- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
jo pitkään jatkunut kypsyminen perheen eurooppalaiseen käyttöromuun on nyt saavuttanut sen pisteen, että seuraavaa käyttöautoa on ruvettu suunnittelemaan tosissaan.
autolle on asetettu seuraavat vaatimukset:
-ei eurooppalainen, mielellään Mitsu
-vähintään farmarin tilat
-vetopaino vähintään 1500kg
-diesel tai turbo-diesel, pieni kulutus ja pieni vero plussaa
-max hinta 3000-4000e
-etu- tai neliveto.
-oltava SELKEÄSTI hiljaisempi kuin Transit
Pajero täyttää vaatimukset, mutta haluamaani ehjää IC mallia ei saa tuohon hintaan, lisäksi sen haittana on korkea dieselvero ja korkeahko kulutus (makuasia, tiedän). Delica täyttäisi vaatimukset myös, mutta samoin varauksin kuin Pajerokin.
Autolla ajetaan kuitenkin 99% 1-2 hengen kuormalla ilman tavaraa, mutta ne muutamat kisareissut trailerin kanssa vaativat vetokykyä ja tilaa. Koska samalla vekottimella ajetaan työmatkat, kilometrejä kertyy sen verran paljon, että diesel moottori on must.
Koska Mitsulla ei oikein ole sopivaa mallia tähän budjettiin, tuli mieleen että senhän voisi tehdä itse: c1# STW Lancer 4wd tai samanikäinen Space Wagon nelivetoisena DIESELÖITYNÄ täyttäisi ehkä tilavaatimuksen juuri ja juuri ja nelikolla saisi varmaan vetääkin sen 1,5t. Tekniikan voisi napata E14 Gallusta (1.8 TD-Ic), ainoa ongelma on siis sopivan korin löytäminen....
"Spezzi"n kanssa jo keskusteltiinkin tästä, mutta voisihan tätä keskustelua käydä tässä muidenkin nähden... eli kommmentteja ja ajatuksia?
autolle on asetettu seuraavat vaatimukset:
-ei eurooppalainen, mielellään Mitsu
-vähintään farmarin tilat
-vetopaino vähintään 1500kg
-diesel tai turbo-diesel, pieni kulutus ja pieni vero plussaa
-max hinta 3000-4000e
-etu- tai neliveto.
-oltava SELKEÄSTI hiljaisempi kuin Transit
Pajero täyttää vaatimukset, mutta haluamaani ehjää IC mallia ei saa tuohon hintaan, lisäksi sen haittana on korkea dieselvero ja korkeahko kulutus (makuasia, tiedän). Delica täyttäisi vaatimukset myös, mutta samoin varauksin kuin Pajerokin.
Autolla ajetaan kuitenkin 99% 1-2 hengen kuormalla ilman tavaraa, mutta ne muutamat kisareissut trailerin kanssa vaativat vetokykyä ja tilaa. Koska samalla vekottimella ajetaan työmatkat, kilometrejä kertyy sen verran paljon, että diesel moottori on must.
Koska Mitsulla ei oikein ole sopivaa mallia tähän budjettiin, tuli mieleen että senhän voisi tehdä itse: c1# STW Lancer 4wd tai samanikäinen Space Wagon nelivetoisena DIESELÖITYNÄ täyttäisi ehkä tilavaatimuksen juuri ja juuri ja nelikolla saisi varmaan vetääkin sen 1,5t. Tekniikan voisi napata E14 Gallusta (1.8 TD-Ic), ainoa ongelma on siis sopivan korin löytäminen....
"Spezzi"n kanssa jo keskusteltiinkin tästä, mutta voisihan tätä keskustelua käydä tässä muidenkin nähden... eli kommmentteja ja ajatuksia?