Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Lappeenranta
Itse alan kallistumaan laatikkoon sillä eilen nostin auton pukeille ja renkaista pyörittelemällä ei rutise, tasaus pyörästökin vaikuttais pelittävän oikein ja maassa rullaa hyvin ilman ääniä. Ääni kuuluu pelkästään veto päällä renkaiden pyöriessä ja kuulostaa aivan kuin vetäisi pakoputkea maatapitkin perässä.
Jos kellään eriävää mielipidettä nii saa esittää. :peukku

Mistäs alkaa uutta laatikkoa kyselemään?
Nytten kun rahaa palaa ja osat pakko irrotella kaikki niin samallahan sinne voisi laittaa, jos jostain löytyy, evo 4-6 kulmavihde paketin lsd:llä. :driver
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Kulma siellä on rikki kyl varmaan.

http://www.printsport.fi/kauppa/product_info.php?products_id=6899
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Harri K sanoi
Kulma siellä on rikki kyl varmaan.

http://www.printsport.fi/kauppa/product_info.php?products_id=6899

En väitä etteikö noi voisi olla ja parempi noin olisikin, mutta olisko vähän jotain perusteluja miks noin päättelit. Ite kuvittelisin vaan että jos on kulma niin ääntäisi rullatessakin.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Itellä kun meni kulmavaihteen välitykset rikki, niin ei kyllä paikallaan pitäny mitään ääniä. Ääntä piti oikeastaan vaan vedossa ja moottorijarrutuksessa. Tosin toi sun kuvailema ääni kyllä vähän ihmetyttää... Itsellä piti sellaista tasaista nopeuden mukaan muuttuvaa ääntä.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Juu no oon vähän heikko kuvailemaan sitä, mutta rohina ja satunnainen naputus/koputus kuuluu vasemmalta/pelkääjän puolelta kovemmin.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Laske kulmasta öljyt ulos kokeeks, kyllä sieltä roinaa tulee jos se on hajonnut? Ei oo paha satsaus täyttää sitä sitten uudestaan jos ei ollut roinaa? :)
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe mulla on samaa vikaa mutta ääni kuuluu oikealta ???

En ole myöskään pystynyt paikallistamaan ääntä mutta se kuulostaa kun olis joku putken pätkä mikä välillä osuis maahan.. Ääni ei siis ole voimakas itsellä.

Itsellä ääni ei vaihdu nopeuden mukaan ja kuuluu ainoastaan kun kääntää vasemmalle (pienikin kääntö niin äänet alkaa) ja oikealle käännyttäessä ei kuulu mitään.

Mitähän sitä keksis taas 8)
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe sanoi
En väitä etteikö noi voisi olla ja parempi noin olisikin, mutta olisko vähän jotain perusteluja miks noin päättelit. Ite kuvittelisin vaan että jos on kulma niin ääntäisi rullatessakin.

Itsekin olin kuvailusi perusteella tätä mieltä ja samalla sattui oleen psr:n voimansiirtomekaanikko vieres ni totes et jakoloota vika...
Toki voi olla muukin mut näitähän näistä on menny..
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Juccaaa sanoi
DyhWe mulla on samaa vikaa mutta ääni kuuluu oikealta ???

En ole myöskään pystynyt paikallistamaan ääntä mutta se kuulostaa kun olis joku putken pätkä mikä välillä osuis maahan.. Ääni ei siis ole voimakas itsellä.

Itsellä ääni ei vaihdu nopeuden mukaan ja kuuluu ainoastaan kun kääntää vasemmalle (pienikin kääntö niin äänet alkaa) ja oikealle käännyttäessä ei kuulu mitään.

Mitähän sitä keksis taas 8)
Veikkaisin pyöränlaakeria ennemminkin jos kerran kääntäessä toiseen suuntaan alkaa ääntämään ja hiljenee toisinpäin kääntäessä. Ei tartte olla silti vielä väljä jos käsin kokeilee välyksiä.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe sanoi
Itse alan kallistumaan laatikkoon sillä eilen nostin auton pukeille ja renkaista pyörittelemällä ei rutise, tasaus pyörästökin vaikuttais pelittävän oikein ja maassa rullaa hyvin ilman ääniä. Ääni kuuluu pelkästään veto päällä renkaiden pyöriessä ja kuulostaa aivan kuin vetäisi pakoputkea maatapitkin perässä.
Jos kellään eriävää mielipidettä nii saa esittää. :peukku

Mistäs alkaa uutta laatikkoa kyselemään?
Nytten kun rahaa palaa ja osat pakko irrotella kaikki niin samallahan sinne voisi laittaa, jos jostain löytyy, evo 4-6 kulmavihde paketin lsd:llä. :driver
Itse en kylläkään uskoisi automaattivaihteiston pitävän minkäänlaista "raahaavaa" ääntä ennemminkin lähinnä vinkuvaa ym... jos siellä rupeaisi olemaan laakeri ym ongelmaa. Jos laatikko toimii muuten täysin ok niin siellä tuskin on mitään vialla koska automaatit on herkkiä kapistuksia sisuskaluiltaan ja osoittavat yleensä pienenkin sisäisen ongelman epätavallisena käyttäytymisenä.
Pyöränlaakereista/ jarruista ennemminkin voisi kuulua "raahaavaa" ääntä.
Kulmavaihteen öljyt vaihtoon ja katsoo mitä ne sisältää tuleeko metallisälää mukana kun laskee vanhat pois.
ps. Pyöränlaakerikaan ei välttämättä pidä ääntä jos kokeilee pukeilla ajaa kun ei ole painoa päällä.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Mitenkä on tuleeko tuolta laatikko öljyäkin ulos jos puottaa koko kulmavaihde paketin pois? Tuolta cvr4 foorumilta olin lontoon murteesta ymmärtävinäni että etupään tasauspyörästö uisi laatikko öljyssä.. ???
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe sanoi
Mitenkä on tuleeko tuolta laatikko öljyäkin ulos jos puottaa koko kulmavaihde paketin pois? Tuolta cvr4 foorumilta olin lontoon murteesta ymmärtävinäni että etupään tasauspyörästö uisi laatikko öljyssä.. ???

Juuri näin. Vain se itse kulmavaihde eli 90 astetta voimaa kääntävä rataspari ja niiden laakerointi on omassa öljyssään. Etutasauspyörästö ja sen laakerit ovat vaihteisto-öljyssä vaikka ovatkin samassa paketissa kulmavaihteen kanssa.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Hieman off-topic mutta tarpeeks lähellä kumminkin:

Mulla on sellanen ongelma että ensin ilmeisesti meni takalaakeri, pitää sellasta huminaa joka voimistuu vauhdin kasvaessa,
ja nyt edestä kuuluu klonksumista kun esim. parkkiksella veivaa ruutuun, ratti tietenki lähes ääriasennossa. Molemmat samalta puolelta.

En oo vielä päässy auton alle kurkkimaan mutta ilmeisesti laakereista kyse, vai onko muita ehdotuksia? Hieman outoa et menee viikon sisällä toisistaan,
kumit kuitenki viimetarkistuskerralla ehjät...
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Kapula7 sanoi
Veikkaisin pyöränlaakeria ennemminkin jos kerran kääntäessä toiseen suuntaan alkaa ääntämään ja hiljenee toisinpäin kääntäessä. Ei tartte olla silti vielä väljä jos käsin kokeilee välyksiä.

Pitää nostella auto ilmaan viel uusiks.. Voi hyvinkin olla laakeri kun se on enimmikseen rohisevaa ääntä (tuntuu kun pari kuulaa puuttuis jo) :D

Kaveri saa noita laakereita hommattua kohtuu halpaan hintaan niin tilattiin jo yks hyllyyn :peukku

Camskill hinta oli ~200e mutta tulee tietty koko pakettina.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Nonni nyt on sitten autoa pilkottu ja kulmavaihde tiputettu pois. Öljyjä laskiessa vaihdelootan öljyissä tuli mukana rattaan hampaan kulma. Laatikko ei mitään vikavaloja anna. Kulma tuntuu ehjältä. Olisikohan nyt sitten menny keskitasauspyörästö? Jokatapauksessa se pitänee vaihdeloota irrottaa ja vasta sitten ettiä osia kun selviää mikä mättää. :(
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe sanoi
Nonni nyt on sitten autoa pilkottu ja kulmavaihde tiputettu pois. Öljyjä laskiessa vaihdelootan öljyissä tuli mukana rattaan hampaan kulma. Laatikko ei mitään vikavaloja anna. Kulma tuntuu ehjältä. Olisikohan nyt sitten menny keskitasauspyörästö? Jokatapauksessa se pitänee vaihdeloota irrottaa ja vasta sitten ettiä osia kun selviää mikä mättää. :(
Melkein kallistuisin etuperän puolelle jos rattaan pala on löytyny eli pura ja tarkasta tarkoin ensin muut ennen kun alat laatikkoa purkamaan. :-\
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Kapula7 sanoi
Melkein kallistuisin etuperän puolelle jos rattaan pala on löytyny eli pura ja tarkasta tarkoin ensin muut ennen kun alat laatikkoa purkamaan. :-\

Mitäs kautta se pääsee menemään tommonen 1mm*2mm pala vaihdelaatikon ropun magneettiin? ???

Edit. tarkastin ja oli se ainakin 6x3mm ja joo meinasin purkaa etuperän ku sen verta helppo homma
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Onhan ne samassa öljytilassa sinänsä joten kyllähän se mahdollista on kaiketikkin.
6x3mm palanen on sen verran iso hampaanpala että vois olla perän puolelta.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe sanoi
Mitäs kautta se pääsee menemään tommonen 1mm*2mm pala vaihdelaatikon ropun magneettiin? ???

Edit. tarkastin ja oli se ainakin 6x3mm ja joo meinasin purkaa etuperän ku sen verta helppo homma
Sen verran piti kysyä et oliko magneetissa/ öljyn joukossa paljon metallisilppua vai oliko öljyt suht ok.n näköiset lukuunottamatta tuota palaa?
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Kapula7 sanoi
Sen verran piti kysyä et oliko magneetissa/ öljyn joukossa paljon metallisilppua vai oliko öljyt suht ok.n näköiset lukuunottamatta tuota palaa?

Olihan siinä magneetissa jonkuun verran piikkiä, mutta ei kuitenkaan ihan täynnä.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Kapula7 sanoi
Onhan ne samassa öljytilassa sinänsä joten kyllähän se mahdollista on kaiketikkin.
6x3mm palanen on sen verran iso hampaanpala että vois olla perän puolelta.
Ei kuvaa sattuis olemaan palasta?
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Itsellä tekee niin kun pyörittää renkaat ilmassa niin vasen etupyörä ei pyöri vaan rutisee. Taitaapi olla entinen tuo jakolaatikko? :s
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Juuri itse taas pyörittelin konetta ja laatikoa, tuo vasemman etupyörän vetarihan tulee laatikon kupeesta joten tarviiko tässä nyt ehkäpä uutta laatikkoa katsella. Äänikin tuntuis tulevan juuri siitä vetarin juuresta. Olen nyt vähän hukassa :D

Myös vaikka auton laittaa P niin pyöriä pystyy pyörittää.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Voi vaihteisto olla ehjä kuitenkin, vasemman etupyörän vetari tulee kiinni vaihteistoon mutta se on kytketty vaan akseliin joka lähtee jakolaatikkoon, eli se ei ole kytketty siellä vaihteistoon suoraan
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Noh ei voi kun toivoa :D Huomenna tiputan sen jakolootan alas ja katson mitä se on syönyt. Pahasti vaan ääni kuulosti tulevan ihan vaihdelaatikosta.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Uskaltaako tuota purkaa pienempiin osiin itse? Saako sitä enään kasaan. Kuuluuko tuon pitää mitään ääntä kun akselista pyörittää?

Ei kyllä mitenkään mahdu Dyhwen mainitsema palanen siirtymään jakolaatikosta --> vaihdelaatikkoon
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Uskaltaako tuota purkaa pienempiin osiin itse? Saako sitä enään kasaan. Kuuluuko tuon pitää mitään ääntä kun akselista pyörittää?

Ei kyllä mitenkään mahdu Dyhwen mainitsema palanen siirtymään jakolaatikosta --> vaihdelaatikkoon

Tossa linkki ketjussa sivulla 2 levitetty transfer case, sillä erolla että tossa on torseni. Kasatessa oikeet momentit ja liimat. linkki tossa on ohjetta evo x:ään mutta uskosin ettei noi kiristys momentit siitä eroa.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe sanoi
Tossa linkki ketjussa sivulla 2 levitetty transfer case, sillä erolla että tossa on torseni. Kasatessa oikeet momentit ja liimat. linkki tossa on ohjetta evo x:ään mutta uskosin ettei noi kiristys momentit siitä eroa.
Kiitoksia näistä =) Onkos sun homma nyt mitenkään edennyt?
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Kiitoksia näistä =) Onkos sun homma nyt mitenkään edennyt?

Toi transfer case irrotettu samitsun avustuksella. Seuraavaks pitäis laatikkoa ruveta ottaa pois, mutta pieni saamattomuus vaivaa. :-[ Epäilen/toivon että vika olisi tuossa laatikon sisällä olevassa keskiperässä eikä niinkään ite automaatissa. Jos se vika on keskiperässä niin sitten joutuu ehkä laittaa tilalle tälläsen. :driver
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe ootko ajanu paljo muita samanlaisia että voisit sanoa onko tuossa ollu kokoajan oiretta siitä että voimansiirrosta menossa jotain? Eikö sulla ollu ainaki laatikkoöljyjen kanssa jotain mystiikkaa vai sekotanko johkin toiseen?
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

mystinengalant sanoi
DyhWe ootko ajanu paljo muita samanlaisia että voisit sanoa onko tuossa ollu kokoajan oiretta siitä että voimansiirrosta menossa jotain? Eikö sulla ollu ainaki laatikkoöljyjen kanssa jotain mystiikkaa vai sekotanko johkin toiseen?

En oo muita samanlaisii ajanu, mutta ei se kyllä ääntäny tai ainakaan en ollu huomannu mitään. Joo loota öljyt oli aluks mobilii, mut kun vaihdoin amsoiliin loppu laatikon liika luistaminen ja noin 1kk myöhemmin kosahti. En kyllä usko että vika oisi noissa uusissa öljyissä, ainakaan suoraan, kun tuolla cvr4 puolella aika moni samoilla ajelee.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Kait se on itesekkin myös laatikko tiputettava alas kun tuntuisi muut olevan ok. Ihmettelen vaan kun en saa sitä rohisevaa ääntä kuulumaan ollenkaan kun käsin pyörittelee.

Laatikon propun magneetissa oli kyllä todella paljon metallihilettä :seina
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Nyt kun taitaa osaa mennä uusiks enemmänki ni mitäs vaihtoehtoja näihin olis et sais lukollisen keulan? :p
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Vanhaa aiheeseeni jatkaen:
Nyt on loota vaihettu, mutta paikallaan kun vaihtaa vaihteen päälle niin laatikosta kuuluu solenoidin tms. surinaa muutaman sekunnin, auto kuitenkin kulkee ihan normaalisti, mistähän tälläinen mahtaa johtua ja onkohan vaarallista? ???
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Oliko se laatikko samalla varaosanumerolla. Ja tarkalleen minkä ikäsestä? Noissa voi olla jotain eroja et pitäis olla vaihteiston ecukin samaa pakettia varmaan. Harmittaa oikeesti ettei tiedä noitten sielunelämästä juurikaan :seina
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Toi numero kyllä katottiin, oiskohan ollu niin että vanha oli W5A51-3-E6B ja uus W5A51-3-EZB. Asa kyllä näköjään tarjoaa eri tcu:ta molemmille. Molemmat laatikot nyt kuitenkin on owc lootia uusi 2001 vanha 2000.
Britti heebon kyllä piti lähettää tcu mukana, mutta edelleen odottelen sitä. Viimosin tosin oli että tämän viikon maanantai lupasi laittaa.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe sanoi
Vanhaa aiheeseeni jatkaen:
Nyt on loota vaihettu, mutta paikallaan kun vaihtaa vaihteen päälle niin laatikosta kuuluu solenoidin tms. surinaa muutaman sekunnin, auto kuitenkin kulkee ihan normaalisti, mistähän tälläinen mahtaa johtua ja onkohan vaarallista? ???
Mitäs sulta oli tarkalleen hajonnu? Laita kuvia jos pystyt =) Ihan mielenkiinnosta haluisin tietää
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Mitäs sulta oli tarkalleen hajonnu? Laita kuvia jos pystyt =) Ihan mielenkiinnosta haluisin tietää
noh laatikko on samitsun katoksessa ja en tiiä milloin sen nyt kerkee purkaa, mut eiköhän tosta kuvia saa kun sen sit purkaa.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

DyhWe sanoi
noh laatikko on samitsun katoksessa ja en tiiä milloin sen nyt kerkee purkaa, mut eiköhän tosta kuvia saa kun sen sit purkaa.
Juuh ja katoin nyt ton laatikon koodin se on myös W5A51-3-E6B joten tuskin käy mun TCU. Tarkistan sen vielä...
Oiskohan nyt tässä laatikossa joku tyyppivika :D
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Itsellä tässä just kova pohdinta pääällä että automaatin täyskorjaus vai manuaali tilalle. Vielä ei ole mitään peruuttamatonta tapahtunut mutta nyt on kylmänä aika rumasti saanut 4 ja 5 päälle
eli kierrokset vähän luistaa ylös kun tulisi vaihdon hetki ja sitten tarraa takaisin kiinni. Nyt olisi jännä tietää mitä menossa. Tuo laatikko kun ei ole ikinä tuntunut siltä kun pitäisi niin nään tässä kaks vaihtoehtoa

1. Täydellinen remontti
2. Manuaali

Kustannukset ovat ainoa mikä ratkaisee, minulle on henk koht melkein sama kumpi on. Molemmissa on puolensa ja molemmat ovat hyviä kunhan kaikki on kunnossa. Onko foorumilla nyt ketään pätevää automaatti yleistietäjää joka osaisi sanoa mitä sinne laatikkoon uusitaan. Pannat ja pakat olen kuullut mutta mitä ne edes on? Mitä tarkoittaa turbiinin huolto. Ja tarkoitus ei ole todellakaan viedä mihinkään firmaan mitään laatikkoa, vaan eki hoitaa. Jos homma menisi hirveän monimutkaiseski niin sitten manuaaliswappi on ainoa vaihtoehto. Turbiinin voisi ehkä vaihtaa vaan toisen tilalle ?

0230080-510008.gif


Esim näkyykö tässä kuvassa uusittavaa osaa. Voisi asasta kattoa mitä kaikkea sinne voi mennä ja kysyä hintoja valmiiksi....

edit: Pidemmän aikavälin oireita
Vaihdot tuntuvat liikaa
Mielestäni ehkä enemmän luistoa kun mitä pitäisi
Vaivalloisen oloista paikaltaan lähtö ykkösellä
Mystinen ravistusongelma (tämä voi olla aivan toinen keissi)
(vertaan muihin ajamiini vastaaviin) Ja öljyt siellä on ihan tiptop, tänä keväänäkin huuhdeltu.

Kyseessä ei siis varmaankaan ole näitten itäsuomen galanttien hajoamisongelma jossa laatikko täysin yllättäen prakaa vaan tuo on jotain "luonnollisen kuluman sukua"
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Noniin, rommi on nyt purettu. Tämmöistä ovat käyttäjät löytäneet sieltä! Harmi että tuo torque convertor lockdown ei ole löytynyt, yksittäinen asia niin tosi hankala löytää :( Tai sitten se ei ole edus tcu:n päätettävissä. Siihen valkoiseen "flash" liittimeen pitäisi siis tulla TCU:lta piuha ja silloin vaihdetaan vaan flash johto toiseen pinniin. Vaihtopaikkoja (alustavia) voi nähtävästi muokata ja paineita ja nopeuksia. Kuitenkin kun laatikko on oppiva niin siihen itse "oppivuuteen" ei pääse käsiksi. Noh mielenkiintoista ainakin.

small
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Jes.... Tulipa mullekki sitte ensimmääsiä oireita laatikkoon. :seina Kun laatikko vaihtaa kakkoselta kolmoselle niin menee ns. vapaalle ja kierrokset nousee ja sitten nappaakin kiinni yhtäkkiä kiinni. Jos kaasua paljon niin joku kiljaisuki laatikosta kuuluu.. Kylmänä nykäisy ei ole aivan niin paha kuin lämpimänä. Ajo onnistuu kyllä normaalisti kun muistaa nostaa kaasun silloin kuin laatikko vaihtaa kolmoselle.
Pitäisikö nyt kokeilla vaihtaa ainakin laatikkoon öljyt vaikkei se varmaan mitään auta..

Eli tosiaan aikalailla sama kun sinulla Mystinen nelosen ja vitosen välissä?
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Itse kyllä tollasessa tapauksessa lähtisin ensin syyttämään turbiinia, kyllähän ne öljynvaihdot on auttanut joihinkin ongelmiin ainakin clubvr4 mukaan. Öljyt kuitenkin oikeassa tasossa ja varmasti sopivaa öljyä?
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

ShaQ sanoi
Jes.... Tulipa mullekki sitte ensimmääsiä oireita laatikkoon. :seina Kun laatikko vaihtaa kakkoselta kolmoselle niin menee ns. vapaalle ja kierrokset nousee ja sitten nappaakin kiinni yhtäkkiä kiinni. Jos kaasua paljon niin joku kiljaisuki laatikosta kuuluu.. Kylmänä nykäisy ei ole aivan niin paha kuin lämpimänä. Ajo onnistuu kyllä normaalisti kun muistaa nostaa kaasun silloin kuin laatikko vaihtaa kolmoselle.
Pitäisikö nyt kokeilla vaihtaa ainakin laatikkoon öljyt vaikkei se varmaan mitään auta..

Eli tosiaan aikalailla sama kun sinulla Mystinen nelosen ja vitosen välissä?

Itselläni tuo oire poistui kun tuo v*tun antarktinen ilma loppui. Kyllä sillon kun aiheesta juteltiin niin porukka tuli siihen tulokseen ettei tuo turbiinista johdu, esim luulis että turbiini on kovemmilla isompien vaihteiden välissä? Mulla tuo laatikko toimii mielestäni ihan samaan tapaan kun vaikka viime kesänä tällä hetkellä ???

Tuossa tapauksessa toki lähtisin öljyistä, oletko jossain vaiheessa mahdollisesti ylikuumentanut laatikon? Huuhtelu on toivottavasti tehty suomessa?
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Justiinsa. Joskus tullut vähän parkkipaikka pyöritystä harrastettua näin talvella. Pakkasta ollut kyllä vähintää -20 mutta eise taida paljon asiaan vaikuttaa.
Huuhtelusta ei ole tietoa onko suomessa tehty.. Öljyt kyllä oli oikeassa tasossa ja näytti olevan ainaki punaisen väristä mutta muuta tietoa ei ole.
Tulikin tuosta mieleen että olisikohan laatikko ollut joskus auki koska muistaakseni laatikon joistain liitoksista pursusi punaista tiivisteliimaa ???
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

ShaQ sanoi
Justiinsa. Joskus tullut vähän parkkipaikka pyöritystä harrastettua näin talvella. Pakkasta ollut kyllä vähintää -20 mutta eise taida paljon asiaan vaikuttaa.
Huuhtelusta ei ole tietoa onko suomessa tehty.. Öljyt kyllä oli oikeassa tasossa ja näytti olevan ainaki punaisen väristä mutta muuta tietoa ei ole.
Tulikin tuosta mieleen että olisikohan laatikko ollut joskus auki koska muistaakseni laatikon joistain liitoksista pursusi punaista tiivisteliimaa ???

Mullakin näkyy pientä ja on kyllä sen näköistä että on todella pitkään pyörinyt siellä mukana. Tukisi siis tuota teoriaa että ne ois tehtaalta asti siellä.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Keheetit sanoi
Se massa on ihan tehtaalta mitä ilmeisemmin.

On. Kyllä täällä päin kelit on ainaki täysin plussalla. Mulla oli muutenki koko auto aivan kaamee ajettava näin pakkasilla kun tuntui ettei se jaksa mennä eteenpäin ??? Hirveet vastukset. Nyt toimii laatikko ihan kuin ennenkin.
 
Vs: Automaatti vai kulmavaihde rikki?

Hmm nyt mietityttää taas tuo laatikko, kun tyhjäkäynnillä seisoo parkissa niin laatikon puolelta kuuluu pientä naputuksen tyylistä ääntä :S Mitäs veikkauksia voiko tulla kytkimestä vaan puhtaasti vai onko tossa laakerit menossa? Ääni siis loppuu samantien kun painaa kytkintä.
 
Takaisin
Ylös Bottom