Haanpää
New Member
- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2011
- Sijainti
- Valkeakoski
Tehdääs nyt ihan yleinen kysymys tästä aiheesta kun on koko autolla ajamani ajan tuo häirinnyt.
Kytkinremontin (Sachs Race 520Nm asetelma ja massalevy) jälkeen ja mahdollisesti jo aikaisemminkin (ajoin 300km ajoa palaneella kytkimellä ennen remonttia joten vaikea sanoa) autossa on ilmennyt seuraavia ominaisuuksia:
Vaihteisto takkuaa mielestäni todella paljon riippumatta siitä onko se kylmä tai lämmin. Kytkin ei luista lainkaan missään tapauksessa ja vaihteet menevät kyllä siististi sisään kun vaan sille päälle sattuvat. Pahimpia ongelmia aiheuttavat matalilla kierroksilla kytkettävät vaihteet (ykkönen ja pakki). Keppiä hieman "vatkaten" samalla kun hakee vaihdetta päälle se menee useimmiten paremmin. Vaihde päällä ja kytkin pohjassa käynnistämisen jälkeen vaihteet menee hetken hyvin päälle.
Öljyinä remontin jälkeen oli aluksi Motul 300 jotka vaihdoin pois ko. vian takia ja nyt loorassa on Castrol SMX-S öljyt. Vaihdekepin nivelet on rasvattu kabiinin puolelta. Voisiko noissa vaijerisiirroissa olla klappia tai säätöjä tai laatikon päällä olevassa vaihteensiirtolinkku systeemissä jtn. ongelmia? Vaihteisto ei pidä ääntä eikä rusahtele.
Jos nyt jo on näin hauskaa kepitellä niin mitähän talvi tuo tullessaan.... :
Kytkinremontin (Sachs Race 520Nm asetelma ja massalevy) jälkeen ja mahdollisesti jo aikaisemminkin (ajoin 300km ajoa palaneella kytkimellä ennen remonttia joten vaikea sanoa) autossa on ilmennyt seuraavia ominaisuuksia:
Vaihteisto takkuaa mielestäni todella paljon riippumatta siitä onko se kylmä tai lämmin. Kytkin ei luista lainkaan missään tapauksessa ja vaihteet menevät kyllä siististi sisään kun vaan sille päälle sattuvat. Pahimpia ongelmia aiheuttavat matalilla kierroksilla kytkettävät vaihteet (ykkönen ja pakki). Keppiä hieman "vatkaten" samalla kun hakee vaihdetta päälle se menee useimmiten paremmin. Vaihde päällä ja kytkin pohjassa käynnistämisen jälkeen vaihteet menee hetken hyvin päälle.
Öljyinä remontin jälkeen oli aluksi Motul 300 jotka vaihdoin pois ko. vian takia ja nyt loorassa on Castrol SMX-S öljyt. Vaihdekepin nivelet on rasvattu kabiinin puolelta. Voisiko noissa vaijerisiirroissa olla klappia tai säätöjä tai laatikon päällä olevassa vaihteensiirtolinkku systeemissä jtn. ongelmia? Vaihteisto ei pidä ääntä eikä rusahtele.
Jos nyt jo on näin hauskaa kepitellä niin mitähän talvi tuo tullessaan.... :