/vuosi tai jos on tarve hifistellä niin pudottaisin koko vaihtovälin 10tkm:ään. Lyhyempi väli on turhaa, tärkeämpi on muistaa se vuoden väli vaikka kilsoja tulisi vain vähän.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

jcarlson sanoi
Kuulostaa vähän hölmöltä, 7500km on todella lyhyt vaihtoväli nykyöljyille kilsojen perusteella, varsinkin tuon tehoiselle autolle.

Ennemmin noudattaisin 15tkm/vuosi tai jos on tarve hifistellä niin pudottaisin koko vaihtovälin 10tkm:ään. Lyhyempi väli on turhaa, tärkeämpi on muistaa se vuoden väli vaikka kilsoja tulisi vain vähän.

Tuo on GDI, ei mikään perusmoottori. Kuinkas monessa tuon ikäisessä nykyautossa on 11,5:1 puristussuhde.

Kyllä hyvästä pidetään huolta, ton kaltasia yksilöitä ei taida suomessa montaa olla ja se öljyjenvaihto ei paljo mitään maksa kuitenkaan.(Seuraava huolto ois vasta vajaan kymppitonnin päästä 90tkm) Öljyt on ihan mustaa kuiteskin jo. Aion sillä vähentää tulevaisuuden nostajaongelmia yms..en siis tiedustellut sitä onko minun järkeä vaihtaa gdi:hin öljyjä 7,5tkm välein tai keväisin ja syksyisin (niinkun teen kaikilla autoilla), vaan tiedustelin sitä että ajaako se saman asian vaikkei vaihda suodinta.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

jcarlson sanoi
Kuulostaa vähän hölmöltä, 7500km on todella lyhyt vaihtoväli nykyöljyille kilsojen perusteella, varsinkin tuon tehoiselle autolle.

Ennemmin noudattaisin 15tkm/vuosi tai jos on tarve hifistellä niin pudottaisin koko vaihtovälin 10tkm:ään. Lyhyempi väli on turhaa, tärkeämpi on muistaa se vuoden väli vaikka kilsoja tulisi vain vähän.

Tästä voidaan olla montaa erimieltä.. Itse henk.koht. olen sitä mieltä että se 10tkm tai 1v pitäs olla öljynvaihtovälinä.. On vaan tullut paljon nähtyä sellasia autoja joilla on ajettu se 15tkm ja suodattimesta tulee suoraan sanottuna liisteriä pihalle, puhumattakaan noista muovipäätyisistä patruunasuodattimista joita saa välillä repiä paloina pois nistä kuorista (erityisesti eräät naapurimaan tuotteet joissa turbo)..

Mutta kuten aluksi sanoin, mielipiteitä on yhtä paljon kuin on kuskeja/huoltomiehiäkin.. :peukku

Ja tohon suodatin asiaan, mielestäni se kannattaa aina vaihtaa, siinä kun ei paljoa menetä vaikka sen vaihtaakin..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Jatkoa seuraa kysymyksille: Mites kun on gdi galantissa 15tkm vaihtoväli öljyille. Oisko mitään järkee tehä silleen et vaihdan huoltovälin puoles välis pelkät öljyt itse suodatinta vaihtamatta? Kuinka iso sen suodattimen rooli tässä asiassa oikeastaan on.
Itse aikoinaan vaihdoin GDI:hin 7500 km välein öljyt, kun käytin 15 tkm välein autoa määräaikaishuolloissa. Tuolloin jätin kyllä välivaihdolla suodattimen vaihtamatta, kun oli aina laadukkaat orkkis suodattimet määräaikaishuollon jäljiltä koneessa. Nykyään teen määräaikaishuollot itse ja öljyt vaihdan 10 tkm välein ja suodatin tulee myös aina vaihdettua. Ja jos teet moottorihuuhtelun vaikka 30 tkm välein, niin ei varmasti tarvi välivaihdolla suodatinta vaihtaa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Tuo on GDI, ei mikään perusmoottori. Kuinkas monessa tuon ikäisessä nykyautossa on 11,5:1 puristussuhde.

Mitäs se puristussuhde öljyjen kulumiseen vaikuttaa? ::) Ja öljyn väristä ei voi päätellä mitään sen voitelevuudesta. Mutta tehköön kukin kuten tykkää, ei hätävarjelun liioittelukaan haittaa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

jcarlson sanoi
Mitäs se puristussuhde öljyjen kulumiseen vaikuttaa? ::) Ja öljyn väristä ei voi päätellä mitään sen voitelevuudesta. Mutta tehköön kukin kuten tykkää, ei hätävarjelun liioittelukaan haittaa.
GDI:ssä tuo tiheä vaihtoväli ei ole hätävarjelun liioittelua, koska niissä on ilmenny pitkillä vaihtoväleillä venttiili nostin ongelmia. Mitä olen kuullu tälläkin foorumilla, niin suurin piirtein kaikki muut ovat vaihtaneet nostimet GDI koneisiin paitsi minä en ja ei ole muutakaan järjellistä selitystä asialle kuin, että minä en ole ajanut samoilla öljyillä koskaan yli 10 tkm ja tuo GDI Galantti on siis ollut minulla uudesta asti ja nyt siinä on 240 tkm mittarissa. Niin ja vieläkään nostimet eivät pidä mekkalaa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MitsuMi sanoi
GDI:ssä tuo tiheä vaihtoväli ei ole hätävarjelun liioittelua, koska niissä on ilmenny pitkillä vaihtoväleillä venttiili nostin ongelmia. Mitä olen kuullu tälläkin foorumilla, niin suurin piirtein kaikki muut ovat vaihtaneet nostimet GDI koneisiin paitsi minä en ja ei ole muutakaan järjellistä selitystä asialle kuin, että minä en ole ajanut samoilla öljyillä koskaan yli 10 tkm ja tuo GDI Galantti on siis ollut minulla uudesta asti ja nyt siinä on 240 tkm mittarissa. Niin ja vieläkään nostimet eivät pidä mekkalaa.

Siinäs kuuli jcarlson. Kyllähän nuo on sen verran erikoisia koneita, verrataanpas että jos nuo vetää öljyn mustaksi 5 tonnissa ja vastaavassa v6 vaparissa on ihan hyvän näköset öljyt niin tottakai siel on gdi koneessa enemmän karstaa (mm tuo pirun egr) Nostimien tukkeutumista ehkäisee hienosti se, että vaihtaa nuo öljyt. Minulla on nyt siis 80tkm mittarissa eikä vielä nakuta, mutta jos vaihdan vaan kerran vuodessa öljyt niin eiköhän tuo kohta ala nakuttaa. Ei varmaan kiinnosta, mutta näistä koneista löytyy kyllä keskustelua foorumilta, ja on ollut erinäistä vähän erikoisempaa. Ja kyllä minä tuohon toiseenkiin vapariin vaihdan 7,5tkm välein öljyt, kun paljon muuta ei tarvitsekkaan tehdä :peukku
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Jatkoa seuraa kysymyksille: Mites kun on gdi galantissa 15tkm vaihtoväli öljyille. Oisko mitään järkee tehä silleen et vaihdan huoltovälin puoles välis pelkät öljyt itse suodatinta vaihtamatta? Kuinka iso sen suodattimen rooli tässä asiassa oikeastaan on.

Itseasiassa joskus tässä lähiaikoina joku varaosatukkuri sanoi, että nykyään on melkein vaihdettava suodatin useammin kuin itse öljy. Nykyöljyt kestävät kuitenkin pitkän vaihtovälin (longlife ab. 30tkm), mutta kaikki ne epäpuhtaudet mitä moottorista irtoaa, jää suodattimeen. Noh, voihan sen niinkin ajatella tietysti. Omasta mielestäni öljynvaihto ei ainakaan itse tehtynä ole niin kallista, etteikö sitä voisi tehdä vaikka vähän useamminkin. Mutta melkein vaihtaa suodattimen siinä samalla, jos se nyt on 15€ lisää... Noh, mielipiteitä on ja riittää... ;D
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

juhaza sanoi
Mutta melkein vaihtaa suodattimen siinä samalla, jos se nyt on 15€ lisää... Noh, mielipiteitä on ja riittää... ;D

