Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Ei taida Suomessa olla ihan noin, ainakin muistan jostain lukeneeni ST1:lle esitettyyn kysymykseen vastatun, että aina 85 % etanoila. Huhut kertovat että Ruotsissa mainitsemasi mukaan 75 % (ST1 85 %). Ja jenkeissä taas kuulemma talvisin n. 70 % tietämillä.MakeM sanoiE85 (talvella lähempänä E75?)
Kannatan.-JP- sanoiAjakaa talvella bensalla ja juokaa viinat...
hs sanoikokeileppa vasiten tehdä lyhyitä startteja ja oottaa joka starttauksen välissä noin 10sekkaa. (ei mitään pitkiä startteja) Mulla ainakin vaikutti tuommonen tarttailu.
mut sehän kyllä riippuu ihan säädöistä toi käymää lähtö
Varmasti on jotain tekemistä tässä sillä, että bensanpaine on heti lähtöön siellä missä pitää. Vaikka pääsisi kylmäksi, ei ehdi paineet laskemaan yhtä paljon kuin yön yli seistessä.J. Helle sanoiItse kun olen noita säädellyt, niin jostain syystä se päivän ensimmäinen käynnistys on vaikein. Jos auto seisoo esim. -20 pakkasessa muutaman tunnin ja pääsee täysin kylmettymään, niin se silti lähtee paremmin käyntiin, kuin jos se on seissyt yön yli.
Oma auto (3000gt) lähtee ilman lämmitystä vielä n. -15 asteen tienoilla käyntiin (e85:lla) ja työkaverin Saab alle -20 asteessa, eli kyllä se on mahdollista saada toimimaan huomattavasti paremmin. Vaikka pidänkin omaa autoa pakkaskeleillä johdon päässä, niin silti olis tarkoitus saada auto käynnistymään vielä huomattavasti kylmemmässä. Ongelmaksi muodostuukin se, että käytännössä voi ottaa vain yhden tai pari kylmäkäynnistystä päivässä. Ja koska kunnon pakkaspäiviä oli viime talvenakin vain n. 3 viikkoa, niin säätämien on hieman hankalaa.
Tässä hyvää lukemista mitsun kylmäkäynnistyksestä:
http://www.evolutionm.net/forums/ecuflash/644259-start-up-fuel-iscv-tables.html
Jouni_K sanoiVarmasti on jotain tekemistä tässä sillä, että bensanpaine on heti lähtöön siellä missä pitää. Vaikka pääsisi kylmäksi, ei ehdi paineet laskemaan yhtä paljon kuin yön yli seistessä.
Jouni_K sanoiJa tuo on kyllä totta, hidasta on säätäminen. Nopeammin sain kyllä hehtaarille GTOn kuin missä menen Airtrekin kanssa. Oikeastaan heti ensimmäisellä arvauksella lähti toimimaan kohtuullisesti. Olisiko 6 pytystä apua käynnistyksessä?
J. Helle sanoiMutta se mitä itseäni mietityttää, että josko suuremalla sytytysennakolla lähtis paremmin käyntiin. Jos ajatellaan, että palotilassa on moninkertainen määrä polttoainetta normaaliin käynnistykseen verrattuna, niin eikös silloin kävisi järkeen että ennakkoa tarvii lisätä, jotta kaikki polttoaine ehtii palamaan?