2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

jysä

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2009
Sijainti
kuopio
elikkäs minä retku menin ostamaan tuonti auton! on toi saksa vähän ruosteessa elikkäs nyt pitäisi saada tietää mitkä liejut
pitäis millonkin vaihtaa ja mitä minnekkin pitäis laittaa ja minkä verran?

koneeseen oon öljyt ja suotimen vaihtanu 5-7tkm välein. mutta mutta se ei taida aivan kaikkeen auttaa ;D
huoltokirja on mutta merkintöjä ei sitten ekan 500km:n jälkeen :seina
 
Pajeron vaihteistoöljyt

jysä sanoi
elikkäs minä retku menin ostamaan tuonti auton! on toi saksa vähän ruosteessa elikkäs nyt pitäisi saada tietää mitkä liejut
pitäis millonkin vaihtaa ja mitä minnekkin pitäis laittaa ja minkä verran?

koneeseen oon öljyt ja suotimen vaihtanu 5-7tkm välein. mutta mutta se ei taida aivan kaikkeen auttaa ;D
huoltokirja on mutta merkintöjä ei sitten ekan 500km:n jälkeen :seina

No eikais siinä kuin suosiolla vaihtamaan perien ja vaihteiston öljyt pikapuoliin. Ja muistetaan sitten käyttää oikeita öljy tyyppejä oikeassa paikassa, eikä uskota kaikkea essonpaari juttuja.



OT: Mutta semmosen (essonpaari jutun) kuulin tuossa yhdeltä, joka on enemmänkin pajeroiden kanssa ollu tekemisissä:

Että, pajeron manuaalilaatikkoon pitää laittaa enemmän öljyä kuin sinne normaalitäytöllä saa menemään. Eli auto sen verran ylöspäin sopivasta kulmasta/reunasta että täyttöaukko tulee ylemmäs ja sitten lorotellaan niin paljon vaihteistoöljyä kuin sopii. JA kertoili että tällä operaatiolla vähennetään pajeron vaihdelaatikko ongelmaa huomattavasti...(?) Periaatteessa ihan ymmärrettävää, mutta mitenhän lie käytännössä?

Onkos tuolta osin muilla "tietoja" aiheesta?

t: Ilkka
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

15 000 kilometrin välein: moottoriöljyn ja -suodattimen vaihto
30 000 kilometrin välein: venttiilivälysten tarkastus
ilmansuodattimen vaihto
polttoainesuodattimen vaihto
alustan voitelu
45 000 kilometrin välein: takaperän ölynvaihto
60 000 kilometrin välein: jarru - ja kytkinnesteen vaihto
jäähdytysnesteen vaihto
vaihteistoöljyn vaihto
jakovaihteiston öljynvaihto
etuperän öljynvaihto
Ns. "välihuollossa" 7500 kilometrin välein vaihdetaan moottoriöljyt, mutta ei suodatinta.
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

tuo 7500 on öljylle vähän, mutta 15000 on suodattimelle paljon. noin niinkuin mun mielestä.
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

kiitoksia vastauksista ;D onko jotain tiettyjä öljyjä joita kannattaa karttaa ku ruttoo? onko olemassa jokin tiettyä merkkiä jossa hinta ja laatu kohtaavat paraiten ja
tietätkö myyjät yleensä mitä myydä ja minkä verran? ???
ajattelin nääs itse vaihtaa :nykii
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

Kylläpä tarvikeliikkeissä on aika hyvä tieto öljylaaduista, mutta määrät saattavat heittää. Sinun tapauksessa varmaankin suurin epätieto on tavallinen vai SS jakolaatikko ja kitkalukko vai kytkettävä 100% lukko.

Mobiliahan nuo paljon haukkuu, mutta en vieläkään tiedä miksi. Jos halpispurkissa ja kalliissa purkissa on sama luokitus, niin miksi se mobil on silti niistä kaikkein huonointa, mutta ne halpisöljyt ihan hyviä.. Ja tosiaan vain niihin luokituksiin tuijottaen. Motonetin oma motox-öljy kai ihan kohtalainen ja halpa, mutta tietyllä varauksella sitä uudempaan ja kalliimpaan autoon kaataisin. Castrol taitanee olla huippu ja shelliäkin kehuvat.

