Öljyistä ja niiden laatueroista.

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Ajattelin hemmotella galanttiani Castrolin 10-40W öljyillä, ainaisten Mobilien sijasta. Mutta huomasin kaksi hassua ilmiötä. Ensinnäkin Castrolin 10-40W oli paljon "lirumpaa" kun Mobilin vastaava. ja toinen outo puoli oli se että Galantti nakutti tosi pitkään kylmänä noilla öljyillä. Mobileilla nakuttaa sen 2sek ja sit se lakkaa. Castroleilla sai ajaa 7km ennen ku nakutus hävisi.. mistä lienee moinen.. Jokatapauksessa olen kuullut että Castrolin öljy olisi "parempaa" kun mobilin. tiedä sitä sitten.. Itse ajattelin nakutuksen syyksi sitä että se liru öljy valuu pois nostajista, mikä voi olla kyllä aika kaukaa haettu.. :D
 
itsellä ainakin castrolin 10w-60 tws öljyt ollu vuoden päivät käytössä, ja hyvin on nakutus pysyny loitolla. Mobil 1:stä kun alkuun kokeilin, niin melkein aina tyhjäkäynnillä nostajat rallatti. :-\
 
Jeps, oudolta miustakin tuntuu et tuossa noinpäin kävi.. :p
 
omia kokemuksia:
Castrolin RS 0W-40 huomattavasti parempaa (rallatuksen kannalta) kuin Mobilin 0w-40

Mobil 5W-50 parempaa kuin Castolin uusi Magnatec GTX 5W-40(suuri pettymys)

Mutta tuntuu olevan aivan liian "litkua" tuolle mun autolle nuo 0W:eet
 
mobilin öljyt tuntuu olevan liian lirua ainakin mun pirssiin
siis rally formula,syö öljyä kun sitä laittaa.
motulin(en nyt muista mikä)öljy on pysyny sisällä ihan ok
eikä rallata pitkään kylmänä,haittana vaan hinta.
kesällä oon käyttäny valvoline racing tai jotain sinne päin muistaakseni 20w70 pelaa kesällä mut talvella kylmänä tosi jäykkää,ei menaa jaksaa startata kunnon pakkasella.
 
ahis sanoi
Mobil 5W-50 parempaa kuin Castolin uusi Magnatec GTX 5W-40(suuri pettymys)

No just tuota Magnateciä miekin ostin. ainut vaa et se oli 10W-40.. :/
 
Sigmassa Castrolin Magnatec 10W 40 ja tuliterät nostimet. Tuntuvat hieman nakuttavan tyhjäkäynnillä (650rpm), ja kyseessä on kuitenkin parannetut 3G-nostimet suuremmilla öljykanavilla. En kyllä osta enää Castrolin Magnateciä
Öljynkulutuskin on suurempi kuin Mobil1:llä
 
Nii mitä öljyä sit kannattas käyttää? Nyt on Esson halvat moniasteöljyt eikä nakuta,Mobil 1 nakuttaa...
 
Ite oon siirtyny Mobilaateist British Petrolin öljyihin. Hinnaltaa halvemmat ja EI rallattele nostajat ollenkaan.
Edellisessä lancerissa maistu mobilaatti koneelle mut sit ku laitto BP ni alko pysyyn :)
Ny o 0W40 Visco 7000 Racing öljyt sisäs ollu tän kesän.
 
en oo startannu pakkasella yhden kesän ajelin ja vaihdoin joskus lokakuussa pois ku rupes tuntumaan
jäykältä aamusella.
 
Takaisin
Ylös Bottom