-88 Coltin 1.2 koneen turbotus

Dark_One

small and nippy.. thats what i like
Liittynyt
29 Kesäkuu 2007
Sijainti
Koria
Töttöröö!
Tarkoituksena olisi köyttää vanhaan coltin kippoon puhallin (holset).
Mutta kaasari on aina kaasari jne jne.
Eli onko kukaan foorumilla pakertanut vastaavaa ja saanut vielä leiman lappuun?
Jos näin niin millaisilla muutoksilla mennyt läpi?
Ja olisiko "fiksumpaa" laittaa uudemmasta se 1.3 ruutta ja siihen puhallin?
 
Vs: -88 Coltin 1.2 koneen turbotus

tuskin se ruutta uudemmasta toimii edes sen verta jos puhallin sitä kiusaa,menee raukka ihan sekasin.(elektroonisesti ohjattu,eikä vissiinkään ihan helppo uusinta ohjelmoida)onhan tuo helpompi turbottaa kun ei oo vähäpäästöinen(katti malli) siis tuo 1,2 kaasari tai tarkemmin tuo vm auto

toki tuo pelkkä ruiskutekniikka jo itsellään paljon pirteämpi kun tavis 1,2
 
Vs: -88 Coltin 1.2 koneen turbotus

mikko412 sanoi
tuskin se ruutta uudemmasta toimii edes sen verta jos puhallin sitä kiusaa,menee raukka ihan sekasin.(elektroonisesti ohjattu,eikä vissiinkään ihan helppo uusinta ohjelmoida)onhan tuo helpompi turbottaa kun ei oo vähäpäästöinen(katti malli) siis tuo 1,2 kaasari tai tarkemmin tuo vm auto

toki tuo pelkkä ruiskutekniikka jo itsellään paljon pirteämpi kun tavis 1,2


Juu ei oo kattia nähnykkään tämä kippo (puskuriin osuneita ei lasketa) ;D
Vois tosin hommata tommosen uudemman mallin ruutta myllyn varalle jos ja kun orkkis pata korkkaa.
Olisiko semmosen saatavuudesta mitään haisua? ja kait siihen pitää lootaki hommata
 
Vs: -88 Coltin 1.2 koneen turbotus

laita 1.4 kaasariturbo kone coltista... en ole varma onko myynissä sellanen paketti

tai sitten kylmästi turbo vanhan kylkeen kiinni ja paineistettu kaasari + sähkönen pa-pumppu
ja välijäähdytin...
 
Vs: -88 Coltin 1.2 koneen turbotus

Henk. koht. mielipide: unohda 1.2 (ja 1.4) koneen turbottaminen heti alkuun, VARSINKIN sillä alkuperäisellä kaasutinturbosysteemillä. Se on ensinnäkin hankala löytää, vikaherkkä, vaikea säätää, eikä siihen pysty asentamaan välijäähdytintä. Ja muutenkin sen verran harvinainen jo, että ne on parempi säästää entisöintihommeleihin.

Ja koska tuon mallisen Coltin on tehtaaltakin saanut 1.6 turbolla, miksi laittaa merkittävästi pienempää konetta siihen? Pienempiin koneisiin ei saa osiakaan yhtä hyvin kuin isompiin (no, ei tosin 1.6 koneeseenkaan).

JOS itse lähtisin tekemään tuollaista, niin aihioina olisi joko 1.6 4G32 kone, mahdollisesti alkuperäisillä turbon männillä, tai 1.5 4G15 kone, joko 8V tai 12V.

4G32 koneen ruokkimiseen joko paineistettu kaasari (ei siis tähänkään mitään alkuperäisiä kaasutinturbosysteemejä) tai nelipisteruisku ja Megasquirt. Ruiskulle joutuu tekemään imusarjan itse. 4G15 koneita löytyy valmiina nelipisteruiskulla, siihen kaveriksi Megasquirt. Pakosarjat joutuu kumpaankin tekemään itse. 4G15 koneeseen voi olla vaikeampi löytää sopivia mäntiä, mutta varmaan sellaisetkin jostain saisi.
 
Vs: -88 Coltin 1.2 koneen turbotus

Niko Päivinen sanoi
Henk. koht. mielipide: unohda 1.2 (ja 1.4) koneen turbottaminen heti alkuun, VARSINKIN sillä alkuperäisellä kaasutinturbosysteemillä. Se on ensinnäkin hankala löytää, vikaherkkä, vaikea säätää, eikä siihen pysty asentamaan välijäähdytintä. Ja muutenkin sen verran harvinainen jo, että ne on parempi säästää entisöintihommeleihin.

Ja koska tuon mallisen Coltin on tehtaaltakin saanut 1.6 turbolla, miksi laittaa merkittävästi pienempää konetta siihen? Pienempiin koneisiin ei saa osiakaan yhtä hyvin kuin isompiin (no, ei tosin 1.6 koneeseenkaan).

JOS itse lähtisin tekemään tuollaista, niin aihioina olisi joko 1.6 4G32 kone, mahdollisesti alkuperäisillä turbon männillä, tai 1.5 4G15 kone, joko 8V tai 12V.

4G32 koneen ruokkimiseen joko paineistettu kaasari (ei siis tähänkään mitään alkuperäisiä kaasutinturbosysteemejä) tai nelipisteruisku ja Megasquirt. Ruiskulle joutuu tekemään imusarjan itse. 4G15 koneita löytyy valmiina nelipisteruiskulla, siihen kaveriksi Megasquirt. Pakosarjat joutuu kumpaankin tekemään itse. 4G15 koneeseen voi olla vaikeampi löytää sopivia mäntiä, mutta varmaan sellaisetkin jostain saisi.


Ok. Oiskohan kellään mahdollisesti tarjolla 4G32 konetta + loota tai 4G15 + loota kohtuu edukkaasti?
tökkään ihan piruuttani tuohon 1.2 tuhkakuppiin kiinni sen puhaltimen ja katson mitä käy :p
Mutta tosin sitten kun varatekniikka kiinnilaitto kunnossa...
 
Vs: -88 Coltin 1.2 koneen turbotus

multa löytyy 4g15 kone(8v)+laatikko sen jatkeeksi(5vaihteinen) 150e koko paketti.on valmis kii ruuvattavaksi eli kaikki apulaitteet on mukana ;) kaasari versio ja kytkin on vaijerilla,eli sopii suoraan tohon sun colttiin ;) ;) 040 5927144 tamminen karjaa
 
Takaisin
Ylös Bottom