Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
nokonzok sanoiBiltemassa myyvät noita pieninapaisia. Niitä on kahta mallia, pienempi käy suoraan Evoihin ja Leguihin. Käytännössä ovat osoittautuneet varsin hyviksi akuiksi. Ei varmasti maailman paras, mutta ei ole paha hintakaan. Nämä taisivat menestyä ihan ok jossain TM:n taannoisessa testissäkin.
Cirrus sanoiSe oli TM:n viimeistä edellinen testi. Edellisessä testissä bilteman huoltovapaa jäi viimeiseksi. En ostaisi. Akkumalli on edelleen sama kuin siinä testissä ainakin mitä itse olen yrittänyt seurata.
osku sanoiTM testeihin kannattaa varautua hieman varauksin : Omalla kohdalla monessa kohdassa ristiriitaista tietoa TM testien kanssa.
Cirrus sanoiSe oli TM:n viimeistä edellinen testi. Edellisessä testissä bilteman huoltovapaa jäi viimeiseksi. En ostaisi. Akkumalli on edelleen sama kuin siinä testissä ainakin mitä itse olen yrittänyt seurata.
No noiden testien välissä bilteman akkutoimittaja oli vaihtunut ainakin kerran. Toistaalta jos testin aikana olisi laittanut 60euron akkuun vaikka 5 euroa lisää, niin olisi saanut vaikka testinelosen tai testivitosen ja monta muutakin biltemaa paremmin kylmävirrassa ja lauttumisessa paremmin pärjännyttä.GSR sanoiPärjäsikö Biltema liian hyvin niin piti järjestää uusintakierros vähän kovempien vastustajien kanssa ;D
tyyliin "tää anonyymin valmistajan X -sadan euron akku on täydellinen, mutta tällä Bilteman X -kymmenen euron akulla ei tee yhtään mitään (jos sitä verrataan testin voittaneeseen akkuun millääntavalla huomioiden niiden hintaeroja)"
Kapteenivamma sanoiOiskohan jollaain heittää jotain akkua / akun mallia, mikä käy suoraan. Kun tuossa omassani on tuo japaninpään "mini" akku paikallaan ni on vähän hankala hahmoittaa noita mittoja, että kuinka korkea/leveä/pitkä ,akku sinne menee?
osku sanoiOstettiin TM testien perusteella joku "huippuakku" meidän volkkariin. Toimi hienosti kesällä mutta taas kun kelit menivät melkein nollaan ei volkkari enää käynnistynytkään! Kuulemma on normaalia, että akkua pitää ladata kesällä ja talvella vaikka ajaa pitkää matkaa (~300km/sivu) ;D
Nyt keulalla keltainen optima. Ulkomitoiltaan paljon pienempi kuin tm testivoittaja, mutta ei mitään vaikeutta saada autoa käyntiin vaikkei lohkolämmitintä käytä ja pakkasta on liki 30. Myös webastoa voi nykyään käyttää, ilman että tarvitsee jännittää käyntiin lähtemistä.
Eli, taas tuli TM testistä eriävä mielipide, eikä ollut ensimmäinen kerta. Itse nykyään luotan vain oikeisiin todellisuuden testeihin elämästä.
...toisaalta korollassa oli keltakantinen optiman "syväpurkuakku" , joka silti meni rikki "syväpurkauksessa". Kaverilla oli samaa vikaa hänen mersussaan.
Erit: Ensimmäisellä bilteman akulla lähti eemeli hyvin käyntiin vaikka oli pakkastakin. Hintaa oli alle 60e. Uskon että akku särkyi kesän pitkissä huoltosessioissa jolloin kattovalo tms syväpurki akun muutaman kerran.
veikka81 sanoiEi tarvinu muuta muutosta kuin vaihtaa kengät. Akku istuu alkuperäiseen jalustaan kuin nenä päähän. Ja mulla on vielä se akun alle tuleva suojakin, mikä samalla suojaa sivusta kuumentumiselta, kun se ylävesi letku menee niin "läheltä" akkua.
Kapteenivamma sanoiJa kyllähän olisin itsekkin voinut mitat ottaa, mutta kun ajattelin, että kerta on tälläinen kätevä foorumi jossa voi jopa kysellä "tyhmiä" niin tästä lähiten hakua käyttäen uudetkin henkilöt foorumilta löytävät passelin akun eukku
Bosch sanoiToisille sentään löytyy akkuja. perhana ku on akun ja putsarin paikkoja vaihdettu keskenään, sopii just johki ruohonleikkuriin sopiva akku(40Ah) kuhan kesällä joskus saa aikaseks ni vaihtaa akun paikan konttiin.
Muovisuojus on akkunesteen valumista varten. Rikkihappo ei tee hyvää valuessaan auton osiin. Mutta eihän nuo nykyakut enää valskaa mitään. Se oli joskus enne huoltovapaita aikoja.marko_h sanoiOstin sitten Osasetilta Exiden perusakun, joka sopi paikalleen alkuperäisillä kiinnityksillä, kun akun alla ollut muovisuojus/vastaava otettiin pois. Enpä tiedä, mikä sen tarkoitus oikeasti on mutta jos ei se ainakaan lämpösuojukselta vaikuta, kun se on muovia.
marko_h sanoiOstin sitten Osasetilta Exiden perusakun, joka sopi paikalleen alkuperäisillä kiinnityksillä, kun akun alla ollut muovisuojus/vastaava otettiin pois. Enpä tiedä, mikä sen tarkoitus oikeasti on mutta jos ei se ainakaan lämpösuojukselta vaikuta, kun se on muovia.
Eikö sinne mahtunut isompaa? Kuulostaa 55Ah vain vähän tehottomalta jos kyseinen kolmonen on ilmastoinnin kera ja tulossa myös talviajoon? En mitenkään ole laskenut vakio-kolmosen sähkölaitteiden virrankulutus-arviota, mutta jos lisäksi on vielä vähän poppiksia, niin voi takki tyhjentyä aika helpolla.Pluto sanoiKolmoseen meni tilanpuolesta Bilteman hopea kalsiumakku 80-2556 12v 55Ah 54,90€, on siinä onneks 4v takuu. Navat on kyllä väärinpäin, mutta johdot riitti hyvin kääntämään ne. Normaalikokoiset akkukengät piti tietty ostaa kans, maksoi 2,49€.
KaeVuRi sanoiEikö sinne mahtunut isompaa? Kuulostaa 55Ah vain vähän tehottomalta jos kyseinen kolmonen on ilmastoinnin kera ja tulossa myös talviajoon? En mitenkään ole laskenut vakio-kolmosen sähkölaitteiden virrankulutus-arviota, mutta jos lisäksi on vielä vähän poppiksia, niin voi takki tyhjentyä aika helpolla.
Pluto sanoiKolmoseen meni tilanpuolesta Bilteman hopea kalsiumakku 80-2556 12v 55Ah 54,90€, on siinä onneks 4v takuu. Navat on kyllä väärinpäin, mutta johdot riitti hyvin kääntämään ne. Normaalikokoiset akkukengät piti tietty ostaa kans, maksoi 2,49€.