-89 gti galantin jarrulevyjen koko

P.Kaunisto

Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2008
Sijainti
Rauma
onko kenelläkään varmaa tietoa minkä kokoset jarrulevyt otsikon mukaisessa autossa on? takana pitäisi olla 265x10mm mutta etu levyistä on nyt ristiriitasta tietoa. ne on joko 256x24mm tai 266x24mm. race performance väittää tuota jälkeistä ja korjaamolla katseltiin tietokoneelta niin väitti tuota ensimmäistä. tilasin ensimmäisen mukaan niin palat ainakin näyttää olevan väärät. levyjä en vielä päässyt kokeilemaan kun tunkki on eri autossa ja auto eri paikkakunnalla prkl :seina
 
Vs: -89 gti galantin jarrulevyjen koko

mulla ainakin edessä oli 266x24 ja laitoin sinne 256x24 levyt ja molemissa tapauksissa palat oli samat.
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+HB/jarrujuttuja/DSC_0255.JPG <-uuden ja vahan ero.
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant%20HB/jarrujuttuja/DSC_0260.JPG ja sopi vaikka pala onkin ihan reunassa...

mulla -89 glsi kori, jarrut 1mäntäiset, 2mäntä jarruissa on eripalat edessä.

takajarrut on mulla purkamatta... enkä edes syvenny niihin, muutenkin jarru pävitys tulee kunhan löydän sopivat vanteet...
 
Vs: -89 gti galantin jarrulevyjen koko

-89 on todennäköisesti isommat levyt. Palojen sopivuus (varauksin) riippuu satulasta ja sen satulan kiinnitysraudasta, ei levystä. Levyn vaihtaminen pienempään onnistuu levyjen osalta, mutta pala jää hyvin todennäköisesti silloin liian ulos, ja siihen kuluu olake ajan myötä.

Yksimäntäisiä on E3# Galluissa kahta mallia:
*vanhempaa, isommalla levyllä ja ohuemmilla liukutapeilla
*uudempaa, pienemmällä levyllä, mutta paksummilla liukutapeilla/hieman paremmilla satuloilla

Palat on lievästi erilaiset näissä versioissa. Samalla vaihtuu myös pääsylinteri, 7/8" -> 15/16"
 
Vs: -89 gti galantin jarrulevyjen koko

(tähän 100 eri kirosanaa 15 eri kielellä) no tottakai luotin siihen korjaamon setään ja tilasin noi pienemmät... ei ne sovi :seina että voi pientä ihmistä ottaa päähän. takalevyt ja palat sentään on oikeat. toivottavasti race.fi ottaa noi vielä takasin. ovat siististi paketissa vielä. ostakee pojat galantti ;D

niissä palojen reunoissa on sellaiset "korvat" mitkä tulee satulassa niihin klipsuihin kiinni (kukaan tuskin ymmärsi). näissä paloissa kun tilasin ei ollut. takapaloissa sen sijaan oli. ei auta kun vaa lähettää toinen pari takas ja uudet tilata :-[
 
Vs: -89 gti galantin jarrulevyjen koko

mitä tästä opimme? Mittaa itse äläkä luota muihin :D
ite kans hain joskus motonetistä dynyyn etulevyt ja väärät tuli, mittojen mukaan sitte kyselemän niin ei valikoimassa (isommilla jarruilla siis) no hetken ihmettelyn jälkeen löyty sopivat jostain uudemmasta galantista
 
Vs: -89 gti galantin jarrulevyjen koko

http://www.dcperformance.co.uk/uprated/ebc-standard-front-brake-discs/mitsubishi/galant.html

Myös EBC sanoo samaa kuin Race.fi:

88-90 -> 266mm
90-92 -> 256mm

Nämä siis YKSImäntäsille, kaksimäntäisille on selkeästi se 275mm levy.

Niin, taisin myös aiemmin mainita jotain siitä mittaamisesta... :)
 
Vs: -89 gti galantin jarrulevyjen koko

jooonas sanoi
mitä tästä opimme? Mittaa itse äläkä luota muihin :D
ite kans hain joskus motonetistä dynyyn etulevyt ja väärät tuli, mittojen mukaan sitte kyselemän niin ei valikoimassa (isommilla jarruilla siis) no hetken ihmettelyn jälkeen löyty sopivat jostain uudemmasta galantista

mittasinkin ja tulos oli jotain ton 256 ja 266 välillä. hätäsesti mittasin työntömitalla mitä en saanut edes kunnolla sopimaan lokarin sisälle. tiedä sitten voiko tommonen levy elää mittaan tai toiseen. reunat oli ainakin sen verran ruosteessa että sekin voi muuttaa mittaa alkuperäisestä vähän
 
Vs: -89 gti galantin jarrulevyjen koko

P.Kaunisto sanoi
mittasinkin ja tulos oli jotain ton 256 ja 266 välillä.

No eikö tästä päästä siihen että jos oletetaan että kulumaa tulee ruosteen mukana niin jos koko on suurempi kuin 256mm niin silloin siellä on ollu ne 266mm levyt ja vise versa :)
 
Vs: -89 gti galantin jarrulevyjen koko

T. Kiili sanoi
No eikö tästä päästä siihen että jos oletetaan että kulumaa tulee ruosteen mukana niin jos koko on suurempi kuin 256mm niin silloin siellä on ollu ne 266mm levyt ja vise versa :)

En minä muusta tiedä mut jos levyistä haihtuu sentti ruosteen takia leveydestä niin melko ruosteessa saa olla :D
 
Takaisin
Ylös Bottom