Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Jakopäätä kasailin tänään, aikaaha tos meni ku ekaa kertaa teki yksinään. Mutta kaipa siitä vissiin ihan hyvä tuli. :p Semisti kuumotteli tuo TP remmin kiristinrulla kun otin sen ja ton ohjainrullan suomesta tarvikkeena säästääkseni painossa. Toi oli jonkuverran erinäkönen kun OEM mut siel se nyt on paikoillaan..
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Tallihan oli toki kun pommin jäljiltä, reilun kuukauden sotkut ja työkalujen levitykset siel.. Meni pari tuntia kun siivosin kaikki työkalut takasin omille paikoilleen ja pöydän siihen pisteeseen että voi nostella vetarit ja kulmavaihteet sunmuut rojut putsattavaksi. Huomennahan ne työkalut taas lähtee käyttöön kun tarkotus ois nostaa kone paikalleen, mutta löytyvätpähän sentään edes.

Kyllähän tuo tilanne alkaa olemaan aika paljon lohdullisempi kun kuukausi sitten:
Oli kone hujan hajan pitkin tallia ja epätoivo oli suuri. Toki onhan tossa nyt menny kohtuuttoman paljon aikaa mutta osien odotteluunkin sitä kului.

Tuolta siellä näyttää nyt:
Fiilis alkaa paraneen, ehkä sen vois jo saada läjään ja kattoo sit että mikä meni pieleen kasaamisessa, eiköhä se sen kerro!

Emmuute p**k**e maalannu lohkoo enkä venakoppaa, ei paljoo kiinnostanu.

edit: linkki keskusteluu

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Nojuu mikäs sen mukavampaa kun viettää kaikki vapaa-aika tallissa koneen parissa, toki se on kiva että voi kokoajan edistää rojektia eikä tarvitse odotella mitään.

Vaihdoin laatikkoon sen toisenkin vetarin stefan varmuuden vuoks, kun sattu sellanen olemaan. Vauhtipyörästä ajelin kiillottumat pois sellasella tiivisteenpoistolaikalla, jotain kuitua se laikka. Kone ja laatikko tuli yhdistettyä eilisiltana, ja tälle aamupäivälle jäi tuo auton siirto talliin ja koneen nosto paikoilleen. Kone jäi vähän hurjaan kohtaan kun apumiehet lähti lastenhoitoon kesken kaiken. No jospa tuo nostin pitää..
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Eilen saatii kone paikalleen ja kasailin sen siihen pisteesee että alahommat oli melkei tehty, kulmavaihtesta jäi kaks pulttia uupumaa ja kytkimen työsylinteri oli laittamatta. Parhaimmat duunit eli alahommat pukeilla alko näköjään klo 18.41 kuvasta katottuna eilisiltana ja saunaankin kampesin vielä ihmisten aikoihin kympin jälkee.

Noi rästihommat tein tänään aamulla, ja ähelsin öljyt lootaan ja kulmaan. Auto kun oli pystyssä pukeilla niin laitoin sen mitä manuskat sanoo, enkä siihen asti että rupes puskee ulos. Pitää käydä kesällä vaikka varmistamassa Samitsun ajosillalla. Lootaan tuli Teboilin EP 75w-90 vai mikä se oli ja kulmaan kippasin redlinen jämät kun sitä sattu just 0.6dl olemaan.

Äkkiseltään sanosin että toi Teboilin öljy on parempi normiajos kun Redline, toki lähdin tallilämpötilasta liikenteeseen.

Ensistartti meni helvetin hyvin, tosin huomasin että öljyvalo ei syty missää vaihees, ja käytin viel mittariston pois enne starttausta. Valo oli ehjä eli painekytkin vaihtoon sit.
Starttailin aluks niin että PTU liitin oli irti, bensaa tihku suodattimesta, kiristin. Sit liitin kii ja käyntii, aattelin ottaa videon että jos menee laakerit niin ompaha videoo :D


No laakerit ei menny ja konekkin kävi suhtkoht naputtamatta, kyllä se vaan on oikea tyyli täyttää ne nostajat dieselillä ja lyödä käyntiin. Pajeron nostajat täytin öljyllä kun joku täällä tai internetissä mainitsi ja voi he*v***i sitä naputusta. Bensanpaluu vuoti oikeen käynnistyksen jälkeen, mutta en halunnu sammuttaa vaan käytin normilämpöö koneen ja sit vasta pätkä letkusta pois ja homma OK.

