EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

Devi82

New Member
Liittynyt
19 Elokuu 2004
Sijainti
Tampere
Alla olevissa kuvissa on vuoden 2005 lancerin kapula. Kysymys kuuluukin, saako tuota koodattua 98 vm galanttiin?
Kokeilin jo tältä sivustolta löytyvää koodausohjetta jossa maadoitettiin se jalkatilasta löytyvän liittimen yksi pinni.
Eli näin:

Maadoita testi/diagnoosipistokkeen napa 1.
Maadoituksen jälkeen ovet kiinni, avain ACC asentoon sitten OFF asentoon.
Ovien pitäisi lukkiutua ja sitten avautua.
Paina kauko-ohjaimen lukitus- tai avauspainiketta kerran.
Paina kauko-ohjaimen lukitus- tai avauspainiketta kahdesti 10 sekunnin sisällä.
Ovien pitäisi lukkiutua ja sitten avautua.
Ohjelmoi muut kauko-ohjaimet toistamalla edellä kuvattu menetelmä 1 minuutin sisällä.
Kauko-ohjaimia voidaan ohjelmoida myös vianmäärityslaitteen avulla.
JÄRJESTELMÄÄN VOIDAAN OHJELMOIDA KORKEINTAAN 2 KAUKO-OHJAINTA

Ovet kyllä lukittuvat ja avautuvat tuolla ohjeella mutta kakosäätimeen ei regoi mitenkään?? Ja siinä on uusi paristo.
Oma alkuperäinen kapula kun maksaa 140 erkkiä ja velipojalla olisi tuo kapula ylimääräisenä lancerista.



_small.jpg

_small.jpg
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

oliko alkuperäinen ohjain samanlainen ?

tai lähinnä sellainen jossa mitsun logo..

ainakin 01 carisman oma kävi omaan galanttiin ja samanlainen.
Tuo vaikuttaa 02 valmisetulta ohjaimelta..Avaako/sulkeeko ovia napista painamalla kun koetat tuota opettaa autoon sopivaksi?


Niin ja onhan autossa varmasti alkuperäisesti ollut tehdasasennettu kauko-ohjaus keskuslukolle?
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

_small.jpg


Tuosspa tuo alkuperäinen ohjain joka siis rikki. Kyllähän tässä on tehdasasenteinen ohjaus keskuslukolle.
Ei aukea eikä sulkeudu tuolla lancerin ohjaimella gallun ovet, ainakaan minä en saa toimimaan tai sitten se ei ole yhteensopiva, tietääkö joku??
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

Devi82 sanoi
_small.jpg


Tuosspa tuo alkuperäinen ohjain joka siis rikki. Kyllähän tässä on tehdasasenteinen ohjaus keskuslukolle.
Ei aukea eikä sulkeudu tuolla lancerin ohjaimella gallun ovet, ainakaan minä en saa toimimaan tai sitten se ei ole yhteensopiva, tietääkö joku??

Mä en ole nähnyt tuommosta ikinä, tosin vähemmän tullut prefacelift -galluja katottua. Onko varmaa että siinä on se kauko-ohjaus ettei tuo ole jonkun hälyboksin säädin? Sori jos oli tyhmä kysymys mutta tuli vaan mieleen (ei electroluxiin).
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

mystinengalant sanoi
Mä en ole nähnyt tuommosta ikinä, tosin vähemmän tullut prefacelift -galluja katottua. Onko varmaa että siinä on se kauko-ohjaus ettei tuo ole jonkun hälyboksin säädin? Sori jos oli tyhmä kysymys mutta tuli vaan mieleen (ei electroluxiin).

Kuka tuli? Sinäkö?

Oiskohan vika siinä kauko-ohjauksessa eikä ohjaimessa?
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

mystinengalant sanoi
Mä en ole nähnyt tuommosta ikinä, tosin vähemmän tullut prefacelift -galluja katottua. Onko varmaa että siinä on se kauko-ohjaus ettei tuo ole jonkun hälyboksin säädin? Sori jos oli tyhmä kysymys mutta tuli vaan mieleen (ei electroluxiin).

Samanlainen, tosin vähempi kulunut kauko ohjain omassakin EA-gallussa.
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

virrat päälle virrat pois 3 krt kun ovet kiinni ja pinni maissa napsahtaa lukko auki/kiinni sen jälkeen kerran nappia painamalla ainakin omassa oli koodattu kaukosäädin käytössä ja toisen ohjelmointi sitten sen jälkeen...lopetus avaimet lukosta pois...

Oman alkuperäiset säätimet aikaisempi omistaja hävittänyt jonneen ja hain korvaavat tilalle purkaamolta toinen oli lancerista ja toinen carismasta..ja pari päivää sitten näin aivan vastaavan eräässä space wagonissa..

Onko ihan varma että tuo testattu kauko lähettää jos ei kerran tunnista koodatessa?

Tuon säätimen malli muuttuu tuon lancerin säätimen malliseksi kesken mallisarjaa ja ainakaan paikallisesta merkkiliikkeestä ei ollut hintaa kysyttäessä enään kun toista saatavilla jonka pohjalta oletan molempien sopivan ks autoon ..

Kannattaa kokeilla vaikka sivun http://www.japancars.ru/cat/mitsubishi/ kautta että varusteena VB6 :KEY LESS ENTRY (2SET) ja vastaanotin boxin numero MR438842 tuolla boxilla tuo lancerin säätimen mallinen ainakin toimii eikä muun mallista alkuperäis boxia taida olla olemassa ks malliin..
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

Devi82 sanoi
Alla olevissa kuvissa on vuoden 2005 lancerin kapula. Kysymys kuuluukin, saako tuota koodattua 98 vm galanttiin?
Kokeilin jo tältä sivustolta löytyvää koodausohjetta jossa maadoitettiin se jalkatilasta löytyvän liittimen yksi pinni.
Eli näin:

Maadoita testi/diagnoosipistokkeen napa 1.
Maadoituksen jälkeen ovet kiinni, avain ACC asentoon sitten OFF asentoon.
Ovien pitäisi lukkiutua ja sitten avautua.
Paina kauko-ohjaimen lukitus- tai avauspainiketta kerran.
Paina kauko-ohjaimen lukitus- tai avauspainiketta kahdesti 10 sekunnin sisällä.
Ovien pitäisi lukkiutua ja sitten avautua.
Ohjelmoi muut kauko-ohjaimet toistamalla edellä kuvattu menetelmä 1 minuutin sisällä.
Kauko-ohjaimia voidaan ohjelmoida myös vianmäärityslaitteen avulla.
JÄRJESTELMÄÄN VOIDAAN OHJELMOIDA KORKEINTAAN 2 KAUKO-OHJAINTA


tämä ohje toimi EA6 galantissa :peukku (-98 2.0TD)
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

Ei viittiny uutta aihetta alottaa, eli kysästään täällä jos joku tietäs. Eli omassa EA galantissa kun kaukosäätimellä laittaa ovet lukkoon tai avaa, niin sisävalo vilkkuu merkiksi että ovet auki tai kiinni, vaikka eikö hätävilkkujen kuuluisi vilkkua? Eli siis kun kaukolla avaa ovet niin sisävalo palaa n 2-3sek ja kun laittaa lukkoon niin vilahtaa kaksi kertaa nopeasti. Ja kaukosäädin on alkuperäinen mitsun oma.

Toinen "vika" on että välillä kaukosäädin toimii kauempaa (n. 10-15m päästä) ja välillä pitää seistä auton vieressä että ovet aukeaa/menee lukkoon. Ja tämäkin on paikasta riippumaton, eli en usko että mitkään radiotaajuudet tjsp häiritsisi kaukoa. Kaukosäätimeen olen pariin otteeseen vaihtanut uuden patterin ja kertaalleen ohjelmoinut kaukon uudelleen mutta ei muutosta mihinkään suuntaan.
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

Hätävilkkujen ei kuulu palaa, vain sisävalon vilkkua/palaa kauko-ohjainta käytettäessä. Lukee muistaakseni auton manuaalissa tämä asia.

Minulla samaa ongelmaa kantamattomuuden kanssa. Muistelisin jotta hieman parempia tuloksia olen saanut aivan tuoreella paristolla, mutta mielestäni se ei ole kestänyt montaakaan viikkoa ja taas joutuu läheltä käyttämään.
 
Vs: EA galantin keskuslukituksen kauko-ohjain

Garveldeth sanoi
Hätävilkkujen ei kuulu palaa, vain sisävalon vilkkua/palaa kauko-ohjainta käytettäessä. Lukee muistaakseni auton manuaalissa tämä asia.

Minulla samaa ongelmaa kantamattomuuden kanssa. Muistelisin jotta hieman parempia tuloksia olen saanut aivan tuoreella paristolla, mutta mielestäni se ei ole kestänyt montaakaan viikkoa ja taas joutuu läheltä käyttämään.

Okei, tuon meikäläisen käikäleen joku on saksasta joskus uittanut suomeen niin manuaalia ei ole ;D eikä paljoa hyötyä olisikaan koska ei tua saksan kieli pahemmin taitu. Eli taitaapa tuo kantamattomuus olla sitten ihan vaan ominaisuus. Kiitos vastauksesta :)
 
Takaisin
Ylös Bottom