Joo, pitäis vaan sitten merkkiosa hommata ainakin + että ainakin mitsun v6sessa on niin v-mäisesti suodatin että se kippaa öljyt startille joka kerta kun sen vaihtaa. Pitää toivoa ettei tuossa ole samanlaista.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Carismassa on tosi herkullisella kohdalla suodatin, vois melkein joka ajon jälkeen sen vaihtaa. Itse vaihtelen moottoriöljyt ja suodattimen 7500km välein.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mystinengalant sanoi
Joo, pitäis vaan sitten merkkiosa hommata ainakin + että ainakin mitsun v6sessa on niin v-mäisesti suodatin että se kippaa öljyt startille joka kerta kun sen vaihtaa.
Ja 4D56 eli pajeron ja "ällän" koneessa laskee öljyt suoraan laturiin ja panssarin päälle. Isällä oli omassa Pajerossa silloin ku se sen osti, suodatin jossa oli tyhjennysproppu. Onko tietoa, että mistäs moisia sais? Merkistä ei mitään tietoa, mutta oli kuulemma paljon siistimpää hommaa vaihtaa öljyt
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Kun reeveeree-soittimessa on digital-out,ja perusvahvarissa digital-in,ja kummassakin RCA-liitin päät,niin onko siihen kuitenkin joku "oma hifijohtonsa",vai voiko siinä käyttää perus-RCA-piuhaa.?
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Kun reeveeree-soittimessa on digital-out,ja perusvahvarissa digital-in,ja kummassakin RCA-liitin päät,niin onko siihen kuitenkin joku "oma hifijohtonsa",vai voiko siinä käyttää perus-RCA-piuhaa.?

Mikä kumma tollanen reeveeree lieneekään??
DVD soittimessa toimii ainakin normi ärrceeaaa piuha.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Kun reeveeree-soittimessa on digital-out,ja perusvahvarissa digital-in,ja kummassakin RCA-liitin päät,niin onko siihen kuitenkin joku "oma hifijohtonsa",vai voiko siinä käyttää perus-RCA-piuhaa.?

Ömm, laita toslink-piuha väliin? :p

optical%20cable.jpg
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Kun reeveeree-soittimessa on digital-out,ja perusvahvarissa digital-in,ja kummassakin RCA-liitin päät,niin onko siihen kuitenkin joku "oma hifijohtonsa",vai voiko siinä käyttää perus-RCA-piuhaa.?

Jos bitit menevät siitä johdosta läpi niin voi käyttää.

Kannattaa tosin muistaa että paksummasta ja paljon kalliimmasta johdosta bitit menevät paremmin läpi ja jos vielä nostaa johdon Lego-palikoiden varaan maasta niin bitit ovat enemmän ykkösiä ja nollia vahvistimen päässä ja äänenlaatu paranee huimasti. Näin ainakin Hifi-lehti väitti testissään mikä sai minut perumaan kyseisen huuhaa-julkaisun tilauksen välittömästi.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Itsellä on tietokoneen ja vahvistimen välissä normi miniplug-rca -johto, toinen rca vaan teipattu pois. Analogisen signaalin kanssa voisi tosiaan olla jotain väliäkin, mutta en kyllä millään usko että digissä olisi jotain vaikutusta.

Toslinkissä on tietysti se hyvä, ettei varmasti tule mitään ylimääräisiä maahurinoita..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

miikka sanoi
Ömm, laita toslink-piuha väliin? :p
Mikäs tuo tuollainen sitten on.?


Koskaan tarvinnut ennen tälläisiä miettiä,eli neuvokaa tyhmää..

Ja tiedossa onkin erittäin hyvin piuhojen laadut,entisessä setupissa (TV->mikseri->aktiivikaapit) käytin vain Cordialin piuhaa&Neutrikin liittimiä,eikä ongelmia ollut.
Karkeasti metrihinta olikin sitten 15€..
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Mikäs tuo tuollainen sitten on.?


Koskaan tarvinnut ennen tälläisiä miettiä,eli neuvokaa tyhmää..

Ja tiedossa onkin erittäin hyvin piuhojen laadut,entisessä setupissa (TV->mikseri->aktiivikaapit) käytin vain Cordialin piuhaa&Neutrikin liittimiä,eikä ongelmia ollut.
Karkeasti metrihinta olikin sitten 15€..

Optinen kaapeli, esim. verkkokauppa myy metrin piuhaa parilla kympällä; http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=30337
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tarkista nyt kuitenkin ensin että onko sulla soittimessa coax-ulostulon sisäksi myös toslink.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Laita nyt vaan se tavallinen RCA siihen väliin ja ole tyytyväinen, ehdotukset eivät enää vastaa ollenkaan alkuperäistä kysymystä :)

Optisella liitännällä et saavuta yhtään mitään jos maalenkkiongelmia ei esiinny. Äänenlaatu on 100% sama, ei bitti tiedä kulkeeko se 10 senttiä metri maksavassa kaapelissa, 1000 euroa metri maksavassa "hifi"-kaapelissa vai optisessa kuidussa. Edelleen se on 1 tai 0 lähtöpäässä ja niin kauan kun se pystytään oikein jommaksi kummaksi tulkitsemaan vastaanottopäässä äänenlaadussa ei ole eroa.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Offtopiccina vielä hifilehdestä, tuli joskus naureskeltua kanssa niille jutuille missä kaapeli tuli kytkeä tietyn suuntaisesti. Mielenkiintoista että sähkö kulkee paremmin toiseen suuntaan 8)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Offtopiccina vielä hifilehdestä, tuli joskus naureskeltua kanssa niille jutuille missä kaapeli tuli kytkeä tietyn suuntaisesti. Mielenkiintoista että sähkö kulkee paremmin toiseen suuntaan 8)

Olin hifimessuilla joskus vuonna 2006 tjsp ja siellä tuli ihmeteltyä että minkä ihmeen takia kaiutinkaapelit oli kääritty semmoseen räsymaton tapaiseen sukkaan. Asiaa kyseltyäni, sain vastaukseksi jotain tyyliin: "lattian alla menee rautoja jne jotka antavat enemmän häiriötä kaapeleille. Kun ne nostetaan muutaman millin korkeudelle lattiasta niin häiriöt katoavat."

:p
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mixo sanoi
Olin hifimessuilla joskus vuonna 2006 tjsp ja siellä tuli ihmeteltyä että minkä ihmeen takia kaiutinkaapelit oli kääritty semmoseen räsymaton tapaiseen sukkaan. Asiaa kyseltyäni, sain vastaukseksi jotain tyyliin: "lattian alla menee rautoja jne jotka antavat enemmän häiriötä kaapeleille. Kun ne nostetaan muutaman millin korkeudelle lattiasta niin häiriöt katoavat."

:p
Heh, kyllähän nuo saattaisivat tietysti jotain mitattavaa aiheuttaa jos siirrettävät tehot olisivat 1000 tai 10 000 -kertaisia.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Laita nyt vaan se tavallinen RCA siihen väliin ja ole tyytyväinen
Nonih,tulihan se sieltä,tätä hain juuri takaa.

Toslink ei sanonut mitään,mutta kyllähän valokuidun tiedän.

Reeveeree soittimessani vain ei ole optista lähtöä..

Ja kyllähän nuo häiriöt ovat välillä henkimaailman juttuja,mutta kun käyttää keskivertopiuhaa,niin ainakaan itselläni ei ole koskaan ongelmia ollut.
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Emmää vaa tiärrä,kai se johtuu hämälääsyydestä..

Puuttuuko hämäläisetn näppiksestä D-kirjain? Eikös sen enemmin pitäisi muutenkin olla teeveetee?

:)
 
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Nonih,tulihan se sieltä,tätä hain juuri takaa.

Toslink ei sanonut mitään,mutta kyllähän valokuidun tiedän.

Reeveeree soittimessani vain ei ole optista lähtöä..

Ja kyllähän nuo häiriöt ovat välillä henkimaailman juttuja,mutta kun käyttää keskivertopiuhaa,niin ainakaan itselläni ei ole koskaan ongelmia ollut.

mulla on tuossa välissä svideo kaapeli... rca keltasilla päillä, en tiiä sitten miten impedassit sekoilee
mutta laitteet o toiminu moitteetta...
paitsi tietsikka-vahvari väli jonka lopulta jouduin vetämään toslink kaapelilla että sai surinan pois.

kaverilla oli sellanen ongelma että aina kun laitto stereoiden ja tietokoneen väliin 3,5mm plug -> rca tai coax kaapelin niin räpsäs vikavirta suojan talosta..
surina mikä oli tietokoneen ja vahvistimen rungon välissä laukaisi vikavirta suoja...

eli ei toi nykyinen erillinen maadotus systeemi nyt niin helv* hyvä ole ::)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom