evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
eli kylmänä ensimmäiset sadat metrit kuuluu aina ihmeellistä vihellystä tusta mun ix.

aluksi ajattelin että varmaan nyt talvella pitää ilmastointi/lämppäri ääntä hetken aina mutta tänään aloin kuuntelemaan että ihan kun kuuluisi takaa vasemmalta..?

en ihan varma.ja ääni on sellanen vihellyksen tapainen.kuuluu aina sen pienen hetken kun auto seissyt kauemmin.

vai tuleeko se vikinä vaan siitä tuulettimesta ???
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Turbo siellä vaan viheltää ;D
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Taka vasemmalla AYC pumppu. Mulla kuuluu sellainen "tsirk tsirk" tyyppinen ääni ei niinkään vihellys. Venttiilit vähän siellä elämöi kun on kylmempää , loppuu ääni suurinpiirtein kuten totesit , jonkunajan päästä liikkeelle lähdön jälkeen.

Onhan sulla taka ovi kiinni ? :)
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

-JP- sanoi
Keskimoottorinen Evo ? ::)

Ai niin kun se kuulu takaapäin ;D Mut eihän sitä koskaan tiedä? ;D

Voihan tuo vaikka kuulua kaiuttimista? Poppivehkeitä hiljattain asentanu?
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

mun mielestä se kuuluu takaa ja takana istuvan mielestä edestä..oikealta puolelta kuskista katottuna,mutta vihellys on paras sana kuvaamaan ääntä..ulkopuolelta se ääni varmaan tulee.

kylmänä aina sen jonkun sata metriä kuuluu kun lähtee ajamaan mutta häviää sitten.en tiedä perkele mikä on,mutta kiinnostaisi kyllä tietää :-\
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

-JP- sanoi
Taka vasemmalla AYC pumppu. Mulla kuuluu sellainen "tsirk tsirk" tyyppinen ääni ei niinkään vihellys. Venttiilit vähän siellä elämöi kun on kylmempää , loppuu ääni suurinpiirtein kuten totesit , jonkunajan päästä liikkeelle lähdön jälkeen.

Onhan sulla taka ovi kiinni ? :)

toivottavasti se ayc ei sitä ääntä pidä,pitäs vaihtaa 45tkm sinne öljyt huollon yhteydessä.nyt tolla on ajettu 39tkm,eikä ole vaihdettu ölppiä vielä kertaakaan sinne luultavasti.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Samaa "vikaa" muilla + mulla VR4:sssa

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30989.0


Ja kuuluu takaa vasemmalta, vaikka AYC pumppu on mulla oikealla takana.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Mulla kuului tänään myös ihme sirisevä ääni takaa, varsinkin kääntyessä.

Mites noita ayc pumppuja jne. on takuuseen korjattu? Ei hajua onko niitä nesteitä ikinä vaihdettu. Aina kuitenkin veholla huollettu, n.7tkm välein. Takuuta mulla on vielä tämän vuoden lopulle.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

uusis sanoi
mun mielestä se kuuluu takaa ja takana istuvan mielestä edestä..oikealta puolelta kuskista katottuna,mutta vihellys on paras sana kuvaamaan ääntä..ulkopuolelta se ääni varmaan tulee.

kylmänä aina sen jonkun sata metriä kuuluu kun lähtee ajamaan mutta häviää sitten.en tiedä p*rkele mikä on,mutta kiinnostaisi kyllä tietää :-\
Taitaa se ayc pumppu nostella painetta!Myös mulla kuuluu kummalinen sirahdus takaa kääntyessä,mikä hemmetti siellä on?Voisko jää tehdä tollasen äänen,mut kun se kuuluu kai takaa.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

AYC pumppu ja öljyn vaihto :

Mulla alkoi äänet sen jälkeen kun nesteet oli vaihdettu. Auton käyttömukavuus ja hallinta paranivat huollon jälkeen. Huolto ilmoitti ilmanneensa pumppua kaksi kertaa , koska ilmaa oli järjestelmässä ollut.

Itse tulkitsen oman autoni äänimaailman seuraavasti : Kun pumpunventtiili koneisto pitää ääntä niin se silloin myös toimii. :peukku

Muita äänien aiheuttajia talvella , nämä tulleet minulla vastaan :

Jarrut pitää ääntä
Lumi pakkaantuu pyörä koteloihin ja jäätyy , aiheuttaa ääntä välillä
Takaluukun ja taka lasin sauma , narisee kun runko vääntyy
Kylmä käynnistyksen jälkeen kone huoneesta kuuluu välillä vaikka minkälaisia ääniä

Jos teillä on mahdollisuuksia niin kannattaa sulatella auto välillä ja kuunnella , jos sitten enää auto metelöi.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

-JP- sanoi
Jarrut pitää ääntä
Lumi pakkaantuu pyörä koteloihin ja jäätyy , aiheuttaa ääntä välillä
Takaluukun ja taka lasin sauma , narisee kun runko vääntyy
Kylmä käynnistyksen jälkeen kone huoneesta kuuluu välillä vaikka minkälaisia ääniä

Jos teillä on mahdollisuuksia niin kannattaa sulatella auto välillä ja kuunnella , jos sitten enää auto metelöi.

Etenkin nuo kaksi ovat sitten normaalia kaikissa evoissa. Se ääni mikä tulee kun koneen pistää käyntiin -15c pakkasessa on jotain niin kamalaa..

Hyvä lista JP. :peukku
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

cubeqtio sanoi
Se ääni mikä tulee kun koneen pistää käyntiin -15c pakkasessa on jotain niin kamalaa..

Vinkki : Popit täysille ja mallu huleen , jos polttaa. :)
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

-JP- sanoi
AYC pumppu ja öljyn vaihto :

Mulla alkoi äänet sen jälkeen kun nesteet oli vaihdettu. Auton käyttömukavuus ja hallinta paranivat huollon jälkeen. Huolto ilmoitti ilmanneensa pumppua kaksi kertaa , koska ilmaa oli järjestelmässä ollut.

Itse tulkitsen oman autoni äänimaailman seuraavasti : Kun pumpunventtiili koneisto pitää ääntä niin se silloin myös toimii. :peukku

Muita äänien aiheuttajia talvella , nämä tulleet minulla vastaan :

Jarrut pitää ääntä
Lumi pakkaantuu pyörä koteloihin ja jäätyy , aiheuttaa ääntä välillä
Takaluukun ja taka lasin sauma , narisee kun runko vääntyy
Kylmä käynnistyksen jälkeen kone huoneesta kuuluu välillä vaikka minkälaisia ääniä

Jos teillä on mahdollisuuksia niin kannattaa sulatella auto välillä ja kuunnella , jos sitten enää auto metelöi.
Hyvä lista! Mut mikä aiheuttaa sen uljahduksen kun ajaa mutkan vähän ronskimmin,se kuuluu jostain takaa?emäntä ei suostunut juokseen perässä ja kuunnella mistäse tulee!!!!!! :seina
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

epestrand sanoi
Hyvä lista! Mut mikä aiheuttaa sen uljahduksen kun ajaa mutkan vähän ronskimmin,se kuuluu jostain takaa?emäntä ei suostunut juokseen perässä ja kuunnella mistäse tulee!!!!!! :seina

Ayc. Kuullostaa vähän siltä kun olis aasi kontissa ;D
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

epestrand sanoi
Hyvä lista! Mut mikä aiheuttaa sen uljahduksen kun ajaa mutkan vähän ronskimmin,se kuuluu jostain takaa?emäntä ei suostunut juokseen perässä ja kuunnella mistäse tulee!!!!!! :seina

Jos on pikkuisen pakkasta niin öljyn viskositeetti on jäykempää. Kun ajat mutkaa niin AYC pumpun tuotto kasvaa ,josta taas sitten äänetkin voimistuvat.

Koittakaas eri AYC ohjelmien vaikutusta asiaan. Itselläni Tarmac tuottaa vähemmän ääntä kuin Snow. Radio pois päältä ja emännälle viestiä , että on hiljaa.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

-JP- sanoi
AYC pumppu ja öljyn vaihto :

Mulla alkoi äänet sen jälkeen kun nesteet oli vaihdettu. Auton käyttömukavuus ja hallinta paranivat huollon jälkeen. Huolto ilmoitti ilmanneensa pumppua kaksi kertaa , koska ilmaa oli järjestelmässä ollut.

Itse tulkitsen oman autoni äänimaailman seuraavasti : Kun pumpunventtiili koneisto pitää ääntä niin se silloin myös toimii. :peukku

Muita äänien aiheuttajia talvella , nämä tulleet minulla vastaan :

Jarrut pitää ääntä
Lumi pakkaantuu pyörä koteloihin ja jäätyy , aiheuttaa ääntä välillä
Takaluukun ja taka lasin sauma , narisee kun runko vääntyy
Kylmä käynnistyksen jälkeen kone huoneesta kuuluu välillä vaikka minkälaisia ääniä

Jos teillä on mahdollisuuksia niin kannattaa sulatella auto välillä ja kuunnella , jos sitten enää auto metelöi.

Juu. Kerran viikossa tulee pestyä ja sulatettua auto. Lumi siihen ääneen ei ainakaan syyllinen ollut. Hieman ihmetytti, kun ei aiemmin ole kuulunut. No pitääpä ajella ja kuulostella lisää. Moniurahihna mulla huutaa myös. Onkohan syy hihnassa vai kiristimessä? Pieni suihkautus voiteluainetta on auttanut aina hetkeksi. Uusi hihna tulee kyllä jossain vaiheessa camskillilta, kun läjän osaa tilailin, oiskohan kiristäjä kannattanut ottaa myös?
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

uusis sanoi
toivottavasti se ayc ei sitä ääntä pidä,pitäs vaihtaa 45tkm sinne öljyt huollon yhteydessä.nyt tolla on ajettu 39tkm,eikä ole vaihdettu ölppiä vielä kertaakaan sinne luultavasti.

Ei ole tiedossa onko autos 06 07 vai 08 , mutta mun autoon öljyt vaihdettiin 30 tKm kohdalla ja kyllä kannatti. Tästä lähtien vaihdan öljyt kerran vuodessa , riippumatta kilometreistä. Auto on 07.

Puerco vahvistaa tämän saman , oli tuolla AYC keskustelussa.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

-JP- sanoi
Ei ole tiedossa onko autos 06 07 vai 08 , mutta mun autoon öljyt vaihdettiin 30 tKm kohdalla ja kyllä kannatti. Tästä lähtien vaihdan öljyt kerran vuodessa , riippumatta kilometreistä. Auto on 07.

Puerco vahvistaa tämän saman , oli tuolla AYC keskustelussa.

Myös Evo 6:n AYC perä toimii paljon paremmin kuin vaihtelee öljyjä kerran vuodessa. Sen huomaa etenkin siitä kun auto puskee (ennen vaihtoa) ja vaihdon jälkeen perä on etenkin talvella aika "vilkas". :D
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

-JP- sanoi
Jos on pikkuisen pakkasta niin öljyn viskositeetti on jäykempää. Kun ajat mutkaa niin AYC pumpun tuotto kasvaa ,josta taas sitten äänetkin voimistuvat.

Koittakaas eri AYC ohjelmien vaikutusta asiaan. Itselläni Tarmac tuottaa vähemmän ääntä kuin Snow. Radio pois päältä ja emännälle viestiä , että on hiljaa.
Siis normi juttu!Kiitos tiedoista mut noi kolme viimeistä saanaa herkuttelen ihan vaan mielessä(turpatukkoon) :peukku Heh! aasi kontissa sopii siihen ääneen hienosti.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Ei mun Evo yritäkään puskea, vaikka litkut vaihdetaan vasta ens kuun alussa eikä ole aiemmin vaihdettu. 42tkm mittaris. Mut laittaako ST-Motorssin Valvolinet, orkkikset vai jotku muut? :( ???
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Vr4:seen kanssa vaihdettu UK:n aikana kerran vuoteen litkut AYC:hen...itse en ole vaihtanut yhtään kertaa vajaan 2v aikana nyt (vielä)
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

AYC asiaa :

Autojen käyttö tarkoituksen mukaan tuo öljyjen vaihto. Ei kai ne öljyt miksikään mene ,jos ei autolla vedä HC:tä. :)

Kaksi ryhmää :

1. Nakkikioskien kunkut.
2. Kimi Raikkonen juniori sarja.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

-JP- sanoi
AYC asiaa :

Autojen käyttö tarkoituksen mukaan tuo öljyjen vaihto. Ei kai ne öljyt miksikään mene ,jos ei autolla vedä HC:tä. :)

Kaksi ryhmää :

1. Nakkikioskien kunkut.
2. Kimi Raikkonen juniori sarja.

;D ;D ;D

Anteeksi turha postaus. nauratti vaan niin pirusti! :D
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Oma tuli tossa loppukeväästä suomeen ja piti joka tilanteessa HonkiDonki ääntä paitsi moottorijarrutuksessa ja peruuttamisessa, myös suoraan kiihdyttäessä. Kesällä pari kiekkaa Alastarolla ni avot... äänet loppu. Eli ajetaan ne "viat" pois. Olettekos muute katelleet vierestä että tuleeko sieltä iha paskasta öljyä vai puhdasta punasta kamaa.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Maxxximus sanoi
Olettekos muute katelleet vierestä että tuleeko sieltä iha paskasta öljyä vai puhdasta punasta kamaa.

Öljyn värin näkee myös kun katsoo säiliöön.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

dii,mielenkiintoista ja hyvää keskustelua :D

eli ääni mulla nyt varmaan tulee sitten jarruista.. ???ok. nou tätä siis.

ja JP. auto on 06.

ja mulla tuntus vähän puskevan kanssa..vaihdan ne ayc öljyt nyt seuraavassa huollossa tai sitä ennen.

mutta jos se tulis nyt sieltä se ääni niin onko se pumppu jo entinen vai tarkottaako se että öljyt on ihan kuraa jo/kiire vaihtaa uudet tilalle?
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Harri K sanoi
Samaa "vikaa" muilla + mulla VR4:sssa

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30989.0


Ja kuuluu takaa vasemmalta, vaikka AYC pumppu on mulla oikealla takana.


ja tuo ääni on muuten juurikin sellanen ui,ui,ui. eikä vihellys miten ite aluksi kuvailin :p

kiitosta vaan paikallistamisesta :peukku
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

uusis sanoi
mutta jos se tulis nyt sieltä se ääni niin onko se pumppu jo entinen vai tarkottaako se että öljyt on ihan kuraa jo/kiire vaihtaa uudet tilalle?

Jos puskee niin ilmaa ja vaihda , tosin maku asia millaista autoa haluat mutkiin viedä. Pumppu on entinen kun alkaa valot koetaulussa vilkkua.

Ei se niin kallista ole etteikö sitä öljyn vaihtoa voisi harkita. Pumppu kun kravahtaa niin käy vähän enempi lompsaan , sen verran sattuu persiisiin ,ettei pariin viikkoon istuta.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

juu,vaihtasin muuten heti mutta toi 45 huolto on ihan muutaman tonnin päästä mihin kuuluu tuo ayc öljyjen vaihto niin varmaan venailen siihen.

tulpat oli toinen mitä siinä vaihdetaan ja moottori öljyt mutta loput hommat vissiin niiitä haista paska hommia/tarkastuksia mistä vaan veloitetaan ilman mitään tekemättä :nykii
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

vaihdoitko JP jotain mitsun omia ayc öljyjä vai jotain (parempi merkkistä litkua)??

ja Harri K. mikähän siellä jarruissa sen äänen pitää,onko selvinnyt omasta?vai levyt vähän kierot että hankaa?ei toi ainakaan tärisytä koskaan kun jarruttaa kunnolla.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

uusis sanoi
vaihdoitko JP jotain mitsun omia ayc öljyjä vai jotain (parempi merkkistä litkua)??

Dia Queen (eli Mitsun omat öljyt). Vehon äijät ahersi minä join kahvia ,luin lehdet ja kävin mallulla , sillä aikaa. Tarinan taustat hivenen pidemmät , mut ne alotti... ::)
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

-JP- sanoi
AYC asiaa :
Autojen käyttö tarkoituksen mukaan tuo öljyjen vaihto. Ei kai ne öljyt miksikään mene ,jos ei autolla vedä HC:tä. :)

No en tiedä mitä kukin tolla meinaa, mutta ainakin omalla on vedetty mutkiin kovaa. Eikä silti auto vieläkään puske. Sanoisin, että ainakin pitävällä mutkakäyttäytymiseen vaikuttaa öljyjä enemmän alustan säädöt. No eron huomaa, jos sitä nyt edes on ku ästeemotorssilla vaihtavat litkut.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

No mitä meinaan.

1500 Km radalla yli 200 Kmh taulussa ei ole sama asia kuin ,jos lauantaisin käy ennen futismatsin alkua hakeen makkaraperunat grilliltä.

Toivottavasti selvensi autojen eri käyttö tarkoituksia.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

No se kesto kovassa ajossa rasittaa jarruja ja konetta, ei alustanosia(tai siis tottakai, mutta ei sen enempää kuin esim. luisuttelu sinne nakkikioskille) tai tuota pumppua...paljoa. :) No öljyt tietenkin huononee kun joutuvat reilusti töihin. Siis tottakai pumppu tekee töitä kovasti rata-ajossa ja öljyt lämpiää, mutta tekeekö se aika siinä mitään hallaa......? Voi muuallakin ajaa kovaa ja hyvinkin pitkään, mutta ei täällä siitä sen enempää, koska se ei ole Suomessa laillista. Ja kummassa AYC tekee enemmän töitä, rata-ajossa(olen nähnyt niin paljon siellä todella rauhallistakin ajoa :p ) vai se mun 10km sikanopea snäkärireissu renkaat ulvoen? ::) ::) Tosiaan, ajajia ja käyttötarkoituksia on monenlaisia.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Samanlaista ääntä täältäkin kuulee ja yleensä kun pakkasta on yli 10 astetta. Jos siis toi ääni ayc:stä tulee...
Ens viikolla 60tkm huolto ja silloin myös AYC öljyt vaihdetaan. Oma auto ainakin tahtoo vähän puskea.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

tämän päivän ajon jälkeen taas epäilen vahvasti että se on ayc mikä uikuttaa..nyt kun on pakkasta ihan...vtusti.

meinaan tossa kun jarrutteli niin se ääni ei katoa.ja kauemmin kestää ennenkun loppuu koska kovempi pakkanen.että en jaksa uskoa jarruista tulevan..tosin voihan se olla sekin.

pitää varmaan ne öljyt vaihtaa heti eikä vasta 5tkm päästä.koska pikkasen pelottaa että joku hajoo ihan justiinsa :seina

vai pitäskö sen ayc pitää ääntä lämpimänäkin jos siellä on vikaa??vai notkistuuko öljyt lämmetessään että loppuu ja kaikki hyvin :eek:
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Jos ayc on täysin kunnossa niin ei minun mielestä pitäis pitää mitään ääntä.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

pitää vaihtaa öljyt ja kuulostella mitä tapahtuu..

muutaman kerran kuulunut mutkasta ulostultaessa kun auto suoristuu niin ihme kolaus myös jostain takaata,ihan kun pyörän koteloon osuisi joku isompi tai joku paukahtaa,tausta peilistä ja normi peileistä kun on kattonut niin mitään ei ainakaan koskaan ole näkynyt tiellä,että osuko johonkin vai ei.
liittyykö sitten tuo kolahdus asiaan niin en tiedä.tuskin.

pitää laittaa mankkaa vaan kovemmalle niin loppuu nämä turhat miettimiset ja luulotaudit :p

mutta jos toi ayc nyt pitää tota uikutusta niin sitten tässä on varmaan vähän kiire jo vaihdella nesteitä (pitänyt ääntä meinaan kuukauden jo vähintään).tosin ihme homma kun täydellisesti huollettu peli,pieni ongelma on huoltomaanuaalissa/sen suunnitelussa aikoinaan jos alkaa paikat hajoamaan liian vähäisen huollon takia koska sitä ei ole merkitty ohjelmaan vasta kun 45tkm.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Kummaa toi kyllä on, omalla ajettu 15tkm ayc öljyn vaihdon jälkeen (jos kerran 45tkm manuaalin mukaan se vaihdetaan). Kyselin tota yhdestä rallipajasta ja sanoivat vaan että aika turhaa sitä vaihdella noin usein, meinaa siis että 45tkm vaihtoväli on aika sopiva ja turhaan sitä nyt vaihtaa kun vaan 15tkm ajettu.
Ayc:n öljyt ovat siellä omassa suljetussa tilassa ja vain yksi pieni pumppu vaan mistä öljy menee, eli öljyn likastumisen riski on aika pieni. Ainoastaan vettä sinne voi ilmaantua näin kylmillä kelillä ja ilmaakin järjestelmään voi tulla.
Tälläista selittivät mulle mutta noi öljyt meinaan kuitenki vaihtaa , eihän se kuitenkaa haitaksi oo, niin saa nähdä loppuuko toi "ujellus".
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

uusis sanoi
pitää laittaa mankkaa vaan kovemmalle niin loppuu nämä turhat miettimiset ja luulotaudit :p

Tuo on paras resepti kaikkiin ylimääräsiin ääniin ;D
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

M.V ilmottele kun olet huoltanu autosi että hävisikö ääni.

mun pitäs kanssa ens viikolla aikaa varata johonkin jos se ääni toisaan tulee ayc pumpusta.

muuten vaihdan vasta myöhemmin 45tkm huollon yhteydessä.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

dodii.

tää saattaa olla nyt ihan omaa tyhmyyttä kun en ole seuraillut nesteiden pintoja.
eli ekan kerran katoin nyt takakontissa olevaan atf purkkiin ja ihan minimissä se on.
auto tosin kylmä.en tiedä nouseeko kun lämpeää.mutta pitää ens viikolla pikapikaa hankkia öljyä ja lisätä.
jos se sitä nyt huutaa ja vikisee siellä kylmänä.
tosin en olis uskonu minkään olevan noin minimissä kun huolto oli tehty ennen kun mulle tuli ja 2kk ajellu.että näin.
ja toinen on että en tienny koko purkin sijainnista vasta kun äsken,eka evo kun on alla.ei voinu tietää.
katos M.V missä kohin sulla on ne öljyt siellä tötsässä.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Aja auto lämpimäks kunnolla ja sen jälkeen vasta tarkasta se öljyntaso. Ite en ole ainakaan koskaan kuullut mitään ihme ääniä omasta Evosta, tiedä sit mistä tollaset voi johtua.....
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

uusis sanoi
tää saattaa olla nyt ihan omaa tyhmyyttä kun en ole seuraillut nesteiden pintoja.
eli ekan kerran katoin nyt takakontissa olevaan atf purkkiin ja ihan minimissä se on.

Suoraan ajon jälkeen ei kannata tarkastaa , koska paine-akku varaa jonkin verran öljyä. Paras olis : Ajat illalla auton pihaan ja katsot aamulla ennen kuin lyöt sen käyntiin.

Paine-akun purkautumis aika ilman vippas konsteja n.1-2h , huoltomanuaalin mukaan.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Rallikäytössäkin purkin pinta vaihtelee minimistä yli maksimin.... maksimin yli siis "yön" yli seisomisen jälkee. Jos kisassa joku vahingossa täyttäisi maksimiin niin se tulvii yli seuraavassa seisakissa....
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

helvetin kylmänä kalikkana toi tossa pihassa oli kun katoin.

haittaako se jos menee ylitäytölle?meinasin kyllä kokeilla jos se ääni nyt johtuu siitä että öljyä ei ole tarpeeksi.
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

uusis sanoi
helvetin kylmänä kalikkana toi tossa pihassa oli kun katoin.

haittaako se jos menee ylitäytölle?meinasin kyllä kokeilla jos se ääni nyt johtuu siitä että öljyä ei ole tarpeeksi.

Ei muuta mut seistes se tulee yli niin että tulee "yli" korkista pitkin lattioita...
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

uusis sanoi
helvetin kylmänä kalikkana toi tossa pihassa oli kun katoin.

Lämpötilalla ei mitään vaikutusta.

Toivottavasti tiedät mitä sanat akku , paineakku tarkoittavat. :)
 
Vs: evo 9 kylmänä kuuluva (vihellys)

Hieman alle minimin on öljyn taso, mutta onhan tossa säiliössä kuitenkin reilusti vaikka hieman alle minimin on.
Ja auto täysin kylmä, seissyt yön yli -18 asteen pakkasessa, pitää tarkistaa toi ajon jälkeen.
 
Takaisin
Ylös Bottom