- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
Tärkeä tieto kaikille, jotka peuhaavat ainakin noiden 6-bolt DOHC kansien, ehkä uudempienkin kanssa. Jos kone on atomeina ja kansi irrallaan, tarkista sylinteriputken keskipisteen sijainti suhteessa palotilan keskipisteen sijaintiin. Nyt on nimittäin jo toinen tapaus, jossa sylinterijako lohkossa ja palotilojen sijainti kannessa ei ihan täsmää. Tämä aiheuttaa sen, että palotilan reuna voi tehdä porrasta tiivistetasoon, joko vastapäästön tai ylimääräisen kulman. (teräviä kulmia -> nakutusta ja huonompi palotapahtuma muutenkin). Eroa eri reunojen välillä voi olla jopa 1-2mm.
Lääkkeenä ei ole muu kuin palotilan täyttäminen toisesta reunasta ja avartaminen toisesta. Tuossa 4G61 kannessa riittänee pelkkä reunojen avartaminen samanlaisiksi, palotila ei mene kummallakaan puolella sylinterin reunan yli. Isompi palotilaisessa voi mennä (on mennyt.) En ota kantaa koskeeko tämä "vika" kaikkia kansia, vai onko niissäkin yksilöitä. En myöskään tiedä koskeeko ongelma esimerkiksi pelkästään 6-bolt koneita, vai myös uudempia. Kannattaa tuo nyt joka tapauksessa tarkistaa, jos on konetta tekemässä.
Lääkkeenä ei ole muu kuin palotilan täyttäminen toisesta reunasta ja avartaminen toisesta. Tuossa 4G61 kannessa riittänee pelkkä reunojen avartaminen samanlaisiksi, palotila ei mene kummallakaan puolella sylinterin reunan yli. Isompi palotilaisessa voi mennä (on mennyt.) En ota kantaa koskeeko tämä "vika" kaikkia kansia, vai onko niissäkin yksilöitä. En myöskään tiedä koskeeko ongelma esimerkiksi pelkästään 6-bolt koneita, vai myös uudempia. Kannattaa tuo nyt joka tapauksessa tarkistaa, jos on konetta tekemässä.