6a13tt Legnum viritys.

Axundaa

New Member
Liittynyt
9 Helmikuu 2019
Hei!
Pihasta löytyis tuommonen pfl Legnum "ylimääräisenä" ja alkanut mietityttää jos tuosta saisi lisää voimaa irti.
Itselläni ei virityksestä ole pahemmin kokemusta, ja kyseinen motti ei ilmeisesti ole kaikkein helpoimmasta ja fiksuimmasta päästä, joten neuvoa kaipailisin varsinki VR-4 guruilta.

Eli mistä olisi ensinnäkin hyvä aloittaa?
Jos haluaa 400hv niin kestääkö manuaalilaatikko vahvistamatta? Tai voimansiirto ylipäätään.
Mistä viritysosia? Vai onko kaikki custom hommia?
Minkälaiset turbot vakioiden tilalle, tai minkälainen homma olis sinkkuturbottaa?

Lisää kysymyksiä VARMASTI herää, mutta nuo nyt alkuun.
 
Juu flexifuel ehdottomasti ja kunnon säädöt. Putkisto ja välijäähdytin vaihtoon ni pääsee jo suht lähelle tavoitetta jo vakioturboilla
 
Itellä kans vähä sama homma käyny mielessä, mutta omasta löytyy automaattilaatikko. Saakohan tuota lootaa vahvistettua kestämään sen 400-450hv?
 
Juu flexifuel ehdottomasti ja kunnon säädöt. Putkisto ja välijäähdytin vaihtoon ni pääsee jo suht lähelle tavoitetta jo vakioturboilla
Oisko suositella mestaa missä laitattais kartat kuntoon? Matka ei sinänäsä mikään ongelma, Rovaniemellä itse asustelen.
 
Hei!
Pihasta löytyis tuommonen pfl Legnum "ylimääräisenä" ja alkanut mietityttää jos tuosta saisi lisää voimaa irti.
Itselläni ei virityksestä ole pahemmin kokemusta, ja kyseinen motti ei ilmeisesti ole kaikkein helpoimmasta ja fiksuimmasta päästä, joten neuvoa kaipailisin varsinki VR-4 guruilta.

Eli mistä olisi ensinnäkin hyvä aloittaa?
Jos haluaa 400hv niin kestääkö manuaalilaatikko vahvistamatta? Tai voimansiirto ylipäätään.
Mistä viritysosia? Vai onko kaikki custom hommia?
Minkälaiset turbot vakioiden tilalle, tai minkälainen homma olis sinkkuturbottaa?

Lisää kysymyksiä VARMASTI herää, mutta nuo nyt alkuun.
Osia saa kyllä aika hyvin jos vaan kiinnostus ja raha riittää.

Kenenkään valmistajan pakosarjaa ei ole itellä ainenka pistänyt silmään vielä, single turboja on tehty muutamia ja aika kovilla lukemilla australia/nz alueella ainakin. Marteliuksella saattaa olla rigi vielä millä teki aikoinaan downpipe näihin? Fujitsobu tekee valmista 3" cat back putkea ainakin (Japanista saa tilattua)

Vakiokytkimellä ei tee mitään jos meinaa vähäänkään virittää. Evon vauhtipyörä pienellä sovitteella ja sitten löytyykin kytkimiä ympäri maailmaa minkälaista vaan haluaa.

Moottoria jos kiinnostaa virittää saa kanssa nz yhdeltä mieheltä tilattua viri nokat/säädettävät nokkapyörät. Mäntiä saa ainakin CP carillon omia. Kiertokankia Eagle, Prism ainakin nähnyt. ARP saa kaikki tarvittavat pultit.

Ausseista saa myös muokattuja bolt on turboja jos ei ihan älyttömiä tehoja hae. Jotenkin muistelisin että niillä + muilla modeilla on päästy 400 luokkaan.
 
Ainakin siinä Fujitsubon putkessa jonka säveltä oon kuullut VR4 Galantissa on todella korvia hivelevä soundi. Itelläni on Evossa Fujitsubon putki ja se taas on aika meluisa mutta toi 6A13TT putki oli mun mielestä erittäin asiallinen.

Oisko suositella mestaa missä laitattais kartat kuntoon? Matka ei sinänäsä mikään ongelma, Rovaniemellä itse asustelen.

Nimim. mystinengalant on säädellyt nuita pk-seudulla ja esim. AMW dynoservice Lappeenrannassa on yksi varteenotettava vaihtoehto.
 
Joo voin kanssa kyllä suositella tota fujitsobun omaa! Ei pahaa sanottavaa jäänyt siitä itellä sellanen autossa + marteliuksen downpipe. Tietysti metelihommat aina vähän makuasioita :LOL:

Tossa muutama kuva jos kiinnostaa miltä se näyttää
20210702_161526.jpg
20210703_224104.jpg
20210703_224114.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom