Lancer1976
A72 Lancer 1,4 GL -76
- Liittynyt
- 12 Helmikuu 2006
- Sijainti
- Hki rovaniemi vantaa tuusula
Ensiksi pari kuvaa tapauksesta:
Kuva1, kuva2, kuva3.
Tämmönen kummajainen ilmesty lancerin viereen. Mitenkään normaalista koneesta ei kysymys kun siinä on kaasutin ennen turboa ja turbon siivet on imusarjassa. Kone on vm-82 cordiasta. Olisko ollut tuontiauto kun otteessa on että on hyväksytty ilman sivuvilkkuja? Vai onko näitä tuotu maahantuojan puolesta suomeen? Vemicillä eivät osanneet sanoa turbomallista että onko tuotu. Eikä oikeen muutakaan tietoa turbomallista löytynyt.
Tarkoituksena oli laittaa kone lanceriin. Mutta nyt näyttää homma tökkivän pahasti. Sytytysyksikkö ja johtosarja jäi elimenluovuttaja autoon kiinni (tulee tässä lähiaikoina, toivottavasti). Tänään konetta ihmetellessä huomasin että lohkossa ei olekkaan kiinnityksiä niin että se sopisi lanceriin. Kiinnityspaikat on ihan eri kohdassa kun mitä lancerissa on. Kolmas juttu on muut puuttuvat osat, ne kuitenkin luulisi saavan kohtuu helposti (kampiakselin hihnapyörä, pultti + prikka ja vesipumpun hihnapyörä). Neljäntenä murheena on se kun kone on seisonut pitkään. Auto oli leimattu -97 viimeksi. Lisäksi pakosarjan ja termostaattikotelon joutuu tekemään uusiksi, koska muuten konetta ei saa paikalleen. Yksi ongelma on myös saada auto toimimaan alkuperäisellä sytytysyksiköllä, kytkentäkaavaa kun ei maahantuojanpuolesta saa.
Kaasutin ja imusarja näyttää melko sekavalta hässäkältä. Liikkuvia osia on paljon ja rakenne on monimutkainen. Kone tuskin kovin nätisti on käynnyt aikoinaan kun on ollut autossa kiinni. Alipaineletkuja ja huohotin letkuja kulunut puhki. Mekanismit kaasuttimessa, alipaine ja painerasiossa takertaa.
Alotin homman moottorin pesulla, koneen ja kaasuttimen valokuvaamisella. Jonkin verran pitää selvittää koneen kytkentöjä. Alipaineletkujen kytkennät ja sähköt. Sähkösolenoidi kaasuttimessa ja toinen paine/alipaine letkussa. Kuva
Kuva1, kuva2, kuva3.
Tämmönen kummajainen ilmesty lancerin viereen. Mitenkään normaalista koneesta ei kysymys kun siinä on kaasutin ennen turboa ja turbon siivet on imusarjassa. Kone on vm-82 cordiasta. Olisko ollut tuontiauto kun otteessa on että on hyväksytty ilman sivuvilkkuja? Vai onko näitä tuotu maahantuojan puolesta suomeen? Vemicillä eivät osanneet sanoa turbomallista että onko tuotu. Eikä oikeen muutakaan tietoa turbomallista löytynyt.
Tarkoituksena oli laittaa kone lanceriin. Mutta nyt näyttää homma tökkivän pahasti. Sytytysyksikkö ja johtosarja jäi elimenluovuttaja autoon kiinni (tulee tässä lähiaikoina, toivottavasti). Tänään konetta ihmetellessä huomasin että lohkossa ei olekkaan kiinnityksiä niin että se sopisi lanceriin. Kiinnityspaikat on ihan eri kohdassa kun mitä lancerissa on. Kolmas juttu on muut puuttuvat osat, ne kuitenkin luulisi saavan kohtuu helposti (kampiakselin hihnapyörä, pultti + prikka ja vesipumpun hihnapyörä). Neljäntenä murheena on se kun kone on seisonut pitkään. Auto oli leimattu -97 viimeksi. Lisäksi pakosarjan ja termostaattikotelon joutuu tekemään uusiksi, koska muuten konetta ei saa paikalleen. Yksi ongelma on myös saada auto toimimaan alkuperäisellä sytytysyksiköllä, kytkentäkaavaa kun ei maahantuojanpuolesta saa.
Kaasutin ja imusarja näyttää melko sekavalta hässäkältä. Liikkuvia osia on paljon ja rakenne on monimutkainen. Kone tuskin kovin nätisti on käynnyt aikoinaan kun on ollut autossa kiinni. Alipaineletkuja ja huohotin letkuja kulunut puhki. Mekanismit kaasuttimessa, alipaine ja painerasiossa takertaa.
Alotin homman moottorin pesulla, koneen ja kaasuttimen valokuvaamisella. Jonkin verran pitää selvittää koneen kytkentöjä. Alipaineletkujen kytkennät ja sähköt. Sähkösolenoidi kaasuttimessa ja toinen paine/alipaine letkussa. Kuva