Sisäänajot ajoin aika kovalla intensiteetillä, oon lopettanu sisäänajo-ohjeiden lukemisen siinä kohdassa kun mainitaan että käytä vaihtelevia kierroksia. Vähä paremmin tuntus vetävän ku ennen, liekkö johtuu ehjästä pakopesästä tai mun kannen hinkkauksesta.
Vaikee oli kuvata käsivaralta ku löi joutilasta kaikilla tassuilla ton 100-120 välin.

Sisäänajojen jälkee joskus kuuden aikaa tuikkasin takas tallii ja meinasin että vaihdan ne mineraaliöljyt synteettisiin, eiköhä tolla räppäyksellä oo päätyny asennussorat jo suodattimeen, niin ilokseni huomasin että öljypohja oli vähä märkä. Aikani putsailin bräkkärillä ja katoin että kastuu uudestaan, ja otin jakoremmin ylimmän kopan pois ni hintusti öljyä remmin reunoilla... Ja ei muuta ku purkaa vaihteeks konetta. :D

Nopeestiha toi jakopään purku meni ku aika tuorees muistissa nuo hommat. Sain rojut edestä ja jakoremmin suojamuovin pois niin onnekseni öljy ei tuu ehkä ainakaan kampparin stefasta, eikä öljypumpun stefoista, mihin vaihoin kaikkii uudet stefat, oisin hyvin voinu ryssiä ne. Näyttäs että eniten märkä on tuo kiristinpatruunan jalka, mutta en tajua että miks. Tuleeko tosta kiristimenkin pultin läpi öljy? Ei se ainaakaan löysällä pitäs olla, niinku ei mikään muukaan. Ja ohjainrullassa on sama pultti mikä siinä olikin, kun pidin ne yhdessä.

Yritin kyllä kattoa raamatusta että mihin pultteihin laitetaan silikonit väliin, ja minusta ne kohteet oli kaikki sellasia mitä tossa mun hommassa ei tarvinnu ees avata ??? vai oisko sinne johonki pitäny laittaa? Sillon ku pyörittelin öljypumppua moottoripukissa niin ainakin tp akselin jengasta pukkas öljyä pihalle.

Hyvät vinkit on nyt tarpeen, jossei tule sellaisia niin pitänee varmaan putsata bräkkärillä koko jakopää puhtaaks ja lyödä käyntii ilman vesipumppua ja laturia. Eikai siinä mitään ongelmaa ole? Luulis ainaki sillee näkevän että mistä se kastuu ensimmäisenä. :(

edit: niija se linkki keskusteluu taas niin voitte käydä neuvomas: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Kampparin stefa vuoti, vaihdoin. Edellee kastuu remmi, vähemmin kyl ku aikasemmin. Joko se vuotaa jostai muualta, kusin sen stefan laiton tai sit tossa kusisessa tarvike öljypumpussa / front coverissa on jotain pielessä.

Viinaa pittää juua, ei jaksanu alottaa ees purkamista enää.. Oon jo seonnu laskuissa mut onkse neljäs vai viides kerta kun puran jakopään levälleen. :RANTEET
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Vaihteeks taas purettu. Alapään huulet oli kyllä ihan kuivat minun mielestä, ja tässä tapauksessa tuo on ihan hyväkin asia. Avasin myös öljypumpun rattaan ja katsoin sinnekkin, kuivalta vaikutti, jotain roiskeita näky mut näyttäs että tullu ulkoa sisälle päin. Kaiken järjen mukaan ton tp remmin hihnapyörän pitäs olla sisäpuolelta märkä jos se vuotaa vähänkin se stefa. ajoituslevykin oli takapuolelta kuiva, etupuolelta täysin märkä. Veikkaisin että yks vika korjattu ainakin.

Eihän tuo tietysti mahdottomasti lohduta kun remmi kastuu edelleen. :D
Kampiakseli ei oo kyllä ihan keskellä tota stafaa, en tiiä et haittaakse tai onko normaalia ja mistä johtuu.

