SamhaaVR4
New Member
- Liittynyt
- 13 Helmikuu 2019
Hei!
Meikäläinen on aivan raakile näiden laitosten kanssa, mutta pihaan ilmestyi tuollainen otsikossa mainittu, automaattiaskilla ja Galaxy White värillä varustettu pirssi.
Ensimmäiset hetket uuden perheenjäsenen kanssa sujui kuin tanssi, mutta itku niinkin pitkästä ilosta:
Matkalla kotiin satoi tiskirätin kokoisia rännänreukaleita ja pyyhkijät olivat päällä n. 50-60 km matkan. Yhtäkkiä, pyyhkijät stoppiin keskelle lasia, kurat housuun kun mitään ei nähty, viiksen veivausta ees sun taas, takasulka toimi, edessä ei liikkunut pyyhkijät keskeltä lasia minnekkään, eikä kusijussi puhu sanaakaan. Pyyhkijänmoottori? Onneksi lähellä tokmanni, josta paketti minisulakkeita ja kärkipihdit jolla nypättiin vanha pois, ja senaikainen pelko osoittautui todeksi: sulake ehjä. Pyyhkijät varovasti käsin alas, sade onneksi loppui kaupassa olon aikana, ja tien päälle. N. 10 km kuluttua silmään osui Blitzin turbotimerista akun jännitteet. 11.7, auto liikkuu 100, ja taas paskat housuun. Pysäkille, pelli auki, laturin remmi paikallaan, ja samalla alkoi pieni vaimea kirskuva ääni, joka matkaa jatkettaessa oli riippuvainen kierroksista. Remmi luistaa.
Mankat sun muut pois varalta, kun matkaa kotiin vajaa 100 km, onneksi optiman punakatto kesti.
Tänään päivällä todettu että laturin pyörä jumissa, syynä mahdollisesti se, että pari vkoa takaisin auto ollut laturin remmin vinkunasta Turun Deltalla, jossa joku kesähessu asentaja päätti kiristää vanhaa remmiä, eikä ilmeisesti edes ehdottanut edelliselle omistajalle uuden laittamista, vaan totesi, että "tää on ihan hyvä vielä". Tuloksena se, että vanha remmi kiristettynä silppoi itseänsä ja kaikki paska laturin pyörän väliin -> laturi hirtti kiinni.
"Uusi" laturi haettu, tällä erää perse ei kestänyt tehdasuuden tilausta Deltalta 1008€ pyynnillä ja odotusajalla Japanista.
Uusi laturi ei vielä paikallaan, itse nostin kädet pystyyn tuon vaihdolle.
Varsinainen kysymys kuuluu. Vaatiiko pyyhkijänmoottori oikeasti normaalin latausjännitteen virtaa että suostuu toimimaan, vai miksei tänään tapahtunut mitään täyteenladatulla akulla (12.6~v) ja onko foorumilaisilla kokemusta vastaavasta vaivasta, tai laturin vaihdosta näihin?
Kiitos!
-Sami
Meikäläinen on aivan raakile näiden laitosten kanssa, mutta pihaan ilmestyi tuollainen otsikossa mainittu, automaattiaskilla ja Galaxy White värillä varustettu pirssi.
Ensimmäiset hetket uuden perheenjäsenen kanssa sujui kuin tanssi, mutta itku niinkin pitkästä ilosta:
Matkalla kotiin satoi tiskirätin kokoisia rännänreukaleita ja pyyhkijät olivat päällä n. 50-60 km matkan. Yhtäkkiä, pyyhkijät stoppiin keskelle lasia, kurat housuun kun mitään ei nähty, viiksen veivausta ees sun taas, takasulka toimi, edessä ei liikkunut pyyhkijät keskeltä lasia minnekkään, eikä kusijussi puhu sanaakaan. Pyyhkijänmoottori? Onneksi lähellä tokmanni, josta paketti minisulakkeita ja kärkipihdit jolla nypättiin vanha pois, ja senaikainen pelko osoittautui todeksi: sulake ehjä. Pyyhkijät varovasti käsin alas, sade onneksi loppui kaupassa olon aikana, ja tien päälle. N. 10 km kuluttua silmään osui Blitzin turbotimerista akun jännitteet. 11.7, auto liikkuu 100, ja taas paskat housuun. Pysäkille, pelli auki, laturin remmi paikallaan, ja samalla alkoi pieni vaimea kirskuva ääni, joka matkaa jatkettaessa oli riippuvainen kierroksista. Remmi luistaa.
Mankat sun muut pois varalta, kun matkaa kotiin vajaa 100 km, onneksi optiman punakatto kesti.
Tänään päivällä todettu että laturin pyörä jumissa, syynä mahdollisesti se, että pari vkoa takaisin auto ollut laturin remmin vinkunasta Turun Deltalla, jossa joku kesähessu asentaja päätti kiristää vanhaa remmiä, eikä ilmeisesti edes ehdottanut edelliselle omistajalle uuden laittamista, vaan totesi, että "tää on ihan hyvä vielä". Tuloksena se, että vanha remmi kiristettynä silppoi itseänsä ja kaikki paska laturin pyörän väliin -> laturi hirtti kiinni.
"Uusi" laturi haettu, tällä erää perse ei kestänyt tehdasuuden tilausta Deltalta 1008€ pyynnillä ja odotusajalla Japanista.
Uusi laturi ei vielä paikallaan, itse nostin kädet pystyyn tuon vaihdolle.
Varsinainen kysymys kuuluu. Vaatiiko pyyhkijänmoottori oikeasti normaalin latausjännitteen virtaa että suostuu toimimaan, vai miksei tänään tapahtunut mitään täyteenladatulla akulla (12.6~v) ja onko foorumilaisilla kokemusta vastaavasta vaivasta, tai laturin vaihdosta näihin?
Kiitos!
-Sami