Evo X

J...

New Member
Liittynyt
20 Kesäkuu 2006
Hei,

Kyselisin itseäni viisaammilta...
Edellisen evon vaihduttua lunastuksen kautta päätin että odotan seuraavaa mallia ennenkuin taas evoilen...

Alkaisiko olemaan jo aika Evo kympille?
Myyjät ovat viime elokuusta arvailleet kaikki eripäiviä saapumiselle...

Onko kenelläkään tämän hetken tietoja?
Arvailuja?

Mitenkäs tuo uusi perus Lancer, kenelläkään kokemuksia / mielipiteitä siitä?

Kiitän ja kumärrän vastauksistanne.
 
Vs: Evo X

Ensimmäiset kait saapuu Suomeen syksyllä ja sit kai niitä rupee saamaan. Heinä-elokuussa pitäs selvitä Suomen hinnat. ;)
Sitten Ralliart Lancer tulee joskus ensi vuonna.
 
Vs: Evo X

Peke sanoi
Ensimmäiset kait saapuu Suomeen syksyllä ja sit kai niitä rupee saamaan. Heinä-elokuussa pitäs selvitä Suomen hinnat. ;)
Sitten Ralliart Lancer tulee joskus ensi vuonna.

Minulla ei ole mitään varmaa tietoa, mutta jos aikataulu menee edes suunnilleen samalla tavalla kuin ysin kanssa, ei Suomeen tarvitse autoja odotella tämän vuoden puolella. Onneksi niitä saa muualtakin. Ja vieläpä halvemmalla.
 
Vs: Evo X

Toi mun tieto myyjältä, joka asiaa varmisteli maahantuonnista. Pari Evo 10 on kuulema jo tilattu, kauppahinta(minkä yli hinta ei mene) on sovittu 69 000€. ;D
 
Vs: Evo X

Peke sanoi
Toi mun tieto myyjältä, joka asiaa varmisteli maahantuonnista. Pari Evo 10 on kuulema jo tilattu, kauppahinta(minkä yli hinta ei mene) on sovittu 69 000€. ;D

:nykii :nykii Voehan kiesus mikä hinta :eek: :eek: No se on se timanttilaatu kun maksaa... ::)
 
Vs: Evo X

Toi on siis yläraja, mitä hinta ei voi ylittää. Saattaa se halvemmaksikin jäädä. ;) Ja jääkin, ainakin vähän.
 
Vs: Evo X

Millonkas lieneen tulevat muualle maailmaa myyntiin. Joku "tietäjä" väitti kivenkovaan että Ruotsissa noita olisi jo ihan liikenteessä asti.
 
Vs: Evo X

Nuhapumppu sanoi
Millonkas lieneen tulevat muualle maailmaa myyntiin. Joku "tietäjä" väitti kivenkovaan että Ruotsissa noita olisi jo ihan liikenteessä asti.

Ei ole euromallia vielä edes virallisesti lanseerattu, eli ei varmasti ole Ruotsissa myynnissä. Edes rallimiehet eivät vielä ole saaneet autoja. Jenkeistä tai Japanista voi olla tuotu harmaatuontina kylläkin.
 
Vs: Evo X

Rallimiehilleki ekat tulis vasta loppusyksyyn..tietää sitä että yseil ajetaa kausi loppuu
 
Vs: Evo X

Briteissä on hinnat vahvistettu ja mallisarjaa esitelty. Kun ei Genevessä esitelty niin mikä on seuraava näyttely? Pariisi vai Frankfurt?

Vähän vaikuttaa siltä että sekä Evo ja Ralliartti tullaan hinnoittelemaan aivan poskettomiksi.
 
Vs: Evo X

Olisko niin, että Ralliartin hinta olisi suunnilleen nykyisen IX:n tasoa. Ja Evon hintaa korotetaan roimasti ja tehdään siitä enemmän marginaaliryhmän auto.
 
Vs: Evo X

Syön hattuni, jos RalliArt tulee maksaa niin paljon. :seina Ei se millään maksa yli 50k€. Niinku jo aikasemminkin veikkasin, että hinta on noin 43 000-45 000€...
 
Vs: Evo X

Ei se varmasti yli viittäkymppiä maksa mutta kuten myyjä sanoi niin sehän voi sitten olla vaikka 49,9k€. Minä kallistun tuohon Teemun veikkaukseen pikkuhiljaa. Laitetaanko Peke oreganoa ja valkosipulia lippikselle? :peukku
 
Vs: Evo X

Jos hintoja ruvetaan kiskomaan törkeästi niin siinä käy äkkiä niin että asiakkaat siirtyvät siniseen leiriin.

Eiköhän Ralliartille kilpailija ole Impreza WRX joka maksaa 46900 euroa.
 
Vs: Evo X

Mun mielestä toi hinta politiikkahan vaikuttaa hyvältä. IX:sän hinnatkaan ei sitten laske kun nuo uudet mallit tulee myyntiin.
 
Vs: Evo X

Niin ei pitäs laskee, mut tällä hetkellä näyttää jotku hölmöyksissään myyvän jo "puol ilmaseks" IX:iä... Vaikka senkin hinta nous kiitos verouudistuksen.
 
Vs: Evo X

Peke sanoi
Niin ei pitäs laskee, mut tällä hetkellä näyttää jotku hölmöyksissään myyvän jo "puol ilmaseks" IX:iä... Vaikka senkin hinta nous kiitos verouudistuksen.

Sehän on markkinataloutta. Jos ei mene kalliilla, niin sitten myydään siihen hintaan mihin menee. Onhan tilanteita varmaan että se auto on kuitenkin myytävä.
 
Vs: Evo X

Uuden mallin kova hinta kasvattaa vanhemman mallin kysyntää , joka taas sitten pitää hinnat korkeina. Tää on kans markkina taloutta. Ei toi X nyt niin hyvä ole.... ja jos on vielä kalliimpi.

RalliArt Lancer ei taas ole edes Evo , joten ens syksynä ehkä paras vaihto ehto on hankkia vähän ajettu IX , koska on kuitenkin nopeempi kuin tuo RalliArt.
 
Vs: Evo X

Ei ole Ralliartti Evo, eikä pidä ollakaan, mutta se mikä sitä puoltaa on kenties se että ihan kylmästi polttoainekuluissa liikutaan ilmeisesti eriluokassa. Toinen on on raaseri ja toinen ripeämpi "dailydriver". Vähemmän melua, mukavampi alusta. Ja toisille riittää vähempi teho ja se nopeuskaan ei ole niin välttämätöntä.

Mutta tosiaan saa pohtia ottaako käytetyn Evon vai uuden Ralliartin. Hinta on kuitenkin siinä luokassa että muitakin viisaampia vaihtoehtoja varmasti löytyy. Myöskin takuu on ihan positiivinen asia.
 
Vs: Evo X

Mut eiks ny ole niin että tulee 3 eri mallia... ProtoS, ralliart, ja X.
Noista ralliart ja proto eroaa koriltaan...
ProtoS halvin myös(noinkohan?)
 
Vs: Evo X

-JP- sanoi
Uuden mallin kova hinta kasvattaa vanhemman mallin kysyntää , joka taas sitten pitää hinnat korkeina. Tää on kans markkina taloutta. Ei toi X nyt niin hyvä ole.... ja jos on vielä kalliimpi.

Tämä ei vaikuta olevan suuntaus kuitenkaan. Jos subaru-puolelta voi mitään päätellä, niin halvalla menee nyt käytettyä. Näille autoille ei tahdo näytä olevan markkinoita. Järkevyysperusteet on tulleet jäädäkseen.
 
Vs: Evo X

Harri K sanoi
Mut eiks ny ole niin että tulee 3 eri mallia... ProtoS, ralliart, ja X.
Noista ralliart ja proto eroaa koriltaan...
ProtoS halvin myös(noinkohan?)

Itse olen käsittänyt, että ProtoS on vähän samanlainen kuin X:stä oli Prototype X. Eli lopulliseen Ralliart Sportbackkiin tulee vielä jotain pieniä muutoksia. Sportbackkia tullee ulkoisesti vain yhdellä korilla. Ralliart Sportback olis siis esim. korisarjan - ja scoopillisen konepellin verran eri kuin "normi" 1,8 Sportbackki.
 
Vs: Evo X

Peke sanoi
Toi mun tieto myyjältä, joka asiaa varmisteli maahantuonnista. Pari Evo 10 on kuulema jo tilattu, kauppahinta(minkä yli hinta ei mene) on sovittu 69 000€. ;D

Ja jos vertailee uuden Subaru STI:n hinnoitteluun joka on 67Ke ja rapiat niin siitä voi vetää jotain johtopäätöksiä mihin hinta asettuu. Oma henkilökohtainen veikkaus on että 60-65Ke väliin...
 
Vs: Evo X

EVO X MR tulee oleen 67k, gsr alle 60k. Mr siis luksus versio nahkoilla jne. GSR pelkistetty 5 lovisella lootalla, ilman nahkoja jne. Ja on tilattu evo kymppejä kyllä...
 
Vs: Evo X

Tjoki sanoi
EVO X MR tulee oleen 67k, gsr alle 60k. Mr siis luksus versio nahkoilla jne. GSR pelkistetty 5 lovisella lootalla, ilman nahkoja jne. Ja on tilattu evo kymppejä kyllä...

Mistä moinen tieto, vai onko kyseessä puhdas veikkaus?
 
Vs: Evo X

Niin on kyllä ihan tuore tieto oltava ku mä viimeks viime viikolla kyselin hintaa(myyjän kautta maahantuojalta). Kesä-heinäkuussa tulee vasta virallista tietoa.
 
Vs: Evo X

Kuvia ja tekniikka (alta ja päältä) tarkastelun alla:
http://www.perrinperformance.com/pages/show/74
 
Vs: Evo X

Oha siel joo..mut jotai "outojaki" juttui.
Takapäässähän tuo lukkojen hydr.pumppu on sijainnut jo kauan ::) ...toisin ku tuos väittävät..
 
Vs: Evo X

Jenkeissä auto maksaa perusvarusteilla ~34000 USD. Siitä laskukaava 34000/1.5 = 22666 ja siihen pari tonttua rahteja päälle 22666+2000=24666 sitten vielä tullit ja verot (24666x1.1)x1.22=33100. Tuohon vielä autovero((55000x0.3)X1.22=20130?) ja vaaditut muutokset(?) niin vot sinullahan on kymppi ajossa hintaan 53230 EUR in no time (3kk +++).
 
Vs: Evo X

ansman sanoi
Jenkeissä auto maksaa perusvarusteilla ~34000 USD. Siitä laskukaava 34000/1.5 = 22666 ja siihen pari tonttua rahteja päälle 22666+2000=24666 sitten vielä tullit ja verot (24666x1.1)x1.22=33100. Tuohon vielä autovero((55000x0.3)X1.22=20130?) ja vaaditut muutokset(?) niin vot sinullahan on kymppi ajossa hintaan 53230 EUR in no time (3kk +++).

Reilu viikko sitten katselin Miamissa noita evoja. X:n olisi saanut ns. heti mukaan. Eli autoja toimitetaan siellä tällä hetkellä suoraan varastosta. Paikallinen suomalaisperusteinen firma taas lähettää n. kerran 2:ssa viikossa liudan kontteja eurooppaan, laiva tulee englantiin parissa kolmessa viikossa, joten hyvällä tuurilla auto on aika nopeastikkin täällä, jos sellaisen tuolta haluaa tilata.
 
Vs: Evo X

ansman sanoi
Jenkeissä auto maksaa perusvarusteilla ~34000 USD. Siitä laskukaava 34000/1.5 = 22666 ja siihen pari tonttua rahteja päälle 22666+2000=24666 sitten vielä tullit ja verot (24666x1.1)x1.22=33100. Tuohon vielä autovero((55000x0.3)X1.22=20130?) ja vaaditut muutokset(?) niin vot sinullahan on kymppi ajossa hintaan 53230 EUR in no time (3kk +++).

Toistaiseksi vaatimustenmukaisuustodistusten saatavuus on iso kysymysmerkki. Uskon kyllä, että ne on saatavilla, mutta kuka haluaa lähteä varman tiedon puutteessa kokeilemaan tämän hintaisella autolla...
 
Vs: Evo X

Otetaan tähän Vemicin viesti ralli.net foorumilta

"Uuden Lancer Evolution X:n aikataulu on aikaistunut eli kerran näinkin päin. Ensimmäiset autot tuotetaan kesäkuussa ja ovat Suomessa elokuun lopulla - seuraava erä saapuu syyskuussa.
Luokitus tulee tapahtumaan 1.7.2008 eli aikaisemmin kaavaillusta kaksivaiheisesta luokituksesta on luovuttu. Luokitus tehdään RS-mallin pohjalta, joten GSR ei tule luokitukseen - ja rungonnumeron kautta se ei myöskään tule olemaan FIA-hyväksytty. Luokituksen sisältö selviää myöhemmin. Auton luokitusta työstävät MM-tallista N-ryhmän projektin pariin siirretyt voimat.

Auton hinta KITILLÄ ja ALVILLA on 37.000 €. Kit sisältää alustan ja mottorin/ vaihteiston kovemmat kumit, Ralliart- etulukon ja kytkinpaketin. (ALV 0 hinta 30 327 €)
Valtuutetut Racing Dealerimme Printsport Oy, RRE Sports ja PKA-Rallyservice Asunmaa palvelevat Teitä yhdessä Mitsubishi-jälleenmyyjien kanssa.

Terveisin
Pekka Koski"
 
Vs: Evo X

Tuossa on yksi Perrin-video, jossa koeajetaan X:ää ja loppukommenteissa sitä on sitten verrattu IX:iin.

Linkki

ImpEdit: Linkkiä vähän siistitty...
 
Vs: Evo X

Eräs Floridalainen autodiileri kauppasi uutta kymppiä hintaan 30000 dollaria....plus paikallinen vero eli alv 7%..et silleen..
 
Vs: Evo X

Juu Juu kyllähän niitä saa , mut kilpiin ,et saa ennen joulua.... Ja mitä nyt Jenkkilä hintoja katoin niin aika alkeellinen on toi hinnat alkaen malli. Kyllähän Evossa pitää vähän siipeä ja etu spoikkaa olla , että sen kehtaa pihaan ajaa. :)
 
Vs: Evo X

nokonzok sanoi
Haluatko tarkentaa miksi ei saa?

Toistaiseksi vaatimustenmukaisuustodistusten saatavuus on iso kysymysmerkki. Uskon kyllä, että ne on saatavilla, mutta kuka haluaa lähteä varman tiedon puutteessa kokeilemaan tämän hintaisella autolla...

Ei varmaankaan ole vielä yhtään kappaletta Euroopassa , joten mites se sit onnistuu ?
 
Vs: Evo X

-JP- sanoi
Ei varmaankaan ole vielä yhtään kappaletta Euroopassa , joten mites se sit onnistuu ?

Onhan noita ollut Saksan kilvissä lehdistössä näytillä vaikka kuinka monta ja virallinen myynti on jo täydessä käynnissä Briteissä. Kilvityksellä ja papereiden saamisella ei ole suoraa yhteyttä siihen, koska myynti täällä aloitetaan. Epävarmaa lappujen saanti tietysti on niin kauan kunnes joku sen kokeilee. Edelleen uskoisin sen kyllä onnistuvan ihan ok.

