4g63 nykii kiihdytettäessä*kunnossa*

Shooter

Galant 16v Tic -89
Liittynyt
30 Elokuu 2003
Sijainti
Kirahvilandia
Eli callu on ruvennut nykimään todella häiritsevästi aina kiihdytyksissä,vaihdetta vaihtamalla ilmiö poistuu ainakin hetkeksi.Yleensä pahin nykiminen tapahtuu 1500-3500rpm alueella,ja 2-3 vaihteilla.Tulpat ja johdot on tsekattu,enkä tiedä mistä lähtisin seuraavaksi vikaa hakemaan,koneellakin on ajettu vasta 62tkm... ???
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

ilmanputsari kuin uus?

kaasuläppäkotelo putsattu ?

polttoainesuodin kuin uus ?
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

johdot tsekattu miten? Mistä tiedät että ei ole läpilyöntejä, koska oireet kyllä kuulostavat justiinsa niiden aiheuttamalta? Ne läpilyönti jäljet on TODELLA hankala löytää vaikka tietäisikin niitä olevan. Mittaamalla et saa selville läpilyöntejä..

Kokeileppa: teippaa johtoihin sinne tulppakaivon osuudelle paksu kerros sähköteippiä, kutistesukkaa tai muuta hyvin eristävää materiaalia; jos nykiminen vähenee selvästi niin voit olla melko varma että, johdot ovat vaihtokunnossa.... samalla voit vilkaista, että ne kaivot ovat kuivat.

DOHC johtoprobleema on siitä kiva, että sen voi itse aiheuttaa uusiinkin johtoihin esim. pesemällä konehuoneen huolimattomasti ja jättämällä veden lillumaan tulppakaivoihin, sitten kun läpilyönti on kerran tehnyt reiän johtoon, niin ne on silloin rikki....
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

Hmm...Ilmaisin itseäni kenties hiukan epäselvästi tuon johtojen kunnon tarkistamisen osalta,tsekattu=uusittu,joten en usko että niistä johtuu ongelmat.
Ilmanputsari ei ole kuin uus,mutta kuitenkin ihan hyväkuntoinen,sillä on ajettu(mun tietojeni mukaan) vajaat 5000km,pikkuisen oli pölyä pinnassa mutta ei sen kummempaa.
Pitää seuraavaks katsoa toi polttoaineen suodatus,että miten se voi.Kaikki muutkin tarkistuskohde-ehdotukset tervetulleita :)
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

ota jakaja käteen ja katso päittäis välys.. jos sitä yli 1mm niin heti hankkiin uus.. ns. kokemusta on..
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

Mistäs mä sen jakajan sieltä otan...?

P.S:Niko:Kokeilin tuota tulpanjohdon teippaamista,ja olit oikeessa,kyllä se ainakin hiukan vähensi sitä nykimisen määrää.Tuntuu vain oudolta että olis nyt jo mäsänä,kun ostin ne tosiaan n.5 viikkoa sitten...Kai sitä vois jollakin toisilla johdoilla kokeilla... :p
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

siis virranjakaja pois.. ja hemputat sen akselia sitten käsissä pituus suuntaan..
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

Missä siinä sitten on asentoptunnistin?????
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

Shooter sanoi
No muttakun on suorasytkä niin eipä löydy jakajia mun konehuoneesta... ::)

Ehehee..laita sinne joku virranjakaja ja hemputat sen akselia......huoh.. aikaahan siinkin meni ;D.
Joo ihan totta alkaa oleen vissin jo iltapäiväväsymystä mulla...?
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

Mulla lähti pieninkin nykiminen pois kun putsattiin kaasuläppä kotelo perusteellisesti ja kiihtyvyyskin parani ainakin kuskin mielest ;D
 
Re:4g63 nykii kiihdytettäessä

mulla vastaavan tyylinen ongelma mutta vain kakkosella kiihdyttäessä siinä 4500-7000 välil nätisti ajamal toimii hyvin mut sillon tällön ku tuuppaa isommalta kakkoselle ja urut auki ni välil rupee nykii ja kiihtyvyys pysähtyy ku seinää? auto on 95.v 1.6 lanceri onko jollain vinkkei tohon ???
 
Auto kunnossa,nykimisen syyksi paljastui imuilmavuoto,kusi se letku mikä menee ilmanputsarilta imusarjalle,oli halki parista kohdasta ja otti sieltä ilmaa väliin-->nykii...Korjattu väliaikaisesti jeesus-luottoteipillä ;)
 
jälleen kerran täytynee todeta että, "dont mess with the kuningas alipaine" ;D

itsellä alkaa suuri vaihtosavotta tässä kans, vaihdan joka ikisen alipaineletkun/johon minkä konehuoneesta löydän :p
 
Mullakin on saman tapaista ongelmaa, mutta ei noin pahaa. Huomaakos pakokaasuarvoist jos jossain oisi vuoto? ::)
 
Huomaa sen sillon jos saa paljon "raakaa ilmaa".
Tosin en muista mikä niistä arvoista sitte kusee...
 
Takaisin
Ylös Bottom