Seuraavaks epäilykseni siirtyy noihin kahteen pulttiin mille on front casessa läpikierre, minähän en niiden reikien ympärille tajunnu pyöräyttää silikonia öljypohjas.
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Eipä auttanu niiden kahden pultinkaan tiivistäminen hydrauliikkalukitteella, helvetin vähän tulee kyllä nyt mitään ulos, mutta remmin sisäreuna edelleen kostea testilenkin jälkeen.

ACL:n öljypumppuja ei kyllä varmaan ainakaan kannata ostella, jossei ole sit joku JDM VR-4 juttu että tuohon ei käy normi 6 bolterin front case. Se kampparin stefa on varmaan millin tai enemmän pielessä yläoikeella pyöräkotelosta päin katsottuna. Ei oo acl:n pojilla vissii nuo koneistustoleranssit iha kondikses.
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Vaihteeks taas purettu.. Ei oo enää lähellekkään niin paha tuo vuoto kun se kampparin stefa ei varmaankaan enää vuoda. Näyttäs kyl että vuotaa nyt enemmä tuolta koneen takareunasta, kovasti näyttäs öljypumpun rattaalta tai siltä tpakselin tulpalta kun tota suojamuovia kattoo sisäpuolelta

Huohottimen tarkistin että se on auki, ja kävin hakee sitä väriainetta. Sillä kai se on sit koitettava käytellä vuotokohta esiin. On siinä kyllä kyllä sen etuosan pari pulttiakin tulilinjalla. Pitää vissii taas keräillä hetki motivaatiota täs.
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Kipattii tänää työkaverin kans väriaineet koneesee ja käyteltii ja kateltii UV lampulla. Ei mitää missää.
Sit vähä kierräteltii, ei mitää missää.

Sit ku kengin tota rajotinta vasten ja ahtopaineet kävi jossain 0.5 niin sammuttamisen jälkeen alkoi näkymään väriä siellä öljypumpun rattaan tienoilla. Putsattiin bräkkärillä ja käyteltii uudestaan ja samaan kohtaan tuli. Kohta on juurikin toisen öljypohjasta tulevan pultin kohdalla, mutta öljyä näkyy myös siinä castle plugin juurella hieman. Ja myös siinä öljypumpun rullan akselin ympärillä olevassa valussa. Öljypumpun stefa ei kyllä vaikuttas vuotavan ku rullan sisäreuna oli niin siisti myös UV lampulla katottuna.

Eli meidän mielestä vaihtoehdot ois se öljypohjan taaempi pultti minkä kierre tulee jakopäähän, kun sitä öljyä oli siinä enemmän. Mutta oon jo laittanu sen hytikkalukitteen siihe, niin pidän sitä ehkä epätodennäköisempänä kun sitä TP akselin pultin plugia. Pitää varmaan naputella se sit seuraavaks auki ja pistää tota tiivistemömmöö myös sen jengaan.

Mitää kuviaha tosta uv härdellistä ei kyl saanu.

Jakoremmiki sai vähä sisäreunaan damagea, toisaalta mun pitää purkaa toi jokatapaukses kunhan saan ehjän timing coverin siihen niin samalla vaihtaa vielä uuden jakoremminkin.
Se remmi on ny kylvetetty sen 7 kertaa öljyssä muutenkin, niin ei siitä ehkä ny mitää ajoremmiä oo tulos enää..

Kunhan nyt pääsis sen aikaa töihin et romut tulee ja kasais sit viel kerran ku ei varmasti vuoda mistää.

On tämäki työmaa..
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

No nyt! Herran vuonna 2018 ja Kalevalan päivänä se perkeleen jakopää ymmärs kestää jo kuivana. Ei uskos että märkä jakopää voi kyllästyttää näin paljon.

Mutta kyllä se oli tuo kurja Castle Plug mikä vuoti ihan viimeiseksi.

Pidempi analyysi on varmaan että kampparin stefa vuoti tietysti paljon enemmän kun tuo. Sitä en oikeastaan osaa edes selittää miks se vuoti, ehkä siks että se sisempi huuli paskoutui kun tyrkättiin kamppari sinne. Kun ei yhtään tajunnu että stefa ois varmaan fiksu laittaa suoraa siihen kampparin päälle. Vaihtoehtoisesti saatto vuotaa siks että tossa ACL:n paskapumpussa ei oo sattunu se reikä ihan keskelle, ja se stefa on jännitykses siel. Voi olla että tuo tarvikestefa kestää paremmin sen, onko se sit pehmeempi vai mitä, ei osaa sanoa. Jännityksellä odotellaa millo se alkaa vuotaa.

Tämä viimeinen vuoto meni ny sit kuriin sillä hydrauliikkalukitteella, mikä kestää tyyliin kaikkia myrkkyjä ja 300bar painetta. Sitä en osaa sanoa myöskään että miksi ei kestänyt ilman tuota tiivistettä kierteessä. OEM satsista laitoin uuden O-renkaan, tästäki vois syyttää ACL:n pumppua, mutta kyllä se ny silmämääräisesti näytti ihan tasaselta se o-renkaan pinta.

Rojektiha ei ny sit oo iha valmis, pitää Japanista tilata ainaki uus jakoremmi ja jakokoppa kun se särky vitutuspäissään mäiskiessä. Lisäksi on tulossa Kiinasta läpinäkyvä ylempi timing cover, jospa se hoitas mun neurooseja sentään vähän.

Mut jakopään tekoahan on ny ainaki 8 kertaa harjoteltu niin eiköhä se mee läpihuutojuttuna sit ku o varaa ostaa osat ja ne tulee joku kaunis päivä. :D
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Ja ihan erilliseen postaukseen sit kiitokset kaikille jotka jeesas. :) <3 :palvo :driverjdm

Ilotalolle suurimmat kiitokset, koska autonlaina ja osajeesi. Autonlaina on ehkä se tärkein juttu, kun yli 8vk piti töissäki käydä. PS. pajero on tallissa lämmittelemässä ja kuivamassa. :)

Samitsu heti hyvänä kakkosena koska auto ois varmaan sieltäkin järjestyny, ja konsultointia tuli suoritettua useampaa otteesee ja OEM männänrenkaat (melkein oikealla numerolla) löyty sulta "hyllystä".

Legenaamiolle kans kiitokset, harva kaveri ajelee pariin kertaan Kuopiosta Taipalsaarelle purkaa ja kasaa konetta. :D

Basbarduulle kans kiitokset aktiivisesta osajeesistä, ainakin sai toivoa synkïssä hetkissä kun epätoivo valtas. :p

Toki muutkin foorumilaiset jeesas projektipäiväkirjan keskustelussa. :peukku

Lisäks mua kävi jeesaamassa pari työkaveria ja naapurit, kiitokset toki myös heille.

Huomen sit ekaa kertaa töihin omalla autolla tänä vuonna, jännä nähä!
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Kyllä se vaan jaksaa vastustaa. Perjantaina tuli autoiltua vähä enemmän jo, ja lauantaina kun oli tarkotus lähtee jäälle testaa niin matkalla lahos laturin remmi. :(
Nooh nokka kotia kohti niin alko pukkaa höyryä tuuletusaukoista, aattelin että sepäs nyt herkästi ja runsaasti keitti kun matkaa ei kauheesti ollu. Noh remmin vaihdon jälkeen ku täyttelin syyläriä niin senku vaa loris siit yläsaumasta ulos.

Käytiin Ilotalon kanssa jostai peltolöytövalio gti:stä purkamassa syyläri. Puolet ohuempihan tuo vaparin syyläri on, mutta minkäs sille mahto, röihi pitää päästä.
Meni sit vissii ostoslistalle joku kiinanihme alumiinikeksintö, kun noita turbon syyläreitä ei ny varmaan saa mistään.

Vähä mysteeriks jäi se hihnan hajoominenkin, silleen pitkittäissuunnassa se oli halkeillu ja reunimmaisen ura oli erkautunut omaks hihnakseen. Vanha hihnahan se jo oli että liekkö ottanu nokkisa ku sitä on ny täs kiristetty ja löysätty kymmenen kertaa, tai sit se perkuleen kampparin hihnapyörän vulkanointi o alkanu pettää.
:deadhorse
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Tänää kävin jääradalla pyörähtää, peltolöytö -vaparin syyläri ei näköjään kyllä riitä jäähdyttää tota kiuasta edes talvella, pari kierrosta kun veti hanat auki niin lämmöt nous.
Melkei tekis mieli koittaa korjata toi sauma, kun se pullautti ihan ne kynnet ylös, mutta veikkaan vähän että tulee epäonnistumaan.. :<

Lisäksi pahaa mieltä aiheuttaa myös se että jakoremmi oli minusta kyllä selkäpuolelta hieman öljyinen, yläkopassa ei kyllä näkyny mitää vaikka puoltoistaviikkoa kelannu töihi sil. s**t**a jos se nyt vielä purattaa ton paskan ACL:n front casen pois, ja mikä ihme tilalle sit.. :/
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Eipä oo syyläriäasioita pystyny paljoa miettimään täs.

Senverran tässä oon edistäny tota front case hommaa että itkin ja lähetin kuvat STM:lle jenkkeihi, ja ne(kin) oli sitä mieltä että OEM front casella homma ratkeaa. Sain jopa hieman alennusta siitä mutta uus hihna ja OEM front case ja öljypumppu on pitkästi yli 400 dollaria. :( Eli sen tilaus on nyt vähän niinku jäissä..

Samitsu veikkaili että se kampparin stefa pitää viikkoja tai max kuukausia, kun se oli senverran sivussa se kampiakseli, ja vaikuttas että aika lähelle osu, kokoajan tuntuu lisääntyvän tuo jakohihnan öljyäminen, varmaanhan se stefa siellä lisää vuotoaan. Tuskin ne mun aikasemmat tiivistykset ois alkanu vuotaa.

Onneks taivaasta putos sopivasti tuollanen CB lanceri, niin siit sai ihan pikkupajotuksella ja rahalla soivan pelin ja pääsee sil töihi. Ei huvittas kyllä ny täs vaihees koneremppaa alkaa kyl mitää venttiilejä vaihtelee öljyn pehmittämän jakoremmin takia.

Onks kellää tietoa että kuinka ikävä rojekti se front case ja tasapainoakselit on ottaa pois kun moottori on autos paikallaa? Konetta vissii pitää "roikottaa" aikalailla että mahtuuvat tulemaan ulos?

keskustelu

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Noo oem front case, öljypumpun rattaat ja seuraava jakoremmi on nyt tilattu..

Samitsu voi ruveta henkisesti valmistautumaan nosturiajan lainaamiseen kunhan osat tulee parin tai muutaman viikon päästä. :D
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Nojoo tämäkin romukasa on edistynyt. Paskoin oman solisluunikin tossa muutama viikko sitten, mutta Samitsun avustuksella saatiin sentään VR-4 etenemään.

Aivan toivoton projekti ois ollu kyllä tuo front casen vaihto tossa oman tallin lattialla, varsinkaa sillee että jos ois ois pitäny luottaa että öljypohjan liimaukset sunmuut pitäs kun on joku 30cm lattiaan matkaa kun turaa pukkien päällä jotain öljypohjaa takas paikoilleen.

OEM frontcase on jo paikallaan ja silmämääräisesti ainakin stefa on tuhat kertaa enemmän keskellä kampiakselia kun ACL:n paskan tapauksessa, lähetin sinnekkin jo jotain vittuiluviestiä. Jakohihnakin piti vaihtaa kun se oli kontaminoitu öljyllä sen seitsämän kertaa tässä jo 1500km ajolla vai mitä hirveetä oli tullu mittariin.

Yllättävän kalliiks ja vituttavaks tuli tuo halpa ja laadukas ACL:n tarvikeosa, toivottavasti noi laakerit pelais sentää vähä paremmin.. Noh onpaha mun autonlaittobudjetit käytetty varmaan ensvuodellekkin, niin voi jatkossakin sit ostella noita halpoja ja paskoja tarvikeosia kun ei ole varaa ostella OEM.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

Nojuu sehän on sit läjätty ja koeajettu. Ei ainakaan nopealla silmäilyllä pukannut öljyä oikein mistään ulos. Tietysti semi skeptinen olen vielä aiheesta, ennen kun tulee vähän kilsoja taakse.

Samitsulle kiitos tästä, ois vähän käsipuolelta omassa tallissa voinu jäädä toi homma tekemättä. :D

Vaatisi seuraavaksi uuden akun, että lähtisi ihan avaimesta käyntiin, ja näköjään taas vaihteeks vuotaa oikean puoleinen laatikon stefa, varmaan särkeytynyt kun tallin lattialla auto pukeilla ähelsin itku kurkussa vetareita paikoilleen. Sama "viinaa pittää juua" -projekti taas uudestaan..
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000

"märkä jakopää" ilmeisesti on nyt onneks jollain kuivalla kaudella tai jotain, ei näyttäs vuotavan.

Tänään alotin vaihtamaan (taas) tota viinaa pittää juua -laatikon stefaa, kun oon vissiin sitten joko koneen irrotusvaiheessa vääntäny sen vinoon kun oon kammennu vetaria pois tai sit asennusvaihees tökänny vetarilla sen vinoon. Vittu että vituttaa tollanen, ihan paskaa tehä noita hommia lattialla makoilemalla kun auto on helvetin lähellä..

Noh nyt vaihoin tänää taas sen stefan, koittas huomen kollata jostai viel vakaajatangon runkopuslan ku sekin aika ovaali, ja öljyt laatikkoo. Jospa sillä taas sit kelais menee. :) :(
Toho vetariiki tuli vaihdettua ihan metallinen kiristin nipparin tilalle ku sillo viimeeks ku autistisesti tuota rovehdin niin ei tullu siin suojakumipaketis tarpeeks pitkää kiristyspantaa.. :seina

Ilmastoinnin mysteerisärkyminen pitäs varmaan kans selvittää täs..
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Njooh, tästä oli hävinny aika reilusti öljyä aika vähäisillä kilometreillä, tai sit viime vaihdossa jäi vajaaks ku oli se öljypohjakin pois. Kaipa se turbo sitten sitä syö, vaikka siinä ei välyksiä tuntunutkaan.

Sain työkaverilta WRX STi:n pink topfeedi suuttimet, niin eihän se auttanut kun sipasta dremelillä capit mäkeen niistä, pitäs virrata nyt jotain 800cc luokkaa.

Tämänkin etanolointi siis etenee, mitään tehotavotteita ei sinäänsä ole, ihan oikeastaan siitä syystä että kun viimeeks tankkasin tätä ja oli suunnilleen puoltankkia ainetta jäljellä, aattelin että 60e katevaraus varmaan riittää. Noh ei riittäny, ei tullu ihan täyteen ja bensan tulo loppu 35 litran kohdalla.. Säästöt on tässä siis vielä huomattavammat mitä lancerissa.

Linkki keskusteluun:
http://www.mitsubishiclubfinland.co...nt-vr-4-monte-carlo-keskustelu.32319/page-999
 

Liitetiedostot

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Nojuu säädin tänään suutinten latenssit kohdilleen että kävi nätisti lambdaohjattuna tyhjäkäyntiä bensalla uusilla suuttimilla.

Sitten ajelin ABC:lle ja latasin tankin täyteen viinaa ja starttasin auton bensasoftalla, ja kun alko vetää laihalle niin vaihdoin suutinten skaalauksen takas 700cc:stä 510cc:hen. Tasaisessa ajossa 02 trimmi on jotain -10% ja tyhjäkäynnillä +3%. Heitin samalla vielä JDM VR4 vakio sytkäkartan takas, koska nyt vihdoin voi. Ja nyt vetää kyllä aika hyvin. :D Ahdot on jotain 0.8 - 0.9 bar.

Tulipa kiva fiilis tankkauksesta. WP_20181111_13_13_55_Pro.jpg
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Tänään käyty töissä, lähti kun palmun alta käyntiin lancerista opituilla kartoilla. :) Säädin hieman noita suutinten latensseja vielä että sain trimmit pikkusen miinuksen puolelle tyhjäkäynnillä. Vetää kyllä todella hyvin noin pienellä paineella. Harmittaa edelleen ettei oo tullu aikasemmin vaihdettua etskulle tätä. :(
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Kolmas tankki menossa etanolilla, käyntiinlähdössä ei ole ongelmaa kun esilämmitän moottoriakin joka aamu. Etanoli se vaan halpenee, 1.062e maksoi tänään litralta, kiva tankata :)

Tekis melkein mieli kokeilla RVS:ää että saisko sillä siihen ahtimeen tekohengitystä.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Linkki keskusteluun: https://www.mitsubishiclubfinland.c...nt-vr-4-monte-carlo-keskustelu.32319/page-100

RVS toinen kierros on nyt pyöriny koneessa jonku 1500km ja totta tosiaan ahtimen äänet kylmänä on ainakin vaimenneet, ja ahdin tuntuu spoolaavan herkemmin. Heti 2000 rpm jälkeen menee viinalla ahdoille jo. :D Öljyä tuntuu kuluttavan edelleen, en oikein osaa sanoa että onko se vähentynyt vai ei kun se on ollut aina oikeastaan siitä kiinni paljonko tuolle on antanut kenkää. Täällä idässä on satanut voimaa melkein joka päivä niin ei oo voinu ajaa normaalisti.

Öljynkulutuksesta aloin miettimään että oisko se kuitenkin tuosta vakiohuohotuksesta johtuvaa, että välttämättä mitään vikaa ei olisikaan. Tilasin kiinasta sellasen halvan mustan söpön Oil Catch canin, pitänee se masennella paikoilleen ja kattoa että väheneekö öljynsyönti. Ilmeisesti se on aika yleistä ahdetussa että jos huohotus ahdistaa niin turbo syö öljyä.

Öljyt on alkanu kestää tietysti kirkkaampana nyt etskun kanssa, etanolia kuluu aivan törkysen paljon tosin tähänkin vaikuttaa tuo lumi. Mitään pitkää matkaa ei ole tullu ajettua, eikä oikein säädettyäkään mutta kulutus pyörii jossain 15-20l / 100km noin niinkun arviosta. Tähän voi toki vaikuttaa moni muukin asia, ainakin se että tuossa ecussa ei ole niitä pitkäaikaistrimmejä ja lambda-anturi on lämmittämätön. Myös nuo Decapped suuttimet on vähän epätaloudellisemmat pienillä kuormilla. Jos tässä sais inspiraatioo niin vaihtais ihan oikean kokoiset ja oikealla liittimellä olevat suuttimet tonne ja säätelis vähän enemmän kohdilleen. Voimaa on kyllä tosi hyvin, tuo JDM VR-4 vakiosytkäkartta on aika jees, bensallahan ei voinut ajaa ollenkaan sen kanssa.

Noh nyt odotellaan catch cania sitten, ja se syyläri pitäs vissii kans hankkii, oiskoha täysalumiininen kiinatuote ehkä se millä mennään.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Catch can tuli, jos oon oikein ymmärtänyt niin nuo hengittävät on vähän huonoja maffin kanssa, pitäs vissii koittaa keksiä että miten tuo asennetaan.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Nyt kerkes tähänkin aiheeseen paneutumaan. Oon nyt siinä uskossa että tollasessa maffillisessa värkissä pitää olla kolmeporttinen ja suljettu tuo kerääjäsäiliö, venakopasta tulee säiliön tuloihin letkut ja turbon imupuolelle sitten säiliön lähtö.

Minähän sitten tietysti fiksuna poikana ostin kaksiporttisen jossa on vielä kaiken lisäksi tuo powerfilterin näköinen huohotus. Noh onneks vielä fiksumpana poikana hokasin että se powerfilterin kohta on samassa kun tuo säiliön tulo ja samalla tuo muuttuu suljetuksi. :cool: Pitää vissii lähtee masentelemaan.
WP_20190223_12_27_16_Pro.jpg

Masentaa myös hieman kuskinpuolelta kuuluva kolahdus sopivissa montuissa, se ois sitten ensimmäinen pallonivel tässä autossa joka pitää vaihtaa. :( Nyt jo, ikääkin on vasta 29 vuotta.
 
Viimeksi muokattu

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Tätä on ny tullu vähän laputeltua kerääjäsäiliön asennuksen jälkeen, ainakaan se ei oo täyttyny öljystä mikä on ihan kiva. Tikussa oli kyllä jotain öljyroiskeita että kyllä se sinne on toisaalta huohottanukki, tavallaan tekis mieli päästää jompikumpi IC:n kulma auki ja kattoo että tuleeko sieltä ihan oikeesti öljyä pihalle.. :rolleyes:

Oon ajellu tuolla viininpunaisella rakkaudella nyt täs töihin niin ei oo sillee tullu haisteltua että käryääkö tää musta öljylle, ainakin se PCV venttiili oli taas aika jumissa imusarjasta tulevan ahtopaineen suuntaisesti, puhalsin sen ny auki ja nythän siihen ei pitäis mitään painetta tulla kun sen pitäs nähdä ainoastaan venakopasta tuleva ylipaine tai imuputkesta tuleva alipaine. Pieni mahdollisuus on siihenkin että toi pelkkä venttiili on temppuillu ja aiheuttanu sen että kone on huohottanu ahtimen kautta..

