Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo'
Eilen saatii kone paikalleen ja kasailin sen siihen pisteesee että alahommat oli melkei tehty, kulmavaihtesta jäi kaks pulttia uupumaa ja kytkimen työsylinteri oli laittamatta. Parhaimmat duunit eli alahommat pukeilla alko näköjään klo 18.41 kuvasta katottuna eilisiltana ja saunaankin kampesin vielä ihmisten aikoihin kympin jälkee.
Noi rästihommat tein tänään aamulla, ja ähelsin öljyt lootaan ja kulmaan. Auto kun oli pystyssä pukeilla niin laitoin sen mitä manuskat sanoo, enkä siihen asti että rupes puskee ulos. Pitää käydä kesällä vaikka varmistamassa Samitsun ajosillalla. Lootaan tuli Teboilin EP 75w-90 vai mikä se oli ja kulmaan kippasin redlinen jämät kun sitä sattu just 0.6dl olemaan.
Äkkiseltään sanosin että toi Teboilin öljy on parempi normiajos kun Redline, toki lähdin tallilämpötilasta liikenteeseen.
Ensistartti meni helvetin hyvin, tosin huomasin että öljyvalo ei syty missää vaihees, ja käytin viel mittariston pois enne starttausta. Valo oli ehjä eli painekytkin vaihtoon sit.
Starttailin aluks niin että PTU liitin oli irti, bensaa tihku suodattimesta, kiristin. Sit liitin kii ja käyntii, aattelin ottaa videon että jos menee laakerit niin ompaha videoo
No laakerit ei menny ja konekkin kävi suhtkoht naputtamatta, kyllä se vaan on oikea tyyli täyttää ne nostajat dieselillä ja lyödä käyntiin. Pajeron nostajat täytin öljyllä kun joku täällä tai internetissä mainitsi ja voi he*v***i sitä naputusta. Bensanpaluu vuoti oikeen käynnistyksen jälkeen, mutta en halunnu sammuttaa vaan käytin normilämpöö koneen ja sit vasta pätkä letkusta pois ja homma OK.
Sisäänajot ajoin aika kovalla intensiteetillä, oon lopettanu sisäänajo-ohjeiden lukemisen siinä kohdassa kun mainitaan että käytä vaihtelevia kierroksia. Vähä paremmin tuntus vetävän ku ennen, liekkö johtuu ehjästä pakopesästä tai mun kannen hinkkauksesta.
Vaikee oli kuvata käsivaralta ku löi joutilasta kaikilla tassuilla ton 100-120 välin.
Sisäänajojen jälkee joskus kuuden aikaa tuikkasin takas tallii ja meinasin että vaihdan ne mineraaliöljyt synteettisiin, eiköhä tolla räppäyksellä oo päätyny asennussorat jo suodattimeen, niin ilokseni huomasin että öljypohja oli vähä märkä. Aikani putsailin bräkkärillä ja katoin että kastuu uudestaan, ja otin jakoremmin ylimmän kopan pois ni hintusti öljyä remmin reunoilla... Ja ei muuta ku purkaa vaihteeks konetta.
Nopeestiha toi jakopään purku meni ku aika tuorees muistissa nuo hommat. Sain rojut edestä ja jakoremmin suojamuovin pois niin onnekseni öljy ei tuu ehkä ainakaan kampparin stefasta, eikä öljypumpun stefoista, mihin vaihoin kaikkii uudet stefat, oisin hyvin voinu ryssiä ne. Näyttäs että eniten märkä on tuo kiristinpatruunan jalka, mutta en tajua että miks. Tuleeko tosta kiristimenkin pultin läpi öljy? Ei se ainaakaan löysällä pitäs olla, niinku ei mikään muukaan. Ja ohjainrullassa on sama pultti mikä siinä olikin, kun pidin ne yhdessä.
Yritin kyllä kattoa raamatusta että mihin pultteihin laitetaan silikonit väliin, ja minusta ne kohteet oli kaikki sellasia mitä tossa mun hommassa ei tarvinnu ees avata ??? vai oisko sinne johonki pitäny laittaa? Sillon ku pyörittelin öljypumppua moottoripukissa niin ainakin tp akselin jengasta pukkas öljyä pihalle.
Hyvät vinkit on nyt tarpeen, jossei tule sellaisia niin pitänee varmaan putsata bräkkärillä koko jakopää puhtaaks ja lyödä käyntii ilman vesipumppua ja laturia. Eikai siinä mitään ongelmaa ole? Luulis ainaki sillee näkevän että mistä se kastuu ensimmäisenä.
edit: niija se linkki keskusteluu taas niin voitte käydä neuvomas:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=32319.15000