4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

mitse87

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
Sijainti
Etelä-Pohojam'maa, seinäjoki
-Onko kummatkin samalla jaolla? toisin kääntäen sopiiko 4g52 vaihdelaatikko 4g63sen jatkoksi?
-jos jollain irtonaisena tuollainen 4g52 laatikko niin kiinnostaisi kokonaispituus (lohkon kiinnityspinnasta kartaanin suojaputken päähän) 4g63sen pituus oli noin 75cm
-samoin vaihdekepin lähtö, tuossa kyseisessä noin 73cm lohkon pinnasta mitattuna.

jos sopii tuo 4g52 laatikko niin olis tarvetta kyseiselle lootalle!
saisi tohinalla taas kohti konttoria tätäkin keksintöä

ei vaan kovin fiksusti istu tuo laatikko colt-lanceriin: vaihdekeppi siirtyis noin 15cm taakseppäin alkuperäisestä, moottori n.5cm pidemmälle alkuperäistä ja näyttäis olevan ohjausvarretkin pikkasen liian lähellä...
tekniikka on toki celestestä peräisin mutta siinä oli tehty kyseiset temput. :p

DSCN2118.jpg


kuvaki löytyi 4g63 laatikosta
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Wlooffy sanoi
Pitäisis käydä ja pitäisi olla sopivan mittainen :D

no joo, suoritin pieniä "kenttä-mittauksia" lumilapion ja mittanauhan kanssa: jopa 1200 mallin laatikko näyttäisi käyvän 63sen lohkon jatkeeksi, jakonsa puolesta, muuten sopivuus hieman kyseenalainen?! saattaa olla pikkasen turhan lyhyet välitykset 1200mallin perällä ja laatikolla tuolle myllylle ::)

2.kysymys:
onko vanhemman polven galanteissa myös kuvankaltainen vaihdelaatikko, lähinnä tuo "siirretty" kepin paikka.
helpottais laatikon löytymistä vain aika suuressa määrin jos ei ole.

3.kysymys:
onkohan 1600mallin kytkinlevyn "boorit" samankokoiset kuin 1200?
meinaan on 1200 mallin akseli ja akselin boorit pienemmät kuin tuon g63sen lootassa. Ja jos tosiaan todellakin väliaikaisesti joudun sovittamaan tuon 1200 mallin 4v laatikon niin ei paljo naurata lähinnä cd-levyn kokoinen kytkinlevy...

niin ja: halutaan ostaa tositarkoituksella 2000 celesten 5v laatikko
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

-Onko kummatkin samalla jaolla?

Eivät välttämättä: riippuu siitä ovatko molemmat yhdistelmän puolet (lohko ja laatikko) samalla kytkinkopan "päätyypin" jaolla: "narrow" vai "wide". Ero on kytkinkopan alemmassa pulttiparissa. Kumpaakin moottoriperhettä (4G6 ja 4G5) on saanut molemmilla pulttijaoilla, tosin en ole ihan varma onko 4G52 konetta saanut tuolla "wide" "narrow"-jaolla ikinä. EDIT: ilmeisesti 4G52 konetta on kumpaakin vaihtoehtoa.

Hyviä linkkejä (ja foorumeita) RWD Mitsujen rakentelijoille. Kytkinkoppa-laatikkoa asiaa on käsitelty hyvinkin laajalti:

http://www.sigma-galant.com/viewtopic.php?f=42&t=3569

http://www.sigma-galant.com/viewtopic.php?f=30&t=2206

http://www.projectzerog.com/

http://www.projectzerog.com/transmissions.shtml

EDIT: korjaus, muistelen, että 4G52 on yleensä "wide" jaolla, eli tuolla piti lukea, että en ole ihan varma onko 4G52 konetta saanut tuolla "narrow"-jaolla ikinä.
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Jos 4G3 sarjan lootatkin käyvät, puuhailet todennäköisesti ns. "narrow" 4G63 lohkon kanssa.

Mitään pikkumallin lootaa ei kannata laittaa, ne jäävät varmasti lyhytikäisiksi.

Tätä tapausta suoraan tuntematta, Mitsuissa YLEENSÄ levyn spoorit käyvät ristiin/ovat samat.
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Niko Päivinen sanoi
Jos 4G3 sarjan lootatkin käyvät, puuhailet todennäköisesti ns. "narrow" 4G63 lohkon kanssa.

Mitään pikkumallin lootaa ei kannata laittaa, ne jäävät varmasti lyhytikäisiksi.

Tätä tapausta suoraan tuntematta, Mitsuissa YLEENSÄ levyn spoorit käyvät ristiin/ovat samat.

kiitos!
kyllähän tuon tietää ettei välttämättä pikkuloota pitkäikäinen ole, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. ajatuksena olisi nyt sovitella tekniikkaa paikoilleen ennen kuin on väriä päällä, saa tehtyä mahdolliset muutokset paremmalla omalla tunnolla ;D
jos kesäksi olis leima...
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Muista nyt sitten tuo ero noissa lohkoissa (ja tietty myös laatikoissa) kun ostat sitä laatikkoa:

JOS sinulla on "narrow" 4G63 (kuten epäilen), niin sen perään ei silloin käy "wide" (kuten muistelen) 4G52 Celesten tai Sigman loota.

Parempi pyytää mittailemaan ennen kauppoja...
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Typokorjaus tuonne ylemmäs: muistelen, että 4G52 on yleensä "wide" jaolla, eli tuolla ylempänä piti lukea: "en ole ihan varma onko 4G52 konetta saanut tuolla "narrow"-jaolla ikinä."
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Tjaah, mulla on taas sellainen kuvat, että 4g52 olis aina narrow block :D

Pitäisköhän sitä vaivautua ottaa tuo alakerta irti vaihdelaatikosta niin sais selkoa siihenkin.
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Voi olla myös noin, kuten sanoin "muistelen" = ei täyttä varmuutta.

Tuollaisen pätkän löysin:

Draw Through Carb 4G52 2L Turbo
Max Power 116.4 KW @ 5200 rpm
Max Torque 235.3 NM @ 3200 rpm
Original Vehicle = GH Sigma Turbo
Estimated Cost = $500-$800+
Good Points: Straight bolt in engine
Bad Points: Difficult to find, Often need work to get running, replacement parts difficult to find, narrow gearbox only
This engine originally was from the original sigma turbo although very few actually still exist as complete factory. They come with a Single throat side draught Zenith-Stromberg carburetor and Garrett Air Research T03 turbocharger. This engine is a simple swap but only comes as a narrow block so only the 2L manual gearbox or any

Eli kyllä jotain versiota 4G52 koneesta on saanut "narrow" versiona.

Parempi mitata joka tapauksessa...
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

http://forums.austarion.com/viewtopic.php?t=12615&sid=5412971f7fee8997c2a1c3648f30a8aa

... ja tuolla taas sanotaan näin:

which had the 4G52 and that was wideblock


Eli todennäköisesti niitä on kumpaakin. Summa summarum: kannattaa mitata, ennen kuin ostaa laatikoita.
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Noh, nyt sitten selvisi, että ainakin minulla oli 4g52 tuolla kapealla laatikolla.
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

4G32 perään sopisi joku 5V laatikko? 4G52/4G63 narrowista? Mulle sellainen ja heti!
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

nostokurki sanoi
4G32 perään sopisi joku 5V laatikko? 4G52/4G63 narrowista? Mulle sellainen ja heti!

sopii galantin (2.0 gl/glx) -80-85vm lotjut turbossa leveempi jako(wide)
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Nyt vaan pitäis arpoa että mikä vauhtipyörä ja kytkin sopii tonne takavedon laatikon ja etuvedon lohkon väliin.
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

http://projectzerog.com/transmissions.shtml

Tuolla taas olis että etuvedon vp ja kytkin.
 
Vs: 4g63 ja 4g52 vaihdelaatikot

Wlooffy sanoi
http://projectzerog.com/transmissions.shtml

Tuolla taas olis että etuvedon vp ja kytkin.

startti tulee vaihteistoon kiinni , mahdollisuus että hammaskehä on erikokoinen ja etuvedon vp:llä ei ota kiinni
startti kehään startatessa/hammastus erikohdassa tms...
 
Takaisin
Ylös Bottom