N
NFZ
Guest
Ajovalojen pesurijärjestelmästä hieman havaintoja ja kysymys.
Korjasin (ihan itse) vuosi sitten pesurisysteemin, joka oireili niin, että vettä ei lentänyt umpioiden laseille vaan paineenkorotuspumpun jakotasosta vaakasuunnassa leviten ympäri konehuonetta. Konehuoneen "pesu" liuotinta sisältävällä vedellä on erittäin epätoivottava tapahtuma, koska liuotin vie kaiken ruostesuojauksen runkopalkeista sekä maalit esim. jäähdyttimen puhaltimen "kanavapellityksestä". Simpukkakin oli saanut osansa liuotin kylvystä ja oli kovasti ruostunut pinnaltaan (mitähän se kuuluisa akseli on tykännyt?).
Vuosi sitten korjaus tapahtui siten, että tukossa ollut jousikuormitettu venttiili, joka on letkussa ennen umpioita, meni uusiksi. Neste ei enää mennyt siitä läpi, vaan lensi mieluummin pumpun keskeltä ulos moottoritilaan. Pumppu vuoti edelleen uudellakin vastapaineventtiilillä, joten liimasin epoksilla pumpun puolikkaat yhteen! Avot, systeemi pelasi niinkuin piti. Harmikseni olen nyt todennut, että ei pelaa enää vuosi korjauksesta. Epäilen, että pumppu ei kuitenkaan sietänyt liimaamista ja syntynyttä täysin umpioitua rakennetta.
Kysymys: Tunteeko kukaan tätä pumppua tarkemmin. Hyllystäni löytyy käytetty varakappale, mutta sekin vuotaa keskeltä. Uusi alkuperäinen maksaa 300 euron tienoilla!!! Löytyykö vaihtoehtoista korkeapainepumppua?
Korjasin (ihan itse) vuosi sitten pesurisysteemin, joka oireili niin, että vettä ei lentänyt umpioiden laseille vaan paineenkorotuspumpun jakotasosta vaakasuunnassa leviten ympäri konehuonetta. Konehuoneen "pesu" liuotinta sisältävällä vedellä on erittäin epätoivottava tapahtuma, koska liuotin vie kaiken ruostesuojauksen runkopalkeista sekä maalit esim. jäähdyttimen puhaltimen "kanavapellityksestä". Simpukkakin oli saanut osansa liuotin kylvystä ja oli kovasti ruostunut pinnaltaan (mitähän se kuuluisa akseli on tykännyt?).
Vuosi sitten korjaus tapahtui siten, että tukossa ollut jousikuormitettu venttiili, joka on letkussa ennen umpioita, meni uusiksi. Neste ei enää mennyt siitä läpi, vaan lensi mieluummin pumpun keskeltä ulos moottoritilaan. Pumppu vuoti edelleen uudellakin vastapaineventtiilillä, joten liimasin epoksilla pumpun puolikkaat yhteen! Avot, systeemi pelasi niinkuin piti. Harmikseni olen nyt todennut, että ei pelaa enää vuosi korjauksesta. Epäilen, että pumppu ei kuitenkaan sietänyt liimaamista ja syntynyttä täysin umpioitua rakennetta.
Kysymys: Tunteeko kukaan tätä pumppua tarkemmin. Hyllystäni löytyy käytetty varakappale, mutta sekin vuotaa keskeltä. Uusi alkuperäinen maksaa 300 euron tienoilla!!! Löytyykö vaihtoehtoista korkeapainepumppua?