Kun täyssynteettisissä pysyy, niin varmaankin voisi luvata, että toimii.
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

nyt on sitten öljynvaito alkanut ja jakoaskiin liejut vaihdettu ja todettu että ei ole aina myyjää uskominen :( (juu juuri on kaikki öljyt vaihdettu) ja pa*kat

olisin vaihtanu laatikkoon samalla, mutta täyttö proppua en löytäny. missähän kohtaa askia se on?
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

Ihan ohimennen.. mistäs oot auton hommannu? ja minkä ikänen?
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

rollosta ostettu viime keväänä, osta pois ;D
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

Aattelin vain, että oon varmaan huoltanu tuota kampetta jonkin verran.. -96 (olisin muistellu -98, mut otsikko kertoo toista), auto napalukot eli ei SS laatikkoa, Warnin sähkövinssi keulassa?? Raimo K entinen omistaja..?
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

kyllä... onko jotain muuta jotain pitäis tietää tästä autosta? ??? tai sen historiasta
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

Ei kait siin mitään erikoista. Öljyä vuoti, ku hajos öljynpaineen anturi. Ja jäähdytysjärjestelmän siittä pesin ja rasvasin alustan sekä napalukot käytin auki ja puhistin ja vaihdoin uudet rasvat... Empä ole siihen oikeestaan muuta kuin perushuoltoa tehny. En muista vaihdoinko kartaanin ristikkoa, tai öljyjä muualle ku moottoriin. tuli sillon tehtyä muutamiin muihinkin maastureihin huollot, niin en muista et mitä tein mihinkin.

Eka 2,8 ja 2.Gen millä olen ajanut ja silloin samantien kyseiseen laitteeseen ihastuin.. talous ei onneksi anna mahdollisuuttaa tuommosta laittaa viel piiitkään aikaan.
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa


Hei!
Huomasin tuossa, että jäähdytysjärjestelmän pesusta joku puhu!
Itellä olis sama homma edessä ku tää mun pajero on kans tuonti ja kaveri jolta ostin
oli lyöny litkut sekasin syylärissä. Punasta plus "kotimaista".

Millanen operaatio toi pesu on?

Toni
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

Voiskohan tähän samaan yhyttää laalaa -97:n Owners manuaalin haun??
Saksan kieli edelleen hukassa...
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=20073.0
Tuossa juurikin jysä tuosta sinun Pajerosta kirjoitan ja samalla ois Memphistolle vinkkiä syylärin puhistukseen. Sitä lokontyhjennysproppua en ikinä 2,8:sta löytäny. En sitten yhtään mistään. Mutta tosiaan työnsin letkulla vain ylävesiletkusta vettä sisään ja alavesiletkusta tuli ulos (yllätääväää) Letku vain jollaki konstilla kohtuu tiiviiksi siihen ylävesiletkuun, niin saa vähän painetta, että kiertää se vesi. Ja paljon vettä kierrättää siellä. Ja puhdistusaineella kans pesu..
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

kyseinen vuotava öljyantura taitaa olla tällä hetkellä hanskalokerossa kuivumassa ::) ja tilalla on itse porattu banjopultti kun katkasin sen vanhan ja eivät veholla osaa ens alkuun tuntenu. tarttis varmaan laittaa joku kerta uus antura kiinni, osat olis mut ei vaan ole jaksanu ;D
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

Muistelisin että sinne olen kuites sen anturin vaihtanu, mutta ei sitte vissiin ollu pitkä ikänen.. Eli tarvikelaatua taas.. Tilasikko oikein orkkisanturin? oliko kallis?
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

tampereen veholla muistaakseni jotain 14€ hujakoilla eli kympin kalliimpi ku tarvike, anturin jalka (banjopultti) oli kans sen vajaan viistosta ekuu, kovat on kilohinnat. varsikin kun eivät sovi kierteet toisiinsa! tarvike osa tiivistettynä takaslohkon kupeeseen :peukku mitähän maksaa orkkis hehkut 2.8siin? motonetin hehkutulupat kesti kokonaista 6viikkoo
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

Viimeksi kun kysyin Olarin Vehosta hehkuja, hinta oli 59€ kappale. Kiitos ei.

Itsellä kanssa eivät toimineet motonetin tulpat ja nyt laitoinkin kolme vanhaa ehjää tulppaa takasin. Täytyy jostain metsästää vähän halvemmalla kaikki uusiksi ensi talveksi...
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

onko noihin hehkuihin jokin helppo keino tunnistaa se mykkä kaveri? ??? vai pitääkö edetä yrityksen ja erheen kautta? ;D
 
Vs: 2.8 naperosta (vm-96) huoltokirja hukassa

Vastusmittarilla näkee, mutta en kuollaksenikaan muista mikä pitäisi olla oikea vastus.
 
Takaisin
Ylös Bottom