Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
nokonzok sanoiHyvin yleinen modushan tuo on, että vaihdetaan vain etupää. Samoin noissa uudemmissa hyvin usein päivitetään vain etujarrut esim. AP- tai Alcon satseilla. En tiedä tehdäänkö noihin jotain tuon tasapainon suhteen, mutta eipä esim. Lancerregisterissä ole sattunut silmään, että tämä olisi mikään ongelma. Parempi tietysti aina vaihtaa kaikki, se on selvä.
ast sanoiEikö ABS säädä vasta lukkiintumisrajalla eli ennen sitä takapää jarruttaisi heikommin. Seurauksena voi olla esim. perän nouseminen ja epävakaus jarrutuksissa.
Evox sanoiMitä itse olen tutkinut, niin ei tehdä.
osku sanoiMonessako oikiasti nopeassa autossa on 400mm etujarrut ja vakio takajarrut :![]()
Jake_Cosworth sanoiNo olipa taas kärjistetty :
400mm laikat tarvii jo 19-20" vanteet . Tässä ehkä tarkoitettiin vain vähän isompia eteen mutta itse ainakin laittaisin 360mm 6-mäntäset eteen ja 330mm 4-mäntäset taakse . AP:lta löytyy 378mm jotka ET:stä riippuen menee 18"alle
osku sanoiNo, kuitenkin idea oli se, että eteen isot ja pienet taakse. --> ei mitää järkiä!
..mutta kaikki tyylillään. Ite en jaksas enää ajaa autolla jossa on etupääs jarrut ja takana ei. Entises korollas oli niin ja oli erittäin paskat ominaisuudet!
Cirrus sanoiJos autossa on toimiva jarruvoiman säätö ja vaihtaa vain etujarrut niin mikään ei huonone. Mikä on siis ongelma?
osku sanoiItte ihmettelen että mistä se "automaattinen" jarruvoiman säätö osaisi muuttaa jarrutasapainon oikeaksi, jos se on suunniteltu tasapainoisille jarruille. Kuitenkin jos vaihdat eteen isommat laikat ja tehokkaammat satulat, tulee eteen väkisin enemmän jarrutehoa. Näin ollen jos takapäähän et koske, ei jarrutasapaino muutu.
Mutta joo, nämä vain omia näkemyksiä. Itse en lähtis vaihtamaan vain etuakselia. Soon niiden tuninkimiesten hommia, ei niiden jotka ajavat autolla joka on tarkoitettu rallipeliksi.
Mut kaikki tyylillään.Itse laittaisin myös takajarrut, ne ei tee kuitenkaan paljoa siihen lisää hintaa..
osku sanoiNo, kuitenkin idea oli se, että eteen isot ja pienet taakse. --> ei mitää järkiä!
..mutta kaikki tyylillään. Ite en jaksas enää ajaa autolla jossa on etupääs jarrut ja takana ei. Entises korollas oli niin ja oli erittäin paskat ominaisuudet!
Cirrus sanoiJos autossa on toimiva jarruvoiman säätö ja vaihtaa vain etujarrut niin mikään ei huonone. Mikä on siis ongelma?
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Joku tietty jarrutasapaino on järkevä, jolloin auton hallittavuus säilyy hyvänä jne.Evox sanoiMitä enemmän jarrutustehoa eteen saadaan sitä vähemmän takajarrut tekee töitä, kun painoa siirtyy enemmän eteen. Näin ainakin teoriassa.
simonsays sanoiEsim EVO9 jarrujen vaihto niistä vakioista 355 millisiin ja säilyttäen orkkisjarrut ei jarrutasapaino kovassakaan rata-ajossa tule huonommaksi.
hidastuvuus paranee huomattavasti ja jarrujen lämpeäminen vähenee.
ja jos joku väittää ettei takajarrujen vaihtaminen tule maksamaan paljoa enempää niin tasitaa rahamiehiä olla![]()
pexi sanoiNopea vilkaisu CAPS:iin kertoi seuraavaa:
Pultit samat
Letkut samat
Bracket:a ei tarvita
Käsijarru mekanismi sama
Eli tarvitset siis vain täydelliset satulat paloineen ja levyt.
pexi sanoiNopea vilkaisu CAPS:iin kertoi seuraavaa:
Pultit samat
Letkut samat
Bracket:a ei tarvita
Käsijarru mekanismi sama
Eli tarvitset siis vain täydelliset satulat paloineen ja levyt.
nelonen sanoiMulla on omassa nelosessa brembot joka kulmassa ilmeisesti vitosesta ja hyvin tuntuu toimivan, ABS ja jarruvoimatkin tuntuis menevän hyvin. Ainoa on että mullakin on 17" TME vanteet niin ei voi olla kovin iso kummi päällä kun ottaa kaaren ulkoreunaan kiinni eli et tarvis olla hivenen suurempi, mutta edessä ainakin vanne on jo nyt todella lähellä satulaa eli tiukkaa tekee.. 215/40 mahtuu ihan ok mutta mullakin talvirenkaina 225/45 ja ei mahdu kunnolla tai sit tarvii nostaa autoa aika paljon ylöspäin
Ilmoittele muuttuiko poljintuntuma.ast sanoiLevyt on ihan jees, palat voit unohtaa jos haluat radalla ajaa kuten kaikki muutkin peruspalat. Carbotechin palat ja Camskillin peruslevyt niin toimii
Mutu on että letkut olisivat samat, mutta enpä sano varmaksi. Pitää katsoa tänään tallilla mitä Goodridgen letkujen paketissa sanotaan, tarkoitus olisi nyt viikonloppuna asentaa neloseen alkuperäisten jarrujen kanssa.
ast sanoiLetkut on näköjään joka mallissa vähän erilaiset, eivät sopineet mullekaan taakse :seina
Poljintuntumasta ei tietoa, en odota ihmeitä kun on vakiona hyvä.
Kuumailmapuhallin ja sopivaa peltiä lämpösuojaksi luultavasti tarvitaan, ainakin minä tarvitsin että letku irtosi putkesta.
Evox sanoiEikö noita sun jarruletkuja hydrauli puljut pystyisi lyhentämään?
ast sanoiMitä järkeä ottaa pienikin riski liitoksen kestävyyden kanssa kun ihan tehdastekoisiakin letkuja on saatavilla? Lyhennyttäminenkään ei taida ihan ilmaista olla.
ast sanoiMitä järkeä ottaa pienikin riski liitoksen kestävyyden kanssa kun ihan tehdastekoisiakin letkuja on saatavilla? Lyhennyttäminenkään ei taida ihan ilmaista olla.
MakeM sanoiEi ole kyllä goodridgekään metritavarana mitenkään kamalan kallista...
Mitsubisimään sanoiJoku aika sitten ostin 5m kiepin 10€/m
ast sanoiTuota hintaluokkaa katselin itsekin. Banjot Autoracingissa kympin kappale, varmaan jostain saa halvemmalla. Lisäksi tarvitaan liittimet putkien päähän, kupariprikat banjoille ja mahdolliset keskituennat esim. iskaritolppaan.
Tehdään esimerkiksi Evo 2-3 letkusarja:
- letkua menee 2 m, 20 euroa
- banjoja menee 4 kpl, vaikkapa 5 euroa kappale jos saa jostain puoleen hintaan, 20 euroa
- putken pään liittimiä menee 4 kpl, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- keskituet iskaritolppiin letkuille jos jostain sellaisia saa, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- kupariprikat banjoille, tarvitaan 8 kpl, sanotaan vaikkapa 0.25 euroa kappale, 2 euroa
Kokonaishinta osille 66 euroa ja siihen työt päälle.
Sattumalta itselläni on myynnissä uusi tehdastekoinen Goodridgen sarja esimerkin autoon hintaan 50 euroa![]()
ast sanoiTuota hintaluokkaa katselin itsekin. Banjot Autoracingissa kympin kappale, varmaan jostain saa halvemmalla. Lisäksi tarvitaan liittimet putkien päähän, kupariprikat banjoille ja mahdolliset keskituennat esim. iskaritolppaan.
Tehdään esimerkiksi Evo 2-3 letkusarja:
- letkua menee 2 m, 20 euroa
- banjoja menee 4 kpl, vaikkapa 5 euroa kappale jos saa jostain puoleen hintaan, 20 euroa
- putken pään liittimiä menee 4 kpl, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- keskituet iskaritolppiin letkuille jos jostain sellaisia saa, sanotaan vaikkapa 3 euroa kappale jostain, 12 euroa
- kupariprikat banjoille, tarvitaan 8 kpl, sanotaan vaikkapa 0.25 euroa kappale, 2 euroa
Kokonaishinta osille 66 euroa ja siihen työt päälle.
Sattumalta itselläni on myynnissä uusi tehdastekoinen Goodridgen sarja esimerkin autoon hintaan 50 euroa![]()
tepi sanoiItse tehdyt jarruletkut pettävät Nürburgringillä. Ilmaista!