-95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

makezki

Mousenation!
Liittynyt
27 Kesäkuu 2010
Sijainti
Hämeenlinna
Morjesta, kuka osais auttaa tälläsessä asiassa: Mikä voi olla vikana vaihdelaatikossa jos pakki ei pysy silmässä? Olen kattellut uutta mitsua ittelleni joka on Mitsubishi Galant 2.5 V6 nelikkoa vm -95.. auton on voimansiirtona toimii Mitsubishi Lancer Evo 1-3:sen nelivetojärjestelmä ja vaihdelaatikko..

Tietääkö kukaan mistä saa uusia vaihdelaatikkoja kyseisestä Evosta ja mikä on niiden hintapolitiikka? (vähän ajetut käytetytkin laatkikot käyvät jotka toimivat varmasti) =)

Alempana hieman tietoa kyseisestä auton viasta..

- Autossa sellainen vika että pakki ei pysy kunnolla päällä, muuten laatikko pelaa

- Voimansiirto samaa tekniikkaa kuin Lancer Evo 1-3:ssa, jatkuva neliveto 50/50 jaolla

EDIT: vaihdelaatikko. Mitä siitä? Minkä vaihdelaatikko?

-> http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19857.0

Omia viestejään voi muokata jälkikäteenkin, jos meni roskikseen, eivätkä ole vielä jysähtäneet lukkoon
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

Kannattaa ennen laatikkokauppoja tutkia tarkkaan onko se V6 ja evo3 laatikko oikeasti sama vai ainoastaan "samankaltainen" tai "samaa teknologiaa hyödyntävä" tms.

-kytkinkoppa (6A13 vs. 4G63)
-nopeusmittarin lähtö
-kannakkeet
-perävälitys (keski, etu)
-kardaanilähtö
-vetarinlähdöt
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

Olisiko mahdollista että laatikosta olisi voinut mennä vaijeri? Että vaijeri olisi esimerkiksi rispaantunut poikki tms? Vai onko vika vaihteen siirtäjässä väkisinkin?
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

Jos pakki menee päälle, niin tuskin on vaijeri silloin syypää. Vaijereissa on säätö (joka periaatteessa voi olla syypää), mutta ennen kuin niihin kajoaa, säätöhomma on syytä osata, muuten voi mennä vielä huonommaksi (myös muiden vaihteiden osalta).

Huonommat vaihtoehdot : laakeri (akseli elää, ja pompauttaa sen takia vaihteita pois päältä) tai pakin (kuluneet) kytkentähampaat.
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

Itsellä samanlaisesta autosta oli ainakin aikoinaan mennyt synkat kun teki noin.
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

Eli olisiko fiksumpaa ostaa uusi laatikko suorilta? :eek: taino uusi ja uusi.. :D
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/4328141

Kyseinen auto löytyy tuolta^

Japan Importsin sivuilta löytyisi Lancer Evo 3 Vaihdelaatikko 5v manuaali hintaan 900€
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

Helvetin kallis laatikkovikaiseksi, ja kun vielä kukkaakin on näkyvissä...
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

makezki sanoi
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/4328141

Kyseinen auto löytyy tuolta^

Japan Importsin sivuilta löytyisi Lancer Evo 3 Vaihdelaatikko 5v manuaali hintaan 900€

Vahvasti epäilen et evo3 laatikko sinne käy... katsos kun autosi on V6 eri ihan erilainen kytkinkoppa. Tarkista laatikon varaosanrot.
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

nostokurki sanoi
Helvetin kallis laatikkovikaiseksi, ja kun vielä kukkaakin on näkyvissä...
myin just omani ja tonnin halvemmalla ja oli vielä kunnossa. koko kikotin.
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

makezki sanoi
Eli olisiko fiksumpaa ostaa uusi laatikko suorilta? :eek: taino uusi ja uusi.. :D

mikset korjaa, ei noi nyt mahdottomia ole korjata, itekkin tuollaisen joskus korjannut eikä ollut paha, siinä tosin 1 vaihde ei pysynyt päällä. Kannattaa tarkastaa ne holkit siinä laatikon päässä.
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

Webtrap_86 sanoi
mikset korjaa, ei noi nyt mahdottomia ole korjata, itekkin tuollaisen joskus korjannut eikä ollut paha, siinä tosin 1 vaihde ei pysynyt päällä. Kannattaa tarkastaa ne holkit siinä laatikon päässä.

no eihän kaveri oo edes ostanu kyseistä vikapesää vielä.

minustakin melko hinnakas on vialliseksi.
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

Onhan tuo hieman kallis kylläkin ja varsinkin jos laatikkovikaa löytyy.. Kyselin eilen hieman ammattilaiselta kenellä on ollut samanlainen mutta Galantin omalla voimansiirrolla ja kaveri sanoi ettei kannata edes harkita tuollaista mikä on "rakenneltu".. Koska ei voi kuulemma tietää mitä muita ylläreitä sieltä löytyy..

Suositteli Evoo vaan seuraavaks jos nelikkoa haluan =D
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

eiköhän toikin oo ihan galantin omalla voimansiirrolla...vai onko tietoa?
on voinu laittaa sen tonnin lisähintaa ku on kirjottanu et on evon tekniikkaa..
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

Tuo voi olla kanssa hyvinkin totta, mutta en viitti alkaa toisaalta riskeeraamaan koska jos se onkin jonkin sortin pommi sittenkin..
 
Vs: -95 4wd V6 Galant, pakki ei pysy päällä, mistä uusi laatikko (myös evo 3)?

jos auto kiinnostaa niin kannattaahan sille myyjälle soittaa ja kysellä...kyseessä kuitenkin 16 vuotta vanha auto, että ne voi olla pommeja oli "rakennettu" tai ei...ja kyllä se yleensä katsomalla/koeajamalla selvii jos ihan pommi on...
 
Takaisin
Ylös Bottom