4G63 DOHC

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Onko kokemuksi 4G63 DOHC ylikokoon poraamisesta. Minkä kokoisia mäntiä mahtaa löytyä tai mitä tulee iskutilavuudeks? Miten kankisuhteen muuttuminen vaikuttaa moottorin ominaisuuksiin ja mikä olisi ihanteellinen kankisuhde ?....

valaiskaapa ku en tiedä ???........
 
kaipa niitä mäntiä löytyy johonkin millin ylikokoon asti, tarvike valmistajilta isompiakin. Koko sen mukaan, ei sitä rajattomasti voi porata, siihen myydään ns. Stroker kittejä jos haluaa esim. 2,4 litraisen. Eli tuskin saa poraamalla yli 2,2? Kato linkeistä, siellä jenkit puuhaa G64 alakertaa ja DOHC kantta yhteen.

Siis kankisuhde.. tarkoitatko iskunpituuden suhdetta porauksen vai? (iskusuhde?)

yleisesti ottaen pieni mäntä-pitkäisku -> vääntää alempaa ja tasaisemmin, iso mäntä-lyhyt isku kierrosherkempi,  toimii paremmin isommilla kierroksilla.

Jos tarkoitat kangen pituuden suhdetta iskuun, niin pitkä kanki-loiva kulma on ihan hyvä vakuutus koneelle, en nyt tiedä miten se vaikuttaa muihin ominaisuuksiin. Tuskin sitä kankea lyhentää kannattaa, tosin G6 tapauksessa pidempienkin löytäminen voi olla vaikeaa ja turhaakin, G6 koneessa on aika pitkät kanget ja niitä löytyy vakiopituisena tosi hyvälaatuisia....
 
Takaisin
Ylös Bottom