elämää suurempaa remonttia (ja silmään pissaamista)

M

minttu

Guest

alkoi konehuoneesta kuulua mekkalaa, vein korjaamolle, oli kuulemma kiertokangen jotkut pultit yksi pudonnut ja yksi irtoamassa, tuossa vaiheessa kuulemma yleensä pärähtää kanki kanteen, ja olin kamalan iloinen että selvisin 1190€:lla.
saan auton, ajan 30km ja.. kuuluu pahaa ääntä.
ja ei kun hinaukseen ja korjaamolle.
kiertokanki poikki, nyt selvitellään onko myös kansi paskana.
puolimoottori sisään, ja ehkä tosiaan se kansi vaihtoon.
kuulemma joskus kun ko. pultit on auki/löysällä, aika yleistä on että täristää kiertokankeen särön, joka siis katkaisee kangen.
miksei mulle kerrottu moista? miksi mä olen se joka maksaa, vaikka heidän olisi pitänyt tietää ja kertoa tuo?
nyt äkkiä kertokaa mulle jotain.
:'(


 
Ihan mielenkiinnosta, minkälainen korjaamo kyseessä? Onko ihan merkkihuolto vai joku muu.
Ehkä paikallaan olis jonkunlainen hyvitys eka remontista, tosin pelkästään kirjoituksesi perusteella vaikea sanoa mitään varmaa.
Miten hyvitys hoituu käytännnössä, riippuu taas korjaamosta.
 

ei ole merkkihuolto, mutta korjaavat paljon pajeroja omistaen itsekin muutaman.
kansi maksaa yli 900, puolimotti jotain 1750 ja työ noin 1500. ja ihan takapuolesta, koska jos olisivat silloin tarkistaneet, olisin selvinnyt kiertokangen vaihdolla?
pitäisikö tässä s**t**a opetella autojakin korjaamaan. :seina
 
Osanottoni  :eek: No tää nyt on aina tällaista näiden "vanhojen p***aläjien "  kanssa. Lueppas pajeromiehen saaga tuolta autoesittely alueelta ja ihmettele miks mä ajan vielä tällä omalla kinnerilläni  ::)

Kannattaa koittaa sovitella noita korjauskustannus asioita ihan rauhallisin mielin ts. nöyrästi, mutta pelkäämpä, ettei korjaamolla taida olla kummoistakaan halua alkaa osallistumaan isommin kustannuksiin. Mä ostin käytetyn kannen omaani ja p***ahan se oli , remontit ja kannen maksoin omasta pussista. Sit alkoi nyppimään niin paljon , että hommasin kokonaan uuden koneen muist. 4200€ töineen eli rahaa on palanut kiitettävästi

edit: typot
 
hoh. me ajetaan näillä yhä, koska rahaa on palanut niin hitosti ettei sitä saa ikinä takaisin. vai ostaiskohan joku 280tkm ajetun -89 naperon 10 000€:lla? :peukku
mä vaan lohdutan itseäni, että joku ostaa UUDEN auton ja maksaa itseään kipeäksi eikä ikinä saa omiaan takaisin.
ei auta, kallis napero tulee silti.
ja paha tuuri voi aina olla, mutta v-u kun v-uttaa että kustaan linssiin.
kostan tämän yhteiskunnalle alkamalla SikaKuskiksi. köyhät kyykkyyn, mulla on karjapuskuri.
 
minttu sanoi
hoh. me ajetaan näillä yhä, koska rahaa on palanut niin hitosti ettei sitä saa ikinä takaisin. vai ostaiskohan joku 280tkm ajetun -89 naperon 10 000€:lla? :peukku
mä vaan lohdutan itseäni, että joku ostaa UUDEN auton ja maksaa itseään kipeäksi eikä ikinä saa omiaan takaisin.
ei auta, kallis napero tulee silti.
ja paha tuuri voi aina olla, mutta v-u kun v-uttaa että kustaan linssiin.
kostan tämän yhteiskunnalle alkamalla SikaKuskiksi. köyhät kyykkyyn, mulla on karjapuskuri.

O.T
Älä sit mun autoa tuu sillä karjapuskurilla kolhimaan ;D
 

emmä, oon kumminkin liian nössö sikailemaan.
sitäpaitsi, jos vanhalle naperolle tulee hintaa kymppitonni, ei paljoa tee mieli kolhia sitä mihinkään.
jos nyt joku pikkuauto, ihan tolleen keulakoristeeksi.
mutta oikeasti, kyllä v-uttaa jos joudun maksaan toisten mokia. tuon takia oon käyttänyt samaa korjaajaa kuusi vuotta.
 
kannattaa joo opetella korjaamaan itse, silloin ainakin tietää ketä syyttää..

Olis muuten hauska tietää mitä ne on korjannu sillä 1190e:lla? Laittanu mutterin takas kiinni kankeen ja vaihtanu öljypohjan tiivisteen? Kyllä se kanki olisi pitänyt syynätä todella tarkkaan tuollaisen jälkeen tai vaihtaa ihan varmuuden vuoksi, vähintäänkin siitä on mennyt mitat uusiksi -tehtiinkö alakertaan laakeriremppa?
 
ei laakeriremonttia. tehty jotakuin mitä sanoit. 22 tuntia vian etsimiseen ja korjaamiseen. ehkä pitäis vaihtaa alaa..
ja puolimotin ja kannen vaihtoon kuulemma 30 tuntia.
pitäis vaan saada joku alan ihminen pistämään paperille, että ammattilaisen pitäisi tarkistaa kiertokanki kun kiristää pultit. ei tulisi viiden tonnin remonttia, eikä häitä pankin kanssa.
toivottavasti auto kestää kauemmin kuin laina. :'(
 
1190e.. joo-o, taitaa meikäkin olla väärällä alalla jos tuosta noin hyvin maksetaan ;D

Tuolla tuntimäärällähän olisi avannut koko alakerran ja tutkinut kanget hyvinkin tarkkaan. Eikö kangen pultin aukeaminen näkynyt öljynpaineissa mitenkään?
 
en mä ainakaan huomannut mitään kummaa öljynpaineissa. mitä olisi pitänyt?
pitää maanantaina alkaa soitella valtakunnan merkkikorjaamoja läpi. pitäis saada mustaa valkoiselle siitä, että kanki olisi pitänyt tajuta tarkistaa.
:seina
 
no jos sieltä on kangen pultit ollu löysällä, niin luulisi että laakerin välys olisi päässyt kasvamaan -> paine karkaa suuremmasta välistä helpommin -> öljynpaine laskee.
No, tosin, se alkuperäinen mittari on kyllä aika pilipalivehje.
 
minttu sanoi
en mä ainakaan huomannut mitään kummaa öljynpaineissa. mitä olisi pitänyt?
pitää maanantaina alkaa soitella valtakunnan merkkikorjaamoja läpi. pitäis saada mustaa valkoiselle siitä, että kanki olisi pitänyt tajuta tarkistaa.
:seina
Soita Vemic-autoon ja kysy auto-osastolta jotain tekniikka ukkelia miettimään - pitäisikö tollanen vika tietää ? ? Ja kysys kuluttajavirastosta mitä nyt ? Kun hait ehjän auton, maksoit ittes kipeäksi ja heti poksahti suunnilleen samasta paikasta kun korjattiin ? Voi tulla vääntö tästä asiasta mutta olen huomannut että tappelussa ei aina tule turpaan  :peukku Laskusta jonka olet maksanut kannattaisi pyytää jonkinlainen erittely...Mitä tehty ? Mitä vaihdettu ? Selostus työstä jne. 22 tuntia kuulostaa aika rajulta, vaikka välillä joisikin kahvia ja ottas aurinkoa pajan pihalla.
 
kuluttajasuoja kertoi että mulla on aika heikot mahdollisuudet, koska kyseessä ei ole tismalleen sama osa. vaikka mun mielestä kyllä on ihan tarpeeksi :-\
kiitos, soittelen maanantaina vemiciin. mistäs löytyis numero..? löysin äkkiseltään netistä vaan pääkonttorin.

ja vaikka tappelis ja tulis turpaan, ei tämä ainakaan KALLIIMMAKSI luulisi menevän.
ja jos jotain muuta menee rikki..
heads will roll.
 
Mä soitin vaihteeseen 09-859561 ja siittä pyysin "sellasselle osastolle joka tajuaa tekniikan päälle" :p, yhdisti mut sitten johonkin...Ja ainakin siellä "jossain" oli isäntä jolla oli pallo hallussa. :peukku Mun ongelma  ??? koski enempi sytytyspolitiikkaa  :seina

Vemic = Veho ja Helkama. Iso pulju josta varmasti löytyy joku joka tietää kaiken  8)
 

kiitos. nyt sain yhden mukavan miehen, ystäväni isän, lähtemään korjaamolle maanantaina. oli kanssa sitä mieltä, ettei tämä nyt ihan näin mene. aina naisia (etenkin naisia) pissitään simmuun :mad:
nyt yritän ajatella jotain ihan muuta. katsoa hömppäleffaa ja syödä mansikoita ;D
stressi on.. öh.. reipas.
viihdytän teitä taas maanantaina. pitäisi varmaan aloittaa "pajeronaisen saaga" 8)
(tai ihan oma osasto, mihin kaikki saa kirjoittaa tarinoita tyyliin "näin minun silmään pissattiin ja näin paljon se kirveli")
mä varmaan voitan, jos tulee viiden tonnin remontti. ja ihan turhaan. kyllä sen tiedän, ettei naperon kone ole mikään kestävin, ja että remppaa tulee, ja se maksaa, MUTTA.
maanantaina lisää. ehkä jopa hääkuva? (siitä pankin kanssa naimisiin menosta..)
joku jo sanoi ettei kannata korjata, viiden tonnin autoon viiden tonnin remppa, mutta ennemmin ehkä riskillä iso remontti kuin maksan vielä kolme vuotta autoa jota mulla ei ole?
mun logiikalla, siis.
kun pohja on kerran laitettu kuntoon toukokuussa, ja jos nyt menee kansi ja puolimotti vaihtoon.. mikä on seuraava iso remontti?
 
Remppa kehiin vaan vaan jos muuten tykkäät Pajerostasi ja
aikoisit sen pitää. Ajatteles, että jos myyt nyt ton vege
pelkästään varaosa-auton hinnalla ja joudut silti menemään
pankkiin hakee rahaa uuteen autoon, jossa voi olla huonolla
sama remppa edessä viikon päästä, niin kumpi vaihtoehto
on järkevämpi (mun logiikkaa)?

Olis varmaan muuten ammoinen äidinkielenopettajani
tyytyväinen, kun näkis, että osaan heitellä pilkkuja yhteen
lauseeseen jo noin monta. Silloin niitä ei ollut yhtään tai
missä sattui. Hah, ja kuka on opettanut - ei kukaan!
Tais mennä taas överiks :-\
 

niin justiins.
ennemmin maksan autoa ja remonttia, kuin maksan autoa jota mulla ei enää ole, uutta autoa ja siihen todennäköisesti tulevaa remonttia.
ja mä tarviin työn puolesta nelivedon ja karjapuskurin.
ja kun maasturilla on ajanut, ei oikein nuo pikkuautot lämmitä.
mitäs muuta naperosta voi hajota kuin motti ja kansi, jotka siis menee nyt vaihtoon?
 
No eipä nyt tuu mitään järisyttävää mieleen...

Ruostetta saattaa löytyä mitä ihmeellisimmistä paikoista... ne kannattaa tutkia kunnolla ennenkuin pääsee ruoste syömään läpi mistään paikasta. Hiekkateilläkin kun paljon ajetaan kesällä niin ruoste iskee sitten talvella kivasti... Eli kunnollinen ruostesuojaus / massaus on tärkiää.

Koneessa polttoainesuuttimet saattaa kyllä myös olla hieman päin v-tä... ne kannattaa säännöllisin väliajoin tarkistella...

Ite ostin vm. -90 Pajeron -04 loppukesästä, 392tkm oli ajettu, maksoin 4500€... puupäänä kun ei silloin älynnyt tarkistella kaikkia juttuja, niin jälkeenpäin saapi kärsiä. Moottori on loistavassa kunnossa, sillä onnekseni kansiremppa oli tehty hieman 300tkm jälkeen ja todisteet siitä oli tallessa. Mutta se kaikki muu sitten... vaihteisto, kakkonen ja pakki kränää... ruostetta ei ollukkaan ihan vähää... ja sitten kun olis pitäny alkaa laittelemaan, niin lompakko ei antanutkaan myöden... juuri sopivasti asiaa auttoi sekin että olin juuri jäänyt työttömäksi...

Eipä tähänkään voi muuta sanoa, kuin että "elämä on" ;D
 
vaihdelaatikolle tuossa on jotain jo tehtykin, ennen mua, kaikki kuitit on hanskalokerossa tallella. alustan laitatin toukokuussa, viikon ne sitä ropasi, nyt on nätti kun sika pienenä. katsoin just kuittia tästä superremontin ykkösosasta:

työnimike: kytkin kolisee
työ 21,1 h, a 47,- yhteensä 991,70
öljynsuodatin 21,-
tiivistemassa 3,-
laturin hihna 20,50
vaihteistoöljy 89,84
moottoriöljy 67,-
tarvikkeet 9,-

yht 1202,04 ->
1190,-


kyllä ottaa päähän. vastaisen varalle: kertokaas silmään pissaamaton korjaamo salon läheisyydestä? anyone?
 
Osanottoni  :( Vanha kiisseli pöhis on tunnetusti kallis remonteistaan... Hieman edullisempi vaihtoehto on ostaa muutamalla tonnilla koko auto, jos pihassa tilaa seisottaa varaosa kotteroita. Saattaa löytää auton jossa kone vielä tikissään, mutta pellit hävinneet. Tälläisen saa lähes ilmaiseksi ja siitä voi aina hyödyntää sitten osia  :)
Minun täytyy kyllä sanoa etten pöhistä nuhari koneella enää koskaan ota on se vaan sen verran kallista ainainen remontti verrattuna tuohon bensa myllyn öljyn vaihtoon... :)
 

hiiopei.
jo alkoi homma luistamaan kun tuli mies apuun.
2500eurolla saan upouuden puolimotin asennettuna ja kannen tarkistettua. ihan jees. tosin en halua ajatella rahoja markkoina. 5000e auto, 3500e remppa,.. se on 8500e, EI vanhan viiskyt tonnia.
no, elämä on. 8)

paljons tuo kutosen kone vie? kun mun kiisseli vie matkalla vaan sen 8 puoli.. sekaisena kymmenen ja hevostraileri ja hevonen persiissä 12 puoli.

jihuu. stressi jotakuin ohi :)
 
sää oot vähään tyytyväinen IMHO ! mulla kiisselipaje automaatilla vie keskimäärin sen 10.5ltr/100km
 
Sanonta kuuluu, että kaiken se vie mitä tankkiin laittaa :) Mutta kulutus on kuitenkin yllättävän pientä verrattuna auton kokoon jos maantiellä malttaisi ajaa sen 80km/h niin pääsee 12l/100. Cityssä taas tempaisee helposti 15-16l/100km. Mutta jos tekee nopean laskelman 3litraa bensaa keskimäärin satasella enemmän kuin kiisseli ja laittaa siihen vielä hinnanerosta litran päälle eli 4l. Niin 1000eculla joka on kiisselivero niin yli 20000km täytyy ajaa vuoteen ennenkuin kannattaa. Ja jos siihen laskee kiisselin kalliimmat kunnossapito kustannukset niin tuon km määrän voi helposti tuplata.
 
PajeroV6 sanoi
Niin 1000eculla joka on kiisselivero niin yli 20000km täytyy ajaa vuoteen ennenkuin kannattaa.

Ei yhdessäkään pajerossa taida olla dieselivero 1000 euroa. Pitkän pajeron käyttövoima+ajoneuvovero on sekin n. 700 euroa / vuosi. Hiukka yläkanttiin tuo sinun verolaskelma.
 
Takaisin
Ylös Bottom