Lähinnä ajattelin, että sulla olis ollut jotain varmaa tietoa, kun puhuit niin päättäväisesti joulusta :)
 
Vs: Evo X

No ei mulla mitään varmaa ,mutta jos menee sieltä mistä aita on matalin niin ens odottelee ,että AKEn sedillä on kans lappuja joihin vertaavat.
Kuitenkin siinä on sitten vielä nuo kaikki US -> Suomi hommelit päälle.... Sillä vaan heitin että saattapi olla joulu ennen kun on kilvissä tuo tuonti US X.
 
Vs: Evo X

Kosunen Racing oli kirjotellu muualle mielenkiintoisia asioita:

Luokittelu eli RS-malli on käsitykseni mukaan (kuten ennenkin) 5-vaihteisella vaihteistolla. Muita eroja vanhempiin... Kone on siis Evo4 jälkeen ensimmäistä kertaa täysin uusi konstruktio.

Evo X 4B11T = moottorin tyyppi
- pako/imupuoli eripuolella kantta vs vanhat evot. Eli turbo tulipellin puolella.
- jakopää ketjulla
- lohko 12,5 kg (alumiinia) kevyempi vs 4G63T (evo ix ym.),
- ei tasapainoakseleita
- puristukset 9.0:1 vs evo ix 8.8:1

isku x poraus, evo X - evo IX:
- 86 x 86mm - 85 × 88 mm
- Venttiilien kulma 47 - 57
- Imuventtiili (mm) 33.6 - 33.0
- Pakoventtiili (mm) 27 - 29.5

välityksiä (rs) evo X vs IX
Periä luokitteltaneen toinenkin?
1: 2,857 - 2,795
2: 1,950 - 1,950
3: 1,444 - 1,444
4: 1,096 - 1,096
5: 1,096 - 1,096
perä: 4.687- 4.529

- jarruissa saatu säästettyä 1.3 kg per kulma jne, jne..

moottoria: http://www.turbotrix.com/wordpress/?p=67
vaihteistoa: http://www.turbotrix.com/wordpress/?p=165
ulkokuorta: http://www.perrinperformance.com/pages/show/74

Toi jakopää ketjulla tuls iha yllätyksenä :eek:
 
Vs: Evo X

Juu en mä sillä. Edullisempi ku tuo Ruattalainen...

Jääpi tuo X ainakin allekirjoittaneelta kauppaan.... Ei ota eteen tuo muotoilu millään.
 
Vs: Evo X

Startin mukaan uusi evo on siirtynyt premiumluokkaan eli tarkoitus on kilpailla saksalaisten laatuautojen kanssa. Onkohan Mitsun tarkoituksena tosiaan vaihtaa Evojen asiakaskunta lopullisesti varakkaisiin perheautoilijoihin, jotka haluavat ajella mukavalla autolla ja Evon imagolla eivätkä välitä varsin vaisusta kiihtyvyyslukemasta (6,3 sek 0-100)

Taloudellisesti tämä lienee Mitsulta hyvä valinta mutta on se silti sääli, että näin käy :nykii
 
Vs: Evo X

Uskon että tässä mennään perse edellä puuhun, evon pitäisi nöyryyttää noita audin pommeja eikä pyrkiä olemaan samanlainen. Toki voi olla et tuommonen uppoaa yleisöön, yleensä vaan mitsun ollut hankala saada kaupaksi ns luksusautoja.
 
Vs: Evo X

mystinengalant sanoi
Uskon että tässä mennään perse edellä puuhun, evon pitäisi nöyryyttää noita audin pommeja eikä pyrkiä olemaan samanlainen. Toki voi olla et tuommonen uppoaa yleisöön, yleensä vaan mitsun ollut hankala saada kaupaksi ns luksusautoja.

Audilla ja bmw:lla on 30v etumatka mopeissa premium-autoissa eli kyllä japanin pojan kannattaisi pysyä omassa konseptissaan tai pyllylleen menee... Ei mulla ainakaan tule mieleenikään mennä ostamaan "nahkasohvaista" lanceria...
 
Takaisin
Ylös Bottom