Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.
mikko412 sanoi
joo ei se bensa paineista vikakoodia anna.kun siellä ei oo mitään sähköistä paine tunnistintakaan.kaikki vikakoodit mitä se pystyy ulos antaa johtuu jostain sähköisestä /vastusmittaukseta johtuvasta häiriöstä./sitten jos ecu pöhköömäs ni se "keksii ne koodit"ite!!
nyt musta tuntuu siltä että tätä tapausta jo jonkun aikaa setvitty.eka vinkki pura se saamarin jälkiasennus häly sieltä v"""uun ja muut epämääräset sähköt myös.sitten setviminen kannattaa jatkaa(näkee kyllä mikä japsien orkkis sähköveto ja mikä on suomen puolella harrastettu rosvoliitos teoria ;D
ja edelleen vielä,huollata se ECU tai korjaa se ite ni päästään turhista ecun aiheuttamista oireista,sillä sen ollessa viallinen /pöhkö niin oireet voi olla mitä tahansa.usko pois vaan!
Dodiih.. eli jatketaampa ihmettelyä..
Eli tänään tein sen että purkiin atomeiksi kaiken kun vihdoin ja viimein hälyttimen asennus manuaalin sain. Noh, siinä sitten ei tosiaankaan ollut hälyttimessä sulake paikallaan ja check engine paloi niinkuin tähän asti... sitten katselin että mihin tämä ajonestopiiri on kytketty ja musta johtojan se jossa sininen raita = bensapumppu, eli tästä syystä testiterminaalikaan ei oo sanonut mitään kun hälyttimessä ei ole ollut sulaketta paikallaan koska se on samassa johdossa (oli kytketty tuonne oven reunaan)..
Eniveis, vaikka siinä ei ole paine-anturia niin JOKU siellä pakostakin muuttuu. Eli kopistelin autoa siinä että jos se lähtis jotenkin tulille ja ei lähtenyt. Check Engine valo paloi. Noh, sitten annoin +12v ko. johtoon että manuaalisesti pyöritän bensapumppua niin pumtsipum = valo sammui. Eli en tiedä mikä sen tekee että se sammuu kun järjestelmässä on painetta. (Muuttuuko suuttimen resistanssi tai jotain?)
CE valo syttyy siis seuraavista workshop manuaalin mukaan: (* Merkityille ei ole varaohjelmaa)
Engine ECU *
Oxygen sensor
Air flow sensor
Intake air temperature sensor
Throttle position sensor
Engine coolant temperature sensor
Crank angle sensor *
Camshaft position sensor (Top dead centre sensor)
Barometric pressure sensor
Detonation sensor
lgnition timing adjustment signal
Injector *
lgnition coil, power transistor <6A12, GG73>
Vacuum control solenoid valve <TCL> *
Ekan osalta valo syttyy manuaalin mukaan jos maita ei löydy Eculle (Tai jotain muuta hämärää)
Varmuustoiminnot löytyvät seuraaville: (Eli auton pitäisi kyllä lähtä käyntiin vaikka joku näistä ilmottaisi vikaa)
Oxygen sensor
Air flow sensor
Intake air temperature sensor
Throttle position sensor
Engine coolant temperature sensor
Camshaft position sensor (Top dead centre sensor)
Barometric pressure sensor
Detonation sensor
lgnition coil, power transistor unit
Servo valve position sensor <4G93, 4G63>
Intake control valve position sensor.. Että näin.. Innolla huomista odottaen.. (Ja nyt on poistettu hälyttimen ohjaus bensapumpulta ja toiminta on kuin "orkkiksenakin"
Hirveitä rosvopatentteja ei löytynyt.. vilkuille oli rosvot laitettu..