Evo korjaamo Vaasan lähiöllä.

kiksin

New Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Vaasa
Elikkä onko kellään kokemuksia tai vinkkejä että missä täällä Vaasan lähellä olis hyvä ja suht halpa korjaamo jossa saisi evon kuntoon? :) En tiedä yhtään mitä vikaa siinä on, ollu vähä kaikenlaista siitä asti ku ostin sen.

//Christian Nord
 
Vs: Evo korjaamo Vaasan lähiöllä.

No ensin mulla oli sellanen ongelma että auto sammui aina välillä ku painoin kytkintä alas se on ollu ny poissa muutama kuukausi, sitten rupes sellanen että jos olin ajelemas ja sammutin auton vähäks aikaa nii sammui vaan aina ku käynnisti sen(haisee pensalle aika reilusti) piti yrittää monta kertaa,(15-30 minsaa sit se starttas) ja nyt ku olin ajelemas niin koko auto sammui vaan ja ei käynnisty. Voisko olla jotain sytytykses?

// Christian Nord
 
Vs: Evo korjaamo Vaasan lähiöllä.

Alahärmän Ranaco Racing. Onko sulla tallipaikkaa Vaasassa?Siinä tapauksessa voisin tulla jelppaamaan..
 
Vs: Evo korjaamo Vaasan lähiöllä.

Kannattaa tarkistaa ettei se vuoda pensaa minnekkään.

Aloittaisin vian etsimisen:

bensatankin ympäristö
uudet tulpat
uudet johdot
 
Vs: Evo korjaamo Vaasan lähiöllä.

Kuulostaa siltä että autoon on asennettu dumppi ? (sihahteleeko auto?)
Kierrättävä by-pass toimii evossa...pelkkä dumppi (ulospuhaltavana) EI toimi
 
Vs: Evo korjaamo Vaasan lähiöllä.

Dumppi tai vastaava imuvuoto voisi olla tosiaan vahva veikkaus.
 
Vs: Evo korjaamo Vaasan lähiöllä.

mizeka sanoi
miks ei toimis dumppi ? :eek:

Koska moottorille meneväksi laskettu ilmamäärä päästetäänkin systeemistä pihalle.

No tuo ei sinällään yleensä aiheuta kuin pauketta putkessa, mutta jos sen dumpin haluaa saada toimimaan yhtä herkästi kuin vaikkapa vakio bypass, vuotaa se tyhjäkäynnillä helposti tai varsinkin tilanteessa jossa kaasu päästetään ja koitetaan palata tyhjäkäynnille ja näin ollen se saa aikaan yllä kuvattuja oireita.

Esim. jos laittaa vakio bypassin vain ulospuhaltavaksi, se ei toimi ollenkaan. Ainakaan vitosessa ei toiminut. Kaksimäntäinen tai osittain kierrättävä voi toimiakkin tai sitten riittävän kireälle säädetty "perus dumppi". Tosin sillon se ei juuri pienemmillä paineilla tehtäväänsä hoida.
 
Vs: Evo korjaamo Vaasan lähiöllä.

Dumppi evossa aiheuttaa helposti myös sen ongelman että täydeltä kaasulta pedaalin nostettaessa saattaa auto sammua, mikä tiestysti ei ole kovin hauskaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom