Evo 3 ECU / tiedonkeruujärjestelmä.

_-GIZMO-_

New Member
Liittynyt
28 Tammikuu 2008
Haulla oon jo pari-iltaa yrittäny tietoa aiheesta ettiä, mut aika epäselväksi kaikki on jääny.

Eli:
-mikä diagnostiikka systeemi autossa on?
-mitä tiedonkeruu systeemejä olisi saatavilla (onko mitään keinoa saada evoscan toimimaan, scangauge),
vai pitäiskö ECU vaitaa kokonaan uuteen?
-muita ideoita korvaamaan miljoonaa mittaria?

Joku ratkaisu tähän ny pitäis saada, on pienen ajan sisään tehty tarpeeksi kone remontteja jotka olis vältetty sillä et olis jotaki informaatiota auton/moottorin toiminnasta.
Eli kaikki aiheeseen liittyvä informaatio olisi nyt tervetullutta
 
Vs: Evo 3 ECU / tiedonkeruujärjestelmä.

Foorumin artikkelit osiosta löydät itsesi mcf-wikiin, jossa ohje ALDL-loggauksen saloihin. Eli evo3:ssa on aldl-pistoke josta rojun saa ulos. Autossa itsessään ei tietenkään ole esim mitään laajakaistalambdaa/pakolämpöjä,öljylämpöjä jne jotka tulee tarpeelliseksi kun aletaan enemmän virittelemään. Taidettiin joskus kokeilla jonkun kolmosta evoscannilla, eikä yhteyttä saanut, sitä en tiedä onko johdossa tms. konffauksessa häikkää vai eikö vaan ylipäätään toimi evoscannilla.

Löysin myös tuollasen topikin, kannattaa vilkasta listaus laitteiden mahdollisista yhteystavoista:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=27887.0
 
Vs: Evo 3 ECU / tiedonkeruujärjestelmä.

Kokeiltiin minun kolmosta juurikin noilla vanhoilla mitsun loggaussysteemeillä eikä toiminut. Evoscan ainakin itsellä testaamatta.

Scangauge ei tule toimimaan, koska kolmosessa ei ole OBD-liitäntää.
 
Vs: Evo 3 ECU / tiedonkeruujärjestelmä.

MakeM sanoi
Kokeiltiin minun kolmosta juurikin noilla vanhoilla mitsun loggaussysteemeillä eikä toiminut. Evoscan ainakin itsellä testaamatta.

Scangauge ei tule toimimaan, koska kolmosessa ei ole OBD-liitäntää.

Eiku hitto se oliki noinpäin ;D. Eli evoscannia kokeiluun sitten joku kerta kun late on mestoilla..tässä voi kyllä tosin olla vielä vuosimallisoppakin joka tökkii kun evo3 osuu juuri muutoksen "väliin".
 
Vs: Evo 3 ECU / tiedonkeruujärjestelmä.

Jos on pakko Evon konetta virittää niin aftermarket ECUa vaan... Tosin eiköhän ECU:n uudemmistakin Evoista saisi toimimaan Kolmosessa ja se ajaisi melkein saman asian kuin aftermarket-ECU?
 
Vs: Evo 3 ECU / tiedonkeruujärjestelmä.

KaeVuRi sanoi
Tosin eiköhän ECU:n uudemmistakin Evoista saisi toimimaan Kolmosessa ja se ajaisi melkein saman asian kuin aftermarket-ECU?

:peukku

mr_mmc varmaan jossain välissä voi kertoa lisää mitenkä hyvin toi uudemman evon boksi ohjaa tommosta vanhaa 4g63. Mielenkiinnolla odotan.
 
Vs: Evo 3 ECU / tiedonkeruujärjestelmä.

Tosta ecu:
http://cgi.ebay.co.uk/MITSUBISHI-EVO-8-MR-ECU-/250788478197?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a64287cf5

Sit tarviit liittimet, esim. tällä setillä säästät rutkasti hermoja:
http://cgi.ebay.co.uk/AEM-05-06-EVO-IX-9-Extension-Harness-ECU-Patch-30-2990-/180629928562?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a0e61fa72

Jostain vanhasta ecusta sit se johtosarjan päähän tuleva liitinrunko ja eikun tinaamaan. E3 ilmamäärämittari taitaa olla erilainen mutta silläkin tainneet saada noita uudempia ecuja toimimaan. Vaihtoehtoisesti voi vaihtaa senkin uudemmasta muutaman kympin kustannuksella tai sit laittaa suoraan MAP ohjauksella. Myös nakutusanturi taitaa kolmosessa olla erilainen. Kasin ecuahan voi säätää livenä konetta sammuttamatta.

Omat heikkoutensa tuossa vakioeculla pelatessa toki on mutta myös plussia kuten esim. loistava nakutuksentunnistin ja hyvä vertaistukiryhmä. Mutta jos puhutaan toimivasta moottorinohjauksesta edes noilla ominaisuuksilla mitä noihin vakiobokseihin nykyisin saa, minkä aftermarketin saat hankittua ja laitettua toimintakuntoon noin 300-400€ kustannuksilla? Lisäksi toki tulee ohjelmointikaapelin hankinta ja mahdolliset muut softat mutta esim. kasin ecun kanssa pärjää sillä halvemmalla eikä esim. livemäppäys muuta kaapelia tuekaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom