Ea Galant gdi moottoriohjauksen säätö/korvaus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Miika

Member
Club Member
Hallitus
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
23 Elokuu 2014
Sijainti
Lohja
Noniin rakenteilla 2001 ea Galant 4g64 gdi moottorilla. Moottoriin suunniteltu muutoksia mikä vaatisi moottoriohjauksen säätöä (jos mahdollista) tai korvaamista sopivalla aftermarket eculla.

Erityisesti kiinnostaisi pitää moottori suorasuihkutteisena, josta päästäänkin varsinaisiin kysymyksiin; onko suuttimia mahdollista ohjata 'perinteisillä' aftermarket ecuilla vai täytyykö tässä ottaa jotain erityistä huomioon uutta ecua valittaessa?

Myös jos sinulla tai tutullasi on kokemusta/tietoa vakio ecun säädöstä ottaisin tietoa mielelläni vastaan.

Onko laihaseos/ecomoodia mahdollista ohjelmoida pois käytöstä? Tämä ei viritetyssä moottorissa ole tarpeellinen tai herätä kauheasti luottamusta jos jäisi käyttöön.
 
En tiedä ketään joka osaisi säätää tuota. Et halua yhtään hankalampaa kohdetta valita?
 
Äläs nyt basbarduu, missä seikkailunhalu?
"Helppo" vaihtoehto olisi kieltämättä vaihtaa 6a12/13 tai 4g63, mutta välillä jotain uutta?

@Mr mmc on gdi kanssa aika paljon pelannu, voisi tietää jotain asiaan liittyvää.

Itelle tulee mieleen ongelmat katsastuksessa kun auto on 2001 ja pitää saada obd raportti
 
Suosittelisin kyllä tekemään vapaa-ajallaan jotain muuta. Yksi idea voisi olla tehdä turbo 4g64 mutta ei gdi:tä. Siinä GDI- teknologiassa on paljon sudenkuoppia eikä Mitsubishi saanut sitä ikinä toimimaan kunnolla. Sitä vasten etuvetoinen 4g64 evon moottorinohjauksella ja NORMAALILLA suihkutuksella olisi mainio. Siinä gdi:ssä on vielä eri moodeja siihen suihkutukseen yms sekavaa. Tosiaan 2.4 litrainen moottori saatiin tehtyä (jossa on 2.0 tehot) :)

Sen verran vielä lisätietoja että GDI:n moottorinohjauksessa oli muistaakseni muita isompi se itse ohjelman koko ja mikään harrastelijakäytön työkaluista ei pysty ohjelmaa lataamaan onnistuneesti. :/
 
Viimeksi muokattu
Mitään en mistään tiedä, mutta ei kait nykyisillä aftermarket-ecuilla mitään ongelmia pitäisi tulla leimamiehen obd-testeissä. Enkä nyt heti keksi miksi suutintenkaan ohjauksessa mitään ongelmaa tulisi mutta voi olla että en vain ymmärrä tarpeeksi nähdäkseni ongelmaa.
 
Suosittelisin kyllä tekemään vapaa-ajallaan jotain muuta. Yksi idea voisi olla tehdä turbo 4g64 mutta ei gdi:tä. Siinä GDI- teknologiassa on paljon sudenkuoppia eikä Mitsubishi saanut sitä ikinä toimimaan kunnolla. Sitä vasten etuvetoinen 4g64 evon moottorinohjauksella ja NORMAALILLA suihkutuksella olisi mainio. Siinä gdi:ssä on vielä eri moodeja siihen suihkutukseen yms sekavaa. Tosiaan 2.4 litrainen moottori saatiin tehtyä (jossa on 2.0 tehot) :)

Sen verran vielä lisätietoja että GDI:n moottorinohjauksessa oli muistaakseni muita isompi se itse ohjelman koko ja mikään harrastelijakäytön työkaluista ei pysty ohjelmaa lataamaan onnistuneesti. :/

Tuosta asiasta olen 20v ja liki 400tkm kokemuksella erimieltä, että eikö se moottori toimisi. Sitä ei vaan pidä mennä räpeltämään ja tunkemaan siihen sinnepäin olevia tarvikeosia. Ainoa asia, mitä siihen kannattaa itse räpeltää, niin on EGR venttiilin laippaaminen ja sekin pitää tehdä huolellisesti, jotta ei aiheuta alipaine vuotoja toimenpiteellä. Käytettynä ostetus autot vain saattaa olla enemmän ja vähemmän räpellettyjä ja hirveä selvittäminen, että mitä kaikkea ovat edelliset omistajan munanneet moottorin suhteen.
 
Takaisin
Ylös Bottom