Voimaa tässä kyllä tuntus olevan aika kohtuullisesti 0,9 bar ahdoilla, melkein tekis mieli käyttää dynopäivillä rullilla. ;)

Linkki keskusteluun:
https://www.mitsubishiclubfinland.c...nt-vr-4-monte-carlo-keskustelu.32319/page-100
 
Viimeksi muokattu

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Linkki keskusteluun:
http://www.mitsubishiclubfinland.co...nt-vr-4-monte-carlo-keskustelu.32319/page-999

Kävin nostaa öljytikkua varovasti ja ilokseni huomasin että pinta ei ollut juurikaan muuttunut. :D

Ruuvasin Oil Catch Can:in pohjan pois ja sehän oli ihan täynnä. :eek: Mutta kun kippasin ne purkkiin niin eipä ollut täynnä öljyä vaan vettä, ihan pieniä tippoja oli öljyä seassa. Se on nyt sit vissii Water Catch Can. :rolleyes:

Nopeasti kerkesin asiaa googlata ja tuo nyt taitaa olla enemmän tai vähemmän normaalia etanolin kanssa, nää kelitkin ollu ihan ihmeelliset taas. Ehkä se on nyt hyvä että noi jää tohon säiliöön eikä mene mihinkään imupuolelle. :) Yllättävän paljon sitä oli kyllä tullu pienessä ajassa.

WP_20190309_14_57_38_Pro.jpg

Kuva vähän hämää mutta aika kirkasta tavaraa tuo oli.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Oon nyt ajellu tällä silleen että catch can on ohitettu y -haaralla, en tiiä pitäskö laittaa toi kerääjäsäiliö toho lanceriin ja kattoo että mitä sinne tulee. :S
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Linkki keskusteluun:
http://www.mitsubishiclubfinland.co...nt-vr-4-monte-carlo-keskustelu.32319/page-999

Joo lomareissulla savonmaalle tuli huomattua että muutamassa ohituksessa hävis vähän vedot ja auto silleen rävelti isolla kaasulla. Ajattelin että noh bensapumppuhan se siellä loppuu ja vetää sikalaihalle kun sehän on vakio.

Eipä vaan tainnut olla bensapumppu kun öljynkerääjäsäiliö oli ihan piripinnassaan täynnä vettä, kippasin tyhjäksi ja testilenkillä pelas taas hyvin. Laitoin vielä bilteman bensansuodattimen siihen imuputkeen tulevaan letkuun ja kävin kenkimässä, siinä(kin) oli selkeitä vesitipluja että ei ne kaikki säiliöönkään jää. Pitänee nyt ajella hetki sitten niin että huohottaa kaikki suoraa sinne imuputkeen.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
Heh, se rötäys sit johtu kuitenkin jostain sytytystulpasta, oli vaan sattumaa että säiliön tyhjennys auttoi. Keskiviikkona kun kävin paluumatkalla syömässä ja käynnistin hetken seisonnan jälkeen niin kävi kolmella, ihmettelin että mikäs nyt, lähti sit käymään neljällä ku oli vähä aikaa ajanu. Himassa ei sit toiminu kunnolla enää ollenkaan, vaikka loppu paluumatkan onneks täydellisesti. Ei vaan kestänyt juuri yhtään ahtoja kun hävis tehot. Ruuvasin äsken jotku edellisessä vaihdossa hyllyyn jääneet varatulpat paikoilleen ja nyt taas tuntus pelaavan. :p
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
20
Sijainti
Taipalsaari
260000km pyörähti mittariin.
Ilmastointi oli lakannu toimimasta ja aineet hävinny tossa rempan aikana. Eilen paineistettiin 15bariin asti se systeemi eikä kyllä vuotanut, ja sitten imettiin tyhjiö sinne järjestelmään. Tänään kävin toisella kylmalaiteasentajalla laittamassa RS-24 kylmäainetta kun sitä ei enää kovin monelta löydy. Oli vielä yönkin yli kestäny se tyhjiöinti, et mysteeriks jäi miks ne aineet oli hävinny, vai ajanko myötä vaan.

Sellanen kiusa oli kyllä että kompura ei lähteny pyörimään täytettäessä, kuivurin kupeessa oleva painekytkin MB276842 piti ohittaa että sekin oli sit vissiin heittäny hanskat tiskiin. Pitänee tilata seuraava.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom