Linkki keskusteluun tässä
Hei
Ostin viikko sitten Dodge Stealth R/T 1993 twin turbon projektiksi, ja toivottavasti sopii tälle foorumille koska kyseessähän on sama peli kuin mitsun 3000GT ja eihän dodge koskenut muuhun kuin hieman ulkonäköön
Tarkoituksena olisi saada kyseinen vehje kesäksi kuntoon, mutta työt pystyn aloittamaan vasta kun saan lämpimästä tallista toisen projekti pois tieltä. Autossa on vähän kaikenlaista laitettavaa leimakuntoa varten mutta ei pitäisi olla mitään mahdotonta. Listaan alle vähän laitettavaa ja koitan päivitellä aina kun jotain saan tehtyä.
Hain auton 500km päästä ja ajoin sen kotiin, eli selvisi sen matkan. Suurin tämänhetkinen ongelma on säädöissä, sillä edellinen omistaja oli käyttäny auton pajalla käyntiongelmien takia ja koska autossa oli piggyback-tyylinen moottorinohjaus kiinni niin se oli tietysti ensimmäisenä otettu pois käytöstä. Käyntiongelma ei kuitenkaan tällä parantunut ja lopulta selvisi että ECU oli happamassa kunnossa josta ongelmat johtuivat. Autoon ostettiin uusi alkuperäinen ECU ja se saatiin sillä käymään. Moottorinohjauspalikkaa ei kuitenkaan oltu laitettu takaisin ja koska koneessa oli vakiota isommat suuttimet niin auto käy pirun rikkaalla. Oli hienoa ajaa sillä sen 500km kun kulutus oli luokkaa 20L/100km... Eli ensimmäisenä olisi tarkoitus asentaa tuo Greddyn moottorinohjauspalikka takaisin kiinni, ja koska siinä pitäisi olla tallella bensakartat niin käyntiongelmat pitäisi ratketa sillä (ja saahan sitä tietokoneella säädettyä tarpeen vaatiessa)
Kyseinen Greddyn moottorinohjaus:
Onhan siinä paljon muutakin..
Maalipinta on lohkeillut sieltä sun täältä, seon joskus maalattu helmiäisenvalkoisella ja jossain on selvästi säästetty. Luultavasti pohjatöitä ei ole tehty kunnolla, sillä maali lohkeilee useasta kohtaa ja lähtee irti pohjamaalista, joka lähtee irti alkuperäisestä maalista. Noille pahimmille paikoille täytyy keksiä jotain ja myös muille lohkeamille.
Alla kuva pahimmasta paikasta, eli esim takaluukun pellissä on parikin aluetta josta on lohjennut maalia:
SRS ja ABS valot palavat taulussa, joten niitäkin pitää selvitellä. Toivon mukaan hoituisivat suht kivuttomasti.
Elektroninen iskunvaimennuksen säätö ei näytä myöskään pelaavan sillä niiden valot välkkyvät myös mittaristossa.
Lämpötilan ja ilmastoinnin jne näyttö keskikonsolissa ei toimi, mutta mukaan tuli näöltään käytetty varaosa jonka voisi kokeilla vaihtaa tilalle jos vaikka alkaisi toimia.
Joku pyöränlaakereista vetelee viimeisiään, ulisee nimittäin siihenmalliin ajaessa. Mukaan sain uudet toisenpuolen takapään laakerit ja stefat yms eli täytyy tutkia minkä pyörän laakeri on loppu ja vaihtaa.
Tuossa varmaan ne suurimmat, onhan siinä paljon pientä näpräämistä noiden lisäksi. Autoon on lisäksi tehty v2015 kolmen tuhannen euron edestä perushuoltoa joten ei ainakaan heti pitäisi tarvita alkaa koneremppaan, tämän jälkeen ei ole ajettu kuulemma kuin n. 500km
Tämän lisäksi uusittu joku neljästä iskunvaimentimesta ja muuta pientä.
Sen muuten huomasin, että vikakoodeja voi sentään lukea perus yleismittarilla, joten plussaa mitsulle siitä
Auton historiasta senverran, että se on tuotu suomeen ukrainasta vuonna 2012, jonka jälkeen sillä on ajettu suomessa vain 7000mailia. Vuodesta 2015 eteenpäin autolla ei ole ajettu kuulemma kuin tuo sanomani noin 500km -> oli tuolloin viimeisen kerran katsastettu. Tämä on sinänsä hyviä uutisia, sillä koska autolla on suomessa ajettu noin vähän niin ruostetta ei luultavasti ole paljoa (en ole päässyt kunnolla katsomaan pohjaa).
Siinä taitaa olla tähänastiset isoimmat jutut, tarkoitus on siis saada auto vuoden 2019 kesälle tieliikenteeseen. Aikaisemmin sanoinkin, että en pääse heti autoa työstämään sillä pitäisi saada toinen projekti ensin pois tieltä lämpimästä tallista. Yritän tähän päivitellä aina kun saan jotain tehtyä.
Linkki keskusteluun tässä
Alla pari kuvaa lähtötilanteesta:
Hei
Ostin viikko sitten Dodge Stealth R/T 1993 twin turbon projektiksi, ja toivottavasti sopii tälle foorumille koska kyseessähän on sama peli kuin mitsun 3000GT ja eihän dodge koskenut muuhun kuin hieman ulkonäköön
Tarkoituksena olisi saada kyseinen vehje kesäksi kuntoon, mutta työt pystyn aloittamaan vasta kun saan lämpimästä tallista toisen projekti pois tieltä. Autossa on vähän kaikenlaista laitettavaa leimakuntoa varten mutta ei pitäisi olla mitään mahdotonta. Listaan alle vähän laitettavaa ja koitan päivitellä aina kun jotain saan tehtyä.
Hain auton 500km päästä ja ajoin sen kotiin, eli selvisi sen matkan. Suurin tämänhetkinen ongelma on säädöissä, sillä edellinen omistaja oli käyttäny auton pajalla käyntiongelmien takia ja koska autossa oli piggyback-tyylinen moottorinohjaus kiinni niin se oli tietysti ensimmäisenä otettu pois käytöstä. Käyntiongelma ei kuitenkaan tällä parantunut ja lopulta selvisi että ECU oli happamassa kunnossa josta ongelmat johtuivat. Autoon ostettiin uusi alkuperäinen ECU ja se saatiin sillä käymään. Moottorinohjauspalikkaa ei kuitenkaan oltu laitettu takaisin ja koska koneessa oli vakiota isommat suuttimet niin auto käy pirun rikkaalla. Oli hienoa ajaa sillä sen 500km kun kulutus oli luokkaa 20L/100km... Eli ensimmäisenä olisi tarkoitus asentaa tuo Greddyn moottorinohjauspalikka takaisin kiinni, ja koska siinä pitäisi olla tallella bensakartat niin käyntiongelmat pitäisi ratketa sillä (ja saahan sitä tietokoneella säädettyä tarpeen vaatiessa)
Kyseinen Greddyn moottorinohjaus:
Onhan siinä paljon muutakin..
Maalipinta on lohkeillut sieltä sun täältä, seon joskus maalattu helmiäisenvalkoisella ja jossain on selvästi säästetty. Luultavasti pohjatöitä ei ole tehty kunnolla, sillä maali lohkeilee useasta kohtaa ja lähtee irti pohjamaalista, joka lähtee irti alkuperäisestä maalista. Noille pahimmille paikoille täytyy keksiä jotain ja myös muille lohkeamille.
Alla kuva pahimmasta paikasta, eli esim takaluukun pellissä on parikin aluetta josta on lohjennut maalia:
SRS ja ABS valot palavat taulussa, joten niitäkin pitää selvitellä. Toivon mukaan hoituisivat suht kivuttomasti.
Elektroninen iskunvaimennuksen säätö ei näytä myöskään pelaavan sillä niiden valot välkkyvät myös mittaristossa.
Lämpötilan ja ilmastoinnin jne näyttö keskikonsolissa ei toimi, mutta mukaan tuli näöltään käytetty varaosa jonka voisi kokeilla vaihtaa tilalle jos vaikka alkaisi toimia.
Joku pyöränlaakereista vetelee viimeisiään, ulisee nimittäin siihenmalliin ajaessa. Mukaan sain uudet toisenpuolen takapään laakerit ja stefat yms eli täytyy tutkia minkä pyörän laakeri on loppu ja vaihtaa.
Tuossa varmaan ne suurimmat, onhan siinä paljon pientä näpräämistä noiden lisäksi. Autoon on lisäksi tehty v2015 kolmen tuhannen euron edestä perushuoltoa joten ei ainakaan heti pitäisi tarvita alkaa koneremppaan, tämän jälkeen ei ole ajettu kuulemma kuin n. 500km
Tämän lisäksi uusittu joku neljästä iskunvaimentimesta ja muuta pientä.
Sen muuten huomasin, että vikakoodeja voi sentään lukea perus yleismittarilla, joten plussaa mitsulle siitä
Auton historiasta senverran, että se on tuotu suomeen ukrainasta vuonna 2012, jonka jälkeen sillä on ajettu suomessa vain 7000mailia. Vuodesta 2015 eteenpäin autolla ei ole ajettu kuulemma kuin tuo sanomani noin 500km -> oli tuolloin viimeisen kerran katsastettu. Tämä on sinänsä hyviä uutisia, sillä koska autolla on suomessa ajettu noin vähän niin ruostetta ei luultavasti ole paljoa (en ole päässyt kunnolla katsomaan pohjaa).
Siinä taitaa olla tähänastiset isoimmat jutut, tarkoitus on siis saada auto vuoden 2019 kesälle tieliikenteeseen. Aikaisemmin sanoinkin, että en pääse heti autoa työstämään sillä pitäisi saada toinen projekti ensin pois tieltä lämpimästä tallista. Yritän tähän päivitellä aina kun saan jotain tehtyä.
Linkki keskusteluun tässä
Alla pari kuvaa lähtötilanteesta:
Viimeksi muokattu