Hakutulokset

  1. J

    2-tahdin toinen tuleminen

    Vs: 2-tahdin toinen tuleminen Muistaakseni D-sylinteri, kuitenkin sellainen joka kiersi, ja väänsi. Olihan meillä H-sylinterikin, mutta ei edes kokeiltu, annettiin yhdelle alottelijalle vanhan rungon mukana, Hesalaiset tulivat seuraavalla viikolla ostamaan sitä, vähän katsoivat pitkään, kun...
  2. J

    2-tahdin toinen tuleminen

    Vs: 2-tahdin toinen tuleminen Näinhän se on aina, Porvoon kaveriltakin koneen rakentaja haki aina kisan jälkeen koneen ja purki ja laittoi uutta osaa tilalle. Meillä oli Raketissa ensin Lahtelaisen entisen huippukuskin FN:n runko=A:n runko, kyllä porukkaa hymyilytti, Pipon kevät...
  3. J

    Keskustelua virityskirjallisuudesta, oli 4G6# DOHC-kansien eroja....

    Tuli käytyä kirjastossa, löytyi aika mielenkiintoinen kirja A. Graham Bellin nelitahtimoottorin virittäminen suomennettuna. Kerkisin vähän vilkaisemaan, siinä kerrotaan näistä imukanavan pituuksista ja pinta-aloista katu- ja kilpamoottoreissa. Kirja on Alfamerin julkaisema, konetta...
  4. J

    2-tahdin toinen tuleminen

    Vs: 2-tahdin toinen tuleminen Onko raketin männänrenkaisiin tullut muutoksia, esimerkiksi ohuemmat renkaat, jolloin männät kestää korkeampia kierroksia eikä renkaat lepata. Lahdessa vähän valittivat, kun rakensin pakoputken, joka väänsi ja kiersi, mun pakoputken kanssa porukka alkoi Lahdessa...
  5. J

    2-tahdin toinen tuleminen

    Vs: 2-tahdin toinen tuleminen Onko ollut luokituksen mukainen kone, vähän epäilen, jos akk on muuttanut Raketin luokituksia 1996 jälkeen, ja männän luokitukset ovat muuttuneet voisi olla mahdollista. Yamaha kyllä kiersi 15-17000 kierrosta, siinäkin männänrenkaat kuullemma alkoi jepattamaan...
  6. J

    2-tahdin toinen tuleminen

    Vs: 2-tahdin toinen tuleminen Ne 0,1 litran A:n koneet kiertää vähintään 20000kierrosta, kanpikoneisto ei kestä kun kovin pitkään, joten pitää määräajoin vaihtaa alakerta uusiksi. Käytettiin Raketissa 10% seossuhdetta vaikka hävittiin vähän tehoissa, jolloin ei ollut koneen kanssa häikkää...
  7. J

    2-tahdin toinen tuleminen

    Vs: 2-tahdin toinen tuleminen Tulihan noitten 2T:n kanssa pelailtua pojan ajaessa FK:ta 80-90 luvulla. Raketistakin piti hakea alkujaan 5-6 hp:n moottorista noin 12hp tehot, männänrenkaiden lepatus asetti rajoituksen kierroksille, A-luokan koneista otetaan noin 300-350 hp litratehot.
  8. J

    2-tahdin toinen tuleminen

    Vs: 2-tahdin toinen tuleminen Vaatisi ahtimen ja kompuran, jos käyttää pelkkää bensaa, koneen voitelu olisi öljypumpulla nelitahtisen mukainen, jolloi kampiakselin, ja kiertokankien laakerit voisivat olla liukulaakereita . Konetta voisi varmaan verrata 2-T dieseleihin, joissa kyseinen systeemi...
  9. J

    88 Gti Coltin sytytys

    Vs: 88 Gti Coltin sytytys Eiköhän se lambda-anturi ole aika tarpeellinen, ecu säätää seossuhdetta lambda-anturin tietojen mukaan. Lambda-anturi löytyy pakosarjasta, siitä lähtee 1-2 johtoa eculle. Keskusteluissa on aika paljon juttua Lambdan aiheuttamista käyntihäiriöistä, kannattaisi varmaan...
  10. J

    88 Gti Coltin sytytys

    Vs: 88 Gti Coltin sytytys Puuttuko siitä Lambda-anturi, onko edellinen omistaja asentanut sitä peltipakosarjaan? Lambda-anturin puuttuminen voisi aiheuttaa kyseisen ongelman, en ole asiasta varma, epäilen kuitenkin, että voisi olla vian syy. Ilman lambda-anturilta saatavaa tietoa ecu ei osaa...
  11. J

    4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

    Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys Näinhän se asia on, katu-, jakilpakäyttö ovat eri asioita. Miten muuten toimisi kaksikanavainen imusarja, jossa toinen läppä aukeaisi vaiheittain, kuten kaksikurkkuisessa katuauton kaasarissa. Tällaisella systeemillähän virtausnopeus luultavasti...
  12. J

    88 Gti Coltin sytytys

    Vs: 88 Gti Coltin sytytys Kytkennän voi kai tehdä suoraan ECU:n kyseisistä liittimistä, jolloin perusennakon pystyy säätämään. Laittaa lisäpiuhat ja kytkimen piuhojen päihin, niin on helppo tarkistaa ennakko ilman oikosulkupiuhaa tarvittaessa. En ole mitsussa asiaa kokeillut, mutta Corollassa...
  13. J

    2-tahdin toinen tuleminen

    Vs: 2-tahdin toinen tuleminen On muuten tehokkaimat koneet litratehoon nähden, kun ei käytetä perinteistä systeemiä.
  14. J

    Jakopään hihnoista, öljyvuodoista ja stefoista (opettavainen tarina)

    Vs: Jakopään hihnoista, öljyvuodoista ja stefoista (opettavainen tarina) Jäähän sinne se toinen tasapainotusakseli, jota pyörittää jakopään hihna, en tiedä paljonko kone tärisyttää, ja millä kierroksilla.
  15. J

    4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys

    Vs: 4G6# DOHC-kansien eroja + Cyclone kysymys Imukanavan seoksen virtausnopeudella on muistaakseni joku optimiarvo, Jokiksessa olen huomannut, että aika monilla on kasvatettu imukanavan pituutta, joka kuullemma lisää alakierrosten vääntöä käytettäessä jyrkkää nokka-akselia. Toimisi ehkä...
  16. J

    4g63 DOHC ruiskukoneen muuttaminen kaasutin versioksi kilpailukäyttöön

    Vs: 4g63 DOHC ruiskukoneen muuttaminen kaasutin versioksi kilpailukäyttöön Minulle on jäänyt mieleen, että pienillä kierroksilla paineen osuus on suurempi, mutta huippukierroksilla massavoimat ovat määrääviä. Kaiketi sylinterin täytöksen määrä on tärkein painetta arvioidessa, se on kiinni...
  17. J

    4g63 DOHC ruiskukoneen muuttaminen kaasutin versioksi kilpailukäyttöön

    Vs: 4g63 DOHC ruiskukoneen muuttaminen kaasutin versioksi kilpailukäyttöön Jokiksessa ja rallivehkeissä kyllä käytetään 1,1-1,5mm paksuisia puristusrenkaita, öljyrenkaat on n.3,5mm. Vaatisi erikoismännät, jotka olisivat ohuille renkaille tehty. Toinen on varmaan paljonko männät kestää...
  18. J

    4g63 DOHC ruiskukoneen muuttaminen kaasutin versioksi kilpailukäyttöön

    Vs: 4g63 DOHC ruiskukoneen muuttaminen kaasutin versioksi kilpailukäyttöön Kiitos vastauksesta. Nokka-akselin kuluminen on luultavavasti aika vähäistä, mikä on hyvä käytettäessä jyrkkää nokka-akselia. Viritettäessä konetta, kierroksia lisäämällä, koneen "hengitystä" parantamalla, sekä...
  19. J

    4g63 DOHC ruiskukoneen muuttaminen kaasutin versioksi kilpailukäyttöön

    Vs: 4g63 DOHC ruiskukoneen muuttaminen kaasutin versioksi kilpailukäyttöön Onko muuten kaikissa 4g63:n kansissa rullakeinuvivut, Sonatassa olevassa 4g63 näkyi olevan, olisi mukava tietää.
  20. J

    88 Gti Coltin sytytys

    Vs: 88 Gti Coltin sytytys Meinaatko jokikseen viritellä sitä? Pitäis varmaan selvittää onko koneelle tehty jotain, esimerkiksi vaihdettu nokka-akseli jyrkemmäksi, se voisi vaatia eri ennakon. En tunne Coltin ecun toimintaa, mutta pitäisi varmistaa, mitkä anturit vaikuttavat sytytyksen säätöön...
Takaisin
Ylös Bottom