Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Karppa

New Member
Liittynyt
16 Elokuu 2006
Eli satuin selaileen opelifoorumia ja tuli seuraava litanja eteen http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=92606

Itellä ei tahmaa muu kuin kuskin lukko :seina No automaatti vaihtaa ehkä hieman rauhallisemmin mutta se ei haittaa, eipä tule polettuakaan kylmää autoo. Gallu on aamuisin roikassa sen 2h mitä tolppa antaa kerralla olla, oli pakkasta 1c tai 30c

Mites teillä :)
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Ei tahmaa kerrassa mikään. Ei naputa nostajat, ei rutise vaihteet, ei nitise muovit. Kytkinpolkimesta kuuluu hassu ääni, mutta vain ensimmäistä kertaa liikkeelle lähtiessä. Kyl tällä kelpaa ajella :driver :peukku
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Ooppelissa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, laakista käyntiin -20 asteesta ilman lämmittimiä kuten tietysti pitääkin. Sen verran säälin konetta että noissa lämpötiloissa hehkutan pari kertaa että käy siististi heti startista. Ei vaan ole saanut aikaiseksi asentaa lämmitintä, liekö moisella öljypohjan kylkeen pultattavalla virityksellä mitään tekisikään? Saa nähdä milloin alkaa huoltoväli lyhentyä talvisissa olosuhteissa, vielä ilmoittelee että ensimmäinen huolto olisi tarjolla 42 tkm kohdalla.

Mitsu taas ei lähde noissa lämpötiloissa mihinkään vaikka kuinka yrittäisi, jo sen vuoksi että tallin oven edessä on lumikasa :)

Eräs Citroen taas ilmoitti eilen öljynpaineiden olevan vähissä ja jatkoi matkaansa pajalle hinausauton kyydissä... ::)
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Kyllä tuo yyberi tuosta käyntiin pärähti ilman roikkaa kolmen viikon seisonnan jälkeen kun tänään kokeilin :peukku
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Pitäis kyllä päästä ihan mielen kiinnosta kokeileemaan jotain -90 luvun galanttia että mitenä se oikeasti eroaa tuosta omasta omegastani. Näin kylmä olosuhteiden osalta. Vähän tuo on jäykähkö tosiaan jos sen lyö -20 asteen pakkasesta käyntiin, mutta kyllä se on lähtenyt aina laakista vaikkei tolppa paikkaa olekkaan. Voisin kuvitella että saman ikäisessä galantissa on samanlaista jäykkyyttä havaittavissa.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Pajeron kans ei ole ainakaan tähän mennessä ollu mitään muita ongelmia kun kerran jäätyi naftasuodatin. Vaihdoin sen ja katsoin huoltokirjaa, ei tainnu olla vaihdettu aikoihin. Lohkarissa pidän sen pari tuntia ennen kuin lähden töihin. Viime talvena Ford ei lähteny käyntiin kovalla pakkasella (eikä aina muutenkaan) Pontiac lähti kyllä käyntiin kun oli tarpeeks iso akku, mutta liukkailla se oli hankala ajaa kun toisesta takapyörästä puuttui jarrut. Mun yhdessä Consulissa teki kiertokanki sinne lohkon kylkeen semmosen kurkisteluaukon kun oli 30 pakkasta. Tais olla öljyt vähä jäässä
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Hyvinhän ainakin tämä Lanceri talvella kulkee. Lähtee käyntiin laakista vaikka tolpasta ei tietoakaan, ei natise eikä nitise ja laatikkokin toimii yllättävän vetreästi, vaikkei nyt ihan vetreimmillään olekkaan (joku pieni rusahdus saattaa kuulua, jossei rauhaksiin vaihtele, saattaa tosin johtua siitä että vaihteisto öljyt ovat vaihdon tarpeessa, mitenkäs nirsoja nuo mitsun laatikot ovat muuten noiden öljynvaihto välien kanssa?). Ja ennen kaikkea tehokas lämppäri tekee hubaa näin talvikeleillä. Paras talviauto minkä olen omistanut, vertailukohtana Golf 3 ja Sunny :p
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Eipä ole mitään ongelmia täälläkään gtissä. Pykälät menee hyvin sisään, käyntiin lähtee laakista eikä oo edes paikat jäässä :).
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Ei ole ollut ongelmia talvella galantin kanssa, johtuneeko siitä etten ole mies.. :p
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Eipä mitään isompaa ongelmaa pakkasilla lancerin kanssa muuta kuin että lämpenee sika hitaasti ja sisälle ei oikeen puhalla kuumaa. Termostaatti on vaihdettu yms. Pitäis vielä kokeilla käyttää korkki auki ettei ole ilmalukkoa kennossa. Vaihteet meinaa olla jäykkänä alussa, mutta vertyy suht nopeesti.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Okei, sen verran pitää lisätä että eilen kun oli lauhempi keli ja kävin pesettämässä galantin niin tänään oli kuskin ovi vähän tiukassa. :D lisää vaan silikoonia tiivisteisiin...

Sigma hörähti käyntiin kuin palmun alta, vaikka varmaan marraskuussa viimeksi käytetty ja seissyt parkkipaikalla lumikinoksen sisässä. Akku näyttäis olevan aika finito, pitää yrittää latailla tämä päivä jos se vaikka virkoaisi...
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

space wagon lähtee pakkasilla tosi hyvin käyntiin ilman lämmitystä ja lämmintä tai paremminkin kuumaa tulee suhkot nopeesti. Vaihteet on hiukka aluksi jähmeät, mutta senhän ymmärtää :)
Ainut pikkunen harmitus on ettei jaloille tulo kovinkaan paljoa lämpöstä ilmaa, mutta sitäkin tullaan funtsimaan kohta.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

kaikki mitsut mitä mulla on ollut, on lähtenyt aina hienosti käyntiin. kaikki paitsi carismat ovat olleet myös erittäin lämpimiä ( palovamman vaara kun laittaa käden puhaltimelle ;D ). varsinkin galantit. carisma oli kyllä surkea lämpenemään/lämmittämään, lieneekö johtui gdi tekniikasta..? no, bensaa ei sitten vastaavasti kulunut paljon mitään ;)

ainii, keskustassa asuvana ei ole ollut ikinä roikan päässä 8) oikein sydäntä särkee kun posauttaa käyntiin -25...
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Pajero lähti aamulla -20 käyntiin, oli lohkarissa, mutta uskoisin lähtevän ilmankin. Vaihteet oli jäykät ja laatikosta kuului ääntä, mutta kyllä ne öljyt siitä notkistui kun antoi rouskuttaa tyhjäkäynnillä 15 minuuttia
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

kyllä mitsu toimii hyvin talvella... ainekin oma galantti=) kuin esim se s####nan fordin pask... :seina
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Webtrap_86 sanoi
kyllä mitsu toimii hyvin talvella... ainekin oma galantti=) kuin esim se s####nan fordin pask... :seina

Onko Fordit jotenkin huonoja talviautoja? ;D ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Tuukka sanoi
Onko Fordit jotenkin huonoja talviautoja? ;D ;D

AI onko ??? huonointa mitä olen tavannut ainekin omalla kohdallani... mikään ooppelikaan ei vedä vertoja... yhden asian korjaa niin toinen heti valmiiks hajoo.. tai jotain muuta vastaavaa.. 8kertaa jättänyt tielle ja turha sanoa et auto toimii jos sitä huoltaa, toi meinaa ei toimis vaikka mitä olis tehty.. outoja pelejä noi fordit.. onneks on mitsubishi ja yleensäkkin japsi autot.. =) :peukku
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

ainoa ongelma, on että pyyhkimet on vähän hitaalla kovalla pakkasella. Oma vika kun on niin laiska ettei ole viitsinyt rasvata vivustoa. Muuten kaikki toimii hienosti.

Toisin oli tosiaan fordin kanssa, sitä ei uskaltanut jättää mihinkään -15 alempaan lämpötilaan ilman lämmitystä. Pajero lähtee aina käyntiin.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

mie oon kyllä samaa mieltä noista foordeista jokeen kaikki foordit, mutta pitäähän foordiakin jonkun valmistaa ettei ooppeli olisi huonoin auto.. Mitsulla voi ajaa kumminkin ilman turkishaalareita..
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Webtrap_86 sanoi
AI onko ??? huonointa mitä olen tavannut ainekin omalla kohdallani... mikään ooppelikaan ei vedä vertoja... yhden asian korjaa niin toinen heti valmiiks hajoo.. tai jotain muuta vastaavaa.. 8kertaa jättänyt tielle ja turha sanoa et auto toimii jos sitä huoltaa, toi meinaa ei toimis vaikka mitä olis tehty.. outoja pelejä noi fordit.. onneks on mitsubishi ja yleensäkkin japsi autot.. =) :peukku

Jaa sullakin huonoja kokemuksia fordeista? Niin on mullakin. Ollu niitä useempiakin. Oli mulla 1 ooppelikin, se toimi kyllä sen ajan kun mulla oli. Osoittautui vaan näissä olosuhteissa huonoks talviautoks, ei tarvii lunta olla edes puolta metriä kun jumissa. Mitsulla pääsee :driver
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

ennätys tällähetkellä -21 astetta colttosessa ja venttiili vikanen lähti ekalla yrittämällä (parikierosta kone pyörähti)
Celeste on tainnnut olla ainut mitsu mulla mikä ei ole lähteny käyntiin -30asteenpakkasessa....
sillonkin akku oli jäätyny mut apuvirralla ilman ongelmia... viimesin auto mikä mul on ollu lämppärissa on tainnu olla e33 gli...
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Njaah, saksan kinneripä hyyty pihaan tänään aamulla -25 asteen pakkasessa ja piti lähteä mitsulla ;D
Noh nyt siinäkin on uusi akku.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Mjoo, mullahan ei ole tolppaa eikä toimi muutenkaan lohkolämmitin saati sitten sisätilalämmitin. :-\

Vaan käyntiin tuo on kyllä lähtenyt. Nyt kun oli kovempia pakkasia, yritin välttää pitempiä seisomisia ettei mene akku ihan tyhjäksi. Kylmyyden aiheuttamia oireita on ainakin jäykkä kytkin, laahaava ääni jarruista (käsijarrusta?) ja ajoittain rusahteleva 2. vaihde. Mutta kyllä lämpenee nopeasti kun on tuo uusi termostaatti ja syylärinesteet. :peukku

Sellasta oon ollu huomaavinani että nakutus ym. sivuäänet ovat vähentyneet kylmän myötä ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

FOORDI ekastartilla käyntiin aamulla,pakkasta -24 ja oli viikon seissyt tossa pihalla.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Asiaa liipaten,koko talven ajan tolpan lukko ollut välillä umpijäässä,välillä täysin sula,se vasta onkin rassannut (välillä käytetty WD-40,välillä lukkosulaa)..

Tänään kuitenkin muistin asian,ja jarrusprayllä pesä ensin kunnolla puhtaaksi,ja aseöljyä perään.
Kyllä on ihme jos ei auta..
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Mites on muiden mitsut toimineet näin kovalla pakkasella ?

Tuossa aamulla lähtiessä -36, ja hyvin lähti Space käyntiin, kuin palmun alta 8) Tosin olihan se pari tuntia piuhan päässä.

Pari ekaa kilometriä oli vähän kankeita, mutta sitten alkoi pelittää yllättävän hyvin ja lämpöäkin sisään riitti :driver

Ja mikään paikka ei ole tähän mennessä ollut jäässä. ... no paitsi takasähkölasit, kun niiden tiivisteitä en alkutalvesta vaivautunut voitelemaan.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Lanceri on aina lähtenyt käyntiin ja ikinä ei ole ollut roikan päässä.. ja lämmintäkin tulee räppänöistä ihan tarpeeksi.. kytkin tuntuu hieman normaalia jäykemmältä ja kakkonen rusahtaa aina välillä, mutta n. 5km ajon jälkeen on parempi ajaa kuin kesällä.. (iskarit jäässä) :)

paitsi

Olin menossa vanhempieni luona käymään (matkaa n.180km), rupesin siinä n. 50 km ajon jälkeen ihmettelemään kun lämpömittari oli alimmaisella viivalla ja lämmityslaitteestakaan ei tullut kuin hiukka lämmintä.. tarkistin syylärin nesteet.. ei ollut.. lisäsin ja matka jatkui ja auto toimi hyvin... paitsi 10km jälkeen sama homma.. kertyi painetta syyläriin joten puski nesteet paisuntasäiliön kautta pihalle.. diagnoosi : 3 ja 4 pytyn välissä kannentiivisteessä vuoto joten motti remonttiin. :peukku

laina-auto:

sain sitten ajoon 520i bemarin joka toimi alle 20c pakkasella vallan mainiosti ja lähti käyntiinkin hyvin jos ei ota huomioon pientä venttiilin nakutusta kylmänä (bemarin ominaisuus?). Eräs kaunis päivä tuli -30C pakkaset ja eipäs lähtenytkään saksan seisoja käyntiin. tolppa paikkaahan en ole hennonut ottaa :) Pientä lupailua oli ilmassa mutta käyntiin asti ei lähtenyt. Apuvirtaa kokeilimme ja ei auttanut sekään. hyyty akku heti. no.. nostin akun sisälle yöksi ja kokeilimme uudestaan aamusella apuvirralla käyntiin.. ei mihinkään.. hanskat tiskiin ja sisälle oottelemaan kevättä.

Elämä potkii päähän ja kovasti.. ei oo helppoo olla mitsu-mies talvella joka ajelee bemarilla :seina

edit: nii ja meni vasta ostamista kaapeleista eriste poikki.. (miten lakulle käy ku sen pakastaa ja yrittää taivuttaa?)
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Joo o. Jättipä tänään toi lanccu parkkipaikalle oottelemaa lämpimämpiä kelejä. Aluks hörähti ihan hyvin käyntiin, sit alko kierrokset tippumaan ja sit sammu kokonaan. Avainta kääntämällä hörähti taas käyntiin, nosti kierrokset pariks sekunniks ~2500 ja sammu. sama uusiks, annoin vähä kaasua ja sammu samoin tein. eka kerta ku kävi temppuilee, kovempiakin pakkasia nähnyt.
oli noin 30 astetta. :seina
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Ehdottomasti huonoin auto, minkä olen omistanut oli Opel Ascona vm. -88. Ei puhettakaan, että olisi ilman ongelmia käynnistynyt talvella. Tai siis että olisi ylipäänsä käynnistynyt. Pajero sen sijaan hämmästyttää: -27 astetta pakkasta tänään ja laitos oli seissyt pihalla kolme päivää ilman lohkolämmitintä. Viis kuus kertaa hehkutusta ja sitten pari starttausta. Ja johan rupesi käymään!
Naapurit varmaan rakastaa mua? ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

ihan normaalia toi ;D ;D ;D up :driver
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Täytyy kyllä sanoo, että harvinaisen hyviä talviautoja lancerit. Edellinen -89 1,3gl lähti aina käyntiin kelillä millä hyvänsä ja toimi kuin unelma. Nykyinen Gti on jopa parempi. Viime talvena tuppasi vaihteet rusahtamaan kylmänä, mutta se on näemmä pitkälti itsestä kiinni :peukku. Käyntiin lähtee nykyinenkin todella hienosti ja lämmöt tulee nopeasti. Silikonipuikkoa työnsin ovien tiivisteisiin, eivät ole jäätyneet nekään. Lukoillekaan ei ole tarvinnu tehdä mitään. Minkähän takia TM:n talvitestissä ei ollut mitsuja tänä vuonna :D?
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

OsQu sanoi
Joo o. Jättipä tänään toi lanccu parkkipaikalle oottelemaa lämpimämpiä kelejä. Aluks hörähti ihan hyvin käyntiin, sit alko kierrokset tippumaan ja sit sammu kokonaan. Avainta kääntämällä hörähti taas käyntiin, nosti kierrokset pariks sekunniks ~2500 ja sammu. sama uusiks, annoin vähä kaasua ja sammu samoin tein. eka kerta ku kävi temppuilee, kovempiakin pakkasia nähnyt.
oli noin 30 astetta. :seina

Onko se bensa vai diesel? Dieseleissähän voi suodatin jäätyä. Mulla jäätyi Pajerossa kerran, vaihdoin uuden eikä sen jälkeen ongelmia. Tänä aamuna -30 ja hyvin lähti käyntiin, mutta laatikko oli niin jäässä että kun nosti kytkintä niin kierrokset laski ja auto alkoi täristämään. Kytkinkin oli aivan jäykkä. Oikein sääliks kävi autoparkaa, mutta koulutukseen oli pakko lähteä. Kestääkö Pajeron tekniikka tuollaista? Huomenna en lähde töihin jos aamulla on noin kylmä
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)


No kyllä mulla ainaskin on lähtenyt Gallu 2.0Glsi ihan laakista käyntiin vaikka onkin ollut koko viikon aikas koviakin pakkasia ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

hyvin käymään lähti täälläkin, tosin ainoat problemot on ollu tässä aamulla nuo kytkimen ja vaihteiston jäykkyys sekä öljynpaine valon palaminen hiukan pidempään startin jälkeen. öljyä kyllä on ja molemmat lisämittarit (öp,öl) ja tarkistanu öljyt, ei mitää puhettakaan että ois liian vähissä, saattanee olla vaan talvikäyttöön turhan kiukkuista öljyä..

meillä 2 auto bemu myös oikkusi, akku hyytyi ja tässä tämä päivä meni käynnistellessä.. ;D

EDIT

Typot, ei o helppoo kirjotella näpit kohmelossa ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

arska11 sanoi
No kyllä mulla ainaskin on lähtenyt Gallu 2.0Glsi ihan laakista käyntiin vaikka onkin ollut koko viikon aikas koviakin pakkasia ;D

Sama juttu ilman lämppäriä lahteny gti käyntiin myös ihan hyvin.. hihnat vaan piti vähän outoo ääntä mut lämmetessä hävisivät.. :peukku
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Rytisee sanoi
Ehdottomasti huonoin auto, minkä olen omistanut oli Opel Ascona vm. -88. Ei puhettakaan, että olisi ilman ongelmia käynnistynyt talvella. Tai siis että olisi ylipäänsä käynnistynyt. Pajero sen sijaan hämmästyttää: -27 astetta pakkasta tänään ja laitos oli seissyt pihalla kolme päivää ilman lohkolämmitintä. Viis kuus kertaa hehkutusta ja sitten pari starttausta. Ja johan rupesi käymään!
Naapurit varmaan rakastaa mua? ;D

Joo, mullakin oli vähän aikaa ´85 Ascona ennen tuota Pajeroa. Se ei lähteny kesälläkään käyntiin jos satoi vettä. Lopuks se alkoi mennä semmoseks että se ei lähteny lainkaan käyntiin ilman tuota Opel-kuskeille tuttua ainetta eli starttipilottia ;D Sama juttu Taunuksen kans joka mulla oli viime talvena. Paitsi se lähti vielä 18 asteen pakkasesta, mutta kylmemmällä joutui AINA laittaa pilottia ihan perkeleesti ;D ;D Mitsulle pisteet siitäkin että Pajero on mun tähänastisista talviautoista paras. Se ei jää jumiinkaan ihan heti jos tie on auraamatta
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Coltti lähti parina viime talvena tälläisilläkin pakkasilla mainiosti käyntiin, vaikkei siinä lohkolämmitintäkään ollut. Hyvä vekotin ja nopeasti lämpeni. Kerran tuli stoppi kesken matkan. Lämmöt nousi korkealle ja auto hyytyi. Kusi/tupakkitauon ja hetken odottelun jälkeen lämmöt olivat laskeneet ja toimi normaalisti. Mikähän mielenosoitus tuokin oli.

Renaulttikin lähtenyt näillä keleillä moitteettomasti käyntiin, vaikka pientä pelkoa olikin ennen pakkasilmoja, mutta kuulopuheet eivät tuon kohdalla ole paikkaansa pitäneet. Ilman lämppäriä lähtee paremmin käyntiin kuin sen kanssa (muutaman pyörähdyksen aikasemmin ;D)
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

-32C pakkanen vaati verojaan,tänään näin 5autoa hinurikyydillä liikkumassa,ja kouluun tuli volvo jossa oli revennyt kytkinakselin stefa ja puskenut laatikko öjyt kartanolle,ja sitä hinaamaan tullut pesöö oli työntänyt kone öljyt pihalle ;D ;D Omaa autoa pidin tänään 5tuntia roikassa vaikken missään käynyt,ku on seisonut nyt 3pv niin ei raski vanhusta kerralla rammauttaa käyntiin.
Naapuri sahaa joka aamu oman pajeron käyntiin ilman lämmitystä,ja aina on kuulema lähtenyt oli pakkasta sitten vaikka -40c ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Nuhapumppu sanoi
-32C pakkanen vaati verojaan,tänään näin 5autoa hinurikyydillä liikkumassa,ja kouluun tuli volvo jossa oli revennyt kytkinakselin stefa ja puskenut laatikko öjyt kartanolle,ja sitä hinaamaan tullut pesöö oli työntänyt kone öljyt pihalle ;D ;D Omaa autoa pidin tänään 5tuntia roikassa vaikken missään käynyt,ku on seisonut nyt 3pv niin ei raski vanhusta kerralla rammauttaa käyntiin.
Naapuri sahaa joka aamu oman pajeron käyntiin ilman lämmitystä,ja aina on kuulema lähtenyt oli pakkasta sitten vaikka -40c ;D

Joo, minäkin näin muutaman hyytyneen auton tänään ja apuvirtaa annoin yhdelle kun lähdettiin koulutuksesta. Tiedätkö muuten mistä tietää että on kylmä? -Siitä kun naapurit tulee aamulla pyytämään apuvirtaa ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

ei ole helppoa ollu mitsu-mies, oma mitsubishi lancer -97 ei lähde käyntiin heti kun tärähtää -30 astetta. eilen pistin masinol kattia tankkiin, lohkolämmitin oli koko yön autossa kiinni ja 4:ltä yöllä lähti ajastimella kaksi 2Kw lämmitintä puhaltamaan konehuoneeseen lämmintä. puoli 8 menin kokeileen lähteekö, hienosti se starttaa mutta ei lupaakkaan lähteä käyntiin. mikähän tuossa voisi olla vialla?
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Tuukka sanoi
Onko se bensa vai diesel? Dieseleissähän voi suodatin jäätyä. Mulla jäätyi Pajerossa kerran, vaihdoin uuden eikä sen jälkeen ongelmia. Tänä aamuna -30 ja hyvin lähti käyntiin, mutta laatikko oli niin jäässä että kun nosti kytkintä niin kierrokset laski ja auto alkoi täristämään. Kytkinkin oli aivan jäykkä. Oikein sääliks kävi autoparkaa, mutta koulutukseen oli pakko lähteä. Kestääkö Pajeron tekniikka tuollaista? Huomenna en lähde töihin jos aamulla on noin kylmä

Se on iha 1.6 ruisku bensa. voiha se tietysti olla et bensa on jäätyny tankkii? :D ei siel ollu ku bout 5 litraa. ???
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

No sit on aika kylmä ollu sielläpäin.... meinaa bensan jäätymispiste on sellaset -130° ;)
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Mutta eikös bensansuodatinkin voi jäätyä?
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Mulla alkaa toi pajero muistuttaa kohta huurrekuorutettua lumilinnaa, joskus sitten huhtikuussa aattelin siirtää sen "jonnekkin" joko hoitoon tai sitten lopullinen ratkaisu. Nyt ei huvita eikä haluta :seina
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Tuikkaan kohta tuleen koko kiesin ni lämpee varmasti....eikä tarvi sen jälkeen murehtia käynnistyykö..... :-\
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Akku alkaa olla loppu, kun ajaa jatkuvaan sellaista 2-3km matkaa eli töihin ja takas. Mut hyvin lähtee käyntiin, lohkolämmittimessä ei taida tosin oikein joiku riittää... Meinaan pyörittää aika tahmeesti jos on vaan 2 tuntia tolpassa tällä pakkasella. Noh, kun töistä lähden niin on mitsu ollut 9h lämmöissä ja siihen kun vielä antaa vähän apuvirtaa pakusta niin ei epäilystäkään etteikö lähtisi :)

Pitänee ensi tilistä ostaa itsellekin tuollainen CTEK akkulaturi. Firman pakuun tuli jo sellainen asennettua, kun parina aamuna jätti pihaan... ::) (tosin syy on niissä jotka pitää webastoa hönkimässä monta tuntia putkeen ja sitten ihmettelee kun on akku ja tankki tyhjiä)
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

CatodiuM sanoi
...Lanceri on aina lähtenyt käyntiin ja ikinä ei ole ollut roikan päässä...
...tolppa paikkaahan en ole hennonut ottaa :)

No huh huh, vähän väärässä paikassa "säästämistä". :eek:
Hyvinhän tuo Evo oli lähtenyt käyntiin, Webasto ollu vähän aikaa päällä. :) Niin ja pakkasta -38 astetta.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Lanceriin olen ollut tyytyväinen... aina lähtenyt käyntiin jopa sillon kertalaakista kun oli seissyt aamusta aamuun -29 pakkasessa (ilman tolppaa :-\ )
Ei rämise eikä nitise kun on tarpeeks pakkasta ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

No jäätyhän se Galantti ku oikeen yrittää :p Ei oikeen lähteny viikon seisomisen jälkeen. Akku jopa pyöritti mutta niin heikosti ettei lähteny käyntiin. Mutta eipä lähtenyt apuvirrallakaan :nykii No ei muutaku auto narun jatkoksi ja kolmosta silmään, ja johan hörähti ;D. Muuten kyllä ihan mukava talvi auto ::). Ja lämpöäkin piisaa, jopa yllättävän hyvin

Ooppeleista sen verran, että Ooppel Kadett C ja seitkyt luku ;D ;D Kyllä sen käyntiin yleensä saa, mutta erinäisiä kikkailuja saa kyllä harrastaa ;D Starttipilottia en oo kyllä vielä tarvinnu :D
 
Takaisin
Ylös Bottom