Bensa- ja dieselautojen vertailua kulutuksen suhteen

  • Viestiketjun aloittaja galant -93 alku
  • Aloituspäivämäärä
G

galant -93 alku

Guest
Paljon on muuten pajeron diesel vero nykyisin ja paljon pajero vie 100 km.Ja oletteko koskaan laskeneet että paljonko pitää ajaa tollaisella 8,5l/100 km syövällä bensaautolla vuodessa että pajero tulee halvemmaksi.Jos ei ota huomioon hankinta kustannuksia.
 
Ei tule henkilömallin Pajero millään km-määrällä halvemmaksi....valitettavasti, pakettimalliki on siinä kiikunkaakun. N.12000km kohdalla paketti ja henkilöauto samanhintaiset,  mutta vielä 30000km kohdallakaan ei ole ku n.100€ ero.

Edit: Korjattujen hintojen mukaan (95=1,412  Di=1,066), henkilömallin Pajero tulee sittenkin halvemmaksi kuin bensa ha....kylläkin vasta 84 054 km jälkeen.
Taulukkoa -> http://personal.inet.fi/koti/nettijussi/kulut.jpg
 
joo kato Pajeroilla ajaakin vain rahamiehet (saa nauraa), bensa-autolla kun ajaa, niin siinähän maksetaan polttoaineverotkin vähän kuin osamaksulla, litra kerrallaan ;D. (tämä kappale oli sitten huumoria)

Vakavasti puhuen: mikään 8,5l kuluttava bensa-auto ei ainakaan minulle ole edes vaihtoehto Pajerolle, autolla on asetettu sellaisia vaatimuksia mm. tilan ja vetokyvyn suhteen, että mikään 8,5l satkulla-henkilöauto ei niitä täytä. Eli siinä mielessä vertailu ei ole järkevää. Tuskin kukaan ajaa Pajerolla jos mielessä on pelkästään kulujen minimointi...
 
OHo_Olipa oikein poliitikkojen vastaukset ympäripyöreitä!
Ymmärsinkö minä vastaukset väärin vai te kysymyksen.No ehkä en osaa kysyä :seina
 
Täällä hypätään vastaamaan suoraan sun seuraavaan kysymykseen, jota sun ei nyt sitten tarvitse kysyä ollenkaan.. ;)
 
gallu93a sanoi
OHo_Olipa oikein poliitikkojen vastaukset ympäripyöreitä!
Ymmärsinkö minä vastaukset väärin vai te kysymyksen.No ehkä en osaa kysyä  :seina
;D ;D Laskin 680€ veron (tarkemmin en tiiä) ja mitsun sivuilta luntatun 10,5L/100km yhdistetyn kulutuksen mukaan.
 
706,27 € pitkällä pajerolla.... (vm. -90) ::)

perusveron osuus 365 päivältä 0,260 euroa per päivä = 94,90 euroa

käyttövoimaveron osuus 365 päivältä 1,675 euroa per päivä = 611,375 euroa...


Että semmosta... :seina
 
dieselveroonhan tulikin jo vastaus, ja Pajeron kulutuksesta on ollut puhetta mm. Pajero päiväkirjassa. Jos joku kysyy minulta Pajeron kulutusta, vastaan että se vie sen kympin: allekin pääsee, mutta yleensä se kulutus pyörii kympin nurkilla, ehkä vähän yli. Noh, eli se 10,5 on aika hyvä luku...
 
Tähänastisilla kokemuksilla voin sanoa että tää kala-antti hörppii ysivitosta 8-10 litraa satasella... Useimmin on näköjään lähempänä tota kymmentä meikäläisen kaasujalalla... ;D ;D

Kasiinkin pääsee, siististi ajamalla... ::)
 
10 vie pajero maantiellä ja täällä nurkkapyörityksessa aina 13 asti.

Ja D-vero on muuten 85 e vuodessa 2+3 paikkaisella Pajero pakulla  ;D (veron kiertäjä)
 
"Tomi T": liityn muuten itsekin ihan kohta veronkiertäjiin, enkä saa edes istumapaikkoja noin montaa. :p
Pohja se on miunki säkissäin...
 
Hieman OT...

Pajeron jos pakuksi mielii, niin eikös sitä kattoa joudu korottamaan samalla tavalla ku Spacewagonissaki...

Huoltoautoksi rekisteröidessä ei tarvitse korottaa kattoa, ja paikkoja tulee olla 1+1, mutta yksityisethän eivät enää saa tätä tehdä, yrityksille vielä sallitaan ? Korjatkaa jos olen vääräs...
 
MetalMan_ sanoi
Hieman OT...

Pajeron jos pakuksi mielii, niin eikös sitä kattoa joudu korottamaan samalla tavalla ku Spacewagonissaki...

Huoltoautoksi rekisteröidessä ei tarvitse korottaa kattoa, ja paikkoja tulee olla 1+1, mutta yksityisethän eivät enää saa tätä tehdä, yrityksille vielä sallitaan ? Korjatkaa jos olen vääräs...
Paku homma just noin.

Kyllä huoltoautoksi saa kuka tahansa, jos ei kuvittekkaan paikkoja enemmän ku kuski+2 vieressä.
 
Tällä hetkellä on noin, 90-luvulla sai tehdä korottamatta kattoa (ja ilman 80-lätkää) 2+3 pakuja jossa takapenkkiläiset ovat tilapäisiä matkustajia (mutta kukahan siellä nyt pysyvästi matkustaisi)
 
"takapenkkiläiset ovat tilapäisiä matkustajia (mutta kukahan siellä nyt pysyvästi matkustaisi)"


Hyvä heitto ;D
 
juu huoltoautoahan minä siitä suunnittelin, eli paikat jää 1+1. No, sen mitä dieselverossa säästää, niin sillä voi maksaa monet sakot ylimääräisen porukan kuskaamisesta 1+1 autossa, eli eipä haittaa ;D.
Ja luulenpa, että poliiseja ei voisi juuri vähempää kiinnostaa montako "säälittävää tapausta" huolto-auto Pajeroon on ahtautunut, ilman penkkejä matkustaminen on varmaan jo tarpeeksi suuri rangaistus...
 
Takaisin
Ylös Bottom