keltsiCE9A
keltsi...
- Liittynyt
- 26 Helmikuu 2008
Tere!
Te vähän enemmän moottoritekniikasta tietävät, kuin minä.
Tossa talviteloille evon (Evo3 7-bolt) laitettuani, tuli otettua moottori ja vaihteisto talveksi tarkistusta varten ulos.
Moottori siis 2.3 stroker Manley takokamat sisällä Holsetilla höystettynä.
Kannessa rosteri venttiilit, pronssi mangaasi ohjurit, Viton kumia olevat ohjuri kumit Kaikki nämä siis uusia osia ja nyt ajettu n.5tkm.
Puristukset 170-180psi kaikissa sylintereissä. Ohivuotomittaus tekemättä vielä, mutta tuskin mitään ihmeellistä löytyy, kun tosiaan ei ole kyse pakoventtiiliparista, vaan yhden sylinterin YHDESTÄ ventiilistä.
Sen verran kuitenkin tein, että paineistin ks. sylinterin ja viereisen 8 bariin kompuralla. Molempiin sain saman verran painetta pysymään ja paine laski yhtä nopeasti sylintereistä sulkiessani paine venttiilin.
Muuten moottori toimii hyvin, vetoja löytyy. Muuta vikaa en ole ainakaan vielälöytänyt, mutta kuva kertoo kaiken:
(Nelos sylinterin pakokanava)
Kysynkin teiltä. Mistä luulette tämän johtuvan? Postissa on tulossa 4g63 moottorisarjan venttiilijousi puristin ja uusi setti venttiili ohjuri kumia. Näin saan ainakin vaihdettua ohjuri kumin ilman kannen irroitusta. Käynnistäessä pöläyttää sinisen pilven putkesta, mutta häviää sen siliän tiän, kun käynnistyy. ilmeisesti tama koneen sammutukseen jälkeen valuva öljy venttiilin päälle siellä kärähtää joka kerta.
Te vähän enemmän moottoritekniikasta tietävät, kuin minä.
Tossa talviteloille evon (Evo3 7-bolt) laitettuani, tuli otettua moottori ja vaihteisto talveksi tarkistusta varten ulos.
Moottori siis 2.3 stroker Manley takokamat sisällä Holsetilla höystettynä.
Kannessa rosteri venttiilit, pronssi mangaasi ohjurit, Viton kumia olevat ohjuri kumit Kaikki nämä siis uusia osia ja nyt ajettu n.5tkm.
Puristukset 170-180psi kaikissa sylintereissä. Ohivuotomittaus tekemättä vielä, mutta tuskin mitään ihmeellistä löytyy, kun tosiaan ei ole kyse pakoventtiiliparista, vaan yhden sylinterin YHDESTÄ ventiilistä.
Sen verran kuitenkin tein, että paineistin ks. sylinterin ja viereisen 8 bariin kompuralla. Molempiin sain saman verran painetta pysymään ja paine laski yhtä nopeasti sylintereistä sulkiessani paine venttiilin.
Muuten moottori toimii hyvin, vetoja löytyy. Muuta vikaa en ole ainakaan vielälöytänyt, mutta kuva kertoo kaiken:
(Nelos sylinterin pakokanava)

Kysynkin teiltä. Mistä luulette tämän johtuvan? Postissa on tulossa 4g63 moottorisarjan venttiilijousi puristin ja uusi setti venttiili ohjuri kumia. Näin saan ainakin vaihdettua ohjuri kumin ilman kannen irroitusta. Käynnistäessä pöläyttää sinisen pilven putkesta, mutta häviää sen siliän tiän, kun käynnistyy. ilmeisesti tama koneen sammutukseen jälkeen valuva öljy venttiilin päälle siellä kärähtää joka kerta.