E55A Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli semmosia oireita ois että saa sahata tosi kauan välillä että lähtee käyntiin, toisinaan taas lähtee nopeasti.
Epäily oli eka cobran hälyttimessä mutta liekkö se siinä on, ideoita mistä lähtis miettimään, virranjakaja? tulpat?

Onkos tietoa kypsyykö näissä E5x galanteissakin ecut?
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Nokka akselin asentotunnistinta epäilisin. mikä taas on virranjakajassa. mm. tavannut tuollaista carismoissa.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Webtrap_86 sanoi
Nokka akselin asentotunnistinta epäilisin. mikä taas on virranjakajassa. mm. tavannut tuollaista carismoissa.

ja pitää vaitaa luonnollisesti koko virranjakaja että moisen osan voi vaihtaa?
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Itel oli tuos samanlaises autos virranjakaja(pyöritin) ja kansi ihan loppuunkulunu alle 200tkm. Motonetistä uudet osat muutaman kympin yhteensä ja johan lähti aina ku palmun alta. Avaappa kansi ja kato onko mönjää/hilettä ja muuten kuluneen näköstä meininkiä.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

E30 koppaisissa 16V koneisissa on usein moottorin lämpöanturi rikki ja aiheuttaa ongelmia juuri kylmänä käynnistettäessä. Vikakoodiakaan ei välttämättä pukkaa. Liekö näissä vielä samaa ongelmaa.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

suutin vuotoa?

näitä mahdollisuuksia on aika paljon tekeekö kylmänä vai lämpimänä?

tuossa hb pitää kokeilla vaihtaa lämptila anturi, tekee satunnaisesti huonon startauksen...
oli kylmä tai lämmin, normaalisti lähtee puolenkieroksen pyörittämisellä käyntiin :peukku
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Pitää tässä kun kerkeää tarkastaa tuo virranjakajajuttu. Kyseessä olevassa autossa on siis jotain sähköhäikkää. Mm taitaa jokaselle ajovalolle (eteen ja taakse) mennä rosvopiuha. Liittynee varmaan tuohon cobraan jotenkin. Polttaa oikeanpuoleisen takavalojen sulakkeen. Mittaristossa ei valot pala, en ole kerennyt perehtyä viel enempää. Lähti käyntiin kun vaihdoin takasin tilanteen lähtötilanteeseen. Eli takavaloilla vasemman puolen sulake kiinni, oikeaan ei sulaketta ja vasemman puolen etuajavolta piuha irti. Sitten toisen kerran kun oli kone ajettu lämpimäks starttas ihan hyvin joten en usko suutinvuotoon ainakaan. Lisäksi toinen akunkenkä on mallia paska kosketus, ihme että startti pyörii. :D
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

J. Puhakka sanoi
ja pitää vaitaa luonnollisesti koko virranjakaja että moisen osan voi vaihtaa?

Vaihdoin tuossa taannoin serkkupojalle, 1.8 galanttiin sen asentotunnistimen. (periaatteessa erikseen ei saa)
serkku osti 2.0l virranjakajan ja se taas erinäköinen kuin se 1.8. mutta sisuskalut samat joten vaihdoin ne niiin johan hurahti käyntiin. pitää tosin virranjakaja purkaa atomeiksi. eli siis tunnistin vaihto kelpoinen päittäin.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Juu eihän se ollu varmaan mitenkään noihin sulakkeisiin viittaavaa. Voisi koittaa tarkastaa että tuleeko edes kipinää. Ei tosiaan edes lupaa koska nyt ei lähde käyntiin. Avasin virranjakajan sen verran että otin kannen pois, pyörijän pää nyt oli vähä musta sen keksikohdan osalta mutta lienee normaalia. Virranjakajan ruuvit on aivan saatanan tiukassa nähtävästi eikä viittis hajottaa niitä :seina
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Virranjakajaa en uskaltanu purkaa pitemmälle kun tosiaan ruuvit niin älyttömän tiukassa. Lämpöanturin vastusarvot testattu ja näyttää ihan oikeanlaiselta.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Eipä lähtenyt käyntiin 1.5h lämmityksenkään jälkeen. Epäilykset kohdistuu myös cobraan, mitään hirveetä bensanhajua ei nääs tule ilmoilla vaikka tuota starttailee.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

J. Puhakka sanoi
Onkos tietoa kypsyykö näissä E5x galanteissakin ecut?

kypsyy ecut näissäkin,viimekeväänä meni omasta ihan varottamatta!ja saakeli vielä katsastus reissulla,onneks pelas jotenkuten leiman ajan mutta seuraavana aamuna oli mykkä koko laitos.korjasin ecun ja sen jälkeen ei oireita ole ollut .ja tää tuli varottamatta ilman oireilua,eli en yhtään ihmettele vaikka menis useempi ecu tavalla/toisella näissäkin 92-96 galluissa

samoja komponentteja sisältää kun vanhemmatkin ecut :seina
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

mikko412 sanoi
kypsyy ecut näissäkin,viimekeväänä meni omasta ihan varottamatta!ja saakeli vielä katsastus reissulla,onneks pelas jotenkuten leiman ajan mutta seuraavana aamuna oli mykkä koko laitos.korjasin ecun ja sen jälkeen ei oireita ole ollut .ja tää tuli varottamatta ilman oireilua,eli en yhtään ihmettele vaikka menis useempi ecu tavalla/toisella näissäkin 92-96 galluissa

samoja komponentteja sisältää kun vanhemmatkin ecut :seina

Missäs se sijaitsee?

Lähti muuten taas kaasulla käyntiin.... ???
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

jaa ecu vai ::) no se on mankan takana,aavistuksen alempana.löytyy kun kaivaa sen keskikonsolin sivumuovin veke apparin puolelta
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Mites muuten tk-moottori? Jos kaasua avaamalla lähtee käyntiin niin sehän auttaa kun ei muuten läppä aukea ollenkaan jos on tk-moottorin rattaita rikki. Tosin luulis sillon olevan muutenkin tyhjäkäynnissä probleemaa.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

dani sanoi
Mites muuten tk-moottori? Jos kaasua avaamalla lähtee käyntiin niin sehän auttaa kun ei muuten läppä aukea ollenkaan jos on tk-moottorin rattaita rikki. Tosin luulis sillon olevan muutenkin tyhjäkäynnissä probleemaa.

Tyhjäkäynti toimii ihan normaalisti. Hyviä veikkauksia ei siinä.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Kaasulla pumppaamalla lähti taas käyntiin. Kaasuläppää en meinannu saada käsin painettua auki . Eli se jotenkin jumittaa?
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Taas kylmänä ollut pari viikkoa ja ei ees lupaa. Käytin akun navan irti ja kaikkea mut ei, startti vaan pyörii ja kiekkamittari pomppii, mut ei mitään muuta.
Ja tosiaankin ei oo oireillut itsellä yhtään ennen tätä. Ihan toimivana tuohon tuon ajoin. Lisää ideoita?
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Eilen tuli reippailtua sen verran (jonkun toisen EA galant ei käynnisty pakkasella-ketjun tiimoilta) että piti testata tuota sisälämppäriä tekniikkaa.. Sisälämppärillä antoi hoitoa sen 2h ja auto pärähti käyntiin.. Then what?

Voikohan tässäkin olla joku Mitsun oma immobilizer? (Tässä on kyllä aftermarket hälyt myös)
Vai oiskohan se vaan puhtaasti se ecu, se ois seuraavana tarkastuslistalla.. (Kunhan keksii parhaan tavan saada se ulos)
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

ecu on ihan lämmityslaitteen alla kuskin jalka tilasta pääsee luukusta ihmettelemään ainakin EA6sessa
ja näytty asan mukaan olevan ecu bensakoneessa samassa paikassa.

tarkista ettei johdot ui missään ylimäärisessä nesteessä? tuo TD sytytti engine valoa kun kastu jäähdytinlitkuista
ecu :seina
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

J. Puhakka sanoi
Eilen tuli reippailtua sen verran (jonkun toisen EA galant ei käynnisty pakkasella-ketjun tiimoilta) että piti testata tuota sisälämppäriä tekniikkaa.. Sisälämppärillä antoi hoitoa sen 2h ja auto pärähti käyntiin.. Then what?

Voikohan tässäkin olla joku Mitsun oma immobilizer? (Tässä on kyllä aftermarket hälyt myös)

Milläköhän se OLIS toteutettu, jos muistat millä kikalla toi lähti käyntiin meidän pihassa ;D
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

mystinengalant sanoi
Milläköhän se OLIS toteutettu, jos muistat millä kikalla toi lähti käyntiin meidän pihassa ;D

Noh lämpötilastahan sekin varmaan on ollut ehkä kiinni (Kun silloinkin oli se kylmä yö tms? ja ongelma tuli).. Kun lohkolämppärihän ei auttanut mitään, mut sit on muuten "ulkoilma" lämmennyt sen verran että komponentit ei enää ihan niin kylmänä ole(?), dunno.

Eikä kaasun polkeminen auttanut nyt kanskaan.
Meinasin vaan että mun workshop manuaali kyllä sanoo että siellä saattaa tietyissä malleissa immobilizer olla, mut taas auton avaimet ei oikein luo moista kuvaa.. :)
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Itsellä ainakin oireili noin ennen virranjakajan pamahtamista. (tai tarkalleen puola siitä meni)
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Jooh, oon nyt sen verran tosiaan selvitellyt tätä että kun on kylmä ja pistää ACC niin check engine palaa ja ei sammu.
Rämppää päälle ja pois niin kauan että kuuluu jostain "naks" (luultavasti bensansyötön päärele tjsp?), ja sit check engine valo sammuu, ja lähtee käyntiin.

Toinen tapa jota en oo vielä verifoinut on se että jos CEL palaa, niin virrat pois, käyttää pääreleen johtoa irti (olettaen se siinä polven kohdalla on), ja kokeilee uusiksi, ainakin kerran on toisella kerralla CEL sammunut (naksauksen säestämänä)
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Kannattaisi ainakin käydä se ECU läpi, katella tinaukset ja vaihtaa konkat.. Voi kyllä relekkin jumitella.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

jcarlson sanoi
Kannattaisi ainakin käydä se ECU läpi, katella tinaukset ja vaihtaa konkat.. Voi kyllä relekkin jumitella.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=31908 Tuossa on kuvia ecusta, en silmämääräisesti huomannut mitään eroa / vikaa.
Lisäksi kokeilin sen että onko vaikutusta lyökö ecun lämpimästä vai kylmästä autoon kiinni. Ei mielestäni ollut. Mutta mistäpä siitä tietää, tarkotus ois toki jossain vaiheessa käyttää jollain joka osaa nuita mitata mitattavana.

Lähinnä semmosen releen vois hommata jos jollain ois varaosiksi moinen.

ps. viimeinen kuva ei ole se päärele, vaan cruise computer. ::)
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

ecussa näytti olevan liittimien ainakin yhdessä pinnissä hapettumaa(tai jotain kökköä) ecun sisäpuolella.ja se konkka vuoto ei AINA näy ennen kun konkan irrottaa(juuri tälläinen oli omassa vikana,piilovuoto) ja tuo vika kuva on bensapumpulle ei kruiselle ;) nimittäin tuollanen rele löytyy myös kaikista cruisettomistakin lancereista colteista sekä galluista ;D

ja ecu antaa ohjauksen tuolle releelle,eli ecu todennäköisesti tuossa temppuilee ja tuota relettä sitten paukuttaa. eikä missään tapauksessa tee hallaa eculle vaikka ne konkat vaihtas ihan varmuuden vuoksi,ne kun vuotaa 98% varmuudella jossakin vaiheessa :seina
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

mikko412 sanoi
ecussa näytti olevan liittimien ainakin yhdessä pinnissä hapettumaa(tai jotain kökköä) ecun sisäpuolella.ja se konkka vuoto ei AINA näy ennen kun konkan irrottaa(juuri tälläinen oli omassa vikana,piilovuoto) ja tuo vika kuva on bensapumpulle ei kruiselle ;) nimittäin tuollanen rele löytyy myös kaikista cruisettomistakin lancereista colteista sekä galluista ;D

ja ecu antaa ohjauksen tuolle releelle,eli ecu todennäköisesti tuossa temppuilee ja tuota relettä sitten paukuttaa. eikä missään tapauksessa tee hallaa eculle vaikka ne konkat vaihtas ihan varmuuden vuoksi,ne kun vuotaa 98% varmuudella jossakin vaiheessa :seina

Ah siis joo, siis tuo viimeinen on tosiaankin se "päärele" jota epäilen, mut toiseksi viimenen oli cruisen boksi. Ainoa vaan että ASA ei tunne ko. relettä syystä tai toisesta, eli minulla ei ole sille mitään koodia jolla voisin etsiä vastaavaa.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

mitä ilmeisimmin tossa releessä sullakin 8 napainen liitin .mulla noita releitä löytyy jokunen mutta esim 1,6 lancerista vaan .tahdotko koittaa sellasella? ite koitin tuota 1,8 gallua 1,6 boxilla ja hyvin pelitti.boxihan krantumpi oikeista nummeroista sillä ohjaa ruiskuu/oikeita ajoituksia ym säätöjä. relehän vaan on of tyylinen.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

mikko412 sanoi
mitä ilmeisimmin tossa releessä sullakin 8 napainen liitin .mulla noita releitä löytyy jokunen mutta esim 1,6 lancerista vaan .tahdotko koittaa sellasella? ite koitin tuota 1,8 gallua 1,6 boxilla ja hyvin pelitti.boxihan krantumpi oikeista nummeroista sillä ohjaa ruiskuu/oikeita ajoituksia ym säätöjä. relehän vaan on of tyylinen.

Saatko otettua kuvaa siitä liittimestä ?, voisin käydä kuvaa omani, en sitä numeroo saa tuosta tuon enenpää kun se pitäs purkaa vissiin sieltä kojelaudan sisältä irti.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

kumpikohan se on ?
E55
MB358589 CONTROL UNIT,FUEL PUMP
MD175834 RELAY,ENG CONTROL


E33 galanttiin antaa vain yhden releen muutamalla numerolla:
MD110379 RELAY,ENG CONTROL E8T06971
MD119202 RELAY,ENG CONTROL E8T07071
MD145974 RELAY,ENG CONTROL E8T06975
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Laitetaanpa tähänkin, se on just tuo MD175834. Ja koodi oli E8T00177

Eli äkkiseltään asasta katsoen
Kaikki ko. mallin galantit löytyy ainakin vastaava.

E52A-E88A
+ K15T-K35T (L200)
N21W-N43W (space runner)
L300

Eli ilmeisen universaali osa?
Noh, kunhan akku lataa lähden kylmäspraylla kylmentämään ko. releen niin katsotaan miten käy..
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Ja eilen sain tosiaankin jollain ilveellä sen käyntiin. Eli ekana ei sammunu CEL valo ja sitten jollain ilveellä se päätti sammua ja auto lähti tulille kuin palmun alta.

Tänään ei taas millään.. Rämppäsin relettä, potkin kojelautaa. Hipelöin johtoa, otin hälyttimestä sulakkeen pois, akun navan tarkistin ja näytti että ei kovin hääppöisesti se virtakaapeli ole ollut kiinni navassa ja hihkuin jo ilosta että tässä se on.. mut ei.. CEL valo vaan palaa.. Lisäksi analogisella volttimittarilla muka testasin nastasta yksi saada vikakoodeja ulos niin ei sieltä mitään tullut.

Eli jotain pitäisi tapahtua sen tietyn ajan päästä koska cel valo vilkahtaa siinä vaiheessa kun sen oletettavasti PITÄISI sammua, ja mielestäni CEL valo sammuu toimiessaan paljon nopeammin.. Eli se oottaa jotain.. onko se sitten bensapumppua tai jotain että Vastaa nyt. Vastaa nyt. Mene ja tiedä. Minkäköhän näköinen näissä vehkeissä on se bensareleen ohitus katkaisin konehuoneessa?

Nyt taas sisälämppärin laitoin päälle ja 30min päästä käyn kokeilee onnea.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Sisälämppäri ei aiheuttanut tänään vaikutusta, ainakaan tuolla 30 min kohlauksella ;D
Sit kävin lämimässä akunkenkiä ja kaikkia liittimiä konehuonessa ja pum.. CEL valo sammui. MUTTA, auto ei lähtenyt käyntiin :D
no sit taas käytin hälystä sulaketta pois ja päälle ja rämppäsin hälytintä pois ja päälle ja konehuoneessa rämppäsin lisää.. ja sit taas tärähti auto tulille. Eka yskäsi pari kertaa, mutta sitten lähti.. (oisko ollut että aiempi sahaaminen on kenties imenyt putket/tulpat märäksi tai jotain eos..) Näissä malleissa ei vissiin tuo kiekkamittari hypi niinku vanhemmissa startatessa kun ei tässä ainakaan hypi..

Vinkkejä?.. Hälyttimen käynnistyksen esto on oikeasti löydettävä vaikken usko että se tähän vaikuttaakaan..
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Hmmm.. Ilmeisesti bensapumpun tarkistusterminaali on se musta konehuoneessa.. Siihen antaa virrat pois +12v niin mitään ei tapahdu. (tämähän ohittaa mpi releen eikös?)

- Mittasin yleismittarilla ecun harnessista anturit ja kaikki näytti oikein. (siis resistansseja)
- Tietääkös joku onko se bensapumpun laippa näissä malleissa takapenkin alla, käsittääkseni on?

Se vaan jännä että onko oikeasti nuissa muka joka tunnistus bensanpaineelle tai vastaavalle jonka takia CEL (Check Engine Light) palaa, koska käsittääkseni fuel pump ei kuulu Check Engine listan tarkastus-kohteisiin.

Nykysellään voi sanoa että ei lähde käyntiin enään ollenkaan :)
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

J. Puhakka sanoi
Hmmm.. Ilmeisesti bensapumpun tarkistusterminaali on se musta konehuoneessa.. Siihen antaa virrat pois +12v niin mitään ei tapahdu. (tämähän ohittaa mpi releen eikös?)

- Mittasin yleismittarilla ecun harnessista anturit ja kaikki näytti oikein. (siis resistansseja)
- Tietääkös joku onko se bensapumpun laippa näissä malleissa takapenkin alla, käsittääkseni on?

Se vaan jännä että onko oikeasti nuissa muka joka tunnistus bensanpaineelle tai vastaavalle jonka takia CEL (Check Engine Light) palaa, koska käsittääkseni fuel pump ei kuulu Check Engine listan tarkastus-kohteisiin.

Nykysellään voi sanoa että ei lähde käyntiin enään ollenkaan :)

jossain malleissa on e3x sarjalaisissakin pa-paineen tunnistus ecusta löytyy nasta sille,
ja evoissa (ainakin 8) taitaa olla käytössäkin pa-paineen tunnistus
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Tämä tosiaankin on tuotu Saksanmaalta niin mietin nyt vielä sitä että EIHÄN näissä oo mitään hämärää ajonestoa vakiona?
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

pistin sulle yvtä.

avaimesta voi ainakin päätellä onko orkkista ajonestoo "neliö" muovises avaimes voi olla esto

ja enemmän "kolmiota" muistuttava avaimen muoviosa ei ajonestoo ainakaan ,se et jos siin joku jälkiasennus häly on ni siinähän voi olla mitälie ominaisuuksia tai muuten vaan seonnu.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Juu siis, toki, hälyttimen puran kans jossain vaiheessa pis, mut oon kokeillut senkin että CE valon palamiseen se hälytin tuskin vaikuttaa koska kun se CE valo toimii oikein (eli sammuu), se tekee sen riippumatta siitä onko hälyttimessä sulake paikallaan vai ei. Mut jos CE valo sammuu ja ja hälyttimessä ei oo sulake paikallaan niin auto ei lähde käyntiin. Eli veikkaukseni on että hälytin vaikuttaa sytkään tms.

Ihan normaalin näköiset kolmioavaimet tässä.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Heh, ois joku voinut mainita että se pumpun tarkastus oli nuinkin helppo homma. Aina luulut että tarvii jotain työkalujakin istuinosan irroittamiseen mutta pikalukothan siinä ja istuinosa kädessä.

Noh eniveis. Tänään. Koitin pistää virrat päälle:

No Go. CEL palaa.
Koitin toista polttoaine relettä. CEL palaa. No Go.

No sitten pikalukot takapenkistä pois ja kattomaan.
Koputin pari kertaa tuohon luukon päälle ja *Wham*

CEL sammui ja auto starttas niinku pitääkin, OK. ei siinä. pystyin hetken huokaisemaan että Johtosarja tai Polttoainepumppu.
Noh, sitten nohevana että jos se valo johtuu bensanpaineesta tms. niin jos otan johdon pois niin varmaan valo pysyy päällä. Työtä käskettyä ja *Wham* valo silti sammui vaikka pumpun johto kädessä.

Teoria:
Kun auto on aina aamusta startattu. Niin polttoainejärjestelmän paine on laskenut "alhaiseksi" ja ehkä sille on joku tunnistin joka sytyttää CEL valon, mutta nyt kun kone on ollut käynnissä, putkissa on tietty paine joka sammuttaa CEL valon. Voiko olla mahdollista, vai onko oikea vika vielä jossain muualla?

Vika:
Varmaan pumppu/johdot (Mittasin tuon johtosarjan ja oli kyllä ehjä) osaksi. Pitäisi varmistaa ylläoleva teoria?

Ohessa pari kuvaa. Ei mielestäni näyttänyt huolestuttavalta.
 

Liitetiedostot

  • 18042011214 (Custom).jpg
    18042011214 (Custom).jpg
    64.2 KB · Lukukerrat 408
  • 18042011215 (Custom).jpg
    18042011215 (Custom).jpg
    56.6 KB · Lukukerrat 432
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

joo ei se bensa paineista vikakoodia anna.kun siellä ei oo mitään sähköistä paine tunnistintakaan.kaikki vikakoodit mitä se pystyy ulos antaa johtuu jostain sähköisestä /vastusmittaukseta johtuvasta häiriöstä./sitten jos ecu pöhköömäs ni se "keksii ne koodit"ite!!

nyt musta tuntuu siltä että tätä tapausta jo jonkun aikaa setvitty.eka vinkki pura se saamarin jälkiasennus häly sieltä v"""uun ja muut epämääräset sähköt myös.sitten setviminen kannattaa jatkaa(näkee kyllä mikä japsien orkkis sähköveto ja mikä on suomen puolella harrastettu rosvoliitos teoria ;D ;)

ja edelleen vielä,huollata se ECU tai korjaa se ite ni päästään turhista ecun aiheuttamista oireista,sillä sen ollessa viallinen /pöhkö niin oireet voi olla mitä tahansa.usko pois vaan!
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

mikko412 sanoi
joo ei se bensa paineista vikakoodia anna.kun siellä ei oo mitään sähköistä paine tunnistintakaan.kaikki vikakoodit mitä se pystyy ulos antaa johtuu jostain sähköisestä /vastusmittaukseta johtuvasta häiriöstä./sitten jos ecu pöhköömäs ni se "keksii ne koodit"ite!!

nyt musta tuntuu siltä että tätä tapausta jo jonkun aikaa setvitty.eka vinkki pura se saamarin jälkiasennus häly sieltä v"""uun ja muut epämääräset sähköt myös.sitten setviminen kannattaa jatkaa(näkee kyllä mikä japsien orkkis sähköveto ja mikä on suomen puolella harrastettu rosvoliitos teoria ;D ;)

ja edelleen vielä,huollata se ECU tai korjaa se ite ni päästään turhista ecun aiheuttamista oireista,sillä sen ollessa viallinen /pöhkö niin oireet voi olla mitä tahansa.usko pois vaan!

Dodiih.. eli jatketaampa ihmettelyä..

Eli tänään tein sen että purkiin atomeiksi kaiken kun vihdoin ja viimein hälyttimen asennus manuaalin sain. Noh, siinä sitten ei tosiaankaan ollut hälyttimessä sulake paikallaan ja check engine paloi niinkuin tähän asti... sitten katselin että mihin tämä ajonestopiiri on kytketty ja musta johtojan se jossa sininen raita = bensapumppu, eli tästä syystä testiterminaalikaan ei oo sanonut mitään kun hälyttimessä ei ole ollut sulaketta paikallaan koska se on samassa johdossa (oli kytketty tuonne oven reunaan)..

Eniveis, vaikka siinä ei ole paine-anturia niin JOKU siellä pakostakin muuttuu. Eli kopistelin autoa siinä että jos se lähtis jotenkin tulille ja ei lähtenyt. Check Engine valo paloi. Noh, sitten annoin +12v ko. johtoon että manuaalisesti pyöritän bensapumppua niin pumtsipum = valo sammui. Eli en tiedä mikä sen tekee että se sammuu kun järjestelmässä on painetta. (Muuttuuko suuttimen resistanssi tai jotain?)

CE valo syttyy siis seuraavista workshop manuaalin mukaan: (* Merkityille ei ole varaohjelmaa)

Engine ECU *
Oxygen sensor
Air flow sensor
Intake air temperature sensor
Throttle position sensor
Engine coolant temperature sensor
Crank angle sensor *
Camshaft position sensor (Top dead centre sensor)
Barometric pressure sensor
Detonation sensor
lgnition timing adjustment signal
Injector *
lgnition coil, power transistor <6A12, GG73>
Vacuum control solenoid valve <TCL> *

Ekan osalta valo syttyy manuaalin mukaan jos maita ei löydy Eculle (Tai jotain muuta hämärää)

Varmuustoiminnot löytyvät seuraaville: (Eli auton pitäisi kyllä lähtä käyntiin vaikka joku näistä ilmottaisi vikaa)

Oxygen sensor
Air flow sensor
Intake air temperature sensor
Throttle position sensor
Engine coolant temperature sensor
Camshaft position sensor (Top dead centre sensor)
Barometric pressure sensor
Detonation sensor
lgnition coil, power transistor unit
Servo valve position sensor <4G93, 4G63>

Intake control valve position sensor.. Että näin.. Innolla huomista odottaen.. (Ja nyt on poistettu hälyttimen ohjaus bensapumpulta ja toiminta on kuin "orkkiksenakin" :p
Hirveitä rosvopatentteja ei löytynyt.. vilkuille oli rosvot laitettu..
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Ja kun jo luulin että kuntoon tuli niin eihän se kuntoon tullut.. Yöllä pelas ihan ok, mut taas tänä aamuna. CE valo loistaa. Sitten koputtelin tankin huoltoluukkua hetken ja jostain kuului "naps" ja CE valo sammui ja käymään lähti.

Eli en mä näkis kuin että joko ECU, bensan johtosarja (ois aika harvinaista?) tai polttoainepumppu. (Näillä kilsoilla?), se MPI rele? (koitin toista relettä vian ollessa päällä ja ei ainakaan silloin auttanut)
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Nyt olis mahtava saada tietää mitä se valo haluaa kertoa, eli vikakoodit. Mutta tsekkaappa joutessasi väli MPI-rele>pa.pumppu>maadoituspiste 12 vänkärin penkin alta.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

uge sanoi
Nyt olis mahtava saada tietää mitä se valo haluaa kertoa, eli vikakoodit. Mutta tsekkaappa joutessasi väli MPI-rele>pa.pumppu>maadoituspiste 12 vänkärin penkin alta.

Sepä se, kun MUT-1 ei saa tuohon kiinni ja meitiltä uupuu semmonen odb pistoke että sais tuohon kii ja en oo ihan varma onnistuuko se sittenkään evoscan/tmo loggerilla. (ie. onko tuo sen vanhan liiton systeemin kanssa yhteensopiva)
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

uge sanoi
Nyt olis mahtava saada tietää mitä se valo haluaa kertoa, eli vikakoodit. Mutta tsekkaappa joutessasi väli MPI-rele>pa.pumppu>maadoituspiste 12 vänkärin penkin alta.

Ilmeisesti se on maton alla jossain ja pitää ottaa penkkikin pois? kun ei ainakaan silmään osunut kun kävin tähyilee penkin alle.. Vai onko se mahdollisesti siinä helmakotelossa sit?
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

J. Puhakka sanoi
Ilmeisesti se on maton alla jossain ja pitää ottaa penkkikin pois? kun ei ainakaan silmään osunut kun kävin tähyilee penkin alle.. Vai onko se mahdollisesti siinä helmakotelossa sit?
Se on siinä palkissa jossa penkki on etureunasta kiinni, takapuolella suurinpiirtein keskellä ja maton alla. Siinä menee johtosarja josta maajohto erkanee.
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

Onko tankin laipan läpiviennit johtojen osalta ehjät?



-Eki
 
Vs: E55 Galant (4G63 2.0 16v) lähtee huonosti käyntiin joskus.

eki75 sanoi
Onko tankin laipan läpiviennit johtojen osalta ehjät?

-Eki

Ainakin näyttivät ehjältä, ja mittasin että mittari piippailee, Mutta kaksi kertaa olen tosiaankin jo auton saanut "pelikuntoon" hakkaamalla joko laippaa tai kääntelemällä johtosarjaa. (Toki on voinut olla täysin sattumaa) että siinä hakatessa joku muu paikka on ottanut kontaktia.. (Yritin mittarin kanssa johtosarjaa taitella ja ei ainakaan mikään kontakti mielestäni katkennut)

Nyt kuitenkin on kaksi päivää ollut ilman ongelmia. (ja takapenkki oli pois paikoiltaan), laitoin penkin nyt takaisin koska takapenkkihän tavallaan painaa tuota johtosarjan läpivientiä. Jos ongelma tulee taas niin voi alkaa epäilee sitä johtosarjaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom