Galant jätti tielle, sammui vauhdista ja nyt ei käynnisty. Piti hinata kotipihaan. Tästä on aiemmin ECU kärynnyt vanhuuttaan ja se korjattiin. Nytkin oireet ovat hyvin samanlaiset, joten otin boksin irti ja avasin vilkaistakseni että onko kärtsännyt. No ei haise pahalle eikä silmällä näy mitään ilmiselvää vikaa. Kondensaattoritkin ok.
No laitoin ECUn takaisin ja aloin sitten hieman tutkia että onko missään eloa. Kipinää ei tule eikä kuulu suuttimistakana mitään kun kuuntelin stetoskoopilla suuttimen rungosta. CE-valo syttyy kun kääntää avaimen virtalukossa ON-asentoon ja sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Mutta siihen se jää.
Minulla on varmasti kunnossa oleva vara-ECU ja laitoin sen kiinni testatakseni että onko vika ECUssa. No eipä tilanne miksikään muuttunut, ei kipinää eikä bensaa. Akkujännite on ok ja piuhat on ok. Se tässä hämää että ei tunnu tuo ECU tekevän mitään bensa- eikä sytkäpuolella.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, miten jatkaa tästä testailua. Boksi on MD167736 se litteämpi malli.
No laitoin ECUn takaisin ja aloin sitten hieman tutkia että onko missään eloa. Kipinää ei tule eikä kuulu suuttimistakana mitään kun kuuntelin stetoskoopilla suuttimen rungosta. CE-valo syttyy kun kääntää avaimen virtalukossa ON-asentoon ja sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Mutta siihen se jää.
Minulla on varmasti kunnossa oleva vara-ECU ja laitoin sen kiinni testatakseni että onko vika ECUssa. No eipä tilanne miksikään muuttunut, ei kipinää eikä bensaa. Akkujännite on ok ja piuhat on ok. Se tässä hämää että ei tunnu tuo ECU tekevän mitään bensa- eikä sytkäpuolella.
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, miten jatkaa tästä testailua. Boksi on MD167736 se litteämpi malli.