Autot vahaan!

Vs: Autot vahaan!

Teemu T. sanoi
Kysymys Autoglym tietäjille:
Onko radiant wax polish samaa ainetta kuin super resin polish?

Näin olen itse asian ymmärtänyt radiant wax polish myydään 5 ltr pöntössä ja ilmeisesti tarkoitettu ammattilaiskäyttöön?

On. Eikä mitenkään erityisesti "ammattilaisilla" tarkoitettu. Glymillä ei varsinaisia "ammattituotteita" mutta isompien pakkauksien sarjassa on muutama ylimääräinen tuote. 90% samaa kamaa on kun consumer tuotteetkin..
 
Vs: Autot vahaan!

Kiitos. Juu tarkoitinkin "ammattilaisille" siinä pakkauskoko-mielessä. Töissä väännettiin asiasta, kun hain tollasen ison pöntön, jolla saa vahata talon autoja. Sitten natistiin, että toi ei käy, kun on kuulemma ihan väärää tavaraa.
 
Vs: Autot vahaan!

Rykäsin kevään ekat vahat pintaan. Mulla ei mitään pesupaikkoja ole eikä tuntitaksalla olevat hallitkaan innosta joten mentiin perus kerrostalo-camppaajan reseptillä -> Autopesu -> Kuivaus -> Ajo parkkipaikalle -> Puunaus.

Autoglymin HD waxilla duunasin. Olikin vähän päässy kuivahtamaan sisältö mutta hetken hinkkauksen jälkeen alkoi tavara vähän pehmenemään ja notkistumaan. Tää tavara ois kai hyvä pitää jääkaapissa kuten muistan JOLLAIN nähneeni ;D. Tuo on käsin kyllä tosi raskasta levitettävää, mutta toisaalta kiilotusvaiheessa näkyy imo hyvin ja kohtuupienellä vaivalla hyvä lopputulos. Savea toi maalipinta kaipais ihan sikana, kaikenlaista kökköa massausaineesta koivun mahlaan löytyy mutta ei nyt oikeen vaan riitä into eikä aika moiseen hifistelyyn.

Muutama kuva: http://godlike.kuvat.fi/kuvat/VR4/
 
Vs: Autot vahaan!

Autoglym on nykyään valitettavan aliarvostettu merkki, jotkut vielä hypettää jotain silikonimegua tämän ylitse. Suosittelen jatkossa unohtaan noita meguja, mulle tullu erityisen huonoja kokemuksia swirl-x:stä. 2.0NXT ja clay ihan ok tuotteita. KYllä tuo daninkin käyttämä vaha kestää noin kaksinkertasen ajan pinnassa NXT verrattuna. Ainoot glymin varsinaiset ammattituotteet on BOdyshop-linja jossa varsinaiset myllytysaineet on.

Ja kehutaan vielä vaikka tätä ag:n punasta/radiant polishia. Kyseinen tuote on varsin mainio kliineri. Ei jämähdä pintaan, koneella saa hienoa jälkeä aikaan. Eihän se mitään korjaa mutta toimii varsin mainiosti hommassaan. Esim korrekin kliineri tai megun step 1 on aika moista h-kostoa tähän verrattuna :)


Tuo Hd Wax on joo pirun kovatöinen levittää mutta tulos palkitsee.

Onpas isolle D:lle ilmestyny ikkunaan veikeä tarra.... :)
 
Vs: Autot vahaan!

mystinengalant sanoi
Autoglym on nykyään valitettavan aliarvostettu merkki
Niinpä.

Itse olen vuosia käyttänyt glymin tuotteita,eikä pahaa sanomista ole ollut.

Mutta "kuluttajapuolen" tavaroista ainoastaan "kultaista",muut ovat ammattipuolen tavaraa,esim vahat tulevat 5L pytyissä,mutta onpahan riittänyt..
 
Vs: Autot vahaan!

UITTO- sanoi
Ja vain puoli vuotta sitte Late haukku glymin tuotteet pystyyn messengerissä ;D

Ei pidä paikkansa....Ne tietyt sealantit ei kyllä toimi kovin hyvin, ja tuotteet pölyävät ihan sikana välillä. Lisäksi jossain aineissa on aika raju hinnoittelu. Esim ITR.
 
Vs: Autot vahaan!

Autoglym on vaan joillain tuotehinnoitteluillaan tehnyt itseään naurettavaksi. Kuka ostaa 20 euron mikrokuituliinan? Ottaisivat sen komean paketin ympäriltä pois niin saisi hinnankin alle kymppiin. Ei ne glymin tarvikkeet niin ihmeellisiä ole että kuivauslastan tarvitsisi maksaa 30 euroa. Eiköhän tuotantokulut ole kuitenkin samaa luokkaa kuin halvemmillakin. Esim Korrekilla on ihan pätevä kuivauslasta eikä tainnut kymppiä maksaa. Ja turha huudella että glymin hinta tulisi siitä että lasta on taipuisampi. Jos kahva sattuu olemaan joustava niin ei sillä lyödä kahta kymppiä lisää hintaa.

Glymillä on ihan jees tavaraa esim. sisustan muoviostien entraamiseen.
 
Vs: Autot vahaan!

miikka sanoi
Autoglym on vaan joillain tuotehinnoitteluillaan tehnyt itseään naurettavaksi.

Liekkö hinnoittelu täällä suomen päässä yliampuvaa. Eipä nuo glymit camskillillä pahan hintasia ole.
 
Vs: Autot vahaan!

Latelle esm kuva,pintana ollut uusi todella paksu appelsiini,hiottu 1000->2000->glymin karkea laikka (sin)+glymin 03b karkea tahna,vaihtelevalla paineella/vedenkäytöllä.

Pinta on suoraan kiillotuksen jäljiltä.
 

Liitetiedostot

  • Smaalipinta02.jpg
    Smaalipinta02.jpg
    68.5 KB · Lukukerrat 870
Vs: Autot vahaan!

Juu, eri tuotteet eri merkeiltä. Esim glymin hiomatahna maksaa 25,60e pullo, ja tekee todella pitkään yhdellä pullolla noita hommia. Sitten ku veden kanssa viimeistelee niin kyllä passaa. Ja tosiaan se high definition kovavaha on aika selkeesti hyvä ja kestävä tuote. Mitään silikonilastoja ei varmaan kannata glymiltä ostella :D Ne tosiaan käy ihan korrekiltakin (kyseisen merkin kemikaalit kannattaa jättää kauppaan)
 
Vs: Autot vahaan!

Itsellä ollut tuo Korrekin "kova" lasta,sitten kokeeksi aikanaan ostin glymin lastan,enkä enään ole korrekin lastaa nähnytkään.

Se on ihan ok,jos harrastaa ruotsin yms laatikko autoja,mutta vähänkin pyöreissä muodoissa PIRUSTI parempi tuo glymin lasta.

Ja sitäpaitsi,Korrekin lasta rupesi "vinkumaan" alle puolen vuoden käytön jälkeen,kun glymillä menty +3v,ja mennään edelleen.
 
Vs: Autot vahaan!

Ette kai te pojat lastalla kuivaa muita ku laseja? Saa olla kokoajan sitte testaamassa niiitä myllytyskamoja lastan jäljiltä maalipinnalla :D
 
Vs: Autot vahaan!

UITTO- sanoi
Ja muutenki naarmuja aina tulee. Posliinia saa kaupasta. Autoilla ajetaan.

Jep. Naarmuttaahan säämiskäkin tai mikä tahansa hankaava. Talvella lumiharja yms, ei voi oikein millään välttyä.
 
Vs: Autot vahaan!

http://gtechniq.com/shop/3s-for-cars/wash-maintenance/mf2-zero-scratch-microfibre-drying-towel/

Mulla on tollanen rätti, ei tarvi hangata ollenkaan vaan riittää vaan että painelee märkiin kohtiin niin tuo imee vedet.
 
Vs: Autot vahaan!

Tossa oli erittäin hyvin sanottukkin. Mikä tahansa hankaava naarmuttaa, etenkin lastat. Säämiskäkin on turvallisempi, testatusti. Jossain testissä mylläsivät parin corsan konepellit ihan virheettömiks ja pesivät 2 ämpärin taktiikalla, harjapesussa ja harja + ämpäri taktiikalla. 2BM olisi ollut turvallisin keino mutta lastan jälkeen lopputulos oli huonoin näistä. madun mainitsema taktiikka on oikeastaan ainut millä niiltä voidaan naarmuilta välttyä kuivauksessa.

Eli liina pinnalle ja kevyesti painellaan, jos ollenkaan. Itsellä on Kentin/Monza Car Caren tuuheita, mikrokuitusia kuivausliinoja minkä laitan aina märälle kohdalle -> painelen kädellä keskeltä sivuille -> done. Ikkunat tietty hankaan. Ennen kuivausta jos huuhtelee auton läpi avoimella letkulla/letkun jatkopalalla niin et vesi tulee pehmeesti niin vie vahassa olevalta autolta 90% vedestä pois pinnoilta.

Ja mitä talvella harjaamiseen tulee niin pehmee harja + puhas pinta on paljon turvallisempi kun harja + likanen pinta. Kuinka moni myöntää pitävänsä auton puhtaana talvella?

Itse en Glymin kamoista käytä kuin ITR:ää. Tosin en epäile etteikö HD Wax olisi hyvä. Ja ovat aliarvostettuja, etenkin Megun tuotteisiin kun verrataan. Mutta selvästi parempia on markkinoilla suurimmalta osilta. SRP on ihan hyvä jos ei ole konetta itsellä, mutta koneen kanssa kilpailijat meneekin sitten ohi. Glymin 04B, 03B ja 02B löytyy tallilta mutta toivoisin että voisin ostaa niiden tilalle vaikka Menzernat/Sonukset kun kesämylläykset alkaa. Ja mitä 5L glymin vahoihin tulee niin Super Glymiä (SRP ilman hiovia ainesosia) lukuunottamatta on kyseessä samat tuotteet kun löytyy motonetistäkin.

Tässä nopee vertaavuuslista:
Radiant Wax = Super Resin Polish
Liquid Hardwax = Extra Gloss Protection
Super Sheen = Vinyl & Rubber Care
Supreme Polish = Ultra Deep Shine
Glass Polish = Glass Cleaner
Tar & Adhesive Remove = Instant Tar Remover
Interior Shampoo = Interior Cleaner/Super Interior Cleaner
Express Wax = Aqua Wax
Shampoo Conditioner = Bodywork Shampoo Conditioner
 
Vs: Autot vahaan!

No niin, nyt on Galantti vahattu ensimmäistä kertaa ja kesätassutkin alla. Auto siis pestiin ja vahattiin keskiviikkona reseptin ollessa seuraava:

-Huuhtelu + 2x liuotin (Bilteman rasvanpoistoaine mallia bio)
-2x pesu kahden ämpärin tekniikalla ja pesusienellä (Bilteman autonpesuaineella)
-Megun claybarilla läpikäynti, liukkarina Quik Detailer
-vielä yksi pesu pesusienellä
-Glymin punainen pintaan
-lopuksi kerros Megun NXT:tä

Kaikki kiillotukset tehtiin Bilteman mikrokuituliinoilla.

Tässä yhteydessä ei valitettavasti saatu kesäpalloja vielä alle, koska mutterit eivät olleet uusien vanteiden kanssa yhteensopivia. :seina Vanteet otettiin siis kyytiin ja vaihdettiin alle torstaina, kunhan oli käyty Biltemasta (oikeasti, en ole ko. firman palkkalistoilla, sattuu vain liike olemaan lähellä ja hinta/laatusuhteet sopii omalle lompakolle ;D) sopivat mutskut. Sunnuntaina sitten käytiin uudemman kerran kotopuolessa äitienpäivänä ja silloin pesin auton vielä kerran. Vahapinta on näissä kuvissa siis jo muutaman sataa kilometriä vanha. :)

Mutta, kuvat kertovat eniten:

main.php


Lisää kuvia täällä.

Ainakin omasta mielestäni maalipinta oli hyvässä kunnossa ja tuosta tuli varsin muikean näköinen.
 
Vs: Autot vahaan!

mystinengalant sanoi
Ette kai te pojat lastalla kuivaa muita ku laseja? Saa olla kokoajan sitte testaamassa niiitä myllytyskamoja lastan jäljiltä maalipinnalla :D

Jossain on vikaa jos lastalla saa naarmua aikaan. Lastassa, tekijässä tai maalipinnassa...
 
Vs: Autot vahaan!

miikka sanoi
Jossain on vikaa jos lastalla saa naarmua aikaan. Lastassa, tekijässä tai maalipinnassa...

Sovitaan niin, ei jakseta Urranin kanssa väitellä aiheesta. KYseessä on edelleen ihan mikrotason naarmut joista puhutaan mutta nehän ne sen kokonaisuuden tekee. Joskus vois kysyä että mistä näitä naarmuja oikein tulee? Saunalahdelta?
 
Vs: Autot vahaan!

MakeM sanoi
Jep. Naarmuttaahan säämiskäkin tai mikä tahansa hankaava. Talvella lumiharja yms, ei voi oikein millään välttyä.
Mihin sitä lumiharjaa talvella tarvii. Sisätilanlämppäri sulattaa ikkunat ja ajoviima "harjaa" lumet ilman naarmuja ;D
 
Vs: Autot vahaan!

Kannattaa vältellä autolla ajoa myös kesäolosuhteissa, ilmassa leijuva pölyhän naarmuttaa pintaa. Ehkä kannattaa laittaa auto kokonaan talliin kuplamuoviin niin ei tule mikrotason naarmuja.
 
Vs: Autot vahaan!

miikka sanoi
Kannattaa vältellä autolla ajoa myös kesäolosuhteissa, ilmassa leijuva pölyhän naarmuttaa pintaa. Ehkä kannattaa laittaa auto kokonaan talliin kuplamuoviin niin ei tule mikrotason naarmuja.

Joo. Ehkä nyt hieman liioitellusti mutta kyllähän auto naarmuuntuu ajossa muistakin tekijöistä kun pesulastasta. Esim. hiekkateillä kun ajaa jonkun perässä. Mutta sitähän varten auto on vahassa. Vaha toimii virallisen termin mukaisesti "sarcificial layer of protection":ina. Eli auton maali ei kulu, vaan vaha hoitaa suojaamisen. Mut kuten mystinen sano jo, asiasta on turha inttää. Jokainen tekee miten lystää ja on omasta mielestään oikeassa.

Mystinen tarkoitti mikronaarmuilla niitä pesunaarmuja, hämähäkinseitiltä auringossa näyttäviä naarmuja mitkä aurinkoisella säällä saa auton näyttämään tosi surkeelta. Se on suurin syy miks tietty kansanryhmä vaihtaa auton aina uuteen parin kolmen vuoden välein. Kun ei se enää näytä uudelta. Itse taas oon sitä mieltä että jos siitä pitäis huolta niin se näyttäs.

Ja oon MitsuMi:n kanssa pitkälle samalla linjalla. Eli sisälämppäri hoitaa 90% duunista talvella. Jos oikein paljon lunta sataa niin tottakai pitää harjata lumet pois mutta jos lämppäri huutaa 2 tuntia ennen lähtöä niin yleensä ei tarvii kun vähän kattoa sipasta.
 
Vs: Autot vahaan!

Mut siitäkin tulee naarmuja ku lumi valuu "itsekseen" alaspäin varsinkin jos alla on paskanen(=hiekkanen) maalipinta. ;D
 
Vs: Autot vahaan!

Pistetäänpäs tännekin infoa, ettei käy niinkuin minulle. Tilasin mitsun kevätpuunausta varten kamoja erased nimisestä verkkokaupasta 21.3. Kamoja ei ole tullut, yhteydenottoihin ei vastata eikä rahojakaan ole palautettu. Asia menee kuluttaja-asiamiehelle ens viikolla.
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=20&t=71&start=25
 
Vs: Autot vahaan!

Ikävä kuulla, että hoitotuotteet on jääneet saamatta. Voin kuvitella harmin kun into päästä puunaamaan on kova ja odotus sen mukaista, mutta homma lässähtääkin tuollaiseen.

Itse olen tilannut puunauskamat aina Autonhoito.com:sta ja joka kerta on kamat tulleet ja yhteydenpito toiminut kertakaikkisen hienosti. Ulkomaillekin kamat tulivat sovitusti ja hyvin pakattuina. Joskus on pitänyt hiukan erikoisempaakin tavaraa tilata, kuten kiveniskuteippiä takaovien alareunaan normaalia leveämpänä niin sekin hoitui ilman lisämaksuja. :peukku
 
Vs: Autot vahaan!

Tarzi sanoi
Ikävä kuulla, että hoitotuotteet on jääneet saamatta. Voin kuvitella harmin kun into päästä puunaamaan on kova ja odotus sen mukaista, mutta homma lässähtääkin tuollaiseen.

Itse olen tilannut puunauskamat aina Autonhoito.com:sta ja joka kerta on kamat tulleet ja yhteydenpito toiminut kertakaikkisen hienosti. Ulkomaillekin kamat tulivat sovitusti ja hyvin pakattuina. Joskus on pitänyt hiukan erikoisempaakin tavaraa tilata, kuten kiveniskuteippiä takaovien alareunaan normaalia leveämpänä niin sekin hoitui ilman lisämaksuja. :peukku

Juu Pasi hoitaa tilaukset ajallaan, autonhoito.comissa on suht laaja valikoima. Myös Projetech niminen yritys toimii varsin luotettavasti ja tuo vähän erikoisempaa tavaraa.
 
Vs: Autot vahaan!

mystinengalant sanoi
Juu Pasi hoitaa tilaukset ajallaan, autonhoito.comissa on suht laaja valikoima. Myös Projetech niminen yritys toimii varsin luotettavasti ja tuo vähän erikoisempaa tavaraa.
+1. Voin suositella molempia.
 
Vs: Autot vahaan!

Mites kun tuossa viikonloppuna pesin opticoat 2.0 pinnoitetun autoni joka oli päässyt tosi paskaiseksi. Esipesun tein pineline seoksella (olisko ollut jotain 3dl pinelineä pariin lirtaan vettä) jota suihkin pintaan aika paljon ja annoin vaikuttaa kunnolla ennen painepesuria. Sitten mietin millä pesuaineella teen itse pesun ja päädyin pinelineen kun auto jäi esipesun jälkeen niin paskaiseksi. Mutta ilman tosi kovaa hinkkaamista pinnat ei meinannut lähteä millään puhtaaksi vaan pintaan jäi sellasia harmaita paskavanoja mitkä nyt ei näy kun yli metrin päästä katsoo mutta siis en saanut pintaa kunnolla puhtaaksi :-\ Eli teinkö jotain muuta väärin kuin, että annoin auton paskaantua liian pitkään vai mikä mättää? Pitäisikö se claybaarilla käydä tässä tapauksessa läpi? mutta sitäkään kun ei viitsisi joka toinen pesukerta tehdä.
 
Vs: Autot vahaan!

Ei tuo pineline liian rajua opticoatille ole. Enemmänkin veikkaisin että tämä iki-ihana suola on tehnyt tepposia. On meinaan porukalla hämmästelty nykypäivän suolan uutta reseptiä kun ei meinaa ihan oikeasti lähteä puhtaaksi ei sitten millään...
On siis harrastelijat havainneet ihan saman kuin nimimerkki evo6. Saa hinkata pirusti ja/tai käyttää rajuja aineita että saa suolat pois pinnoista. Ne meistä joilla ei ole erinäistä pinnoitetta pinnassa vaan pelkkä vaha niin käytännössä kun saa suolat irti on vahakin kateissa :mad:
 
Vs: Autot vahaan!

Kävin ostamassa tuota Arikas Bio Tehopesua 25L pöntön ja ukkeli siellä sano, että suihki auton päälle ja anna vaikuttaa puolikin tuntia ja sitten vasta painepesuria perään niin pitäisi puhdistua paremmin. Tuo ei kuulemma kuivu pintaan.
Tuo pönttö tosiaan on 25L niin voin siitä muutaman 5L myydä 20e hintaan jos joku haluaa.
 
Vs: Autot vahaan!

Ilmoittaudun ostamaan sen 5 l jos Jouni kerkeää seuraavaan miittiin. Kyllä tuolla pitäisi onnistua. Itselläkin oli vähän tuota kylkien karkeus ongelmaa mutta tarpeeksi liuottimia ja hyvä painepesuri niin johan alkaa se hylkiminen palaamaan :) Kuten pete tuossa totesi niin tämä talvi on taas näitä suhteellisen pahoja suolatalvia. Käytännössä kokoajan on sellaiset kelit että "pitää" suolata ja uudet käytettävät seokset jämähtää autoon todella herkästi. Valitettavasti pinnotteiden idea ei tunnu olevan se että se pinta olisi erityisen hylkivä vaan juuri se että voi pestä vaikka pienpoistoaineen kanssa ja se pinnoite ei ole millänsäkään. Ehkä se siitä..
 
Vs: Autot vahaan!

kertokaas arvon asiantuntijat, mikä noista helposti saatavilla olevista litkuista olisi paras esipesuaine suolatuille kyljille ti-hallissa pestäessä, siellä kun nyt ei niin hääppösiä ne painepesurit ole?! olen kokeillut autoglymin winter washia sekä (ilmeisesti) taxi cleaner -nimistä litkua vahvana seoksena (jota sattui olemaan, pinelinen kaltaista, mutta mielestäni tehokkaampaa), mutta karheaksi meinaa jäädä. vahaa pinnassa ei varmaan muutenkaan ole enää, joten sillä ei niin väliä.

on kyllä todella ollut p*ska alkutalvi autonpesun suhteen. etenkin, kun auto aina yön aikana kuivuu parkkihallissa, jolloin suola yms. paska kuivuu pintaan. pikapesussa ei tunnu irtoavan lika sitäkään vähää, mitä itse pestessä. uskaltaisiko sitä deironizeria vai mitäsenytoli ruiskia maalipinnallekin (en ole vielä hommannut)?
 
Vs: Autot vahaan!

Koitappa huvikses pienpoistoainetta. Alkeellisin muoto on autoglymin instant tar remover. Kyllä tuo vaan tiukkaan iskee. Taxicleanerikin on kuulemma varsin ok tavaraa. Täytyy vielä kyllä jauhaa että on tää talvi perseestä, viimetalven yli mentiin samoilla lasinpesunesteillä. Nyt taas valo vilkahtelee mutkissa. Hohhoh.
 
Vs: Autot vahaan!


jaa eli tätäkö: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=tar%20remover ? minkäslaista tuo on koostumukseltaan, voiko sitä käyttää ihan esipesuaineena ja levittää vaikka sumupullolla vai pitääkö lääppiä jollain? semmonen kysymys vielä, että poistaako nämä pinelinet ja taxicleaneritkin periaatteessa jäljellä olevan vahan pinnasta, jos voimakasta seosta suihkii ennen esipesua painepesurilla? tällä tar removerilla ilmeisesti ainakin näin tapahtuu.
 
Vs: Autot vahaan!

evo6 sanoi
Mites kun tuossa viikonloppuna pesin opticoat 2.0 pinnoitetun autoni joka oli päässyt tosi paskaiseksi. Esipesun tein pineline seoksella (olisko ollut jotain 3dl pinelineä pariin lirtaan vettä) jota suihkin pintaan aika paljon ja annoin vaikuttaa kunnolla ennen painepesuria. Sitten mietin millä pesuaineella teen itse pesun ja päädyin pinelineen kun auto jäi esipesun jälkeen niin paskaiseksi. Mutta ilman tosi kovaa hinkkaamista pinnat ei meinannut lähteä millään puhtaaksi vaan pintaan jäi sellasia harmaita paskavanoja mitkä nyt ei näy kun yli metrin päästä katsoo mutta siis en saanut pintaa kunnolla puhtaaksi :-\ Eli teinkö jotain muuta väärin kuin, että annoin auton paskaantua liian pitkään vai mikä mättää? Pitäisikö se claybaarilla käydä tässä tapauksessa läpi? mutta sitäkään kun ei viitsisi joka toinen pesukerta tehdä.

Tämän yllä kirjoittamani pesuoperaation jälkeen vasta tänään pesin auton uudestaan ja nyt auton pesumestassa jossa sai itse myös pestä. Soitin sinne ja sanoin että se vakio aika 30min ei varmaan riitä kun paska on niin kovaa auton kyljissä kiinni. Tai siis ne edellisestä pesusta jääneen harmaat paskavanat + muu tullut skeida edellisen pesun jälkeen. No ukkeli sano, että en usko että se ei helposti puhtaaksi lähde. No ajoin sinne pesupaikalle ja esipesun jälkeen ihmeteltiin auton kylkiä ja ukkeli vieläkin varmana sanoi, että kyllä noi helposti lähtee niinhän ne lähtikin :eek:
Se suihki ensin jotain ainetta x jonka nimen kysyin mutta yllättäen unohdin :seina ja heti sen perään esipesuainetta tosi kevyesti. Sitten vaan sienellä ja jollain normi pesuaineella ihan kevyellä hinkkaamisella autosta tuli ihan puhdas :nykii
Eli on se nyt kumma kun ihan sama mitä aineita itse ostaa niin koskaan ei tule hyvä :mad:
 
Vs: Autot vahaan!


nyt tuli kokeiltua tuota autoglymin tar removeria. ja hyvinhän sillä tuntui irtoavan talven jäljiltä sellainen paska kyljistä, mihin ei perus liuottimet purreet. :peukku

eli mystikselle kiitos vinkistä!
 
Vs: Autot vahaan!

nahkuri sanoi
nyt tuli kokeiltua tuota autoglymin tar removeria. ja hyvinhän sillä tuntui irtoavan talven jäljiltä sellainen p*ska kyljistä, mihin ei perus liuottimet purreet. :peukku

eli mystikselle kiitos vinkistä!

Ja mikä parasta, kys ainetta on tosi mukava impata! ;D

(Siitä on vielä tehokkaampia versioita joita mä käytän pääasiassa nykyään autojen putsaamiseen ennen vahausta/kiillotusta, vähentää claybarin tarvetta)
 
Vs: Autot vahaan!

Jonkun mielestä tämä on puhdas varmaan: ?
(liuotinpesu todellakin huolellisesti+shamppoopesu ja jotai muutaki testattu jo)
_smaller.jpg


Vaan hetkone... viskataanpas eräs aine vielä kehiin ja ootellaan 5-10min:
_smaller.jpg


:eek:


ja tätä enne oli testattu Glymin Tar remover, Claybar, liotinpesut... mut löytyhä se aine joka tehos :)
 
Vs: Autot vahaan!

Kyllä noin se menee, oikeaoppisesti jos lähdetään vahaamaan autoa niin ensin pesujen jälkeen pienpoisto, sitten raudanpoisto ja jos tarvetta on filmin poistamiseen niin claybar. Pienpoisto ja raudanpoisto on todella hyviä aineita ja vähentää taas kerran mekaanisella kulutuksella tehtäviä naarmuja lakkapinnoille (siis claybar). Sitten jotkut hifistit vielä pyyhkii tämän jälkeen pinnat 50/50 IPA/akkuvedellä (arvaan että eräs U:lla alkava herra saattaa huomenna tähän viestiin vastata) Voisin parannella tuota artikkelia asian suhteen. Tuo raudanpoiston tarve on erityisen suuri talven jälkeen ja mitä pidempään ollut pesemättä sen enemmän sitä tarttee. Noi voi perjaatteessa suihkuttaa vaan pintaan, antaa vaikuttaa ja ottaa painepesurilla pois. Tehon voi varmistaa vaikka mikrokuitusienellä. Huuhdeltava tarkasti pois pinnoilta ennen vahausta.
 
Vs: Autot vahaan!

Aivan. Aineet kehittyy ja pitää löytää se oikee aine. Tossakin pinnassa siis oli noin alta 50cm etäisyydeltä katsottuna alta 0,5mm ruskeita "pisteitä", jotka tuntui kynteen. Ja iha tautisen lujassa. Epäilisin et evoissa juurikin isojen Brembojen takia "ongelma" monessakin autossa (moni ei huomaa vaan).

Aine jota suositeltii mulle on Mätänetistä ja Clas Olsonilta löytyvä: Sonax Xtreme Wheel Cleaner (ja nimenomaa toi Xtreme, ja ei sisällä mitää happoja). Ei saa kuivattaa pintaa ja pitää pestä hyvin pois tosiaankin. Ja kannattaa käyttää noin +15asteen lämpötilas (hallissa) niin tuntu toimivan todellakin paremmin kuin ulkoilmassa (+5...+10 tienoilla).

Vielä jäi Claylle hommia toisen kyljen ovet...vaan onha tos tunteja menny jo kohta 2käden sormie verran...ja vasta päästää itse asiaan ;D
 
Vs: Autot vahaan!

Harri K sanoi
Vielä jäi Claylle hommia toisen kyljen ovet...vaan onha tos tunteja menny jo kohta 2käden sormie verran...ja vasta päästää itse asiaan ;D

Noin se menee, siihen vahaamiseen menee oikeesti pikku hetki verrattuna siihen kunnollisten pohjien tekoon..... Aineet tosiaan kehittyneet onneksi. Tuo lentoruoste varmasti johtuu osaksi jarruista kuten sanoit ja kyljen muodosta yms... moni ei tuota tajua mutta nuo yltyy oikeaksi ruosteeksi jossain välissä ja sitten ei ole kivaa. Lentoruoste näkyy parhaiten vaaleissa väreissä, vanteissa tuo aine myös toimii hienosti. Esimerkkejä:


small


small


Ja nuo vanteet oli aika "jäätävät"....
 
Vs: Autot vahaan!

Vappuna tuli eukon omegaa pidettyä hyvänä,parina päivänä.
Moottorin pesua ja myllytystä/vahausta ulkopinnoille
Omegamoottori.jpg


Omegaplt.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom