Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Hmm nyt mietityttää taas tuo laatikko, kun tyhjäkäynnillä seisoo parkissa niin laatikon puolelta kuuluu pientä naputuksen tyylistä ääntä :S Mitäs veikkauksia voiko tulla kytkimestä vaan puhtaasti vai onko tossa laakerit menossa? Ääni siis loppuu samantien kun painaa kytkintä.

Se on painelaakeri mikä naputtaa, ei kovin vakavaa jos nyt ilmenny.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Vieläkin ihmetyttää toi ääni kun kerran painelaakeri on uusi niin se tuskin sitä pitää. En nyt oikein tiedä pitääkö tässä vaihtaa ne laakerit sinne laatikkoon. Tuntuu et välillä se on hieman kovempi välillä tuskin edes kuulee :D
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Vieläkin ihmetyttää toi ääni kun kerran painelaakeri on uusi niin se tuskin sitä pitää. En nyt oikein tiedä pitääkö tässä vaihtaa ne laakerit sinne laatikkoon. Tuntuu et välillä se on hieman kovempi välillä tuskin edes kuulee :D

Kaverin ruotsinlaivassa on ihan samanmoinen, välillä oireilee paljon enempi ja välillä tuskin kuulee. Melkeen niinkuin mitsusta nostajien naputus ::) ;D En jaksa uskoa, että sulla on syytä huoleen.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Itekkin kun googlea käytin löyty vapari v6 ainakin kasapäin samanlaisia tuloksia ja jollain jopa ääni jäänyt laakerirempan jälkeen :D Kaipa tämäkin on sitten ominaisuus tai kohta tarvin 3 vaihdelaatikon autoon jos laakeri pettää :D Vielä kun se ei vingu/rahise ollenkaan vaan vähän niinkuin naputtelee.

EDIT: Tänään kun puuhastelin auton kanssa ja kuuntelin vaihdelaatikkoa niin selvästi naputus kuuluu kytkinkotelon ja vaihdelaatikonkotelon kohdalta, joten eiköhän se sieltä ole menossa. Noh tarvii hieman seurailla ja paremmalla ajalla kunnostaa koko boksi :D
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Jes.. Kerkeshän sitä oikeen 30km ajaa kesäpalloilla kun alko pahat ongelmat. :seina
Vaihdoin laatikkoon uudet alkuperäiset öljyt kertaalleen (oli muuten järkyttävän mustaa) Ei auttanut ainakaan heti siihen kakkoselta kolmoselle vaihtamiseen josta oon aiemmin maininnu. Noh 30 kilsan ajon jälkeen kiihdytin kakkosella ja päästin kaasun pois että automaatti voi rauhassa vaihtaa kolmoselle tai neloselle. Annoin hetken rullailla ja painoin kaasua niin kappas vaan, kierrokset nousee ja auto ei kiihdy. Kolmonen, nelonen ja vitonen, kaikilla sama juttu.
Siinä rullaillessa se heitti vielä sen korjaamotilan päälle että kolmonen silmään ja vilkuttaa ännää. Siinä tien sivussa ihmettelin että mitä v*****. Pikkuusen se liikahti kun yritti kolmosta sisään. Kattoin siinä oikeaoppisesti öljyn määrän, sitä oli jonkun verran liikaa että liekö se vaikuttanut??
Sammutin auton ja laitoin takaisin käymään ja kokeilin ajaa niin ykkönen ja kakkonen toimii täysin normaalisti. Ajelin siinä sitten kakkosella noin 8km kotia..
Lootakaupoille vai.. help miii mitsutietäjät :-\
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

ShaQ sanoi
Jes.. Kerkeshän sitä oikeen 30km ajaa kesäpalloilla kun alko pahat ongelmat. :seina
Vaihdoin laatikkoon uudet alkuperäiset öljyt kertaalleen (oli muuten järkyttävän mustaa) Ei auttanut ainakaan heti siihen kakkoselta kolmoselle vaihtamiseen josta oon aiemmin maininnu. Noh 30 kilsan ajon jälkeen kiihdytin kakkosella ja päästin kaasun pois että automaatti voi rauhassa vaihtaa kolmoselle tai neloselle. Annoin hetken rullailla ja painoin kaasua niin kappas vaan, kierrokset nousee ja auto ei kiihdy. Kolmonen, nelonen ja vitonen, kaikilla sama juttu.
Siinä rullaillessa se heitti vielä sen korjaamotilan päälle että kolmonen silmään ja vilkuttaa ännää. Siinä tien sivussa ihmettelin että mitä v*****. Pikkuusen se liikahti kun yritti kolmosta sisään. Kattoin siinä oikeaoppisesti öljyn määrän, sitä oli jonkun verran liikaa että liekö se vaikuttanut??
Sammutin auton ja laitoin takaisin käymään ja kokeilin ajaa niin ykkönen ja kakkonen toimii täysin normaalisti. Ajelin siinä sitten kakkosella noin 8km kotia..
Lootakaupoille vai.. help miii mitsutietäjät :-\

Toi kuulostaa nyt siltä yhdeltä nopeusanturilta, joko input tai output shaft. Se on myös heikentänyt kolmoselle vaihtoa kokoajan tod näk.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Veikkaisin kanssa anturi vikaa :S Mulla on kaikki nuo anturit vielä jäljellä jos kiinnostaa :peukku
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Ahaa justiinsaa :p Mahtaako näkyä vikakoodeissa jos ne pääsisin luetuttamaan? Ja mahtaakohan nuo anturit olla millaisessa paikassa?
Saattaa nuo anturit kiinnostaa, mutta tutkitaan nyt vielä hetki :peukku
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

ShaQ sanoi
Ahaa justiinsaa :p Mahtaako näkyä vikakoodeissa jos ne pääsisin luetuttamaan? Ja mahtaakohan nuo anturit olla millaisessa paikassa?
Saattaa nuo anturit kiinnostaa, mutta tutkitaan nyt vielä hetki :peukku

Näkyy vikakoodeissa, käy luetuttaa. Noi pitäis ehkä jopa nähdä evoscannilla, vaikkei siihen log- yhteyttä saa niin muistaakseni TCU:n vikakoodit tuli.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

mystinengalant sanoi
Näkyy vikakoodeissa, käy luetuttaa. Noi pitäis ehkä jopa nähdä evoscannilla, vaikkei siihen log- yhteyttä saa niin muistaakseni TCU:n vikakoodit tuli.
Joo näkyy kyllä evoscannilla, siinä Ecu koodien yhteydessä. Tänään kattelin just.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Jjjoooo... Näytti ensin liian pientä öljynpainetta laatikkoon. Se johtu siitä etten vaihtanu heti laatikon suodatinta. Suodattimen vaihdon jälkeen paineet ok mutta ei pelitä ja ei anna mitään vikakoodia. :-\
Tais sitte olla kesän ajelut siinä :mad:
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Hmm kuulostaa kyl aika oudolta vialta :S Voishan se olla ecukin sökö, mut jotenki ton luulis liittyvän öljynvaihtoon.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Hmm kuulostaa kyl aika oudolta vialta :S Voishan se olla ecukin sökö, mut jotenki ton luulis liittyvän öljynvaihtoon.
Jännästi kyllä vaan 30km pääsi uusilla öljyillä.. Tokihan laatikos oli jo ennestään se kolmoselle vaihto ongelma. Kuitenkaan ei tullut niistä antureista mitään koodeja.
Oliskohan kokeelemisen arvoosta kokeilla evoscannillakin.. ???

Täshä pitää jo ruveta varmaan tosissansa miettimän manuaalikonversiota...
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

ShaQ sanoi
Jännästi kyllä vaan 30km pääsi uusilla öljyillä.. Tokihan laatikos oli jo ennestään se kolmoselle vaihto ongelma. Kuitenkaan ei tullut niistä antureista mitään koodeja.
Oliskohan kokeelemisen arvoosta kokeilla evoscannillakin.. ???

Täshä pitää jo ruveta varmaan tosissansa miettimän manuaalikonversiota...
Kyllähän se kannattaa kokeilla jos vaan mahdollista mut manuaalikonversio on kyl jees :peukku
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Ihan mutulla, mutta oiskohan mahdollista että laatikosta joku solenoideista antautunu tai menny tukkeeseen jos öljyn vaihdon yhteydessä lähteny liikkeelle kuraa. Varsinkin jos suodatin ollut niin tukkeessa että ei oo paineet riittäny tai onko mahdollista että jotain tippunu jalkaan suodattimen vaihdon yhteydessä. Tcu:lle saattaa olla kohtuu hankala noitte 100% toimintaa valvoa minkä takia ei koodejakaan antais.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Mä en ainakaan tiärä tomaatin toiminnasta juurikaan mitään.. Tosiaan ongelmat alko ennen suodattimen vaihtoa. Vikakoodina oli se liian pieni paine laatikossa.
Mitä jos ne anto mulle timanttitiskillä väärää öljyä?? ::)
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

ShaQ sanoi
Mä en ainakaan tiärä tomaatin toiminnasta juurikaan mitään.. Tosiaan ongelmat alko ennen suodattimen vaihtoa. Vikakoodina oli se liian pieni paine laatikossa.
Mitä jos ne anto mulle timanttitiskillä väärää öljyä?? ::)
minkä koodin (numero) sen anto tuosta alapaineesta? Evoscan vissiin kattoit?
Tuskin ne väärää öljyä antanu....ite käyttäny amsoilia ja redliania sekä mitsun omaa..samanlain toimii
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Heimo26 sanoi
minkä koodin (numero) sen anto tuosta alapaineesta? Evoscan vissiin kattoit?
Tuskin ne väärää öljyä antanu....ite käyttäny amsoilia ja redliania sekä mitsun omaa..samanlain toimii
En oikeestaan ees tiiä ku en ite kattonu..
Toissapäivänä yritettiin evoscannilla kattoa koodeja mutta meillä tais olla väärä johto. Noh eilen kävi oikein mitsuliikkeestä ukko katsomassa koodit MUT III laitteella ja koodeina se näytti pelkästään että kolmos ja nelos vaihde ei pelaa...
Olisko siellä vaan sitte jotain paskaa lähteny liikkeelle öljynvaihdos ja jumittanu sinne jonnekki venttiilipöytää...
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Olisko käynyt samanlailla kun mulle eli 2vaihteelta 3vaihteelle voimaa välittävä akseli napsahtanut poikki! :-\
Jotain aiheesta Legnumiin voimaa osiossa kirjoitettu. Oireet olis aikaslailla samanlaiset.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Kapula7 sanoi
Olisko käynyt samanlailla kun mulle eli 2vaihteelta 3vaihteelle voimaa välittävä akseli napsahtanut poikki! :-\
Jotain aiheesta Legnumiin voimaa osiossa kirjoitettu. Oireet olis aikaslailla samanlaiset.
Kappas vaan! Vaikuttaa kyllä juurikin samalta ::)
Kuuluko sulla jotain paukahdusta kun se meni rikki? Ja oliko öljyjen seassa tai magneetissa paljon törkyä?
Mulla kun tasakaasulla ajaa ja vaihtaa kakkoselta kolmoselle niin se hetken yrittää vielä liikkua eteenpäin ja sitten se lyö tyhjää.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

ShaQ sanoi
Kappas vaan! Vaikuttaa kyllä juurikin samalta ::)
Kuuluko sulla jotain paukahdusta kun se meni rikki? Ja oliko öljyjen seassa tai magneetissa paljon törkyä?
Mulla kun tasakaasulla ajaa ja vaihtaa kakkoselta kolmoselle niin se hetken yrittää vielä liikkua eteenpäin ja sitten se lyö tyhjää.
Yksi pieni metallin murunen oli magneetissa, öljyt oli puhtaat ja ok, meni kerrasta poikki ei paukahtanut tosin kyytiäkin oli sen 180km/h suunnilleen tapahtuessa.
akseli oli leikkautunut siististi irti poikki tosiaan kerrasta mitä katkeamisjäljestä pystyi päättelemään.
Uusi osa maksoi n. 89€ Veholta mut vaihtotyötä ko. osassa on aika paljon.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Itselläkin alkoi eilen tuo 2-3:selle vaihto ongelmat akun irrottamisen jälkeen. Eli kun tomaatti vaihtaa 2-3:selle niin menee hetki ja tuntuu et tunkee väkisin 3 vaihteen sisään ja pieni nytkähdyshän siinä tulee. ja sitten onkin jo vaihtanu 4:selle nätisti. muissa vaihteissa ei ongelmia. muutakuin 2-3 väli.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Riiviö sanoi
Itselläkin alkoi eilen tuo 2-3:selle vaihto ongelmat akun irrottamisen jälkeen. Eli kun tomaatti vaihtaa 2-3:selle niin menee hetki ja tuntuu et tunkee väkisin 3 vaihteen sisään ja pieni nytkähdyshän siinä tulee. ja sitten onkin jo vaihtanu 4:selle nätisti. muissa vaihteissa ei ongelmia. muutakuin 2-3 väli.
Itselläni sinänsä ollut mitään vaihtojen kanssa ongelmaa 2-3 vaihteiden välillä vaan 2vaihteelta 3vaihteelle voimaa välittävä akseli meni poikki ilman mitään ennakoivaa häiriöö.
Akun irroituksen jälkeen menee tosin suhteettoman pitkä aika ennenkun ohjain on opetellut uusiksi kaiken vaihtamiseen liittyvän ja muokkautumisen ajotavan mukaiseksi.
Eli käytännössä ei heti kannata huolestua akun irroituksen jälkeen jollei vaihteisto toimikkaan kuten ennen vasta muutaman sadan kilsan jälkeen huolestuu jollei vaihdot ala normalisoitumaan.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Nostellaanpas vähä vanhaa aihetta.
Täs olis intistä vähä pitempi viikonloppu nii otin legnumin talliin kun on nosturikin nykyään. Laatikossahan ei tosiaan toimi kuin ykkönen kakkonen ja pakki, kolmoselle vaihdettaessa auto yrittää pikkuusen liikkua eteenpäin mutta pian se alkaa lyömään tyhjää.
Noh otin äsken alle 100km ajetut öljyt alas ja nehän oli aivan pirun mustat. Magneetissa ei ollut mitään isompaa, ainoastaan sellaista mustaa törkyä jonkun verran.

Olisiko kokeilemisen arvoista laittaa laatikkoon jotain halpaa öljyä ja kierrättää laatikossa paikallaan että saisi puhtaammaksi? Jos siellä nyt ei olekkaan mitään rikki vaan likaa jossain? ???
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

ShaQ sanoi
Nostellaanpas vähä vanhaa aihetta.
Täs olis intistä vähä pitempi viikonloppu nii otin legnumin talliin kun on nosturikin nykyään. Laatikossahan ei tosiaan toimi kuin ykkönen kakkonen ja pakki, kolmoselle vaihdettaessa auto yrittää pikkuusen liikkua eteenpäin mutta pian se alkaa lyömään tyhjää.
Noh otin äsken alle 100km ajetut öljyt alas ja nehän oli aivan pirun mustat. Magneetissa ei ollut mitään isompaa, ainoastaan sellaista mustaa törkyä jonkun verran.

Olisiko kokeilemisen arvoista laittaa laatikkoon jotain halpaa öljyä ja kierrättää laatikossa paikallaan että saisi puhtaammaksi? Jos siellä nyt ei olekkaan mitään rikki vaan likaa jossain? ???

Vähän kakspiippunen miekka. Koska jos sinne jää dexronia vaikka niin se ei ole hyvä. Oikeasti ne öljynvaihdot kannattaa tehdä huuhtelemalla niin ei tarvii ämpylöidä että vaihdanko taas 5 litraa ja jätän loput 4 litraa paskoineen sinne. :) Toisaalta voi olla ihan öljyn tuhlausta jos se laatikko on paskana.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Niiin totta.. Tuntuu kyllä että yhtä tyhjän kans vaihtaa se viis litraa sinne. Nuo öljyt oli tosiaan todella mustaa, tuskin edes erotti punaista väriä. Pitääkö sitä vaan alkaa purkamaan laatikkoa irti...
Olisko jollain ohjeita jossain laatikon irroittamiseen ettei mennä aivan perse edellä puuhun? Ja olisko tietoa että minne tuon laatikon veisi tutkittavaksi/korjattavaksi jos sen tuolta saan pois?
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Itellänihän ei tullu mujua vasta kun otti laatikon irti ja heilutti! ja tosiaan sitten tuli ja paljon palasia..
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Itellänihän ei tullu mujua vasta kun otti laatikon irti ja heilutti! ja tosiaan sitten tuli ja paljon palasia..
Aijaaa! Täytyy sitte ruveta purkamaa..
Olis vaan hyvä jos olis jotai ohjeita nii saattais sujua paremmi hommat ???
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Noh tässä on jotain apuja muistin varassa

- Eturenkaat irti
- vänkkärin puolen vetarinmutteri irti
- Öljyt pois kulmasta ja laatikosta
- Putsarinkotelo ja putket pois turboille asti (vähän vittumainen se etummainen kun tomaattiloota)
- Kaasuläpälle menevä ahtoputki irti metalliputkeen asti
- Vänkkärin puolen muovit pois pyöräkotelosta
- Startti pois
- downpipe irti moottorin päästä
- Alapalkki ja kumituki kokonaan pois (ei ole tiellä kun tappelee laatikkoa irti)
- Vaihdekaapeli ja kaikki anturit/valitsimen piuhat irti laatikosta
- Takimmaiset alatukivarret irti (Molemmilta puolilta)
- Vetarit irti (Vänkkärin puoli kokonaan pois, en tiedä onko pakko mutta helpottaa)
- Vänkkärin puolelta kulmavaihteelle menevä akseli irti lyöntivasaralla tai vastaavalla (Itellä 8mm kierretangosta tehty työkalu siihen)
- Kulmavaihteelta pultit irti 6kpl ylemmät hieman vittumaisia ja sitten tiputtaa kulman pois (kardaani irtoaa kun vaan vetää sen ulos)
- Tue moottori jollain paikalleen (Itsellä 2x4 pätkä poikkituesta keulaan ja siitä kuormaliina kiinni moottorinkorvaan)
- Irrota vaihdelaatikon jäähdytysputket
- Irrota laatikon takaanta ja päältä tukikumit
- Kallista laatikon päätä hiukan alaspäin (Itellä olin vaan tunkin varassa laatikkoa, ketjutalja tai vastaava helpottais kummasti kääntelyä)
- Vaihdelaatikon pultit irti ja tappelet sen pois paikaltaan (vetää ulos ja kallistaa muistaakseni vaan varovasti kulma edellä niin mahtuu tulemaan)



Siinä on muistin varassa kaikki mikä pitää tehdä voi olla et jotain unohtu :D
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Miljoonat kiitokset Keheetit! Nuo ohjeet kyllä auttaa paaaljon :peukku :)
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Uusi foorumilainen täällä toista viestiä kirjoittelee ja heti on ongelmia ;D

Tosiaan joo, tuli vaihdossa eräältä forumilaiselta -97 tomaatti Legnum, ja laatikkohan siinä nyt temppuilee.

Eli tietokoneella on katseltu laatikkoa ja lämpöanturi vissiin on ainakin rikki, kylmänä ei toimi kuin kakkonen ja pakki hirveän pamauksen saattelemana. Tämä selvisikin jo foorumilta että jollain muullakin ollut samaa vikaa.

Mutta toinen vika, eli vaihteiden kytkeytyminen on suoraan sanottuna p*rseestä. Laatikko vaihtaa vaihteet kauhealla viiveellä ja nykimällä, joskus tuntuu että jotain hajoaa ennenkuin kolmonen kytkeytyy.. Jostain myös kuuluu hirveää ulinaa kun vähänkin kiihdyttää, ulina seuraa kierroksia. Jakolaatikossa on melkoinen klappi, voiko kuulua siitä?

Öljyt vaihdoin huuhtomalla pari viikkoa sitten. Öljy oli mustaa p*skaa ja propun magneetti täynnä metallisilppua.. Meni siinä kalliit mitsun öljyt hukkaan.. ::)

Onko vastaavia kokemuksia kellään?
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

ShaQ sanoi
Miljoonat kiitokset Keheetit! Nuo ohjeet kyllä auttaa paaaljon :peukku :)

Eipä mitään! :D Tuu takas kyselee jos joku ei onnaa, ite yritän muistella vielä jos jotain unohtu.

Rusi_ Jos se oli hienoa silppua niin ei kerro kyl mitn voi johtua normi kulumisesta jos öljynvaihtoväliä ei oo noudatettu ni päässy kertymää paljon. Ihan ekana kannattaa oikeesti kokeilla parantaa sen laatikon/moottorin maadotus! Itellä korjas ainaki anturivian laatikosta! (Alkuperänen maadotus on ihan surkea siinä akun takana)
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Eipä mitään! :D Tuu takas kyselee jos joku ei onnaa, ite yritän muistella vielä jos jotain unohtu.

Rusi_ Jos se oli hienoa silppua niin ei kerro kyl mitn voi johtua normi kulumisesta jos öljynvaihtoväliä ei oo noudatettu ni päässy kertymää paljon. Ihan ekana kannattaa oikeesti kokeilla parantaa sen laatikon/moottorin maadotus! Itellä korjas ainaki anturivian laatikosta! (Alkuperänen maadotus on ihan surkea siinä akun takana)

Sellaista hienoa hötyä oli täynnä, ja öljyistä päätellen ei ollu vaihdettu ikinä ::)

Täytyypä kokeilla tuota maadoitushommaa! :)
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Eipä mitään! :D Tuu takas kyselee jos joku ei onnaa, ite yritän muistella vielä jos jotain unohtu.

Rusi_ Jos se oli hienoa silppua niin ei kerro kyl mitn voi johtua normi kulumisesta jos öljynvaihtoväliä ei oo noudatettu ni päässy kertymää paljon. Ihan ekana kannattaa oikeesti kokeilla parantaa sen laatikon/moottorin maadotus! Itellä korjas ainaki anturivian laatikosta! (Alkuperänen maadotus on ihan surkea siinä akun takana)

Tuo maadoitusvinkki olikin hyvä. Noted :peukku
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

RuSi_ sanoi
Sellaista hienoa hötyä oli täynnä, ja öljyistä päätellen ei ollu vaihdettu ikinä ::)

Täytyypä kokeilla tuota maadoitushommaa! :)
No jos se oli vaa sellasta hienon hienoa niin ei kannata ihan hätääntyä. Sitte jos on jo selvästi sormissa tuntuvia palasia (1mm paksusia tai enemmän) ni sitte voi olla jotai pahempaa. Toki ulinaa ei saa pitää missään vaiheessa.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Harri K sanoi
No jos se oli vaa sellasta hienon hienoa niin ei kannata ihan hätääntyä. Sitte jos on jo selvästi sormissa tuntuvia palasia (1mm paksusia tai enemmän) ni sitte voi olla jotai pahempaa. Toki ulinaa ei saa pitää missään vaiheessa.

Kyllä se sormissa tuntui, eli ei ihan pienen peintä silppua kuitenkaan..

Mutta luulenpa että tässä nyt on käyny niin että tuo pakin ja D:n pamahtelu on tehnyt jotain mekaanista tuhoa laatikossa, pamaus on kuitenkin melkoinen.. Ja tuo pamahtelu taas johtuu ilmeisesti siitä viallisesta lämpöanturista. Ulina kuuluu luultavasti kulmavaihteesta jossa tosiaan välystä on reilusti ja käsin liikuttelemalla ääntää aika metallisesti.

Eli kokeilen vaihtaa anturin, parantelen maadoitusta ja jos jostain edullisesti löytyis ehjä kulma niin sen vaihdan. Katsotaan sitten paraniko vaivat ::)
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Joo elikkä laatikko lähti viime viikonloppuna irti, yllättävän kivuttomasti lähti kun nosturilla saa värkätä :peukku Paljon vaan sai tavaraa purkaa ympäriltä mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

Nyt sitte kaipaisin tietoa että missä korjautan laatikon ??? Mun ei varmaa kannata itte sitä kovi paljoa alkaa purkamaan..
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Googlella löytyy varmasti muutamia hyviä tomaattilaatikoihin erikoistunutta pajaa suomesta. Yhen puolitutun Saabissa on automaattilaatikkossa jotain häikkää ja oli kysellyt muutamilta korjaamoilta korjauksesta, joku paja oli kuulemma kieltäytynyt koskemasta kokonaan Saabin laatikkoon. En tiedä sitten miten Mitsun laatikoihin suhtaudutaan ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom